►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Google Maps afişează de astăzi şi traficul pentru Bucureşti, după cum puteţi vedea în imaginea alăturată. Trebuie doar să bifaţi layer-ul Traffic din caseta derulantă din dreapta sus.
După cum observaţi, pe hartă e un mare haos, probabil în ton cu cel din oraş. Eu încă nu ştiu dacă să am încredere în acest nou serviciu şi voi avea nevoie de câteva luni de comparaţie, cu ochii mei, între cât stau în trafic şi ce-mi spune Google despre acea stradă.
O problemă este lipsa unei surse reale de informaţie. Ar fi putut fi folosit sistemul de management al traficului din Bucureşti, care este în subordinea Primăriei şi care afişează informaţii în timp real despre trafic uneori şi pe panoul publicitar de pe magazinul Cocor (şi la adresa m.cocor.ro, dar nu mai merge acum).
Google prezintă traficul pe mult mai multe străzi din oraş, iar conform propriilor indicaţii face asta monitorizând telefoanele şi poziţia GPS a diverşilor utilizatori care au fost de acord cu asta, aşa cum s-a făcut de fapt şi cartografierea turnurilor telecom în alţi ani. Google precizează asta într-un mic Help obscur din Google Maps, dar încă nu mă convinge că a atins masa critică de utilizatori prezenţi în trafic şi că afişează informaţii bune.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
13 comentarii
20/06/2012 la 3:08 PM
cum isi da seama care din posesorii de smartphone cu google maps sunt intr-o masina si care sunt pe jos?
raluxa(Citează)
20/06/2012 la 6:08 PM
@Raluxa: mersul pe jos e usor de identificat deoarece nu trece niciodata peste o anumita viteza, iar miscarea telefonului in buzunar poate fi usor recunoscuta cu accelerometrul din el.
@add: http://googlesystem.blogspot.ro/2009/08/google-maps-mobile-users-send-traffic.html
http://googleblog.blogspot.ro/2009/08/bright-side-of-sitting-in-traffic.html
http://customblogging.com/seomike/archives/google/where-google-gets-traffic-data
Exista si posibilitatea parteneriatelor cu administratia locala, dar cum ziceam, in Bucuresti ei acopera mai mult decat are Centrul InfoTrafic sa le dea.
@costin: foarte tare asta!
nwradu(Citează)
20/06/2012 la 3:37 PM
raluca, pune la socoteala si transportul in comun. autobuze, firobuze, tramvaie, linii express. pe magheru de exemplu dupa umila mea parere trec mai multe masini decat pietoni. deci, nu conteaza cine merge pe trotuar.
Mihai(Citează)
20/06/2012 la 3:41 PM
ma indoiesc ca asa isi ia datele. m-am interesat dimineata si cica google cumpara datele astea de la diverse institutii sau firme private.
add(Citează)
20/06/2012 la 4:04 PM
In Bucuresti se bazeaza pe datele colectate de la spalatorii de parbrize din intersectii :D
costin(Citează)
20/06/2012 la 4:21 PM
nu mai merge in pagina de la Cocor, dar aici merge http://www.trafficguide.ro
razvan(Citează)
20/06/2012 la 4:31 PM
stiu ca suna a fantezie, dar avand in vedere ca nu sunt pe toate strazile din bucurestiu, poate si-au instalat oamenii niste senzori :D
Mihai(Citează)
20/06/2012 la 5:10 PM
m-am interesat, se bazeaza exclusiv pe datele utilizatorilor de smartphone.
Mihai(Citează)
20/06/2012 la 5:27 PM
off topic: Mihai, esti din Timisoara, asa-i?
ioana(Citează)
20/06/2012 la 9:59 PM
cu scuzele de rigoare pentru radu si toata lumea, voi face un offtopic.
@ioana nu tu, de loc-s din targu jiu. am stat sa citesc sa vad de ce-ai spus asta… e vorba de firobuz, asa-i? :) , Asa sunt eu obisnuit sa vorbesc. am avut prieteni multi pe timpul mircului din timisoara si mergeam mult pe acolo. ai fost pe aproape :)
Mihai(Citează)
21/06/2012 la 12:47 AM
Da Mihai, dar mi-a placut cand am auzit in Timisoara. E ca šalina in Brno :)
Si ontopic: mi se pare utila optiunea, pentru ce alte orase mai exista? Problema este de multe ori in marile orase ca fie nu ai rute ocolitoare, fie oricum ai da-o tot in aglomeratie ajungi.
Am observat o chestie care nu stiu daca exista ptr Bucuresti, eu parca ptr Strasbourg am gasit-o: cand am cautat pe googlemaps un traseu cu masina in oras, mi s-au dat alternative cu transportul in comun
ioana(Citează)
22/06/2012 la 9:49 AM
Radu, esti un om tehnic. Uite-te pe harta si-ti dai singur seama ca datele de pe telefoane n-au cum sa fie decat o mica parte din datele necesare crearii modelului live. Zice si ala:
They combine that with data from other people on the same road and DOT sensors (if applicable) to come up with their real-time traffic maps.
(if applicable ala mie mi se pare ca e in plus si ca senzorii sunt absolut necesari. Google cumpara date de trafic de la administratii locale si firme private, nu instaleaza ei cu mana lor senzori.)
Gandeste-te ca sunt date pe fiecare sens, numarul de androiduri cu traficul de date si gps deschis e infim. De aia nici nu e pe toate strazile, in toata lumea, etc.
add(Citează)
24/06/2012 la 2:58 PM
M-am uitat acum pe traficul Google si pe directia Universitate-Romana e totul rosu ceea ce e o prostie. Am verificat si pe camerele live si nu e nici urma de trafic incetinit.
thundermar(Citează)