►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Sub acest titlu “banal” se ascunde excursia de ieri de la fabrica Ford din Craiova, unde s-a lansat producţia modelului B-Max. În România se fabrică, începând de ieri, două mărci de autoturisme…
Au fost prezenţi nu doar bloggeri de top (eu, Adrian Ciubotaru, Cosmin Tudoran, Blogatu), ci şi preşedintele Băsescu. Acesta a mulţumit celor de la Ford pentru uriaşa investiţie pe care au făcut-o în România şi a insistat să achiziţioneze primul vehicul B-Max produs la Craiova. După cum s-a dovedit 5 minute mai târziu, primul B-Max, de culoare roşie, era deja pregătit, preşedintele a arătat factura proformă şi ordinul de plată şi s-a urcat la volanul maşinii pentru o tură, în măsura în care poţi da o tură atunci când eşti înconjurat de 300 de jurnalişti.
Frumos gestul preşedintelui. Ştiu că a cumpărat şi un Logan acum ceva vreme, iar acum iată-l şi cu un Ford B-Max, despre care a şi declarat că este o maşină extraordinară.
Mai multe despre maşină puteţi vedea mai jos, că am prins una liberă, ieşită de pe linia de testare, şi am fotografiat-o. Nu are stâlpul central caracteristic maşinilor “uzuale”, iar uşile din spate sunt glisante, ceea ce aduce un avantaj mare când e vorba de spaţiul de acces în maşină şi de uşurinţa cu care intri şi ieşi din ea când parchezi la înghesuială.
B-Max vine cu multe dotări pentru o maşină mică, precum Active City Stop pentru detectarea posibilelor coliziuni, motor cu Auto-Start-Stop, plafon panoramic şi altele asemenea. Bordul pare a fi un Focus mai mic, dar interiorul este mărişor şi confortabil. Motorizările vor fi cele Ecoboost de 1 litru cu 100 şi 125 CP, bazate pe acel MOTOR fantastic de care v-am mai spus deja, pe care Ford îl construieşte tot la Craiova.
Cât despre fabrică în sine, dacă aţi citit prezentarea mea despre Ford Focus (CAROSERIE și ASAMBLARE), ştiţi cum se face şi un B-Max. Ieri am văzut doar partea finală din trio-ul caroserie-vopsitorie-asamblare, maşinile intrând în hală deja vopsite şi gata de echipare.
Întâi se pun materialele de antifonare şi izolare, plus traseele electrice principale.
O altă ipostază este cea a maşinii cu schimbător de viteze şi frână de mână montată, plimbată în continuare pe traseul ei pentru a-i fi montate celelalte elemente interioare, pe baza dotărilor fiecărui model şi a pieţei pe care va fi trimisă (90% din producţie va merge spre export).
Parbrizul, luneta şi micuţele geamuri laterale din spatele uşilor spate se montează robotizat, pentru a evita imperfecţiunile ce pot apărea la montarea manuală. Parbrizul este preluat cu ventuze de către un robot, un alt robot îi dă cu “smecleu”, apoi este lipit pe maşină, cu ajutorul unor senzori care îi reglează milimetric poziţia. Angajaţii doar supervizează acest proces.
Urmează apoi acel moment despre care v-am spus şi la Ford Focus, în care caroseria asamblată a maşinii este transportată pe o bandă superioară, iar sub ea ajunge trenul de rulare, cu cele două punţi, transmisie şi motorul Ecoboost deja asamblate. Caroseria este coborâtă peste acestea, fiind apoi bine fixate una de cealaltă.
Uşile se pun la final.
Urmează etapă de testare, o lungă linie pe care maşinile finalizate se mişca purtate de o bandă transportoare, iar diverşi muncitori Ford verifica pe rând subsistemele maşinii, integritatea vopselei şi îmbinarea elementelor. Ca la Focus.
Şi asta este totul. Au mai fost, între discursuri, diverse momente amuzante, bine coordonate, în care nişte angajaţi Ford intrau cu piese în spatele unei cortine şi apoi apăreau pe un ecran, filmat altădată, cum puneau acele piese pe un B-Max în construcţie, ca la final acea maşină roşie să fie cea achiziţionata de preşedinte.
Alte detalii:
Citiți toate materialele despre Craiova si Saarlouis sub tag-ul FORD.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
12 comentarii
26/06/2012 la 11:30 AM
Cred ca rosul ales de Basescu e cea mai neinspirata culoare pt B-Max.
Paul(Citează)
26/06/2012 la 11:33 AM
Nu, cea mai neinspirata e un maroniu deprimant. Rosu e o culoare buna pentru orice masina, mai ales cand e curata, e soare afara si mergi cu familia la distractie.
nwradu(Citează)
26/06/2012 la 12:14 PM
Basescu a cumparat si Logan si Duster pana acum.
mArius(Citează)
26/06/2012 la 12:38 PM
Si Duster? Nu stiam ca are si din acela. L-am intalnit candva in trafic in Logan, trebuie sa va povestesc mai mult, ca a fost un moment foarte penibil pentru mine.
nwradu(Citează)
26/06/2012 la 12:57 PM
off: Serios? Focus RS si bradulet din ala la 2 lei? :P
B-max e o masina super misto daca ai familie, si Fordul in general iti ofera o senzatie de siguranta pe care, mie unul, nu mi-o ofera nicio alta masina din aceeasi clasa. Sper ca si B-Max-ul asta sa se ridice la aceleasi standarde.
Cip(Citează)
26/06/2012 la 1:00 PM
eu zic ca acea lipsa a stalpului central va duce in timp la contorsionarea caroserie…insesizabil vizual, dar usile glisante o sa inceapa sa faca figuri, sa nu se mai inchida/deschida bine. In general asta e problema usilor glisante(vazut la un caddy din 2006 reparat doar la reprezentanta oficiala VW) s-au schimbat rolele de vreo 5 ori, s-au “reparat” usile de fiecare data, si tot se mai blocheaza la inchis/deschis.
matthers(Citează)
26/06/2012 la 1:10 PM
B-max vine standard cu plafon panoramic sau este optional?
RS este cea nai puternica masina din gama Focus. Oricum este mai faina pe verde. Am vazut una verde si m-a lasat cu gura cascata si cu ochii dupa ea :D
BP(Citează)
26/06/2012 la 2:42 PM
Cred ca-i optional plafonul panoramic, inca n-a ajuns sa fie ceva standard.
nwradu(Citează)
26/06/2012 la 6:38 PM
Urita masina.
De fapt ar arata bine daca lucrau putin la partea frontala.
jules(Citează)
26/06/2012 la 6:54 PM
de unde a avut basescu bani sa cumpere si un duster si un logan si un b max in 3-4 ani cu banii jos?
mircea(Citează)
26/06/2012 la 9:04 PM
Pai ce mircea…crezi ca el munceste pe graunte? Are salar de presedinte, vreo 9000 Lei aprox 2000 euro pe luna, omu e strangator si uite in 3-4 ani si-a luat 3 masini…
alex(Citează)