►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
Continuăm seria de întrebări primite de la cititori şi vă rog să-l ajutaţi cu părerea voastră.
Am sa incerc sa fiu succint. Sunt interesat sa achizitonez niste RAM de la eMag, insa am niste nelamuriri.
In primul rand, sistemul pe care il detin in acest moment este un AMD Athlon 64 Dual Core, 2GB RAM, placa video ATI Radeon HD 2600 XT (1GB). As vrea sa stiu daca diferenta va fi sesizabila cu 4GB, in special in jocuri. Pe internet am citit tot felul de pareri, dar niciuna personalizata pentru sistemul meu.In al doilea rand, din experienta ta, recomanzi Kingston sau Corsair?
O scurtă discuţie ulterioară între noi a relevat faptul că are DDR2. Ce i-am spus eu:
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
25 comentarii
11/10/2012 la 4:26 PM
Cititorul a indicat ca il intereseaza jocurile. Placa video si procesorul au cam 5 ani vechime – memoria suplimentara NU o sa-l ajute in jocurile (relativ) noi.
Wideshot(Citează)
11/10/2012 la 4:49 PM
Da, dar o achizitie de la emag o sa il ajute pe Radu. :)
Seamana cu radio erevan un pic.
cartus(Citează)
12/10/2012 la 9:33 AM
@cartus: cum sa ma ajute o achizitie eMAG in cazul acesta? E magazinul meu?
Nu sunt linkuri afiliate aici si, daca ar fi, 4 GB de memorie sunt cam 100 lei, caz in care as castiga un uimitor 3 lei. Pot economisi mai mult daca am grija sa nu uit painea pe masa ca sa nu se intareasca.
nwradu(Citează)
11/10/2012 la 4:49 PM
@Wideshot Eu cred ca o sa il ajunte 2GB in plus, mai ales daca are Windows 7 sau 8.
Am vazut cateva jocuri in ultima vreme care consuma foarte mult RAM, desi procesorul ruleaza la 10-15%.
Alex Dumitru(Citează)
11/10/2012 la 4:56 PM
Pentru 4 giga de ram sau mai mult nu are NEVOIE de win x64. Windows-ul pe 32 de biti nu poate folosi mai mult de 3.5 giga de ram, dar asta nu inseamna ca nu functioneaza. Pentru 4 giga de ram sau mai mult e recomandat windowsul pe 64 bit (daca vrei sa se foloseasca de tot ram-ul disponibil).
Sid(Citează)
12/10/2012 la 9:34 AM
@Sid: functioneaza, dar ce rost are sa bage banii in RAM mai mult daca Windows nu-l foloseste? Daca faci upgrade-ul, schimbi si Windows-ul.
nwradu(Citează)
11/10/2012 la 4:59 PM
Pai informatia care este prelucrata de catre procesor si placa video este cea din RAM, deci daca mareste RAMul scad timpii de incarcare pentru ca nu se mai citeste asa mult de pe hard disk, care este un mediu de stocare incet.
E o explicatie simpla, dar care zic ca poate fi inteleasa de oricine.
Si sunt de acord cu Wideshoot. Vrei gaming serios? Investe in i7, 16 GB RAM si ceva din seria 6 de la nVidia (nu prea sunt fan Radeon, da asta nu inseamna ca nu ar fi bune)
acsel(Citează)
11/10/2012 la 5:51 PM
@Sid
o dai in balarii. win pe 32 de biti (fara PAE) nu poate adresa mai mult de ~3.5, ceea ce inseama ca nici nu sunt folositi.
Sabotor(Citează)
11/10/2012 la 5:56 PM
@Sid
ah, am citit putin aiurea. Aveam impresia ca sustii ca sunt si folositi toti aia 4G de ram ;)
Sabotor(Citează)
11/10/2012 la 6:25 PM
Ce misto ar fi să dai un Google înainte să afirmi ca 4gb sunt suficienți și ca peste 4 nu e diferența prea mare. Ar fi super misto.
Cireasa(Citează)
12/10/2012 la 9:35 AM
@Cireasa: am trecut recent de la 4 GB la 16 GB. N-a fost asa mare sporul de performanta, nu cat ma asteptam. Dincolo de 4 se cunoaste doar in aplicatii specializate. Chiar si Lightroom merge greu, in continuare.
nwradu(Citează)
11/10/2012 la 6:26 PM
Deasemenea, pentru un spor de performanta, te poti uita in specificatiile placii de baza daca nu cumva poate suporta inclusiv DDR2 @1066mhz, ce au o rapiditate cu aproximativ 20-25% mai mare decat cele standard la 800mhz.
In plus, nu este recomandat ca memoriile sa functioneze la frecvente diferite. In cazul asta, in mod automat, placa de baza va lua valoarea mai mica, adica daca ai o un dimm la 1066mhz si unul la 800mhz, automat, placa de baza le va folosi pe ambele la 800mhz.
Poti tine cont si de asta.
Toate cele bune.
MadMike(Citează)
11/10/2012 la 7:23 PM
Upgrade-ul de la 2 la 4 GB o sa fie insesizabil, mai ales in jocuri. 2 Gb cat are acum este perfect echilibrat cu restul componentelor, care sunt de nivel mediu al anului 2007.
Degeaba mai pune memorie, ca n-o sa ajunga sa fie limitat din cauza memoriei. Daca avea un quadcore vechi, cum era q6600, atunci clar merita upgradeul, cu athlonul ala doar mai baga niste bani degeaba, intr-o platforma moarta.
vio(Citează)
12/10/2012 la 9:37 AM
@vio: te contrazic, inclusiv in browser cand incarci site-uri se cunoaste RAM-ul in plus, desi pare greu de crezut. Am trecut prin diverse configuratii si mereu am vazut imbunatatiri adaugand RAM.
nwradu(Citează)
11/10/2012 la 8:25 PM
Pff, numai profesionisti. Sa vorbesc si eu? Hai sa incerc.
Viteza de boot va creste cu fix 0 secunde. Elementar la boot e viteza cu care sistemul de operare se incarca in memoria ram, acest lucru depinde de viteza de citire de pe HDD, de procesor si de frecventa ramilor. Degeaba ai 64 GB ram DDR78 la 99539Mhz, daca procesorul are un FSB mic sau daca placa de baza nu suporta vitezele respective. Cu ram-ul respectiv s-ar putea sa constate o imbunatatire in timpul rularii jocurilor/programelor dar nu una evidenta. I-ar trebui mai degraba alt procesor si inca 2GB RAM, decat 4 GB RAM si-atat, dar odata cu procesorul se pune si problema placii de baza si implicit a memoriei RAM (probabil ar fi ceva DDR3, nu DDR2).
Deoarece am fost lung si vag, o sa incerc o abordare scurta si succinta: ia-ti 2GB ram, dar nu o sa te ajute cat iti imaginezi.
Cip(Citează)
12/10/2012 la 9:43 AM
@Cip: tu ai dreptate la ce zici, dar in practica de cate ori am crescut RAM-ul s-a simtit imediat la viteza de incarcare a Windows-ului. Cred ca, indiferent de HDD si FSB, Windows face o gestiune a cat si ce incarca in RAM in functie de cata memorie ai, asa ca e o diferenta mare sa foloseasca memoria RAM rapida sau memoria virtuala lenta.
I-am zis si eu ca pentru un sistem rapid i-ar trebui un SSD, dar in jocuri nu l-ar ajuta decat daca e un SSD mare ca sa-i incapa si ele acolo.
nwradu(Citează)
11/10/2012 la 8:45 PM
Ahem, i7 e degeaba în jocuri. i5 la aceeași frecvență e la fel de bun.
nea_caisă(Citează)
12/10/2012 la 8:17 AM
Care mai de care cu sfaturi “pertinente” si explicatii. Maxim a fost comentariul cu “ia-ti i7” sau “du-te si cauta pe google”.
Pe scurt: da, o sa simti diferenta, da, merita, totusi nu te astepta sa se transforme din trabant in ferrari, mai degraba intr-o dacie.
AdrianG(Citează)
12/10/2012 la 8:36 AM
@AdrianG: De ce am fost maxim? I-am recomandat i7 daca vrea gaming de 2012 la calitate maxima.
acsel(Citează)
12/10/2012 la 8:45 AM
@acsel: In primul rand, omu sta pe ganduri daca merita sa-si cumpere un stick de ram care costa vreo 70 de lei (cred).
In al doilea rand, daca vrei gaming si nu te dau banii afara din casa, poti foarte lejer sa te joci orice joc aparut pe un i5.
Un i7, cum zici tu, costa de la 1400 de lei in sus doar procesorul, la care mai adaugi si costul suplimentar pentru o placa de baza compatibila, iar daca te uiti pe cateva benchmark-uri o sa vezi ca sporul de performanta fata de un i5 e neglijabil.
Banii aia care semnifica diferenta dintre i5 si i7 mai bine ii dai pe o placa video high-end, pentru ca aia o sa te ajute cel mai mult la jocuri.
AdrianG(Citează)
12/10/2012 la 9:12 AM
@AdrianG: Nu stiu de cat de mult se compara un i5 cu i7 la gaming pentru ca eu mi-am luat i7 pentru procesare video.
Dar hei, omu a zis ca vrea gaming, dar nu a zis de care. Daca vrea doar Dota si alte jocuri vechi, e ok asa. Daca vrea Max Payne 3 sau Dishonored, atunci baga bani.
acsel(Citează)
12/10/2012 la 9:41 AM
Sunt de acord ca i7 e inutil pentru jocuri. Diferenta uriasa de pret fata de un i5 mai bine o bagi intr-o placa video mai buna sau un SSD pentru Windows. Ma rog, asta cata vreme nu te joci ca aia de vor si doua placi video in sistem, desi aia e risipa de bani.
Eu am un i5 din prima generatie, nici macar Sandy Bridge. Nu l-am vazut niciodata la maxim in vreun joc, iar cu 4 GB RAM si un GTS450 imi ruleaza orice bine in 1920, cat poate monitorul.
Core i7 se cunoaste doar la randare video, arhivare RAR, poate compilare si alte aplicatii care depind doar de procesor. Jocurile depind mai mult de placa video.
Ca veni vorba, pentru un upgrade fara bani multi acum as recomanda o placa de baza buna (generatia noua, cu chipset 7 pentru Ivy Bridge), cel mai ieftin procesor (i3, i5, ce-o fi), 4 GB RAM. HDD-ul vechi il tii. Mai cumperi si o placa video noua (generatia noua de la nVidia, modelul ieftin de 520 lei, sau ceva din generatia veche). Apoi, de-a lungul timpului, ai pe ce cladi upgrade-uri, incepand cu un procesor mai bun si apoi o placa video mai buna.
nwradu(Citează)
12/10/2012 la 5:59 PM
Parerile sunt impartite si pe buna dreptate . Acum eu care sunt pasionat de jocuri si nu numai iti spun ca poti “trai” si cu 2GB fara mari probleme si in jocuri actuale daca te ajuta 1. PLACA VIDEO si 2. Puterea de procesare (adica CPU-ul)
Am un C2D E4400 (din 2006) + 2x1GB XMS2 + GTX 460.
Combinatia respectiva ma “tine” in toate jocurile noi pe FullHD fara probleme si detalii HIGH , dar mai degraba in cazul configuratiei mele se vede lipsa puterii de procesare decat nevoia de RAM …. asa ca recomandarea mea de IT-ist si pasionat de 18 ani de acest domeniu este ca pentru configuratia lui NU NU-l va ajuta considerabil in jocurile noi . Procesorul lui este de generatie foarte veche si putere destul de mica , cat si placa video care la fel , nu-l ajuta rau tare .
Decat sa dea o droaie de bani pe DDR2 acum, mai bine mai pune ceva , isi ia un A10 5800K + 4 GB DDR3
Liviu(Citează)
12/10/2012 la 8:49 PM
Oameni buni dar parerişti, omul n-ar mai trebui sa bage bani in calculatorul ala, o sa-i mai mearga bine mersi inca 5 ani pentru office, internet si torrente, iar pentru gaming, in loc sa arunce o mare palarie de bani pe un sistem nou ar fi bine sa-si ia o consola, si eventual sa o modeze (pentru cunoscatori).
Mark-3000(Citează)
03/04/2013 la 10:26 PM
Vai de mine ce de oameni culti aici… Vorbe aiurea…
On-topic: diferenta dintre 2-4gb ram in jocuri va fi insesizabila! Iti spun 100% Jocurile se vor incarca cu 10-15% mai repede si atat! In windows nu cred ca vei simti vreo diferenta.
Off-topic: cel mai tare i5(3570k)din cate stiu eu costa cam 1000ron iar un i7 mediocru(3770k)costa cam 1500ron. Punctaj passmark.com i5-7136 vs i7-9636 deci e diferenta de 2500 asta inseamna ca i7 este mai puternic decat i5 cu aprox 35% ceea ce inseamna enorm in jocuri! Concluzia… primesti ceea ce platesti. Sunt de acord cu `acsel` vrei gaming adevarat ia-ti i7 nu i5.
ar87ace(Citează)