►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Recunosc că nu mai înţeleg fotbalul românesc. Mă uit la englezi şi văd un campionat câştigat în ultima etapă, în minutele de prelungire, când City a revenit de la 1-2 la 3-2.
Mă uit la italieni şi văd Juventus pe primul loc, după ce acum nişte ani echipa a fost trimisă în liga inferioară pentru meciuri trucate. Nu mi-a plăcut niciodată Del Piero ca jucător, dar l-am aplaudat acum, când a ridicat trofeul deasupra capului, pentru că a rămas alături de Juventus la rău şi iată-i, după doar câţiva ani, din nou pe primul loc.
Şi apoi mă uit la noi. Nu eram în ţară la meciul CFR Cluj – U Cluj, aşa că n-am văzut cu ochii mei bătaia de pe teren, dar decizia de rejucare de la 0-0 mi se pare de necrezut.
CFR a dat gol, pe bune, în minutul 27. Marcatorul golului CFR (Kadu?) s-a bucurat în faţa galeriei adverse, făcând mişto de ei, aşa că portarul advers Bornescu a venit şi i-a ars o palmă peste cap. Arbitrul i-a eliminat, au mai avut loc şi alte altercaţii pe teren, a fost oprit tot meciul şi apoi s-a decis rejucarea lui de la 0-0.
Hai să gândim un pic raţional: ce precedent pentru partidele viitoare se face aici? Tocmai li transmis tuturor echipelor că dacă într-un meci sunt conduse este ok să cotonăgeasca un jucător advers, să provoace o încăierare generală şi să se întrerupă meciul, pentru ca apoi se rejoacă de la 0-0. Tocmai ai resetat meciul pe care îl pierdeai.
În opinia mea meciul trebuia continuat din minutul 27, scor 1-0 pentru CFR, fără spectatori. CFR-ul şi-a câştigat meritat acel avantaj de un gol, nu există nici un regulament care să spună că nu ai voie să te bucuri de marcarea lui în faţă oricărei galerii, iar bătaia a fost pornită de un jucător al echipei conduse pe tabela de scor. De ce se reia de la 0-0?
Ieri Iancu a anunţat că Timişoara nu va juca în Liga 1 anul următor, deşi ar avea acest drept. Nu vrea, declaraţia acestuia spunând că are lucruri mai importante de făcut.
OK. E patron, e omul cu bani. Dar Timişoara are zeci de ani de tradiţie în spate şi este echipa oraşului. Chiar face Iancu ce vrea? Patronatul acesta de echipe de fotbal nu include totuşi că te angajezi la nişte investiţii în echipă sau măcar că te angajezi să faci tot posibilul pentru a aduce glorie şi puncte echipei şi oraşului pe care-l reprezintă?
Pentru că vorbim de un oraş întreg, unul mare. Timişorenii ce părere au despre asta? Li se pare ok decizia lui Iancu? E vreun timişorean pe aici?
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
15 comentarii
15/05/2012 la 11:33 AM
In sfarsit un articol de al tau cu care nu sunt de acord in totalitate. In primul rand, nu avem de unde sa stim ca U Cluj ar fi pierdut meciul. Era doar minutul 27. Ambele tabere au gresit( si Cadu ca s-a dus sa ii provoace pe aia, desi fusese avertizat inaintea meciului, de catre observator sa nu o faca, si descreieratul de Bornescu, care era pus pe scandal si voia sa se puna bine cu proprii suporteri. Ca si background, e foarte cunoscuta rivalitatea dintre suporterii lui U si cei ai lui CFR (cumva comparabila cu cea dintre echipele din Bucuresti, daca nu cumva mai apriga). Decizia corecta ar fi fost sanctionarea ambelor echipe cu pierderea jocului cu 3-0, dar nu a avut nimeni cojones sa faca asta. Ca ultim amendament, CFR Cluj e o echipa favorizata cam meci de meci, iar acel penalty dictat pentru ei a fost acordat gresit, acolo neexistand nicio infractiune. Legat de celelalte campionate, acolo sunt bani seriosi, echipe serioase ( desi pe la italieni retrogradearea lui juve a venit in urma unor meciuri trucate), cu decizii serioase.
Daniel(Citează)
15/05/2012 la 12:44 PM
Gol pe bune? Uita-te la faza cu penalty-ul, nu stiu de unde ai vazut asta. Cat despre celelalte echipe romanesti, asta e sunt la mana unor finantatori care au dus totul in stadiul de penibil. Pe de alta parte nu prea am vazut pe altcineva sa doreasca sa cumpere o echipa.
Cafea cu taifas(Citează)
15/05/2012 la 6:16 PM
@Cafea cu taifas: cata vreme golul a fost considerat valid de arbitru, asa este. Tu acum zici ca daca unei echipe nu-i convine golul luat, e ok sa faca bataie, sa reseteze meciul si sa-l reia de la 0-0.
Rivalitatea dintre U si CFR ar trebui pusa pe hold si ambele tabere ar trebui sa se concentreze pe adus trofeul la Cluj. Au si stadion acum, le-o fi rau un meci in Champions League acolo? Dar asa sunt suporterii…
@Daniel: ai dreptate cu cele 24 de ore, dar de ce au intarziat? Trebuia sa le impuna LPF-ul sa reia in 24 de ore si gata.
nwradu(Citează)
15/05/2012 la 1:33 PM
Arbitrii au validat golul. Trebuia continuat de la 1-0 pentru CFR
y430076(Citează)
15/05/2012 la 2:19 PM
Legat de Poli. Acolo problema e mai dubioasa. Ei nu o sa joace in liga 1 pentru ca nu au nici o sansa sa isi obtina licenta din cauza unor datorii. Iancu a incercat un exit din Poli catre consiliul judetean care nu s-a intamplat si automat restantele alea au ramas pe capul lui :))
Alex(Citează)
15/05/2012 la 2:20 PM
Nu mai pot ma cu rivalitatea dintre U Cluj si CFR Cluj. Ce rivalitate?! Caci nu exista grad de comparatie intre cele doua echipe. CFR-ul a pus Clujul pe harta competitiilor europene, activand atat in CL cat si in Europa League. U Cluj e o echipa de pluton de la noi care nu cred ca va ajunge prea devreme undeva prin Europa League. In timp ce pe stadionul din Gruia veneau echipe ca Chelsea, Bayern, As Roma, cei de la U CLuj se duelau doar cu echipele din Liga I.
Ia uite ce frumos scrie pe wikipedia de U Cluj “În vara anului 2007, ca urmare a promovării echipei în primul eșalon, autoritățile locale au fost nevoite să investească sume importante de bani pentru ca stadionul să poată găzdui meciuri de Liga I, conform ultimelor directive FIFA si UEFA.[33] Starea de degradare accentuată a structurii de rezistență a permis, ca un compromis, să se folosească doar 7.600 de locuri, dintre care 4.500 pe scaune, în primele 12 rânduri din tribuna I și peluză. S-au recondiționat tribuna oficială, vestiarele, sălile pentru presă, toaletele, astfel că în luna iulie 2007 stadionul a primit avizul Direcției de licențieri din cadrul FRF.[34]”. Asadar, odata cu promovarea STATUL a investit in stadion. Pe cand la CFR patronatul a investit peste 20 de milioane in aducerea stadionului la standarde CL. Nu mai aduc in discutie cum acelasi stat s-a decis sa le construiasca din banii contribuabililor stadion celor de la U Cluj. Asadar despre ce rivalitate discutam? Una inchipuita, zic eu. Caci doar o echipa dintre cele doua performeaza, doar o echipa iti ofera sansa de a vedea la Cluj si formatii de top din europa. Doar o echipa are un management corect. Doar o echipa a ajuns sa vanda jucatori pe bani multi in afara. Si acea echipa e CFR Cluj. U Cluj fiind pe mana unui asa zis investitor venit de la Dinamo, pe numele lui Walter, care pana mai deunazi statea pe banca alaturi de antrenor. Cum ar fi sa-l vedeti pe Abramovich pe banca alaturi de Mourihnio? N-o sa se-ntampla niciodata, evident. Iata care e febletea multora din Cluj, desi zau ca nu pricep de ce. Daca-ti place fotbalul, daca-ti place performanta, n-ai cum sa nu indragesti si sa admiri ce s-a intamplat la CFR. Si sa fiu din oras, zau ca m-as bucura daca CFR-ul ar juca in preliminariile CL, caci daca s-ar califica doar eu ca si iubitor de fotbal poate as avea norocul s-o vad pe Barca, Real, Manchester la lucru in propriul meu oras. Dar nu, exista o ura viscerala fata de CFR, una pe care n-o pot intelege. Cred ca cei de la U Cluj ar prefera sa ia Vasluiul campionatul, fiind mandri ca U-ul a castigat derbyul local cu CFR. Si-ar fi mandri sa mearga in continuare sa vada meciurile extrem de plictisitoare si ridicole din Liga I. Asta daca nu cumva pleaca Walter la Petrolu’ si lasa echipa in voia sortii.
zetu(Citează)
15/05/2012 la 2:26 PM
Odata ce s-a acordat penalty-ul se considerea este ca a fost o decizie regulamentara.
Ca a fost intr-adevar sau nu,mai putin conteaza.
Ce conteaza in schimb este reactia portarului care este pe departe deplasata.
Kado s-a laudat,nu a injurat,a facut un gest normal,mai ales ca el credea ca se lauda in fata unor oameni nu animale,gata sa sara la bataie daca sunt provocati.
Personal sunt de acord cu Radu.
cata(Citează)
15/05/2012 la 2:28 PM
Personal mi se pare genial ca Timisoara nu va promova nici anul viitor, pentru ca toti banii care in mod normal veneau de la primarie catre echipa de fotbal, au fost redirectionati anul asta catre echipa de baschet, adica undeva in jurul a 3 milioane de euro. Ori in baschet buget de 3 milioane de euro este absolut imens (Timisoara, echipa care incepe maine seara finala playoffului, probabil a folosit doar vreun milion in total sezonul asta).
Si baschetul nu e singurul caruia i s-a dat sansa sezonul asta datorita redirectionarii bugetului. Rugby-ul il are antrenor pe Chester Williams, o legenda a sportului in Africa de Sud (personaj care apare si in filmul Invictus, cu Morgan Freeman si Matt Damon), asa ca din partea mea prefer chiar decizia lui Iancu
Geo(Citează)
15/05/2012 la 2:46 PM
@y430076 Conform regulamentului meciul ar fi putut sa fie reluat de la scorul de 1-0 daca s-ar fi reluat partida in 24 de ore.
@zetu, daca citesti mai bine m-am referit la rivalitatea dintre SUPORTERII celor doua formatii, nu intre cluburi. Iar legat de asta, CFR a adus echipele alea in Cluj, dar nu a obtinut niciun rezultat notabil (ba chiar unele rusinoase) ceea ce ne duce cu gandul la doua lucruri, cum a ajuns CFR acolo (sprijinita la greu) si cat de slab e campionatul romanesc.
Daniel(Citează)
15/05/2012 la 2:49 PM
@cata , daa, sigur, Cadu cu siguranta avea tot dreptul sa creada ca aia nu vor reactiona daca ar fi picat cu o zi inainte meciului pe planeta. Adevarul e ca toti suporterii aia din peluza erau niste doctoranzi in diferite stiinte altoiti cu mici “budha in lotus” care nu reactioneaza indiferent ce li se striga. Cat despre ce le-a spus, daca i-a injurat sau nu, nu avem noi de unde sa stim. Putea totusi sa se controleze si sa nu se duca acolo, poate ar fi evitat scandalul
Daniel(Citează)
15/05/2012 la 3:01 PM
@Daniel, se vede treaba ca nu prea te uiti la fotbal, altfel nu te-ai fi facut de ras sustinand ca CFR-ul n-a avut rezultate notabile. CFR-ul a scos un egal acasa cu Chelsea. Si nu doar atat, dar au jucat de la egal la egal cu ei. Daca te uitai la meci fara sa stii cine joaca, n-ai fi zis ca joaca o echipa romaneasca. E drept, n-au reusit sa treaca de grupe, dar in anul in care au jucat cu Chelsea au jucat admirabil.
E absolut incredibil cum presa a reusit sa creeze impresia ca CFR-ul e sprijinita habar n-am de cine. Cand de fapt toti sunt impotriva lor. Din pacate asta ti se-ntampla cand activezi intr-un mediu viciat si te ghidezi dupa principii si performanta. Repet, CFR-ul e SINGURA echipa din Romania care a investit peste 20 de milioane de euro in stadion. CFR-ul e singura echipa din Romania care in ultimii ani a dat jucatori care s-au impus la echipele la care s-au transferat. Ai auzit de Alvara Pereira? A castigat cupa uefa cu porto, si joaca meci de meci acolo. Sunt zvonuri ca l-ar cumpara Chelsea pe vreo 30 de milioane. A plecat de la CFR. Ai auzit de Traore? Joaca la Kuban, echipa lui Dan Petrescu, sunt zvonuri ca va fi vandut pe bani grei la o echipa de top. Baietii astia au jucat la CFR, au facut performanta la CFR. Spre deosebire de absolut toate celelalte echipe CFR-ul face performanta si business in acelasi timp. L-au luat pe weldon cu 500.000, sau gratis, atacant de 32 de ani, si la 6 luni l-au dat in China cu 2 milioane. Good business. Uite aici o mica lista cu jucatorii transferati de catre CFR la inceputul lui 2011 http://bit.ly/JgmMZ4 .
Nu sunt fan CFR, sunt un fost stelist care aprecieaza un management corect, unul pe care mi l-as fi dorit sa-l aiba si Steaua. Nu sunt un fan CFR, ci sunt un microbist care spera ca CFR-ul s’aduca in Gruia echipe de talie europeana pe care sa le vad pe viu. Stiu, au si ei metehnele lor, cu antrenori schimbati mult prea repede, cu un Paskany care incepe sa semene din ce in ce mai mult cu Becali, crezand ca se pricepe la fotbal. Dar chiar si-asa, consider ca CFR e sansa noastra, a Romaniei sa contam cat de cat pe plan european.
zetu(Citează)
15/05/2012 la 3:05 PM
@Daniel, sau putea foarte bine Cadu sa nu le dea gol celor de la U Cluj, cum dom’le sa superi suporterii adversi dand gol echipei lor iubite. Serios acum, tu ai vazut reactiea lui Cristiano la golul dat pe Nou Camp? Cand in tribune erau peste 80.000 de suporteri. Gestul lui Cadu trebuia sa fie sanctionat de Tudor, arbitrul meciului, nu de Bornescu, caci Bornescu nu e pe teren sa imparta dreptate, si sa se bata, e pe teren sa joace fotbal.
zetu(Citează)
15/05/2012 la 3:54 PM
@zetu, as fi fost mult mai atent la explicatiile tale, daca nu incepeai cu “nu prea te-ai uitat la fotbal”, dar asa scurt iti dau 2 contraexemple: Sapunaru (campion cu Porto si castigator al cupei UEFA in 2011) – dat de Rapid, deci CFR nu e chiar singura asa. Legat de rezultate notabile, eu am retinut un 0-4 cu Bayern tot acasa.
Despre meciul ala, am spus si eu ca Bornescu e un descreierat.
Daniel(Citează)
15/05/2012 la 8:12 PM
Pana la urma autoritatile locale vor cumpara echipa Poli Timisoara.
Valentin Palconi(Citează)
16/05/2012 la 7:31 PM
@ Daniel: referitor la argumentele tale referitoare la modul in care a reactionat Cadu, iti spun ca esti la nivelul celor care vad o fata care a fost violata si spun “asa ii trebuie ca umbla cu fusta scurta”…se vede inca o data nivelul scazut de bun simt si educatie al suporterilor din tara noastra.
de aia e nevoie de garduri, jandarmi cu cain si de gaze lacrimogene si bastoane. uite-te la barca-real sau la campionatul din Anglia si s-ar putea sa vezi o mare diferenta: indiferent unde se joca maciul, de modul sau poarta in spatele careia s-a bucurat un jucator – chiar si in fata galeriei adverse…desi mai mult ca sigur ca o sa-ti fie greu sa iti schimbi mentalitatea – incearca!
lul(Citează)