un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

De ce restul Europei preferă wagon-ul

2 Jul 2012  ·

AUTO  ·

14 comentarii

La noi sunt puţine maşini format wagon sau “break”. Să ai aşa ceva, mai ales una Mercedes sau BMW, echivalează cu a fi, în ochii celorlalţi, un ţăran cu aprozar, folosind un wagon ca să mai cari baxuri de suc şi saci de cartofi de la Metro.

Restul Europei gândeşte altfel. Oamenii vor să călătorească, să se distreze, au copii, bagaje, biciclete, ski-uri, câine şi vor şi spaţiu şi confort, aşa că astfel de maşini sunt foarte populare la ei. Îmi aduc aminte primul şoc, acum vreo 10 ani, când prin Austria şi Germania vedeam foarte multe Mercedes clasa E şi BMW seria 5 în varianta wagon, iar în România nici nu văzusem măcar o singură astfel de versiune.

Al doilea şoc a fost la Ford Saarlouis, unde producţia zilnică era de vreo 700 de wagon-uri, 600 de hatchback-uri şi doar 300 de sedan-uri Ford Focus, pentru că prima variantă se vindea cel mai mult. Am discutat cu cei din fabrică despre cum în România încă n-am văzut nici un Focus varianta wagon, în schimb destule sedan-uri. Neamţul nu înţelegea de ce nu vrem varianta mai mare şi mai versatilă.

Mercedes a anunţat noul CLS Shooting Brake (brake, nu break, da?), un wagon performant. CLS-ul clasic este o maşină completă, puternică, una care spune “îmi place sportivitatea, dar vreau și lux și confort deplin”. Dacă vă uitaţi pe comentariile despre varianta Shooting Brake de pe diverse site-uri sau pe Facebook, veţi vedea termeni precum “dric”, “maşina de cărat morţi” şi altele asemenea. Nici nu mai contează că pleacă de la platforma CLS-ului.

E drept că vin de la oameni care doar se uită la fotografii şi oricum nu-şi permit una, dar nici cei care îşi permit nu gândesc prea diferit. Am putea învăţa ceva de la restul Europei aici, că este mai important cum te simţi în maşină, ce confort ai şi cât spaţiu îţi oferă, nu cum se vede din afară. Tu stai în ea, e mai important să te simți bine.

Sunt sigur că în vest va avea succes. Ai copii, faci cumpărături serioase, pleci cu prietenii în vacanță, dar vrei (și ai banii de) performanță și aspect aerodinamic? E tocmai bună.

Bonus:

Îmi vine să râd când văd motorul diesel de 2.1 litri de 204 CP……nu îmi vine să cred cât de slăbuţ popate să fie,…..şi cu Cielo al meu preparat la 150 cp,îl fac şi barem eu am motor pe benzină care ar trebui să am o plecare mult mai avantajoasă.

asus s5507

    14 comentarii

  1. acolo există locuri de parcare. oamenii merg pe jos la birou şi au nevoie de maşină in weekend.

      (Citează)

    • Eu am Mondeo sedan, un coleg are varianta wagon. Lungimea e fix aceeasi. Toti de la noi care rad de wagon-uri nu o fac din cauza parcarii, ca la fel se lupta cu locurile goale si intr-un sedan sau hatchback.

        (Citează)

  2. Am impresia ca am citit acelasi thread azi :)

      (Citează)

  3. radu, bine, ambele sunt bărci pentru românia şi pentru un tip singur (cu o prietenă frumoasă). pentru tine, focus. la 35,când ai deja un copil sau doi, da, vagon. :P

      (Citează)

  4. Mondeo wagon/break e o balena de masina. Extream de lunga si greu de manevrat. Din chinurile unui individ detinator de asa ceva. Il vedeam dimineata cum se chinuia omul sa parcheze.M a rog, nu prea era sofer ok, dar totusi masina aia e imensa. A mea pe linga a lui pare buburuza.
    Cit despre parcare, un break va fi mereu mai usor de parcat.
    Ma rog, acum traiasca senzorii de parcare.

    Cit despre CLS-ul de mai sus, stai relax ca in vest nu prea se arunca la masini super scumpe. Poate gresesc, dar asta e impresia mea. Omul civilizat nu-si ia cls decit daca are si o avere considerabila. Altfel isi ia o masina fix pentru nevoile lui.

      (Citează)

    • @Jules: e la fel de lunga ca si un Mondeo sedan. E doar senzatia ca e mai mare si de fapt da, e chiar mai usor de parcat.

      @ipo: imi aduc aminte de primul Audi RS4, care avea ceva de genul 450 CP, dar era un model wagon. Acolo sa vezi soc. Bine, si acest CLS are un motor de 400+ CP…

      @vali: dupa Focus ma uitam cand cautam masina, dar a fost super-oferta la Mondeo. Ieftina si a unui director de vanzari la o firma cu bani, care a intretinut-o perfect. Asa ca am luat balena gri.

        (Citează)

  5. Eu am un Volvo s40 si mi-ar fi placut sa am varianta break (v40), pe langa ca e mai practica arata si bine. E misto sa ai un break despre care romanii cred ca e de pensionar/familis/pietar cu 200 de cai sub capota, sa mai razi la semafor de preconceptiile oamenilor. :D

      (Citează)

  6. Ford, Ford, Ford. Prea mult Ford..

      (Citează)

  7. Focus wagon e chiar mai scurt decat sedan-ul. Cel putin la modelul vechi. E vorba de vreo 2-3 cm,nu ceva astronomic..

      (Citează)

  8. e63amg, rs6 avant, m5 touring. cu breakuri mai puternice decat majoritatea ferrari-urilor, te dai mare doar intre cunoscatori, nu si in club, unde te lauzi ca ai bemve

      (Citează)

  9. @Radu: nici prin SUA nu pre vezi Wagon, cred ca am văzut maxim 10 pana acum. Si cred ca majoritate erau europene. Dar varianta americanilor familisti sunt SUV-urile si van-urile! Mai trebuie menționat un amanunt: dacă ai copii, e musai sa ai tapiterie de piele. E mult mai ușor de curatat.
    Eu am o japoneza Sedan, care e mare si are un portbagaj imens. O folosesc cand plec undeva, si îmi incape tot bagajul. Si totdeauna am bagaj mare lol! Nu am copii, așa ca deocamdată nu am nevoie de alta varianta. Pentru oraș mi-am luat o europeană mică-mica si nervoasa( motor de 2.5 l). La ce probleme sunt aici cu parcarile, a mea merge la fix. Mai ales ca avem locuri de parcare varianta compact.

      (Citează)

  10. stiu cei din EU de ce e mai fiabil un wagon decat un sedan.

    La fel e si cu hatchbak-urile in RO, nici dracu nu se prea atinge de ele decat de cele SH, care sunt ieftine. Nici macar Sandero nu a prins, care poate fi ok la cat costa, mai ales ca prima masina pt tineri.

    Monovolumele aceeasi buba la noi, poate chiar mai rau decat wagon-uri.
    Eu am avut pana acum hatchback si acum monovolum. Company cars au fost numai wagon-uri. Sedan au parintii.

      (Citează)

  11. Acum am un Logan (berlina deci) dar urmatoarele vor fi break orice ar fi . Dupa parerea mea cele mai frumoase (break-uri) sunt Bmw 3 si Ford Focus (in ordine inversa la banii mei) dar na` … eu cand spun ca vreau sa-mi cumpar asa ceva sar cu gura toti inclusiv meltenii fara masina , sau gajicile care nu au o chifla-n burta , daca-mi permiti ; drept urmare voi face acelasi lucru pe care l-am facut cand mi-am luat Loganul acum 4 ani – ii voi ignora linistit – ca pana la urma eu merg cu ea , eu bag banii in ea , pe mine ma ajuta sau nu ! La vestici si nu numai se cumpara inclusiv modele de performanta break – M5 / E63Amg / Audi RS6 , modele care la noi se caracterizeaza aka dric de toti idiotii care nu au habar de practicabilitate .

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus