►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Am fost ieri la o dezbatere ținută de Nicușor Dan cu bloggeri, mai mult din curiozitatea de a vedea ce are de spus acest candidat la Primăria Bucureşti. Nu m-a convins să votez pentru el. Să vă spun de ce.
Nu contest calităţile lui Nicușor Dan. Nu ştiam multe despre om, dar înţeleg că a făcut multe pentru Bucureşti, precum împiedicarea construirii de blocuri în Parcul Tineretului sau lângă Grădina Icoanei, a obţinut menţinerea interdicţiei de a se construi pe spaţiile verzi şi altele asemenea. Felicitări pentru asta! Le găsiţi pe toate pe site-ul oficial la secţiunea “Ce am făcut“.
În postura de candidat la Primăria Generală nu m-a convins. Pe site, în proiectul electoral pentru Bucureşti, sunt multe promisiuni şi idei futuriste, însă, aşa cum am mai zis, pe mine nu mă interesează promisiunile în sine, ci vreau să văd un plan realist, bine conturat, de a le pune în practică. Cele auzite la dezbatere nu mi s-au părut a fi un plan realizabil şi chiar şi unele promisiuni sunt doar fanteziste.
Le puteţi vedea pe toate pe Ce vreau să fac, dar să vă spun ce nu mi-a plăcut mie:
Punerea la dispoziţia publicului, pe site-ul PMB, a contractelor, plăţilor, facturilor şi licitaţiilor organizate. De asemenea, “Licitaţii transparente, mediatizate, cu termene suficiente pentru o participare reală”. Îmi pare rău să o spun, dar din două milioane de oameni prea puţini sunt experţi în contracte sau licitaţii şi analiza lor.
Poate marele public să conteste că la o licitaţie de construcţii se solicită 5 excavatoare, nu doar 3? Că se cere o precizie de 0,2 mA la nu ştiu ce aparat de măsură? Că se solicită panseluţe, nu lalele? Că se cere experienţă anterioară de 5 ani, nu de 3 ani în domeniul realizării unei infrastructuri de semnalizare pentru metroul uşor?
Cine ar putea şti că de fapt astfel e avantajată o firmă ce deţine 5 excavatoare şi că, în combinaţie cu bugetul disponibil şi cu alte cerinţe din acestea aparent normale formează un cocktail ce dirijează şansele de reuşită spre o anumită companie?
Sigur, toţi vrem să înceteze măgăriile şi cheltuielile fantastice. Dar există şi acum ziare şi anchete care arată tot felul de manevre, licitaţii trucate, cheltuieli inutile şi aranjamente suspecte, însă la prea puţini cetăţeni le pasă dincolo de a le reţine pentru clasicele “toţi sunt hoţi, dă-i naibii”. Să fim realişti, aţi sta voi să citiţi zeci de mii de pagini din miile de contracte de pe site-ul primăriei?
Şi încă nişte chestii: eu am nişte ani de experienţă în lucrul cu licitaţii cu statul; e o lege a achiziţiilor publice şi nu poate fi modificată de primar. În plus, simt că ar face publicul treaba acestuia. Primarul ales trebuie să vegheze la corectitudinea lucrurilor, nu cei două milioane de bucureşteni.
Terminarea şoselei de centură şi a traversărilor ei. Toți candidații vor să facă drumuri şi poduri, că sunt bani mulţi de dat. E o promisiune bună. Din păcate, dacă aţi dat o tură pe centură în zona de vest aţi văzut că nu prea ai cum să o lărgeşti fără expropieri masive și translatări de cale ferata, care durează ani de zile şi se termină cu bani mulţi cheltuiţi. Nici un primar nu poate schimba aceste constante universale peste noapte.
Catedre pentru un număr de profesori universitari de vârf la nivel mondial, în special în tehnologie, IT şi industrii creative. Aveam impresia că universităţile sunt sunt coordonarea Ministerului Educaţiei, iar la ce salarii au profesorii în România, ce străin ar veni aici?
Numirea unui bord cultural, format din personalităţi incontestabile, care să coordoneze alocările de fonduri în sectorul cultural. Personalităţi incontestabile… Cine adică? Am mai avut personalităţi incontestabile ale culturii în Parlament şi n-au fost decât nişte marionete, precum Teo Trandafir, care a demisionat din Camera Deputaților pentru că era prea bolnava pentru stresul acelui job, dar nu prea bolnavă pentru a juca imediat într-un serial pe ProTV. Eu vreau ca alocările de fonduri să le coordoneze finanţişti pricepuţi, nu scriitori, poeţi şi cântăreţi.
Se vor elimina parcagii pentru că-i va ridica poliţia locală din parcări. O frază bună, dar eu am întrebat “în baza căror legi vor fi ridicaţi nişte oameni de pe stradă?”. I-aţi văzut pe parcagii, ştim cu toţii cum procedează, dar în practică ei nu te obligă să le dai bani, ci şoferii plătesc din teamă. Nu încălcă o lege anume pentru că-ţi arată un loc de parcare şi apoi îţi sugerează că ar fi ok să-i răsplăteşti pentru asta; şi chiar dacă ar încălca, nu pot fi arestaţi şi trimişi la închisoare, nu există o lege. Vor lua o amendă, nu o vor plăti niciodată, acte nu au, a doua zi vor fi iarăşi pe străzi. E ca la prostituate, care în fiecare noapte sunt ridicate şi amendate şi le doare undeva, a doua zi sunt iar la muncă.
Amenzi drastice pentru persoanele care abandonează câini. Sigur. Şi acum legea prevede amenzi pentru cei ce aruncă gunoaie pe stradă sau pentru cei ce nu strâng după câinii lor. O aplică cineva? Nu sunt bani pentru mai mulţi poliţişti şi nici nu se vor găsi prea rapid. Soluţia la noi nu este doar să creezi amenzi în plus, ci totul ar fi mult mai bine dacă măcar s-ar aplica cele existente.
Şi în rest sunt cam aceleaşi vorbe pe care le auzi de la toţi candidaţii: pieţe mai ieftine, parcuri mai curate, câini sterilizaţi, administraţie mai eficientă, benzi unice pentru autobuze, parcări la intrarea în oraş…
N-am văzut însă un plan coerent despre cum se va asigura bugetul pentru toate aceste idei, despre cum se va înţelege un primar independent cu un consiliu general ales politic, care-i poate bloca proiectele şi bugetele (Oprescu aşa a stat jumătate din mandat şi poate vi-l aduceţi aminte şi pe Băsescu cerând un consiliu de partea lui în al doilea mandat).
La această întrebare Nicușor Dan a precizat că se va înţelege “bine”, prin carismă personală (are un magnetism puternic, cum a zis o participantă). L-aş fi crezut, dacă în trecut n-aş fi văzut cu ochii mei şedinţe la primărie în care primarul îşi băga şi îşi scotea toate cele din directorii şi subalternii care doar acest limbaj îl înţeleg, nu și vorba bună și simțul datoriei.
Aşa că nu, nu voi vota cu Nicușor Dan la primar general. Am înţeles că va candida şi pe lista de consilieri generali, unde va avea şi votul meu, pentru că mi se pare bine intenţionat şi acel post i-ar permite accesul la toate actele primăriei şi i-ar permite să-şi facă auzită vocea mai bine. Ca primar, poate peste alţi ani, când Bucureştiul va avea nevoie de reforme culturale şi estetice, dar momentan consider că nevoile mele sunt altele.
Am reţinut o idee foarte bună: parcarea din fața Ateneului ar trebui convertită într-un spaţiu public cu terase şi cafenele. Adevărul este că acea zonă, chiar centrul capitalei, arată foarte bine şi ar fi un frumos loc de promenadă şi petrecut timpul cu atâtea privelişti minunate în jurul tău.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
20 comentarii
24/05/2012 la 3:18 PM
Eu il voi vota pe Nicusor Dan.
Si il voi vota pentru ca nu fac greseala ta de perceptie: noi, romanii, inca nu suntem in pozitia de a alege primari (sau oameni politici) DEMOCRATI, care respecta regulile civilizatiei.
Problema nu este de a alege intre Nicusor si Oprescu sau Prigoana, ci de a alege intre forme de manifestare si intelegere a actului politic.
Admira-l pe Ponta care e programat sa greseasca in linie si cu tinta precisa. La cum au pornit lucrurile, ifosele astea de a vota Nicusor sau nu, vor fi amintiri frumoase atunci cand o sa alegi intre Vanghelie, Hrebenciuc, Mang etc
vali(Citează)
24/05/2012 la 5:25 PM
din ceea ce scrii aici vrei sa spui ca are un singur defect: nu e din partidul pe care il proslavesti de ceva timp….chiar si pe blog
lul(Citează)
24/05/2012 la 7:24 PM
Da, ma plateste Ponta sau Basescu (am uitat cu ce partid tin)
nwradu(Citează)
24/05/2012 la 7:40 PM
Sa votezi un independent ca primar in Romania nu e o solutie.
Pe langa problema consiliului local pe care o stie toata lumea mai e o problema spusa mai rar. Guvernul are intotdeauna la dispozitie anumiti bani care se dau arbitrar, si cum guvernul va fi format de un(niste) partid(e) intotdeauna acei bani vor fi dati catre primarii lor.
A fost PDL-ul, Clujul, Aradul, Suceava, Piatra Neamt a primit mai multi bani decat au primit orase mai mari sau cu o populatie asemanatoare. Vine USL-ul probabil o sa primeasca orasele in care vor iesi primari USL.
Cum zicea si Radu, ca independent nu poate fi un primar eficient, dar ca si consilier local, un om onest si cu intentii bune poate face foarte multe. Veti spune ca asa are doar un vot in consiliu care nu conteaza, dar nu aici e miza, poate scoate in presa anumite “afaceri” care in mod normal ar trece neobservate.
alex(Citează)
24/05/2012 la 8:25 PM
Oamenii in tara asta nu pot accepta ca tu sa-ti exprimi parerea liber despre X sau Y . Au trait prea mult in comunism dupa cum observi Radule , daca blamezi pe cineva si “arunci” votul altcuiva automat esti membru de partid si/sau platit de cineva (HEhe de Basescu sau Ponta :)) asta a fost tare). Nicusor va primi si votul meu in consiliul general , dar un altul , va primi votul de primar general si anume Sorin pentru ca e ajutat de o echipa foarte profi` de oameni tehnocrati platiti special sa vina cu idei si inovatii pentru orasul nostru mare ! Stima
Liviu(Citează)
24/05/2012 la 8:51 PM
Asta cu faptul ca daca nu votezi pe X insemna ca esti din Y este destul de folosita in Romania.
Nu frate, mai ales ca ti-ai spus argumentele.
Pentru mine Oprescu nu m-a incantat de loc, a facut multe promisiuni, pe care le-a uitat sa le si faca.
Gradinitele, etc
Votum meu merge tot pentru Nicusor
Badita Florin(Citează)
24/05/2012 la 9:09 PM
Majoritatea motivelor pe care le dai nu sunt motive care sa descalifice pe cineva. Pot fi neconvingatoare, dar pentru o discutie onesta puteai mentiona in ce fel ti se pare mai convingator candidatul tau.
De ce nu sunt de acord cu tine? Chestia cu contractele se numeste transparenta; banuiesc ca apreciezi importanta ei pentru corecta functionare a administratiei publice. Bordul cultural nu e o idee proasta, e pacat sa trivializezi ideea prin asocierea cu Teo Trandafir. Persoanele care abandonează câini sunt mult mai usor de identificat decat cei care aruncă gunoaie pe stradă sau cei ce nu strâng după câinii lor. Ideea e fezabila.
Despre celelalte lucruri de care amintesti sunt oarecum pe aceiasi lungime de unda.
PS. Nu crezi ca era mai bine sa spui cu cine votezi si motivul ? Si daca tineai neaparat sa faci comparatii (inclusiv Nicusor Dan), puteai sa spui – punctual – in ce fel este mai bun favoritul tau.
Wideblog(Citează)
24/05/2012 la 10:47 PM
Nu sunt de acord cu obiecțiile Dvs. si ma limitez la una singura, pentru ca e domeniul meu de activitate: boardul cultural propus de Nicușor Dan.
Să vă spun care este fundamentul administrației/ industriei culturale: Economia bunurilor simbolice (culturale) e cu totul altceva decât vândutul de cartofi (asta vulgarizând, desigur). A spus-o unu’ Bourdieu și până acum nu l-a contrazis nimeni. Cu alte cuvinte, să investești în terenuri, clădiri, băncuțe și panseluțe (=bunuri materiale) e una, pentru că ele au o valoare determinabilă obiectiv. Să investești în artă contemporană (i.e. artiști, în cazul nostru), în instalații, în literatură, teatru, e un pic mai complicat pentru că oricine se prinde dacă o clădire stă în picioare sau un teren e central, dar nu oricine îl deosebește pe un eventual Picasso de lângă noi de un simplu mâzgălitor de hârtie.
Știți cum pun problema finanțiștii? Vă spun eu: ”Cât produce?” Or cultura nu e chestiune de profit decât extrem de târziu, când e larg recunoscută. Eminescu n-a adus profit, dacă mă înțelegeți ce vreau să spun, nimănui la vremea sa.
De asta e bun un board cultural, iar Nicușor are dreptate și Dvs. nu. Poate luați aer în piept și vă mai gândiți un pic la propunerile lui, care nu sunt deloc fanteziste. Oricum, deloc mai fanteziste decât autostrada suspendată :)
Lu(Citează)
24/05/2012 la 11:28 PM
@Wideblog: nu ma intelege gresit, ideile sunt bune. Dar lucrez de ceva vreme cu Primaria sau cu licitatii publice si stiu legine si ce se poate face si ce nu. Ideile sunt bune, dar nu pot fi puse in practica decat daca esti monarh absolutist, iar primarul nu este unul.
Transparenta e importanta, dar in practica cred ca poti sa-ti dai si tu seama ca nu are sanse. Uita-te prin ziare, au fost suficiente articole care au demascat tot felul de relatii si coruptie la inalt nivel – s-a facut ceva?
Uita-te pe comentariile de la diverse articole din ziare. Ti se par cetatenii tarii prea inteligenti, incat sa-i lasi sa-si dea cu parerea despre contracte? Pai zilele trecute se scandaliza unul la radio ca are si el o micuta firma, dar licitatiile facute de bulangii cer experienta mare anterioara. Cum sa faca experienta in astfel de proiecte daca nu este lasat deloc la ele? Acum priveste si reversul medaliei, unele proiecte sunt atat de mari si de importante incat nu pot fi facute de firme micute. Poate ca dureaza un an si necesita 300 de oameni, cum ar putea o firma mica sa se sustina in tot acest timp, cand statul da banii doar la final?
Sunt tot felul de astfel de aspecte, prea complexe pentru a le pune intr-un articol. De exemplu am vazut situatii in care lucrari de sute de mii de euro erau neplatite din cauza ca nu erau bani la buget, asa ca primaria nu le platise de 2 ani. Cate firme si-ar permite sa stea cu o astfel de incasare neefectuata atatia ani.
Nu mai vorbesc de o alta regula de baza a comertului si anume secretul sumelor. Daca eu vand mere si tu vezi pe site-ul primariei ca acolo le-am vandut cu 5 lei, iar tie iti cer 10, mi-ai mai da 10? Dar poate la licitatie am mers in pierdere doar ca sa castig experienta necesara participarii la licitatii. Poate intre timp am investit in calitate si oameni si anul acesta vand cu 7 lei tot primariei, cum ar fi sa ma injure toti pe motiv ca anul trecut am cerut doar 5. E nevoie de specialisti care sa analizeze astea, nu orice bucurestean cu internet.
Nu neg importanta culturii, si mie mi-ar placea sa fie toata ziua expozitii si evenimente sponsorizate de primarie. Citesti de mult blogul, stii ca am mers cu placere la multe evenimente publice si am scris despre ele. Dar nu sunt o prioritate acum pentru 2012. Nu pe baza lor vrea sa votez.
Inca nu m-am decis cu cine votez. Inclin tot spre Oprescu, am avut ocazia sa-l vad in actiune de cateva ori si cred ca-i bine intentionat. Mai mult de atat ce sa cer, in acest climat politic? Or fi si altii bine intentionati, dar prefer sa nu risc schimbarea. Dar inca nu sunt decis, astept sa vad niste dezbateri adevarate la televizor si planuri concrete.
@Lu: in mare, acelasi raspuns ca mai sus. Ai dreptate legat de finantisti si cultura, dar nu pot vota doar pentru asta. Eu sunt multumit si cu tot ce se intampla acum ca manifestari culturale in oras, problema lor adevarata este ca nu sunt bine anuntate si comunicate publicului.
nwradu(Citează)
25/05/2012 la 12:16 AM
Greşeşti nwradule că “nu se poate rezolva problema parcagiilor”… trebuie doar să vrea cineva de sus, pot fi supravegheaţi mai bine, li se poate înscena nişte flagranturi, găsite alte chestii la care sînt vulnerabili, să primească cîţiva nişte condamnări mari pt tîlhărie sau mai ştiu eu ce (şi să afle toţi), băgaţi sperieţii în ei şi gata. Acum sînt pe stradă pt. că nimeni nu s-a luat serios de ei.
alias(Citează)
25/05/2012 la 8:58 AM
@alias: hai ma! Cativa sa primeasca condamnari mari? Crezi ca restul gata, se sperie si se duc sa se angajeze cinstit? Aia n-au acte, legi nu exista pentru ce fac ei, singura modalitate ar fi sa-i alunge politia de unde stau acum, dar in practica ar trebui sa-i inlocuiasca permanent acolo politia, ca sa nu revina. Gandeste-te pe baza legilor si a bugetelor, ca asa se conduc lucrurile.
nwradu(Citează)
25/05/2012 la 10:09 AM
Daca un instrument nu este folosit, nu inseamna ca este inutil (si trebuie eliminat). Argumentul ca ziarele au demascat chestii dubioase si nu s-a facut nimic nu face inutila initiativa de publicare a contractelor. Pe *mine* ma intereseaza sa stiu care sunt furnizorii de servicii publice, care sunt obligatiile lor si ce bani iau pentru asta. Ma intereseaza sa stiu cat costa “morcovii” platati pe strada si motivul care a justificat cheltuiala, ma intereseaza sa stiu cine se ocupa de plombat gropile din drum sau de iluminatul stradal si in cat timp trebuie sa intervina la o sesizare, ma intereseaza sa stiu cat costa o trecere de pietoni semnalizata cu panouri solare si sa compar pretul platit de PMB cu pretul platit de alte primarii.
Nu sunt in masura sa decid ca un cetatean trebuie sa fie “inteligent” ca sa-si dea cu parerea despre contracte. Nici tu nu poti sa o faci, nici Oprescu, nici Nicusor Dan, nici Basescu si nici Ponta. “Mediocrii” contribuie la bugetul primariei, plateste salariile celor mentionati mai sus, si daca vrea are tot dreptul sa afle pe ce se duc banii lui.
Secretul sumelor e o regula in privat, fata de terti. Cand esti actionar la o firma, ai tot dreptul sa ceri si sa obtii documentele generate de activitatea firmei (contracte, plati, salarii). Ca locuitor al Bucurestiului si sectorului, ma consider tot un fel actionar, si doresc aceleasi drepturi.
Faptul ca cer primariei 5 lei pentru un mar si tie iti cer 10 lei nu e o problema. Daca accepti un contract la fel ca cel semnat de primarie (cantitati, calitate, termeni de livrare etc), iar piata nu s-a schimbat, nu am un motiv onest sa nu accept pretul de 5 lei. Pe de alta parte, daca cumperi mai putin si la o calitate superioara si vrei un ambalaj cu fundita, atunci am motiv sa cer 10 lei. Desigur, presupun ca pretul de 5 lei acordat primariei este un pret corect si nu merg in pierdere la licitate (care se cam numeste dumping si e ilegal). Daca licitezi un pret mic ca sa obtii contractul, apoi “ungi” pe cine trebuie ca sa faci un act aditional care-i creste valoarea, nu trebuie sa te scandalizezi ca lumea tea numeste hot.
PS: Apreciez transparenta ta referitoare la candidatul favorit. Nu sunt de acord cu tine, datorita unor experiente personale dezagreabile, dar sunt total de acord ca ai tot dreptul la o optiune personala.
Wideblog(Citează)
25/05/2012 la 10:34 AM
@wideblog: dar alea se stiu si acum. Le-au scris ziarele, le poti afla mai usor de pe Google decat rascolind in contracte. Chiar crezi ca vei sta sa citesti mii de contracte pentru asta? Sunt mii de contracte cu o gramada de anexe fiecare! Abia le stapanesc cei care le gestioneaza pe cate 3-5. Gandeste-te practic, nu se poate face.
In plus, lipseste modalitatea de a semnala probleme. Bun, gasesti tu nereguli, nu-ti convine ceva in acele contracte. Ce faci, te duci la sedinta si ceri cuvantul 3 minute? Pana acum ai facut asta pe baza celor aflate din ziare?
nwradu(Citează)
25/05/2012 la 1:23 PM
Asta e la fel ca argumentul anti open-source. La ce iti foloseste daca nu stii programare? Stiu altii si unii dintre ei studiaza codul si identifica bug-uri. Cui le raporteaza? Presei, publicului prin bloguri.
Dan(Citează)
25/05/2012 la 1:47 PM
[despre contracte masluite]
“Chiar crezi ca vei sta sa citesti mii de contracte pentru asta?”
Eu nu. Nici nu m-as pricepe unde sa ma uit. Dar avem jurnalisti de investigatie. Pentru eie mult mai usor sa citeasca datele de la sursa decat sa rasfoieasca firmituri de pe google.
Iar despre contractele despre care “au scris ziarele” … s-a scris. E doar varful iceberg-ului. Cu restul ce facem.
Piata deschisa se regleaza foarte repede.
Daca tu produci panselute cu 1 lei si vezi ca primaria le cumpara cu 2 lei de la altul, o sa faci ceva… Nu-i neaparat ceva penal sau ilegal in zona dar la anul primaria o sa le cumpere cu pretul corect.
tudor(Citează)
26/05/2012 la 10:24 PM
@tudor: un jurnalist care nu gaseste acces la contracte incaseaza degeaba salariul. Anchetele care au aparut prin presa aveau toate detaliile necesare.
@nashu: ba da, dar doar castigatorul si suma totala, nu si alte detalii sau oferta tehnica.
@DanC: o intrebare excelenta. Parca ar fi o intrecere, nu o discutie la finalul careia oricine poate si chiar va face ce vrea.
nwradu(Citează)
25/05/2012 la 2:00 PM
Intreb si eu ca necunoscatorul: nu erau si pana acum publicate in SEAP toate licitatiile si rezultatele lor?
nashu_mare(Citează)
26/05/2012 la 11:46 AM
Il respect pe nwradu pentru modul argumentat in care stie sa scrie un articol. Cu parti bune si rele, pro si contra, cu pareri personale clar asumate.
Nu stiu de ce la noi lumea se simte datoare sa ia o pozitie vehementa (aproape isterica) pentru cineva/ceva; nu stiu de ce unii se simt obligati sa judece doar in 1 si 0, fara nuante.
DanC(Citează)
06/06/2012 la 1:22 AM
O parere personala, fara bate si pari!:)
Nu stiu cine e Nicusor Dan, nu-i contest calitatile si dorintele, nu-i contest realizarile. Insa in politica nu e simplu.
Tind sa cred ca singur nu va face nimic, nu are putere, primarul nu este Dumnezeu.
Ca sa detina puterea, trebuie sa vina cu o grupare de consilieri capabili si curati si din puncte strategice…De unde ii racoleaza?
Apoi intervin aspectele celelalte..legea, statul, politica la nivel macro…Altii au puteri mult mai mari…
Vreau sa iasa Nicusor Dan la primarie si peste 4 ani sa-mi demonstreze ca m-am inselat cu fapte, dovezi clare…Atat!
sorin(Citează)
09/06/2012 la 11:32 PM
Oprescu cred ca este aproape singurul dintre candidatii la primaria capitalei care are proiecte ce privesc infrastructura rutiera a capitalei. Din tot ce am citit am observat ca ceilalti candidati militeaza pentru un oras dedicat pietonilor :) Nicuşor Daniel Dan: vrea scumpirea parcarilor in centru, Prigoana la fel. ( biserici cat mai multe, este un lucru bun insa o biserica nu costa asa de mult cat o infrastructura si anual daca s-ar contrui cate 1-2 nu cred ca ar fi niste costuri enorme ) Prigoana parca era ateu iar acum vrea sa construiasca biserici dar in fine…. poate gresesc eu
Oameni buni in Barcelona autostrada trece prin oras cu iesiri prin fiecare cartier. La suprafata nu este asa de aglomerat. O alta varianta ar fi ca in Paris, metrou cu statii dese cum avem la noi tramvaiul. Solutii exista, insa din cate am observat majoitatea candidatilor nu vor decat scumpiri ale parcarilor, organizarea eficienta a transportului in comun ( mai bine ar scoate tramvaiele si ar face magistrale de metrou )
Poate ca in viitor o sa avem si noi turisti, daca nu avem metrou ca in paris sau infrastructura rutiera ca in barcelona. as intreba pe domnii candidati cu ce am plimba turistii? cu bicicleta? ca doar vrem un Bucuresti ECO nu?
Nicuşor Daniel Dan: incurajerea deplasarii cu mijloace alternative (de exemplu, bicicleta). mai mare rasu . Eu as opta mai bine sa mergem calare ca acum sute de ani …
Ca traim in Romania si la noi costa triplu o autostrada asta e de jale intradevar…
Prigoana vrea transportul in comun gratuit . Ar fi o minune dar peste cativa ani cu ce bani s-ar cumpara autobuze noi? sau cu ce intretii parcul auto ? in fine…
Zone de joaca pentru copii parcuri, cat mai multe spatii verzi asta o au in vedere majoritatea candidatilor si este un lucru bun. Am observat o idee buna si la dl Nicuşor Daniel Dan : eliminarea parcangiilor neautorizati, eliminarea intermediarilor din piete, respectarea stricta a legii in constructii. am citit aici niste idei de ale lui si chiar mi se pare un om destept :
http://www.evz.ro/detalii/stiri/nicusor-dan-100-de-minciuni-sau-promisiuni-neonorate-ale-lui-sorin-oprescu-974649.html insa ce ma face sa nu-l votez este ca vrea sa mergem pe biciclete in loc sa avem un oras modern. Daca eram in anul 1940 il votam sigur.
Si pe Becali l-as vota insa in afara de biserici nu prea am observat ce alte lucruri ar mai putea face si nu m-a convins ca ar face din Bucuresti un oras modern. Becali este un om bun la suflet si poate ca am avea nevoie de multi altii sa fie ca el iar pe langa asta este un bun om de afaceri.
Despre primarii de sector… ce sa mai comentez.. in Pantelimon iti rupi masina in doua ( sau rupi roata la bicicleta ) In sectorul 3 s-au facut multe doar ca in unele locuri te cam zdruncina cand treci cu masina peste liniile de tramvai in interesctii. Sectorul 3 si 4 la capitolul strazi stau destul de bine iar parcurile chiar sunt amenajate , locuri de joaca pentru copii..etc chiar si sectorul 6 am vazut ca e din ce in ce mai frumos.
Pentru mine candidatul ideal ar fi fost un fel de Oprescu-Becali-Nicuşor Daniel Dan .. un fel de 3 in 1.
Despre ceilalti candidati nu comentez pentru ca nu mi s-au parut ca ar avea stofa de primar.
Dragos F(Citează)