►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
[Nu am ajuns la Marketing 3.0 cu Philip Kotler. Dar e Matilda acolo, iar astazi va face live blogging pe nwradu.ro. Urmariti si live tweeting pe hashtagul #marketing30]
13:59 The end :)
13:55 Cum sa castigi “la marketing”:
13:50 Profesionalizarea buzzului a inceput cu David Blater, fondatorul BzzAgent.com
13:43 Exista 3 tipuri de oameni pe care te poti baza pentru a-ti raspandi informatia:
13:40 Cum creezi buzz? Social media este un mediu destul de eficient crede Kotler. Sigur, daca n-ai mai facut social media pana acum, nu e recomandabil sa ivestesti 50% din bugetul de marketing in asta. Un 5% totusi ar fi indicat: testeaza! Daca merge, maresti investitia.
13:30 Sunt companii care nu isi doresc sa fie primii. Ei castiga si se dezvolta fiind buni “followeri”. Economisesc banii de R&D si ii distribuie in productie, pentru a imita cu succes produsul sau serviciul inovat de primii.
13:25 Cheia inovarii este alaturarea departamentele de R&D si cel de Marketing. “While great devices are invented in the laboratory, great products are invented in the Marketing department.” Marketingul trebuie implicat inca din faza de concept a dezvoltarii produsului.
13:20 A inceput sesiunea a 4-a, despre inovare, cu “Companiile care nu inoveaza, mor.”
13:18 Schema ipotetica pentru pozitionarea brandului Starbucks (neoficial conceputa de Philip Kotler – Starbucks nu a emis un asemenea document)
13:15 Creeaza o comunitate in jurul brandului! De ex cei care au motociclete Harley se numesc Hogs. Harley si-a extins brandul pe o arie extinsa de produse care permit clientilor sa se recunoasca intre ei: tricouri, cafenele, cani si alte materiale promotionale.
13:10 Marketingul B2B este mai mult orientat pe vanzari, pe cand cel B2C se bazeaza mai mult pe advertising. Cea mai mare parte a marketingului este b2b, vorbim mai mult despre marketingul b2c pentru ca este mai vizibil.
13:05 Cei 3 I ai brandingului
13:02 Model de evaluare a brandului
13:00 Un brand trebuie sa fie mai mult de un nume, slogan si logo.
12:55 Dezvolta branduri, mantre, slogane si logo-uri memorabile! Sloganul trebuie sa fie relevant pentru brand. De exemplu Ford merge pe “Quality is #1 Job”, in conditile in care ei nu fac parte din top 10 producatori, in ceea ce priveste calitatea. Philips a testat 3 slogane pana acum si inca il cauta pe cel reprezentativ pentru ei.
12:50 Nisele creeaza companii “campion”. Companii care sunt cunoscute ca fiind cele la care apelezi pentru un anumit produs, sau serviciu. De exemplu exista o companie care face cele mai mari umbrele din lume, pentru terasele cafenelelor. Nu ai vrea ca aceasta sa cada pe clienti, in timp ce-si beau cafeaua, asa ca te duci direct la ei.
12:35 Caracteristicile unui brand de succes: diferentiere, inovatie, respect, recunoastere.
12:30 Sunt si produse de baza care nu au nevoie de marketing, precum aerul sau apa. Mai mult de cat atat, exista produse care au nevoie de “demarketing”. Aceasta nevoie intervine in momentul suprautilizarii unor resurse. Un exemplu bun este vanatul sau pescuitul excesiv. Actiunile de convingerea oamenilor sa nu mai recurga la aceste activitati fac parte din procesul de demarketing.
12:25 Poate marketingul salva ziarele print? Kotler considera online media a fi “distruptive innovation” – genul de inovatie care face versiunile anterioare sa dispara complet de pe piata. Momentan exista piata atat pentru presa print cat si pentru cea online.
12:20 Companiile devin ele insele canale media pentru publicul tinta. Asta se poate face acum prin bloguri si social media.
12:15 Scopul marketingului este de a face vanzarea inutila. Dezvolta produse incredibile, care atrag oamenii catre brand, in loc sa fie nevoie sa mearga brandul in cautare de clienti.
12:10 Conceptul celor 4P este un concept de 50 ani, care a evoluat considerabil. Un nou concept este reprezentat de cei 4E: de la Produs la Experienta, de la Pret la Schimb (Exchange), de la Distributie la Omniprezenta (Everyplace), de la Promovare, la Evanghelism.
12:05 Incepe sesiunea de intrebari. Kotler a primit in timpul primei sesiuni intrebari de la public, la care va raspunde acum.
11:20 Pauza
11:15 Un checklist pentru alegerea unui nume de brand care sa aiba sansa de a avea succes.
11:10 Brandul chiar adauga valoare. Daca o cana de cafea se poate vinde cu 50 de centi sau 5 dolari, principalul diferentiator si ce-i va convinge pe oameni sa cumpere cafeaua mai scumpa este brandul. De aici si succesul Starbuks.
11: 07 Cererea inseamna bani + dorinta de a cumpara, iar oamenii nu au banii necesari. Nu exista over-suply, si under-demand.
11:05 Diferentele dintre Marketing 1.0, 2.0 si 3.0
11:00 Relatia dintre companie si societate:
10:55 Caracteristicile firmelor indragite:
10:50 Marketing bazat pe valoare – cum sa creezi branduri pe care lumea le iubeste (Value Based Marketing)
10:45 Cum sa imbunatatesti relatie dintre marketing si sales
10:40 The Sales and Marketing Funnel
10:35 Marketingul are multe ramuri, iar majoritatea pot fi externalizate. Departamentul inhouse de marketing poate apela la o alta companie pentru advertising, database management, comunicare si asa mai departe.[vedeti img mai jos]
10:30 Daca o companie o depaseste pe alta, Philip Kotler presupune ca oamenii implicati in compania respectiva fac o echipa mai buna. O parte importanta a activitatii de marketing este sa creezi un mediu din care angajati si stakeholderii sa isi doreasca sa faca parte.
10:29 Poti sa-ti convingi clientii sa te recomande mai departe? Primul pas ar fi chiar sa iti intrebi clientii. Alege 20, la intamplare si vezi daca acestia recomanda deja mai departe brandul tau sau nu.
10:25 The five shifts of marketing
10:22 Cele 4 roluri holistice ale marketingului
10:15 Unde ai vrea sa ai biroul daca ai fi CMO? Majoritatea salii a optat pentru biroul de langa CEO. Langa CFO nu vrea mai nimeni. Insa unii au optat pentru biroul de langa Chief Sales Executive. Miscare buna, tinand cont ca Sales hates Marketing (pentru pretul setat prea sus, pentru banii investiti in reclame “inutile” si altele).
10:10 Functiile unui CMO depind de tipul de CEO al companiei. Care ar trebui sa fie rolul unui CMO?
10:05 Pozitiile din marketingul de astazi:
10:00
Leadershipul nu este niciodata garantat. Daca Ford era ieri lider, astazi este Toyota. Cineva trebuie sa monitorizeze ce se intampla cu brandul tau, in permanenta.
9:55 Philip recomanda sa folosesti Google Alerts pentru numele companiei tale, si preferabil numele competitorilor. Exista 4 posibilitati cu privire la ce veti descoperi acolo:
1. Multa lumea vorbea despre companie si era numai de rau
2. Nimeni nu vorbea despre companie
3. Unii oameni ziceau de rau, altii de bine
4. Toata lumea te iubeste
9:58 Spitalele sunt utile pentru cancer si bolnavi de inima. Din ce in ce mai multe afectiuni se trateaza fara prezenta la doctor. Universitatile sunt in marea lor majoritate, de asemenea un model invechit. Daca vrei sa inveti o limba straina, gasesti foarte multe cursuri online, desigur la preturi mult mai mici.
9:50 “We’re not idiots anymore” – acum informatia este liber disponibila. Poti sa intri online, sa vezi reviewuri despre produsul tau, sa vezi specificatii tehnice, sa vezi ce zic prietenii si cunoscutii tai despre. Acum companiile trebuie sa trateze consumatorii ca fiind persoane bine documentate cu privire la produsele lor.
9:50
Faptul ca acum poti gasi in magazine absolut orice, nu mai este o noutate. Insa faptul ca poti gasi absolut orice online, este noul avantaj. Multi se intreaba daca e posibil ca magazinele fizice vor disparea cu totul. Philip Kotler crede ca nu: magazinele ofera un spectacol.
9:45
9:40 Philip Kotler anunta ca lucreaza la o noua carte: “How to grow in a low growth economy”
9:37 Segmentare, targeting, pozitionarea – toate fac parte din strategie. Kotler numeste liderii care permit marketingului sa se implice in crearea de noi piete si produse un “STP CEO”. Urmatorul nivel sunt ME CEOs (Marketing is Everything).
9:35 Marketingul este vazut in multe companii ca un departament de comunicare. Insa Promotion este o singura latura dintre cei 4P ai marketingului. Cand CEO-ul vine si spune marketingului asta vindem, faceti niste brosuri, compania respectiva este “a one P company”.
9:25 Philip Kotler despre marketing: “a creat clasa de mijloc”. Marketingul e important si din punct de vedere social “No marketing, no excitement.”. Marketingul exista fie ca o companie a desemnat pe cineva care sa se ocupe de asta fie ca nu. Social media este printre cele mai greu de masurat. Companiile nu merg in social media sa vanda direct produse. Se construiesc relatii.
9:21 Philip Kotler pe scena “this is probably the nicest hall I’ve spoken in” – despre Ateneu.
9:17 Marketing 3.0 a inceput. Philip Kotler este introdus de Carmen Balan, profesoara in cadrul Academiei de Studii Economice, Bucuresti.
9:12 Sala incepe sa se umple.
8:45 Urcam spre sala de conferinte. Va fi un mic delay, lumea inca se inregistreaza.
8:03 Welcome coffee, a inceput sa ajunga lumea deja.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
3 comentarii
01/06/2012 la 9:51 AM
8:45 Urcam spre sala de conferinte. Va fi un mic delay, lumea inca se inregistreaza. @piticu21 se impiedica pe scari in cureaua aparatului.
nashu_mare(Citează)
01/06/2012 la 9:51 AM
“Aparatelor”, ca deja a trecut la nivelul “pro”. La vodafone avea doua la gat.
nwradu(Citează)