un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Ocoliți Crama Domnească din Centrul Vechi

8 Sep 2012  ·

GÂNDURI  ·

15 comentarii

Crama Domnească e un restaurant cu mâncare bună, aflat pe Șelari ceva mai sus de shaormăria Calif (fosta Divan, că şi-a schimbat numele) din Centrul Vechi.

Atenţie, am zis “restaurant cu mâncare bună”, nu “restaurant bun”. Ca în multe alte locuri, servirea proastă şi personalul sictirit m-au făcut să-mi spun că nu voi mai reveni acolo. Chiar îmi pare rău, pentru că localul arată excelent, cu o terasă în stradă, o sală imensă şi frumos decorată înăuntru şi o curte interioară în aer liber foarte liniştită şi dichisită, dar toate acestea nu contează dacă nu te simţi bine.

Chelnerii sunt, desigur, regii locului, de parcă l-ar fi făcut ei din banii lor. Aşa se întâmplă când patronul nu stă acolo să-şi supravegheze angajaţii. Într-o singură vizită am văzut de toate, de la bere comandată şi neadusă la masă pentru că nu s-au decis care dintre ei are funcţia potrivită pentru a căra sictirit o bere, dar pe nota de plată a apărut.

Am cerut două chifle, dar mi-a tăiat-o rapid chelnerul prin “vă aduc eu chifle pentru toţi”, ca apoi să găsim 8 lei în plus pe nota de plată pentru cele 8 chifle aduse de la sine. Ah, să mai zic că, întrucât am cerut lămâie la apă tonică, a costat 3 lei?

Un alt moment foarte “plăcut” a fost când am început să comandăm ciorbele. Eu vreau de burtă, doar smântână, fără ardei, altul vrea şi cu smântână şi cu ardei, altul… stai că nu merge aşa! Ne-a întrerupt iarăşi tăios chelnerul, zicând că el nu stă să facă totalul, ci trebuie să ne vorbim între noi întâi şi lui doar să-i spunem rezultatul, la modul 4 ciorbe cu 3 ardei şi 2 smântâni.

Păcat de local, v-am spus, pentru că arată bine şi mâncarea a fost bună, bine făcută, iar ciorba de burtă a fost groasă şi foarte săţioasă. Din păcate, în Centrul Vechi merg ca să mă distrez, nu să fac totalul ardeilor de la masă şi să plătesc până şi lămâia, ca şi cum n-ar avea preţul umflat restul produselor comandate, şi din fericire sunt multe alte localuri din care pot alege.

Poate aţi observat că în general scriu despre experienţele bune prin oraş, nu şi cele neplăcute. Nici aici n-aş fi scris dacă n-aș fi abordat strategia double-knock, adică în decurs de o lună mi s-a mai plâns o altă persoană despre calitatea proastă a serviciilor oferite.

Îmi aduc aminte şi de un articol scris de Tudor Galoş pe acelaşi subiect al servirii proaste. Sunt uimit şi mâhnit că în România, ţară unde nu se mai produce nimic, ci industria principală este doar de servicii, după atâţia ani tot n-a înţeles nimeni că e important un zâmbet, un salut, un serviciu făcut cu plăcere, fără să-i transmiţi clientului sictirul tău pentru un job care, desigur, e doar un pas în cariera ta de viitor CEO.

asus s5507

    15 comentarii

  1. n-am mai fost acolo de vreun an, dar chiar si asa, pot confirma cele scrise mai sus… Sictirul chelnerilor, intr-o proportie mai mica totusi, a fost chiar de la deschiderea localului, de acum cativa ani, cand il frecventam mai des… acum, se pare ca nu mai merita deloc si e pacat pentru ca are o locatie excelenta si o crama deosebita…

      (Citează)

  2. Bun articol, atinge o problema importanta. Eu ma mir (si ma enervez) de fiecare data cand vad un vanzator/chelner/receptioner care se poarta de parca imi face o mare favoare ca ma serveste. Inteleg ca pe vremea lui Ceausescu un gestionar era un om important, dar vad oameni tineri care au fix aceeasi atitudine. Oricine a iesit spre vest stie diferenta ENORMA de comportamnet.
    Este incredibil ca un vanzator dintr-un magazinas aflat intre alte 5 magazinase cu aceleasi produse te serveste in scarba, nu saluta si uneori nici macar nu raspunde la salut, fara sa priceapa legatura dintre comportamentul lui si inchiderea in cateva luni a chioscului respectiv.

      (Citează)

  3. Asta se intampla si pentru ca unii, chiar si cand vad o bere comandata, neadusa dar pusa pe nota de plata, suprapusa peste un serviciu infect, insista sa dea bacsis, desi altii au insistat sa nu se dea.

      (Citează)

  4. ca sa vezi ce mica e lumea, ieri seara pe la un 8:30 – 9:00 m-am oprit la Crama Domneasca. am fost 6 oameni, mancarea a venit repede, chelnerul a fost super serviabil, ne-a explicat ce si cum regasim prin mancarurile alea cu nume codificate gen “tepusele lui voda dupa ce s-a batut cu turcii”, etc. mancarea a fost buna, calda, nu deosebita, dar buna. serviciile, ca despre asta e vorba, au fost bune. chelnerul vorbea repede ca era grabit, avea multe mese de servit la terasa. beri sau ape comandate pe parcurs, paine, etc aduse prompt.

    per total, eu unul as mai reveni.

      (Citează)

  5. Sa vezi acum injuraturi de la diversi . :))

      (Citează)

  6. Ai mare dreptate. Mâncarea e excelentă (cel puțin ciorba de burtă și pastrama), însă servirea e jalnică și aroganța chelnerilor maximă. Porțiile sunt minuscule la unele preparate și totul se trece frumos pe nota de plată, ba chiar și ce nu ai comandat uneori.

      (Citează)

  7. Nu mai bine va rezumati la o sticla de vin bun?:) Personal pentru asta frecventam localul cu pricina si n-am intampinat probleme deosebite .Atmosfera e foarte buna si dupa parerea mea nu merita renuntat din cauza arogantei unor chelneri.

    De acum incolo va sfatuiesc sa mancati acasa si acolo doar una 2 -10 sticle de davino Flamboyant an 2006 de Dealu Mare :P

      (Citează)

    • Nu mere asa doar sa intri si sa bei ceva. Aveam rezervare intr o zi si merg acolo, eram cateva persoane iar o domnisoara la intrare inainte de buna ziua ma intreaba daca am venit sa mananc, altfel nu se poate….??? Evident ca nu facusem rezervare sa beau 2 beri si sa plec…dar totusi. In rest cele exprimate de autor perfect reale si in cazul meu.

        (Citează)

  8. Bordea, nu mai bine bei si vinul acasa?

    In alta ordine de idei, eu cred ca e si vina patronilor si cred ca asta e “modelul de business” de la noi, nu cred ca e doar chestie de chelner. Am mai intalnit aceeasi atitudine si prin alte parti, in centrul vechi.

      (Citează)

  9. Ai inceput f bine! Ai acest blog prin care poti sa avertizezi lumea… Totusi cineva ar trebui sa ia legatura cu managerul sau cu patronul… Daca acesti indivizi nu sunt de gasit sau nu iau masuri atunci da trebuie evitat acest loc…
    In aceasta vara am fost in Romania si am observat cele mai mari nereguli din viata mea in acest domeniu, tin sa precizez ca in tinerete am lucrat in restaurant cand eram student pe litoral si in NY part time in primul an, de, trebuie sa te orientezi sa faci cati mai multi bani cu munca nu f grea…
    Prin vizita mea in Romania am observat ca lumea nu zambeste… Sunt regii localului cum spune Radu mai sus… Principalii vinovati sunt patronii sau cei “in charge” adica managerii… Care nu instruiesc personalul si nu angajeaza personal cu experienta – “lasa ca merge si asa” … Suntem in EU si multi straini ne calca pragul si o sa mai vina, in special in Bucuresti…
    Deci in state este facut sistemul asta ca sa nu trebuiasca sa stai de vb cu mamagerul localului toata ziua… Ca vezi tu serviciul este de rahat… Si anume “tips-ul” adica bacsisul este un procentaj intre 15-20% din nota de plata… Care daca acel chelner isi face datoria in mod normal de la clientii care se respecta platesc acel procent si ii multumeste chelnerului care de multe ori i se adreseaza cu “Sir” sau “Miss” deci si acea persoana chiar daca nu se ridica la nivelul unui director sau inginer, etc, etc este respectat, pt ca este reciproc respectul…
    Daca clientul este tratat nu f bine atunci exista 2-3 variante: 1. Ii atragi atentia despre greseala facuta. 2. Poti vb cu managerul si cu siguranta se iau masuri, ba chiar uneori ti se ofera si ceva gratis, cum ar fi inca un rand de bauturi sau complimentary dessert… Pt ca se doreste sa mai vii pe la ei 3. Ii lasi 0-3% ca tips (intelege chelnerul de ce)…

    Acum printre greseli: in Galati in centru, pe faleza este un local NicNic – doamne cel mai prost servici ever – chelnerul insusi s-a mirat ca i-am dat bacsis totusi… Acel local este f frumos, te atrag luminile si terasa si lemnul folosit ka design etc etc… Dar odata ce ai cerut meniul ai facut greseala vietii…
    Mi s-a oferit meniul si toti 6 insi ne-am hotarat in cateva minute… Ca sa ne spuna destul de chelner ca aia nu au, aia nu au, aia nu au… Adica aveau doar snitel sau nu mai stiu ce si clatite… Desi meniul avea nush cate pagini…
    In fine nu mai comentez mai departe, ne-am enervat cu totii pt ca bauturile au venit dupa mancare si aia nu aveau si tot asa…
    Morala: 1001 draci si nu mai calc in vecii vecilor…
    Alte faza din alte restaurante: ti se aduce pe masa desi insisti ca vrei salata ca aperitiv si sa zic friptura sau pestele dupa, in acelasi timp… Trebuie sa inteleaga chelnerii ca daca un client isi vrea papanasii insinte de peste prajit asa trebuie nu cum ii trece chelnerului prin cap… Este doar un exemplu…

    Hai ca m-am enervat ;)

      (Citează)

  10. @nic. ai dreptate in mare parte. ca un exemplu, cand te duci intr-un local sa iei micul dejun, e cel putin deplasat sa iti zica chelnerul ca ei nu au nimic din ce scrie in meniu la mic dejun, dar daca vreau pot servi o ceafa la gratar. nu, nu vreau. la 8 dimineata? ai 2 probleme, azi nu ai facut vanzare dimineata. si nici maine nu vei face,peste cateva saptamani te vei mira ca oare de ce, ca patronul uita sa iti dea banii si apoi da faliment. clientii sunt bulangii, patronul un scartar magar, si e doar o faza,ai ghinion, las` ca trece, tu esti inteligent si meriti mai mult, asa a zis ma-ta. lumea e rea, clar
    2. radu. da, asta ma mira si pe mine. in tara suntem axati pe servicii, toata lumea consuma. eu nu inteleg gandirea de genul: da ce plm, asta e, daca nu-ti convine du-te-n alta parte. boii de genul sunt multi. de parca imi fac o favoare ca ma servesc.adica, ma intelegi, el are o facultate, diploma- si are grija sa isi arate calitatile de om si marea favoare pe care ti-o face coborandu-se pe sine.
    partea proasta stii care e? cand iti zic-nu`ti convine, mergi altundeva- stiu ei ce stiu. cam peste tot e la fel. servicii proaste made in romania.

      (Citează)

  11. Si la faza cu ciorbele nu i-a spus nimeni ca ii face cadou un manual de Matematica, asa poate invata sa le adune el?

      (Citează)

    • @1nu: am fost cu totii de parere ca te certi cu chelnerii dupa ce iti aduc mancarea, nu inainte de acest important moment de pe axa timpului. Altfel nu se stie ce mai pluteste prin mancare.

        (Citează)

  12. ca tot ai zis de ciorba de burta, daca ne nimerim vreodata prin Sibiu impreuna, te duc la Kontiki!

      (Citează)

  13. Nu ca nu m-ar deranja chelnerii sictiriti, dar sa recunoastem ca multi clienti au si ei o atitudine de boieri carora le trebuiesc pupacite picioarele..

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus