►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Protestele acestea au arătat cât de puţine ştiu oamenii despre legi şi felul în care este condusă țara, dar toţi au idei despre ce ar trebui să fie făcut pentru a ne fi mai bine. O ţară de experţi în orice, dar experţi pe vorbe, cu zero experienţă.
Ieri îi ascultăm pe unii strigând Libertate! Libertate! la protest. Am vrut să-i întreb dacă nu se simt liberi, dacă există ceva anume ce le limitează posibilităţile. Eu zic că România e o ţară liberă.
În mod ironic, se cerea “libertate” la un protest împotriva unei legi care ar fi oferit libertate. Nu e vorba de libertate în sensul că nu suntem prizonieri şi că putem călători şi că poţi spune ceea ce gândeşti; un aspect al libertăţii este cea economică, cea prin care oricine are voie să-şi facă firme, să facă afaceri şi să obţină profit. Este o libertate de bază a societăţii curente. Eh, n-ai şi libertatea de a oferi servicii medicale private pentru că lumea n-a vrut să ofere acea libertate, deşi tocmai scandau după ea.
Despre cei ce cred că se va închide SMURD-ul, în condiţiile în care aceştia au suficienţi bani încât să-şi cumpere avion, am mai scris. SMURD-ul e finanţat din alţi bani, nu din cei ai ministerului sănătăţii, dar mult noroc să convingi pe cineva de asta.
“Alegeri anticipate!” Mai ştie cineva ce înseamnă asta? În mod sigur nu înseamnă că dacă 300 de oameni la un protest sunt nemulţumiţi de parlamentul şi guvernul actual, se vor face alegeri noi. Anticipatele apar dacă un guvern nu este validat de Parlament nici după vreo 3 încercări, moment în care Preşedintele poate dizolva totul şi poate cere alegeri anticipate. N-are nici o legătură situaţia de acum cu alegerile anticipate.
“Jandarmii sunt plătiți din banii noștri, cum adică ne lovesc acum?” E ca şi cum ai cere Poliţiei să nu te aresteze după ce violezi pe cineva, pentru că sunt plătiţi din banii tăi. Jandarmii sunt plătiţi ca să menţină ordinea, nu să ia partea cuiva în astfel de manifestări. Ei sunt cei care trebuie să protejeze oraşul şi restul oamenilor de spiritul de turmă al protestatarilor care ar putea să o ia pe o cărare greşită. “Armata e cu noi!” s-a întâmplat doar o dată, nu e cazul şi acum.
Unii cereau demisia lui Băsescu. Ar fi prima oară când un preşedinte şi-ar da demisia după protestul a o mie de oameni. Şi un milion dacă ar fi, tot n-ar fi suficient. Amintiţi-vă la Kiev că au stat o lună blocaţi în piaţa centrală, mii de oameni, până când să se reia un vot.
În continuare n-am văzut un scop al întregii acţiuni. Măcar ceva să fi ieşit, o demisie, o schimbare, o nouă lege mai bună, ceva. Din păcate rămân doar vandalizările şi distrugerile de magazine şi acolo se pierde totul, mesajul “bun” dispărând sub ştirile despre vandalism.
Orice protest ar trebui să aibă o doleanță. Aici cred că scopul a fost să spargă nişte magazine, să fure nişte iPhone-uri de la Vodafone şi nişte haine de la Bershka… şi cam atât.
Maşinile de pompieri care au intervenit, duminică seara, să stingă incendiile izbucnite în zona Pieţei Unirii au fost vandalizate de protestatari, care le-au spart geamurile cu pietre
Daca tot închide Băsescu SMURD-ul, hai să-l distrugem chiar noi, nu?
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
23 comentarii
16/01/2012 la 8:46 AM
Nu cred ca e chiar asa cum zici tu. Este foarte usor sa intrebi tintit cativa mai tantalai din multime pentru ce au venit si gata, tragi concluzia ca habar nu au de ce sunt acolo. Eu am vazut si oameni coerenti, cu care m-as putea identifica usor. Doar pentru ca nu poate fiecare dintre cei prezenti sa aiba un discurs “lacrima” nu inseamna ca nemultumirea nu este reala.
Eu personal sunt absolut satul de modul in care Basescu intelege sa se comporte in spatiul public. Din ce vad eu, fie esti subordonat si nu carai (vezi Boc si multi altii), ori esti dusman. Il injuri pe Rege (un om de peste 90 de ani), pe Plesu, pe Arafat, te iei golaneste de oricine nu-ti convine, pana la urma ceva se intampla.
Dobitocii care au aruncat cu pietre, au incendiat, au furat sunt alta categorie si ar trebui tratati ca atare.
gigi22(Citează)
16/01/2012 la 3:11 PM
@gigi22: nu ma indoiesc ca sunt si oameni ok acolo, dar vezi, in astfel de situatii conteaza cu cine te asociezi. Ce s-a retinut dupa noaptea trecuta? Ca protestatarii au incendiat, batut, devastat, rupt. La gramada, nu mai zice nimeni ca la Universitate erau unii care chiar aveau probleme si manifestau pentru ele. Conteaza mult pe cine ai in jur si cu cine te percepe lumea ca fiind asociat.
@enzo: stat politienesc pentru ca jandarmii au stat tare pe pozitie, in loc probabil sa manifesteze si ei si sa devasteze si sa lase pe aia 1000 sa faca ce vor ei in centru. Toti au impresia ca “armata e cu noi” se va intampla de fiecare data.
Ieri eram prin AFI. Era o aglomeratie de nu aveai loc sa arunci un ac. Toti oamenii aceia nu dadeau 2 bani pe proteste, dar probabil ca cei din PU aveau impresia ca toata tara e alaturi de ei si deci cum sa-i opreasca jandarmii din invadat traficul si blocat zona?
nwradu(Citează)
16/01/2012 la 8:49 AM
Un punct pertinent dar mult prea complex pt mintile gibonilor …
curs valutar(Citează)
16/01/2012 la 8:50 AM
Perfect de acord cu ce spui. Dar se pare ca nu mai poti convinge lumea cu argumente logice, toata lumea e polarizata acum.
Mi se pare foarte trist ca vad oameni de la care aveam pretentii, oameni cu studii superioare, ca abandoneaza logica si dau dovada de o ignoranta sau poate prostie majora.
Andrei(Citează)
16/01/2012 la 8:55 AM
Pai tocmai despre asta e vorba, ca trece prea mult ca sa se schimbe ceva, si dificultatea unor schimbari e sustinuta de cei care nu vor sa plece de la putere.
ioana k-man(Citează)
16/01/2012 la 8:55 AM
Radule sunt de acord cu tine.
Pentru cei ca gigi22 – le recomand o excursie in Ungaria sau Rusia sa vada ce inseamana conducere cu adevarat idioata si dictatura. A fost bun Iliescu? Ar fi fost mai bun Nastase sau Geoana? Leprele comuniste filosovietice?
Cum adica stat politienesc? Pai daca nu mai tolereaza coruptia si mismasurile din economie e automat dictatura nu?
Peste 10 ani o sa le multumiti lui Basi si lui Boc ca nu s-a ajuns in situatia Greciei sau Ungariei.
enzo(Citează)
16/01/2012 la 9:24 AM
Gigi, sunt sigur ca tu stii de ce protesteaza lumea:).
Daca mai continuam mult cu protestele…o sa ajungem in cazul Greciei. Astfel de revolte destabilizeaza tara si mai mult la nivel mondial..economic si politic. O sa scada cota Romaniei, o sa creasca dobanzile la imprumut…Hai sa ne rugam la sanatate…ca cine stie cu cat ne vom accentua criza dupa vandalismul din strada…
Sorin(Citează)
16/01/2012 la 9:32 AM
enzo, corect. o sa ii multumim lu basescu si lu boc ca nu am ajuns ca grecia. pentru ca grecia a cam fost absolvita de o foarte mare parte din datorii. in schimb romania are o datorie imensa. pe care urmasii tai, in caz ca alegi sa te reproduci, si urmasii lor la randu-le, si urmasii lor o sa o aiba de platit.
prietene, problema nu se pune “ce, daca vine geoana e mai bine?”. probabil ca nu e mai bine. dar problema se pune in a nu-l mai valida si REVALIDA pe marinaru asta betiv (cu acte in regula) si afemeiat (in mod evident) care e clar ca e un prost limitat. de boc si de urmatorii nici nu merita sa-mi tocesc tastatura. faptul ca marinarului alcoolic i s-au acordat peste 5 milioane de voturi la alegeri inseamna ca aia 5 milioane sunt de acord cu ce a fauct in primu mandat. asta inseamna sa fii complet idiot.
DA, il votez pe crin sau pe geoana sau pe ponta. DAR nu pentru ca ar fi cine stie ce capacitati. ci pentru ca ei au DOAR potentialul de a fi niste lideri idioti. inca nu au demonstrat ca si sunt niste cretini. basescu a demonstrat-o prin fiecare cuvant pe care il scoate pe gura. si-atunci cum sa fiu de acord cu el?
iti urez, enzo, ca tu si toti urmasii tai sa ramaneti in tara toata viata si sa platiti datoria europeana. sa vezi atunci “greaua mostenire” si cat de bun a fost basescu.
mircea(Citează)
16/01/2012 la 10:08 AM
ok, jos Basescu … dar pe cine punem in loc ? Ponta – nu mersi, Antonescu – iar, nu mersi. Pana cand scena politica nu va furniza un candidat potent, capabil sa castige niste alegeri in mod democratic … nu avem ce face. Iar pentru cei cateva sute, mii de manipulati care scandeaza fara autorizatie, ii anunt ca incalca legea si libertatea pentru care “lupta”. Deci, sa intre jandarmii in forta peste ei !
Valentin Valeanu(Citează)
16/01/2012 la 10:38 AM
@Valentin: pai vezi postul anterior
https://www.nwradu.ro/2012/01/acum-se-vede-nu-avem-lideri/
nwradu(Citează)
16/01/2012 la 2:36 PM
Stiti ca alegerile normale se vor desfasura prin toamna, nu? Daca se accepta anticipate, cam cand credeti ca s-ar putea organiza?
nashu_mare(Citează)
16/01/2012 la 3:07 PM
@nashu: Spune-le celor care solicitau asta :P
nwradu(Citează)
16/01/2012 la 4:10 PM
Da, deci zona din Romania cu nivelul de trai cel mai mare se revolta impotriva nivelului de trai, a dictaturii si a conducerii.
nashu_mare(Citează)
16/01/2012 la 5:05 PM
daca nu te revolti, esti de acord. esti de acord?
mircea(Citează)
16/01/2012 la 5:53 PM
SMURD-ul, in ciuda dezinformarii presedintelui, a fost initiat de Arafat. Si a pornit de la zero, in ciuda piedicilor. Perceptia mea, poate ma insel dar imi asum asta, e ca urgenta/SMURD e singurul segment din sanatate care chiar merge. Dar evident ca dupa succesul rasunator cu autostrazile platite la de 3-4 ori pretul din alte tari, dar tot inexistente, presedintele vrea sa-l schimbe astfel incat sa beneficieze de licitatiile de acolo si clientela de partid. Violentele de aseara mi se par o provocare care sa duca in derizoriu protestul legitim.
bipbip(Citează)
16/01/2012 la 5:55 PM
@bipbip – SMURD-ul nu face parte din ministerul sanatatii, nu-l desfiinteaza nimeni. mai informati-va :))
Valentin Valeanu(Citează)
16/01/2012 la 6:23 PM
Chiar am speranta ca SMURD-ul achizitioneaza totul prin licitatii publice, nu direct. Cand iei direct e cel mai simplu sa faci manevre.
nwradu(Citează)
16/01/2012 la 6:28 PM
@mircea
partea despre datoria externa a Romaniei e demonstrabil falsa – Romania e una din tarile din UE cu cea mai mica rata de indatorare.
Partea cu grecia si faptul ca mult din datorie ii e “iertata”… n-am auzit asa ceva, si n-am timp/chef sa ma documentez, dar sunt foarte sceptic. Creditorii nu te “iarta” pur si simplu. Probabil mult din datorie i-a fost reesalonata, ceea ce e cu totul altceva. Grecia se afla intr-o situatie extrem de delicata din punct de vedere economic si a sugera ca Romania are probleme mai grave e ridicol.
oni(Citează)
16/01/2012 la 9:19 PM
Oamenii s-au agitat la o minciuna inventata de antene, cum ca s-ar desfinta SMURD.
Roben(Citează)
16/01/2012 la 11:12 PM
@ oni, bine. iti doresc atunci sa ramai blocat in tara asta minim 30 de ani. ma astept ca dupa 15 sa imi scrii cum romania nu isi plateste datoria enorma pentru ca de fapt nu e enorma. de fapt nici datorie nu e. poate o sa imi scrii ca avem chiar bani de luat. ce tare…
prietene, tara asta o duce de cacat si sub basescu si sub iliescu si sub geoana si sub oricine. fara violenta nu se rezolva nimic. fara sa se verse niste sange iarasi nu se rezolva nimic. cel putin nu la nivel inalt. sa pice basescu si sa vina geoana. e prost si geoana? sa mai iasa o data in strada si sa cada si geoana. sa se distruga tara asta pana o sa vina unu apt sa o conduca cum trebuie.
voi traiti intr-o lume roz in care totu e litera de lege si suntem atat de fericiti cu totii incat ne cacam toti curcubeie. pai daca revolta e pasnica nu mai e revolta. oricum de proteste ii doare in cur pe toti din politica (indiferent de culoare).
dar bine, pana la urma, tara asta isi merita soarta.
ps: faptu ca la rusi sa la bulgari sau la unguri e mai rau ca la noi, cum fantasmeaza unii pe-aici nu inseamna ca si la noi tre sa fie la fel. daca la unguri esti obligat sa mananci 2 rahati pe zi, nu inseamna ca noi tre sa ne bucuram ca mancam doar 1 rahat. pe sistemu asta nici grecia nu facea revolutie: pai ia uite, la romani e mai rau. ba, voi ganditi cand scrieti? sau sunteti d-aia de l-ati votat pe basescu a doua oara, fiind de acord cu ce-a facut prima oara?
mircea(Citează)
17/01/2012 la 8:35 AM
Dupa ce am lecturat ce zice @mircea, recunosc ca am fost un bou. In loc sa imi caut un alt loc de munca pentru a trai mai bine, trebuia sa ies in piata si sa ma bat cu jandarmii, sa il dau jos pe Basescu. No’așa.
nashu_mare(Citează)
17/01/2012 la 6:23 PM
ma bucur ca am ajuns la un consens si anume ca rumegi dar…in gol.
mircea(Citează)
17/01/2012 la 6:26 PM
E mimica mea chiar înainte de orgasm. Continuă, nu te opri!
nashu_mare(Citează)