►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
Am zburat spre Amsterdam cu TAROM. Decolarea trebuia să fie la 9 dimineaţa, dar s-a amânat cu 3 ore și ceva.
După ce au băgat vreo 20 de pasageri în avion şi-au dat seama că parbrizul acestuia este fisurat şi trebuie înlocuit. Într-un final, am decolat la 12:30 cu o altă aeronavă adusă de la Istanbul.
Mi se pare un incident normal de-al aviaţiei, dar TAROM a gestionat prost situaţia.
Comunicarea a fost slabă. Întâi ne-au zis că are avionul o problemă şi schimbă aeronava sau că în cel mai rău caz vor înlocui doar parbrizul, ceea ce va dura “o oră, poate două”. Am strâmbat din nas, ştiind că lipiciul de parbriz nu se întăreşte aşa rapid şi trebuie testat, ca să nu se depresurizeze în zbor.
Când am văzut că scot pasagerii afară din avion (eu nici nu intrasem, că eram mai în spate la coadă de boarding) şi apoi că descarcă bagajele din aeronava şi apoi mâncarea, mi-am dat seama că va dura mai mult.
TAROM-ul nu ajunsese la aceeaşi concluzie. Am auzit mai multe versiuni referitor la cât va dura înlocuirea parbrizului, apoi că nu există un geam de schimb, apoi că nu există o aeronavă de scurt. După vreo două ore, ne-au anunţat că vine una de la Istanbul ca să ne preia.
Nu mă înţelegeţi greşit, cei de la TAROM au făcut ceea ce trebuie dpdv logistic. Au adus cu viteză maximă alt avion, doar că cel mai apropiat era în Turcia, aşa că tot a durat câteva ore, iar după decolare au băgat viteza şi au transformat un zbor de 3 ore într-unul de 2 ore şi jumătate.
Dar comunicarea cu noi, pasagerii, a fost slabă. Eu sunt om mai tehnic, îmi plac cifrele exacte. Nu-mi place să fiu dus cu vorba că durează “o oră, poate două”. Aş fi vrut să mi se spună de la început vestea proastă, realistă, nu să fiu dus treptat spre ea. În aviaţie e nevoie de cifre exacte, că poate aveam de prins vreo conexiune în Amsterdam şi, dacă ştii de la început cât urmează să întârzii, te apuci să faci alte aranjamente.
Nota 10 la logistică, dar 4 la comunicare şi PR.
Doi la mână, cine mai dă ness la bordul aeronavei? Am primit Jacobs cafea solubilă, la pliculeţ, pe care ţi-o torni într-un pahar cu apă fierbinte. Se poate cafea filtru?
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
13 comentarii
13/09/2012 la 12:48 PM
For what it’s worth, calitatea serviciilor Tarom bate la zero extrem de multe companii din aceeaşi categorie (premium, whatever.) Am zburat cu ei, parcă, la Barcelona.
Dacă nu pui la socoteală comunicarea cu pasagerii – capitol la care stau extrem de prost TOATE companiile aeriene – şi cafeaua solubilă (care ţine de logistică, nu prea ai unde să pui un filtru în “bucătăria” avionului, şi n-ai cum să produci destulă pentru 200 de pasageri,) serviciile sînt de nota 10. My 2 cents.
Alex Mihăileanu(Citează)
14/09/2012 la 12:42 AM
@Alex Mihaileanu: cafea li se aduce ca la catering intr-un bidon gigantic deja facuta si de acolo toarna in cateva cafetiere si servesti pasagerii. Multe avioane au chiar si filtru la bord, cum zic ceilalti.
nwradu(Citează)
13/09/2012 la 1:23 PM
@alex mihaileanu: altii (AirFrance) reusesc sa iti de cafea filtru, chiar si ceai. la clasa I reusesc chiar sa iti dea si espresso.
in fine, eu am avut experiente placute cu ei, chiar daca pe traseul meu curent Paris-Bucuresti sunt de multe ori mai scumpi decat AirFrance (pe situl AF poti sa cumperi bilet la curse AF sau AF-Tarom, sunt parteneri).
stefan(Citează)
13/09/2012 la 1:26 PM
@Mihaileanu – looool, ar cam trebui sa mai iesi din tara – cu avionul. E prima data cind aud de “nu prea ai unde să pui un filtru în “bucătăria” avionului” – toate avioanele cu care am zburat au asa ceva. Si servesc cafea si nu “cafea solubila”.
@Radu – o fi acelasi avion cu care trebuia sa zbor in 2005 care avea “o fisura in geam” – si a trebuit sa astept citeva ore in Malpensa – pina a venit o echipa tehnica din Bucuresti :lol:
(exact aceeashi placa :lol: ) – incep sa-i suspectez ca e “placa” lor de pacalit clientii cind cine shtie ce au (alte) probleme. Si ajunsesem redirectat la Tarom de catre Alitalia- din principiu ii evit pe capitanii Cireasha (serios asa s-a prezentat ala :lol: ).
fish(Citează)
13/09/2012 la 1:27 PM
Si Alitalia are cafea la filtru…
Alex(Citează)
13/09/2012 la 2:24 PM
Da, dar alitalia are 5 covrigei intr-o punga ca masa de pranz.
nashu_mare(Citează)
13/09/2012 la 2:36 PM
Stiu , si mie mi se pare putin :)) , insa covrigeii ii ofera toata ziua i-am prins si seara si dimineata. Acum cativa ani ofereau covrigei si la cursele interne , de anul asta doar ceva de baut. Partea buna la Tarom era micul dejun ca lumea…Mai ales cand ai plecare la 6 dimineata.
Alex(Citează)
13/09/2012 la 2:39 PM
Prin 2007 aveau asa: http://nashumare.ro/blog/2007/02/02/yummy/
nashu_mare(Citează)
13/09/2012 la 4:30 PM
Alitalia nu a dat faliment ? Futu-i in gura de nenorociti.
Radule, nu te poti astepta la chestii clare de la mai nici o companie aeriana. Poate Qatar Air sa fie mai ok. Dar ce e in Europa e praf la comunicare.
Si ca idee, geamurie sint prinse pe interior si tinute la locul lor de presurizarea din cabina. :)
jules(Citează)
13/09/2012 la 6:03 PM
Serios cum poti sa crezi ca nu are loc filtrul de cafea in avion cand la alte companii(stiu sigur de Carpatair) ti se ofera cafea si in Saab-uri, care sunt avioane destul de mici.
alex(Citează)
14/09/2012 la 12:26 AM
În ceea ce priveşte comunicarea, poate judeci greşit. E posibil ca pur şi simplu situaţia să fi evoluat chiar aşa, adică: s-a identificat problema şi două soluţii. Normal, se încearcă mai întâi soluţia cea mai simplă (lipirea, înlocuirea geamului). În timp ce se încerca aplicarea soluţiei S1 se descoperă că ea nu este fezabilă din diverse motive şi atunci se trecxe la soluţia S2 care are timp de rezolvare T2. Nimeni nu putea să-ţi comunice iniţial T2, devreme ce nu se ştia că S1 nu este fezabilă.
Cristian Banu(Citează)
14/09/2012 la 12:39 AM
@Cristian: nu, eu ma refeream la faptul ca mi s-a spus ca inlocuirea geamului dureaza o ora, poate doua. In acel moment eu am stiut ca va dura mult mai mult, pentru ca tehnologia de lipire a unui geam include o perioada mai lunga de intarire a lipiciului.
Sigur e ca la service-urile auto, cu normativ. Si atunci ma astept sa mi se spuna ca dureaza 3 ore si 26 de minute, ca sa stiu ce fac in continuare, ce conexiuni pierd, pe cine anunt sa ma astepte la ora X, nu Y si tot asa.
nwradu(Citează)
14/09/2012 la 12:31 PM
Lufthansa are cafea la termos:)…O fi mai buna! Cert este ca TAROM a preferat sa plece cu un avion in deplina siguranta si sa nu mearga la ghici cu parbrizul. Cu toate ca tehnic vorbind, toate lucrurile sunt testate, iar TAROM se aliniaza perfect la SkyTeam.
Cat despre comunicare, poate fi o problema daca nu se comunica exact ora sau problema. Probabil ca nici pentru ei nu a fost usor sa gaseasca cea mai optima solutie.
sorin(Citează)