►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Luna
Update: official pictures.
Sunt blogger oficial la SEM Days, cea mai mare conferinţă de SEO (search engine optimization) şi PPC (pay per click – ca publicitate) din România. Avem astăzi vorbitori internaţionali şi naţionali, experţi de renume în SEO (am înţeles că majoritatea sunt pe lista secretă de ținte a ninja-asasinilor Google), aşa că daţi refresh des pentru a fi la minut cu ce transmit eu de aici.
(Programul normal continua sub acest post “sticky”)
18:22
Si s-a terminat prima zi. Maine workshopuri.
18:14
Rand Fishkin tocmai a intrat live, prin Skype. Conferinte web2.0…
Google+ va fi important nu neaparat ca retea, succesul fiind inca indecis acolo, dar ca influentator de rezultate pentru cautare. Recomandarile prietenilor tai sunt foarte puternice.
17:54
Urmariti reclama la Dollar Shave Club, e f****g great!
17:39
Vorbeste o inregistrare cu Rand Fishkin, CEO la SEOmoz. Ulterior va fi si live prin Skype, cand se trezeste omul, ca e pe Coasta de Vest.
17:24
Holy fuck, ce-a turuit Phil Nottingham! Foarte buna prezentarea, ca si prima, cu siguranta a deschis ochii multora in domeniu “video da sau nu?” Cel mai bun speaker de astazi, cu siguranta.
Acum e din nou Gary Beal la microfon, despre “to buy or not to buy?”. Nu zice si ce.
17:13
Fa clipuri Full HD, include cuvinte cheie, include closed captions, optimizeaza titlul si descrierea cu SEO traditional. Pune clipul pe site, cu text bun in jurul sau, aduna vizualizari si te intereseaza foarte mult si hijackingul prin “As seen on”.
Ai nevoie si de un video-sitemap, daca faci mult continut video.
17:07
Video nu e content, ci doar o forma de a arata continutul adevarat. Chiar si video-urile “metaforice”, cu mult text si 2-3 imagini, pot raporta bine despre un continut foarte bun.
Clipurile video trebuie facute doar atunci cand textul clasic cu imagini nu ar transmite la fel de bine ideea, continutul tau.
17:04
Phil Nottingham din nou, despre Video SEO. Interesant subiectul si pentru mine, care mai fac filme cu produse si altele.
Video-urile te ajuta cu:
17:02
Julia poate fi citita si pe site-ul personal irishwonder.com si pe @irishwonder. Nu ma intrebati de ce, mai ales ca e din Ucraina.
16:50
Penalitatile sunt diferite de ban-uri (ma simt ca la Counter-Strike). Sunt temporare, apar la continut duplicat, linkuri platite, continut slab etc.
Filtrele doar ignora anumite linkuri sau probleme si nu le mai socoteste pentru rankingul paginii.
Concluzia intregii prezentari: nu fa prostii pe site sau, daca le faci, cu moderatie/atentie si nu te plange cand te deindexeaza Google.
16:47
Motive pentru a bana un site
Poti cere reincluderea, dar nu te ajuta decat la ban-urile date manual. Altfel, iti trebuie un nou domeniu pe care sa incepi iar.
16:37
Julia Lukianova aka Irish Wonder ne va vorbi despre “Google bans and penalties”.
Majoritatea penalitatilor se fac prin incalcarea termenelor Google Webmaster Guidelines, atunci cand Google te si prinde cu mâța-n sac.
Google are review-uri umani, dar folosesc si algoritmi de detectie.
16:24
8% din campaniile WebDesign se fac prin PPC simultat pe Google Search, Remarketing pe GDN si Facebook. 44% dintre clienti au doar campanii pe Google Search.
Imi pare rau sa o spun, dar cifrele acestea nu au nici o relevanta cata vreme Ionuț nu spune ce clienti are, cat de mari sunt acestia, cat investesc prin el. Nu vad cum ar putea fi relevante cifrele pentru toata piata, ci acestea se refera doar la WebDigital si cum isi fac ei cifra de afaceri.
WebDigital are 4% din piata. La cei 4% se refera cifrele lor.
16:20
Ionut gestioneaza 89% campanii Google Adwords, 11% Facebook. O fi aceeasi proportie peste tot? 75% sunt campanii Google Search, 25% Display.
13% campanii Bricolaj, 11% Puericultura (wtf is that?), 11% imobiliare, 8% Papetarie, 8% avocatura, 6% auto-moto, 6% IT&C…
Concluzie gresita: Telecomul apare doar in 2% din campanii, deci nu investesc mult. In realitate, au departamente proprii care sa faca astfel de campanii si nu apeleaza la firme specializate.
16:11
A fost pauza, revenim cu ultimul panel “PPC vs SEO”, moderat de Cosmin Negrescu. Primul vorbitor: Ionuț Munteanu, managing Partner & Trainer la WebDigital, care a pregatit un Infografic atat de mare incat nu incape pe ecran.
15:27
Exemplu si cu Fedex, curierul care arunca un monitor peste gardul clientului in loc sa-l livreze asa cum trebuie. Puteti vedea clipul AICI.
Fedex si-a cerut scuze, dar ar fi putut proceda mai bine prin AdWords pe “fedex guy”, trimitand lumea pe pagina cu scuze.
15:22
Cum au reparat greseala:
Au reparat problema in Google.
15:15
Cristian Ignat a inceput prezentarea sa. El conduce “divizia” de PPC de la 2Parale. Are studii de caz despre Vodafone Australia si Fedex, plus sfaturi despre reputation management prin AdWords.
Vodafone Australia mergea prost, probleme cu apelurile, ba chiar cineva a inregistrat site-ul vodafail si toata lumea se plangea acolo, adunandu-se peste 20.000 de posturi negative. S-au facut inclusiv tricouri cu Vodafail. Problemele au ramas online, iar la o cautare dupa Vodafone pe locul 4 apare si acest “anti-site”.
15:13
Succesul vine daca esti proactiv, monitorizezi conversatia, analizezi si reactionezi cum trebuie.
Intrebare din public: cum folosesti Pinterest.com pentru managementul reputatiei. Raspuns: nu poti, momentan nu are relevanta pentru brand management, in principal pentru ca nu are unelte disponibile.
15:09
Ne da exemplu o cautare dupa numele sau. Majoritatea rezultatelor sunt despre cantaretul de la Vocea Romaniei cu acelasi nume. In 14 zile s-a corectat situatia, desi n-a explicat foarte clar cum a facut-o.
Pe termen lung e bine sa identifici nemultumirile, sa oferi fapte concrete si sa ceri corectii. Exemple bune sunt PayPal care aduna bine problemele, Dell raspunde pe forumuri, Toyota are o zona de conversatii pentru a discuta problemele avute cu masinile samd.
15:05
Razvan Alexa, consultant independent, despre “Protejarea si managementul Reputatiei Online”. Incepe cu o reclama masiva pentru el si ce face.
Tot despre inlaturarea efectelor negative vorbeste. Intai asculti ce zice lumea despre brandul tau, prin canalele si uneltele disponibile, apoi reactionezi in functie de situatie si canal.
14:58
SEO inseamna si sa stii sa scapi o companie de reputatia proasta, de rezultatele “rele” care poate apar primele sau in sugestiile de search.
14:45
Parca e mai cald in sala acum. Revenim, ia din nou cuvantul Ralph Tegtmeier aka @Fantomaster despre Reputation Management.
Subiectul acesta i-ar fi folosit lui Mircea Geoana cu “prostanacul”.
“Don’t do reputation management on Twitter”
13:38
S-a terminat prima jumatate. Pauza de masa, ne revedem in 30 de minute.
13:28
Brandul poate ajuta. Exemplu bun este ca Farmacia Dona are 5298 linkuri, dar e pe locul 1 la cautarea farmaciile, pe cand Catena are 39.919 dar e pe locul 4. Exemplul insa presupune ca cineva ar cauta pe Google “farmaciile”, ceea ce mi se pare nerealist.
Ce poti face:
13:18
Pana acum am auzit doar ca SEO-ul face ca rezultatele sa fie mai putin relevante aducand pe primul loc site-uri indoielnice, care insa investesc in aceasta optimizare. Ma intreb de ce nu vorbeste nimeni despre cazul in care SEO-ul este facut de site-uri “bune”, care au continut de calitate si doar vor sa-l faca mai popular pentru ca merita asta.
13:13
Incepe “Consolidating SEO through branding”, prezentarea lui Cosmin Negrescu, fondator Bunt Studio & SEO Monitor.
Vorbeste despre lupta dintre SEO-ul care scade relevanta rezultatelor prin manipularea lor si algoritmii Google care incearca sa contracareze acest lucru.
Google adauga in ecuatia algoritmului si factorul “brand”.
13:05
SerpTurkey este o unealta gratuita pentru a testa split-testing titluri si meta-descrieri.
Sfat: “pitch big, act small”
Alta unealta: launchrock.com, unde faci rapid o pagina de “coming soon” pentru un mic teaser.
Buna prezentarea lui Phil, lucruri interesante si usor de inteleg pentru toata lumea.
12:55
Phil recomanda investitia in imagini de calitate, video, articole bine scrise.
“Investeste in bloguri”. De acord!
12:48
A trecut la microfon Phil Nittingham, are un accent londonez ca la carte. Este SEO Consultant la Distilled.
Google devine tot mai bun la a detecta paginile “false”. Este nevoit sa o faca, deoarece rezultate care nu sunt pe placul utilizatorilor le vor scadea veniturile.
12:44
Radu ne spune despre scandalul Nescafe Ungaria, unde la un concurs cu like-uri cineva a strans 50.000 de voturi via 9gag, dar Nescafe a ales un alt castigator. Publicul a lasat mii de comentarii negative pe toate paginile Nescafe din lume. Puteti citi povestea detaliata aici.
12:43
Cred ca nu sunt singurul care regreta ca n-a venit imbracat cu maneca lunga. Si manusi.
12:35
O problema cu Timeline este ca apar comentariile in coloana din dreapta a unei pagini si majoritatea sunt negative. De cele mai multe ori te poate induce in eroare atunci cand cauti informatii despre un brand si ce ofera.
Urmeaza ca Radu sa ne spuna si cum procedezi cu comentariile negative, cand stergi si cand nu.
12:28
Urmeaza Radu Ionescu de la Kinecto, despre Facebook si influenta social media pentru a construi un brand online.
1 din 2 romani online stiu de Facebook, 1 din 10 de blog, 1 din 180 de Twitter.
80% din cei ce dau Like pe Facebook o fac in urma publicitatii sau unui concurs, adica actiuni platite.
12:21
Nu folositi Google Translate pentru a va traduce site-ul in alta limba! Va fi foarte artificial si veti fi penalizati de Google (culmea) pentru asta.
Erori de scriere, typos, chiar ajuta pentru a face textul mai realist.
12:17
Problema “roboti generatori de continut versus roboti ce analizeaza continutul incercand sa-l elimine pe cel generat automat” mi se pare foarte interesanta dpdv ingineresc. Cum faci un calculator sa recunoasca daca ceva a fost scris de catre o alta masina sau de un om? Inseamna asta ca o masina trebuie intai sa stie cum scrie un om pentru a putea recunoaste cum “scrie” o masina?
12:09
Vorbitorii nu sunt mereu de acord. Acum o ora am auzit ca Google nu este asa bun la a-si da seama ce faci in pagina ta, acum aud ca este “quite good at discerning what pages are about”.
Daca nu este bine facuta generarea automata, Google isi va da seama de asta. Robotii se lupta cu robotii, cei generatori de continut incercand sa-l faca mai “uman”, cei ai Google incercand sa-l detecteze.
12:06
Generarea automata a continutului te scapa de nevoia de angaja 300 de indieni care sa scrie texte diferite despre produsul tau. Textul automat pare bine construit si nu ti-ai da seama ca e generat de o masina. Ca blogger, ma sperie asta cand ma gandesc ca in curand spam-ul din comentarii va fi greu de deosebit de sistemele automate.
11:54
Ralph Tegtmeier vorbeste acum, cunoscut si sub numele de Fantomaster. “The Art of Automatic Content Generation”.
Calculatoarele pot genera mii, chiar milioane, de versiuni ale unui text, toate bine scrise, logice, pentru a evita continutul duplicat pe site-uri. Tare de tot asta.
Sa vezi cand ajunge tehnologia asta pe mana celor care fac spam in comentarii pe blog si nu va mai stii Akismet-ul care e comentariu real si care e spam…
—
Facem pauza, nu e timp pentru intrebari pentru toti vorbitorii. Mi-e mila de hostesse, aproape dezbracate in frigul din sala.
11:16
Ai nevoie de noi site-maps pentru fiecare subdomeniu.
Foloseste regionalisme.
Intrebare buna: unde trebuie sa fie linkul pe care il cumperi? Raspuns de la Gary Beal: mereu in continut, nu aruncat undeva pe site, ci in zona principala, in continut real. Probabil din acest motiv sunt intrebat de 3-4 ori pe luna daca nu vreau sa scriu un articol despre X care sa cuprinda 3 link-uri pe cuvintele a, b si c…
10:58
Foloseste Geographic Targeting Tool pentru a arata motorului de cautare ca un anumit subdirector sau subdomeniu tinteste o anumita zona sau limba.
Gary: Cumpararea de link-uri este parte a SEO-ului, n-are rost sa ascundem asta.
Important: daca ai .com, foloseste subdirectoare, nu subdomenii (subdirectoarele adauga la site, subdomeniile sunt alt site); titlul trebuie sa fie in limba nativa; foloseste language-based meta tags.
10:55
International SEO
10:50
Overplay este o unealta interesanta, te faci sa pari in alta tara utilizand serverele lor. https://www.overplay.net/
Gary ne demonstreaza ca TLD-ul nu mai e asa important, rezultate cu .eu, .info sau cele locale aparand la fel de des pe primul loc, functie de tara, nu doar .com
10:42
Incepe Gary Beal, Vanguard Online Media, primul vorbitor international.
S-a ocupat de SEO pe partea de gaming (poker), pana cand s-a interzis in SUA si s-a mutat in UK. Jumatate dintre participanti tintesc SEO international si Gary despre asta va vorbi.
Ne arata cum alege tarile potrivite pentru fiecare client in parte, utilizand Google Insights for Search. Apoi te gandesti cum tintesti atatea tari, limbi diferite si toate celelalte probleme ce apar.
10:37
SEO-ul azi: mai putine old school tricks inca functioneaza, e nevoie de mai multa creativitate in link building.
E mai important sa-ti construiesti brandul la inceput, iar apoi sa faci SEO, dupa o planificare buna legata de keywords..
10:35
O greseala taxata de Google Penguin se repara foarte greu. Este greu sa stergi linkurile care vin catre tine si sa faci si Google sa uite ca ai incercat asa ceva.
E posibil sa nu-si revina niciodata traficul la valorile dinaintea penalizarii si de multe ori este necesara schimbarea domeniului.
10:27
Low-quality links sunt cel efacute doar pentru motorul de cautare, nu aduc plus-valoare utilizatorilor. Cele din footer sunt un exemplu bun sau fermele de linkuri facute fara a oferi ceva util.
High-Quality Links sunt cele bune. Mai tarziu vom vedea daca e bine sa pui link pe “click aici” sau pe alti termeni adaptati continutului la care ajungi.
Google Penguin a penalizat un pic supra-optimizarile de keywords pentru cautari.
10:18
Intrebarile la finalul prezentarilor.
Acum incepe Razvan Gavrilas, fondator Cognitive SEM cu prezentarea Google “Penguin” before & after.
“Penguin” se refera la spam-ul de linkuri, pe cand “Panda” se refera la continutul site-ului, asta e diferenta. Penguin are legatura cu mesajele de Unnatural Links Detected din Google Webmaster Tools.
Profilul de link-uri “ciudate” se creeaza dupa natura lor, sursa, cine le-a generat si cum. Daca iti vin linkuri de pe site-uri in engleza catre site-ul tau in romana, Google se prinde ca e ceva necurat la mijloc. Oare invers se penalizeaza?
Razvan ne-a omorat cu o microfonie zdravana. L-au mutat de langa boxa.
10:10
studiu de caz pentru schimbarea din ePayments.ro in PayU.ro (unde s-a dus seful Groupon Romania :P)
Toata prezentarea poate fi gasita online pe prezi.com
10:02
Cereti sys-adminului rapoarte saptamanale cu erorile 500 si 404. Verificati periodic ca totul este ok.
Google stie sa ignore erorile HTML.
Implementari author/rich snippets, ajuta la indexare.
Atentie si la URL-uri, un singur caracter diferit si Google Bot il vede ca pe o alta pagina. Implementati .htaccess doar daca nu exista alta posibilitate, precum baze de date de URL-uri.
SItemap-urile sunt foarte importante, dar asta stiam deja cu totii.
9:55
Incepe Claudiu Murariu, fondator PadiCode, cu prezentarea “SEO pentru programator si sys-admini”. Ne-a avertizat ca va fi ceva foarte tehnic.
Vorbim de coduri 301, 302, 500, 404 vs 403 si 200. Simplu, nu? Ne-a avertizat ca-i tehnica prezentarea.
Probleme des intalnite: oferim 301 (302) sau 200 in loc de 404. Foarte multi sysadmini prefera redirectionarea catre homepage in loc de “pagina negasita”, dar risca sa strice optimizarea homepage-ului prin pagina duplicat.
9:49
O buna localizare o poti face prin meta-tag-urile din site. E important sa precizezi bine limba site-ului, inclusiv cu diferenta dintre engleza americana, australiata samd.
Transferul de autoritate este o idee buna. Domeniul tau principal, original, are autoritate si vechime si le poti transfera partial si catre domeniile locale prin agregarea acestora pe site-ul tau.
Relevanta locala poate fi atinsa si prin stapanirea perfecta a limbii respective.
9:43
Incepe Cristina Andrei, SEO Manager BitDefender, cu prezentarea “5 SEO issues for an international brand”. Interesant postul, arata ca de la un anumit nivel in sus ai nevoie de experti permanenti in SEO.
BitDefender are nevoie de rezultate bune in toate tarile, fiind o companie globala. Mizeaza pe site-uri locale.
Cristina Andrei poate fi citita si pe blogul personal WebCopywriter.ro
9:39
A incheiat Gabriel Curcudel. Dorin trage o concluzie: daca ai business local, poti sa te indexezi usor daca esti identificat corect ca locatie si trebuie sa verifici aceste lucruri.
In strainatate deja figureaza in Google rezultatele in stanga, harta in dreapta, sub ea paginile de Google+ ale unor business-uri locale.
Ideea este sa vezi acest potential si sa-ti optimizezi site-ul pentru a avea parte de promovarea afacerii tale.
9:36
Ne distram cu rezultate eronate. “pizza vaslui” te trimite si in Iasi sau Barlad.
Multe locatii nu sunt recunoscute atunci cand vrei sa le setezi, inclusiv Mamaia, Neptun si altele. Nu o poti seta.
9:30
Local se cauta cel mai mult “meteo”, “cazare”, “harti”+oras. Rezultatele sunt de obicei pe site-uri generale, nu ale unor afaceri locale.
In general se pastreaza proportia dintre cautarile comerciale si cuvintele cheie ce utilizeaza termeni comerciali. TImisoara e caz aparte, unde utilizatorii folosesc mai bine cautarea pe termeni locali.
9:20
Gabriel Curcudel aka Krumel va vorbi pe tema “Local Search Romania”, o analiza pentru 6 orase din Romania. Imi plac prezentarile lui Krumel, vorbeste foarte natural, fara emotii.
Foarte bun subiectul, cum faci sa apari in cautari cu afacerea ta dintr-o anumita localitate. De ex la o cautare dupa pizza arata Google localul tau din oraselul in care l-ai deschis sau Pizza Hut-ul din BUcuresti?
Google Venice este update-ul care a schimbat rankingurile pentru a imbunatati rezultatele locale.
Cum poti sa modifici rezultatele locale:
9:18
A inceput. Vorbeste Dorin Boerescu, CEO 2Parale. A facut un mic sondaj prin sala, majoritatea deruleaza campanii AdWords, iar aproape jumatate dintre participanti nu sunt din Bucuresti.
9:13
Visa are un clip promotional foarte interesant, cu istoria tranzactiilor facute prin ei. Ma atrage conceptul de Contacteless Pay…
Inca se face accesul in sala.
9:00
Sunt la hotelul Pullman – World Trade Center. Lumea isi ridica legitimatiile de participant sau vorbitor, iar eu m-am infipt bine la masa tehnica pentru acces la Internet, prize si o vedere buna asupra salii.
« Luna
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
« Luna
2 comentarii
07/06/2012 la 12:26 PM
Salut,
am 2 intrebari
1. validarea siteului w3c+w3css ajuta la Seo?
2. daca iau un articol in engleza si il traduc ma penalizeaza google?
Iti multumesc
vladon(Citează)
07/06/2012 la 12:40 PM
@vladon:
1. da, desi nu in asa mare masura pe cat te-ai astepta. Google e interesat intai de continut, apoi de calitatea html.
2. te penalizeaza cititorii, care inclusiv te pot raporta pentru spam, daca nu o face autorul initial. Nu-ti recomand. Pentru engleza > romana e mica sansa sa se prinda chiar Google.
nwradu(Citează)