►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Mie mi se par simpatici ziariştii care se plâng ca bloggerii “se vând” pentru bani, de parcă ei ar fi vreo icoană a cinstei şi deontologiei.
De exemplu, iată-i în acţiune la Antena 1. N-a mai băgat Vodafone publicitate acolo de nişte luni bune [cifre pe AdPlayers.ro]? Ia să facem o știre despre cum sunt aproape de faliment, pentru că au pierdut vreo 4% din clienţi şi acesta e un semn clar, nu profitul de 100 de milioane de euro obţinut.
Desigur, ca ştirea să poată da nume clare, trebuie menţionate şi celelalte companii, că aşa sunt regulile audiovizualului. Și le menționează. Cosmote bagă reclamă, aşa că e “de bine” în reportaj, iar acesta se încheie apoteotic cu Orange România, care e în profit, în creştere şi urcare, total întâmplător fiind şi sponsor la X-Factor sezonul 1 (la sezonul 2 nu cred că mai este, dar sigur au rămas nişte datorii de plătit).
Nu zic, nu-i Vodafone “luna între stele”. Sunt abonat de mult timp și am pățit și bune și rele. Sunt sigur că poți găsi oricând 1.000.000 de clienți nemulțumiți de ei, dar sunt la fel de sigur că poți găsi la fel de mulți și la Orange și la Cosmote, că mereu se întâmplă și nasoale. Știrea asta, pe miza unor bugete de milioane de euro de publicitate TV, bate rău de tot la ochi.
De ce-am zis prima frază cu bloggerii? Pentru că din ziarişti nu mai comentează nici unul când “firma mamă” face astfel de practici şi deci îi învaţa pe toţi că aşa trebuie făcut (deh, ce să aştepţi de la Voiculescu), dar în schimb un blogger e cel care atrage atenţia la asta.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
11 comentarii
25/07/2012 la 5:25 PM
știrea asta suspectă e o confirmare târzie a smecheriei și a influențării pe care o are în mânecă un poste media. Niște mârlani.
De mult timp, în cazul meu, tot ce vine de la grupul Intact l-am tag-uit la categorie JUNK, similar cu DDTV, OTV.
Ariel(Citează)
26/07/2012 la 1:14 AM
Stirea e absolut corecta. Ma numar printre abonatii VDF de mai bine de 10 ani, si i-am avertizat la fiecare negociere de contract, din 2 in 2 ani ca-si bat joc de vechii clienti si ca atare or sa piarda. Nu vad absolut nimic in neregula cu stirea celor de la Antena 1. Ei nu fac decat sa constate un lucru pe care l-am spus si-l voi repeta in continuare. Vodafone a ales sa-si bage penisu-n vechii clienti. Practic la ultima negociere de contract ei imi ofereau un abonament exact ca si unui client nou. In alta ordine de idei, ma bucur ca mai apar si astfel de stiri, care nu fac decat sa confirme ceea ce le spuneam si eu angajatilor VDF. Poate-n felul asta se desteapta si umbla la abonamente.
Pe de alta parte, as putea privi lucrurile altfel. Online-ul a reactionat la stirea respectiva pentru ca Vodafone e una din companiile care investeste masiv in publicitatea online. E si asta un mod de-a privir lucrurile.
Si ca fapt divers, ca n-am vazut s’apara nicaieri pe bloguri stirea asta http://www.paginademedia.ro/2012/07/bilant-2011-toate-televiziunile-pe-pierdere-cu-exceptia-antena-group/
zetu(Citează)
26/07/2012 la 1:46 AM
@Zetu: Tu pui botul la rapoartele de profit de la Ministerul de Finante?
Stirea zicea ca VDF n-a investit in echipamente si altele. VDF are cele mai performante echipamente din piata GSM din .ro. Cu abonamentele intr-adevar daca nu tragi de ei, nu ofera. Dar cu un minim de negociere sunt rezonabili.
Imho, poate o corecta in proportie de 20% stirea aia.
Ciprian(Citează)
26/07/2012 la 9:38 AM
yea, e perfect corect să spui că ai pierderi uriaşe d-ampulea. clasic spălat pe creier.
vali(Citează)
26/07/2012 la 10:11 AM
Nu, e perfect corect sa spui ca ai pierdut clienti pentru ca ai incercat s’aduci noi clienti in timp ce i-ai ignorat pe cei existenti. Daca exista informatia cum ca vdf ar avea pierderi uriase, ei bine, ea e cel putin exagerata. Dar per total stirea e una cat se poate de corecta. Si da, sunt spalat pe creier, ca din 2 in 2 ani negociez noi abonamente cu cei de la VDF, si cam stiu cum s-au schimbat lucrurile. Dar e-n regula, VDF investeste masiv in publicitatea online, asa ca e de-nteles s’aparati compania. Pacat ca n-am inregistrari de la negocierile din vara trecuta, cand le explicam acelasi lucru, ca neglijeaza vechii abonati, si ca vor ave de suferit.
zetu(Citează)
26/07/2012 la 10:14 AM
Scăderea numărului de clienţi a rezultat în urma deconectărilor SIM-urilor prepay inactive şi a aplicării unor noi standarde de raportare a bazei de clienţi, spun oficialii Vodafone.
http://www.computerblog.ro/business/telecom/rezultate-vodafone-8356-mil-euro-venituri-3056-mil-euro-ebitda.html
iar aia cu ignorarea clienţilor vechi o găseşti şi la mine pe blog, deci e ok, ştiu de ea, în acelaşi timp ei fac oferte bune către clenţii orange, schimbul păstrând proporţiile abonaţilor.
vali(Citează)
26/07/2012 la 1:57 PM
@zetu: de curiozitate, ce vrei sa-ti dea la renegocierile alea? Cate un milion de euro? Sa vina personal CEO-ul sa te pupe? M-am plans si eu de atatea ori ca ofertele bune sunt doar pentru abonatii noi si ca la cartela e mai ieftin si mai bine decat la abonament, desi acela este un venit regulat pentru ei.
Dar nu are legatura cu stirea de la Antena 1.
Cum zicea si Vali, o explicatie este oprirea cartelelor inactive. Alta este modul in care se numara clientii, ca nu e ceva standard. Eu am un abonament si doua modem-uri Vodafone, oare sunt numarat ca un client sau ca trei? Ceilalti operatori cum numara?
Migrarea clientilor este o statistica ce se analizeaza pe multi ani, nu de la o zi la alta. Lumea vine si pleaca prea des ca sa tragi concluzii pe termen scurt.
Veniturile si profitul? 7 milioane euro investiti in magazine anul acesta. Modernizarea retelelor atrage alte cheltuieli, poate ca acum dau inapoi banii imprumutati pentru 3G/900 MHz. Sunt atatia factori care ar putea fi analizati de o redactie de stiri, nu sa sari direct in concluzii “de faliment”.
Orange si Cosmote au investit la fel de multi bani in publicitatea online, apropo.
nwradu(Citează)
26/07/2012 la 6:53 PM
@nwradu, hai s-o luam de la-nceputuri, de pe vremea cand un var de-al meu, care a platit 1 an si ceva niste facturi maricele, a primit in urma cu 4 ani, atentie, 4 ani, vreo 400 de minute nationale si vreo mie in retea, la fabuloasa suma de 11 euro. Deci atunci se putea negocia la sange si ghici ce, primeai niste chestii in plus. Acum 1 an am invocat acelasi lucru tipei cu care negociam. Binenteles, nu m-a crezut, mi-a bagat-o p’aia cu “asa ceva nu-i posibil”. Pana i-am dat numarul de telefon al respesctivului si-a verificat ea. Binenteles c-a schimbat placa, ca nu mai au voie sa faca astfel de negocieri, ca nu-si explica cum de a putut cineva sa-i dea o asemenea oferta bla, bla. Cert e ca eu, in ultimii 2 ani platisem facturi ce insumau putin peste 2.000 de euro. Sunt indreptatit sa cer un tratament preferential? Pot sa cer niste minute-n plus? Pot, si cred ca sunt indreptatit s-o fac. Atitudinea lor s-a schimbat in momentul in care mi-am depus cererea de trecere pe cartela, cu gandul de-a ma porta ori la cosmote, ori la orange. Brusc au devenit maleabili, brusc am putut negocia cu ei, brusc am devenit important pentru ei.
In alta ordine de idei, am urmarit stirea de 2 ori, crezand ca poate n-am fost eu atent. Nicaieri in stire nu se vorbeste de falimentul VDF. Repet, dupa mine stirea e una cat se poate de corecta. Prezinta faptul ca au pierdut 500.000 de clienti, prezinta 2 motive, nefidelizarea clientilor, iata, un lucru de care eu m-am lovit si pot sa-l confirm, si lipsa investitiilor in echipamente. Ca mai apoi sa vorbeasca de banii pe care compania ii pierde datorita pierderii celor 500.000 de clienti.
zetu(Citează)
26/07/2012 la 7:50 PM
Unii au probleme in intelegerea conceptului de negociere si nu stiu ce si, mai ales, cand sa ceara.
nashu_mare(Citează)
26/07/2012 la 9:20 PM
@nashu
ma pregatesc de o negociere cu Orange, pt 2 SIMuri de voce cu vechime de vreo 10, respectiv 7 ani, s-a terminat de mult timp perioada contractuala. Ceva sfaturi de “cand sa ceara”?
Ariel(Citează)
26/07/2012 la 9:27 PM
Credeam ca e cunoscut: la sfarsitul lunii. Si mai bine, la sfarsitul lui septembrie. Atunci cand cineva trebuie sa isi faca targetul, daca nu… Si nu ii ceri lu’ Orange, ii ceri intai lu’ Vodafone sa iti faca oferta. :) Ah,la Orange dau cu 50% mai multe minute decat in oferta daca iti portezi numarul la ei. Poate o fi la fel si la vodafone.
nashu_mare(Citează)