►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
Uneori mă întreb la ce lucrează magazinele online atunci când declară că “muncesc la dezvoltarea site-ului”, din moment ce beneficiile pentru client sunt destul de greu de reperat. Degeaba se optimizează baza de date şi căutarea prin produse, dacă nu mă atrage să cumpăr de la ei.
De exemplu puteţi număra pe degetele de la mâini magazinele online care oferă o simplă funcţie de wishlist. Wishlist-ul nu este doar un moft în care cineva să adauge cele mai scumpe produse pe care şi le doreşte, ci un instrument util şi pentru client şi pentru magazin. Clientul îşi poate salva acolo linkuri spre produse sau poate face configuraţia unui calculator, iar magazinul vede prin intermediul acestor liste cam la ce produse visează utilizatorii lor, iar asta îi poate ajuta în planificarea unor promoţii şi stocuri viitoare.
Uite alte patru funcţii care mi se par de bază şi totuşi nu sunt implementate pe scară largă:
Alertă de preţ. Nu stau în fiecare zi să verific preţul unui anume produs. De exemplu mi-aş lua un iPad 2, dar nu vreau să dau mai mult de 1700 de lei pe el. Aş vrea să setez această limită şi să fiu anunţat prin email sau SMS de către magazin atunci când produsul ajunge sub suma pe care sunt dispus să o plătesc pentru el.
Alertă de stoc. Aţi văzut că uneori scrie că produsul este “la comandă” sau “indisponibil” sau “întreabă stoc”. Eu ce-ar trebui să fac, să intru zilnic pe site ca să văd dacă nu cumva a venit un transport nou de marfă? Vreau să fiu anunţat de asta.
Precomandă. iPad, iPhone, cele mai noi HTC-uri şi cam aici se opreşte lista cu produse ce pot fi precomandate pe majoritatea magazinelor online de la noi. De ce nu orice? Sau măcar produsele mai titrate, precum noile smartphone-uri Sony sau noul televizor din seria X sau noul mouse Genius despre care am primit un comunicat de presă.
Listă cu produse noi. Să zicem că vrei să cumperi noul HTC One S, pe care momentan nu-l afişează nici un magazin online. Care ar fi soluţia, să intru zilnic pe 2-3 magazine, să merg la secţiunea Telefoane Mobile, să pun filtre pe HTC, Android şi 8 megapixeli ca să văd dacă a fost afişat sau nu pe site? Mai simplu ar fi ca magazinele să creeze o pagină specială pe care să fie afişate toate produsele nou-create în site în ultima zi şi cu două zile înainte şi tot aşa. Te uiţi la ce e nou, că poate vezi şi alte chestii interesante pe acolo, şi comanzi.
Tot ce-am scris mai sus presupune ca magazinele să treacă la o fază activă de atras cumpărători. Momentan clientul face totul, punându-se la dispoziţia magazinului: clientul se abonează la newsletter, clientul dă Like pe Facebook ca să vadă update-uri, clientul trebuie să viziteze zilnic site-ul magazinului, că altfel nu ştie dacă a apărut la vânzare produsul pe care-l caută. Magazinele când vor începe să facă tot ce e posibil ca să-mi vândă ceva?
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
15 comentarii
12/04/2012 la 9:57 AM
Mie mi-ar place ca “la comanda” ala, chiar sa insemne “la comanda”, nu “va rog sunati sa vedem daca il mai avem”. Ar rezolva multe dintre celelalte puncte ale tale. Da, astept 2-3 zile, o saptamana, dar macar stiu o treaba: iau un produs la pretul de acum.
nashu_mare(Citează)
12/04/2012 la 9:58 AM
lista cu produse noi si alerta stoc chiar sunt necesare…
fan barca(Citează)
12/04/2012 la 10:08 AM
Magazinele online ar trebui în primul rând să-şi îmbunătăţească modalitatea de prezentare a produselor şi modalitatea de filtrare a căutărilor, după aia să treacă la sefeurile de mai sus. La toate magazinele prezentările într-o categorie sunt nestandardizate, la unele apar anumite caracteristici, la altele nu şi trebuie să cauţi pe net dacă produsul X are caracteristica Y (care la alte produse din zona respectivă apare menţionată). În plus, n-ar fi trebuit în nici un caz să copieze politica ziarelor de a pune publicitate peste tot, emag, este imposibil de navigat cu toate overlayerele stupide, pagini suplimentare de publicitate peste care trebuie să sari pentru a ajunge la pagina produsului sau a căutării.
Cristian Banu(Citează)
12/04/2012 la 2:19 PM
@Cristian: pe eMAG gasesc cele mai simplu de utilizat filtre. Pe alte site-uri am categoriile in stanga si filtrele in dreapta, filtrele sunt prost gandite (de ex nu poti deosebi intre iPhone 4 si 4S prin nimic etc). La eMAG macar dupa lupte seculare au bagat filtre la placi video dupa chipset si tot asa, ceea ce nu au multi.
nwradu(Citează)
12/04/2012 la 10:10 AM
…emag, mai ales,…
Cristian Banu(Citează)
12/04/2012 la 10:11 AM
Problema e ca unele functii enumerata de tine exista la anumite magazine dar nu toate la un singur magazin :D. De ex. dupa cum bine stii altex.ro are alerta stoc, emag.ro are wishlist si marketonline.ro are precomanda.
Sorin(Citează)
12/04/2012 la 10:32 AM
iar alerta pret are electrofun.ro.
Sorin(Citează)
12/04/2012 la 10:52 AM
WTF! M-am uitat au pe emag la prețuri. Are they for real? Pe site-ul Apple cel mai scump IPad e $829. De curiozitate am calculat cât ar fi in lei la schimbul valutar de pe BNR si mi-a ieșit undeva la 2776.8704 lei. Pe emag e la 64 milioane!!!!! OMG! Mai mult decât dublu! Io i-as boicota, zau de nu! Cât e adaosul comercial? 100%? Afaceri românești!
Cât despre cele 4 funcții despre care vorbești in post, nu știu cât ar fi de valabile pentru piața românească! But then, I’m biased, recunosc ca sunt cam rupta de realitatea românească! Gândește-te la emailurile primite, si apoi cât s-ar mai plânge unii ca-s spamati!
Just my 2 cents! :)
Diana(Citează)
12/04/2012 la 10:58 AM
My bad! Nush de ce Vazusem 64 milioane, cand de fapt e 3.669. Parca nu suna chiar așa de rău! Again, sorry my Mistake! :)
Diana(Citează)
12/04/2012 la 10:58 AM
Diana, preturile pentru europa:
iPad 3 16GB WiFi – PRICE: 479 EURO
iPad 3 32GB WiFi – PRICE: 579 EURO
iPad 3 64GB WiFi – PRICE: 679 EURO
iPad 3 16GB WiFi + 4G LTE – PRICE: 599 EURO
iPad 3 32GB WiFi + 4G LTE – PRICE: 699 EURO
iPad 3 64GB WiFi + 4G LTE – PRICE: 799 EURO
Pe emag costa ultimul 3669 de lei. Deci ce mananci tu acolo?
KKT, am ajuns sa iau aparerea celor de la emag…
nashu_mare(Citează)
12/04/2012 la 11:15 AM
Nashule, vazusi postul nr. 2? Ești repede de tastatura, tre’ sa recunosc oricum! :))
P.S. Nu mănânc la ora asta, e 1noaptea! Happy now? :))
Diana(Citează)
12/04/2012 la 11:29 AM
Am vazut dar l-ai postat simultan. Oricum, sunt si alte preturi in Europa fata de SUA.
nashu_mare(Citează)
12/04/2012 la 11:50 AM
Da știu, prețurile sunt diferite in Eu fata de USA. De obicei mai mari!
Ca un fapt divers, si revenind la cele 4 funcții ale Radului, mi se par puțin cam futuriste pentru piața românească! Câțivdintre cei care primesc tona de emailuri, dacă s-ar implementa funcțiile, ar cumpara? Un mic procent, as zice! Nu vreau sa jignesc pe nimeni, e doar părerea mea!
In alta ordine de idei, nici websiteurile românești nu joaca corect! Bineinteles, vorbesc din ce mai citesc pe bloguri! Dacă gresesc, va rog sa mă corectati!
Am avut o experiența cu Amazon( una singura
Diana(Citează)
12/04/2012 la 11:58 AM
Shoot, cred ca device-ul meu o ia razna.
Anyways, vorbeam despre o experiența neplacuta cu Amazon. De Thanksgiving am vrut sa-mi cumpăr un telefon. Banii au fost retinuti( Amazon CC), dar telefonul nu a fost shipped nici după 2 zile. M-au sunat, si mi-au zis ca mai durează încă o săptămâna. Am canceled the order. După care m-au sunat din nou si mi-au oferit un discount rezonabil la next order. Așa mi-am cumpărat Lumia 800 cu un preț foArte bun! Asta numesc eu Customer Service! Aștept astfel de știri si de la voi!:)
Diana(Citează)
12/04/2012 la 2:16 PM
@Diana: nu sunt futuriste, ci chestii de baza. Futuriste ar fi protectia la pret, garantie ca daca se ieftineste ceva in termen de 30 de zile primesti diferenta inapoi, termen clar de livrare pentru produsele “la comanda”, termen afisat pentru urmatorul transport de marfa, integrare cu AWB-urile si tot asa.
nwradu(Citează)