►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Mai functioneaza Internet Cafe-urile?
Aplicatie BitDefender gratuita pentru verificat daca ai Carrier IQ instalat »
Ieri seară, probabil pentru a suta oară în viaţă, o casieră de la un fast-food mi-a reproşat “dar vă rog să-mi spuneţi de la început când vreţi la pachet mâncarea” după ce mi-a ambalat produsele pe care iniţial mi le pusese în tavă. I-am zis de la început că vreau la pachet.
Aveam şi martori, dar n-am insistat. Nu e scopul meu în viaţă să-i dovedesc respectivului angajat de fast-food că se înşeală şi că eu am dreptate. Am zâmbit, am zis un scurt “am cerut de la început la pachet” şi am plecat fără alte discuţii, dar mă deranjează de principiu problema.
Stând în diverse ocazii la coadă la fast-fooduri am fost martor la tot felul de discuţii contradictorii, majoritatea purtate pe un ton prin care vânzătorul îi reproşa clientului, pe un ton vehement, ceva. “Nu, sandviş X vă rog! Dar aţi cerut Y! Y aţi spus! Nu nu, X am comandat… Ba nu, mi-aţi spus sigur Y!”. “Aaa… sucul să fie Pepsi… Dar aţi vrut Sprite!”.
Inacceptabil. Unu la mână, ce rost are ca vânzătorul să facă scandal? Clientul încă nu a plătit, aşa că dacă se enervează se întoarce şi pleacă la alţii.
În al doilea rând, eu ca manager mi-aş instrui angajaţii că dictonul “clientul nostru, stăpânul nostru” este foarte adevărat în acest business. A comandat greşit? A zis de 5 ori că vrea McFish, iar când i-ai adus sandvişul a zis că de fapt a comandat Big Mac şi e sigur de asta? Îl ai înregistrat pe cameră video, pe reportofon, e Papa de la Roma martor, că era la casa vecină luându-şi un shake, iar respectivul dăduse chiar şi un tweet în care zice “la mec, bag un peşte”? Nu contează! Nu are rost să te cerţi cu el, că până la urmă tot Big Mac îi aduci. Nu are rost un duel al ambiţiei. Zâmbeşte, spune “nicio problemă, îl înlocuim imediat” şi gata. Nu-ţi ceri scuze, nu dai vina nici pe el, ci foloseşti o exprimare neutră, pe calea de mijloc.
Cele de mai sus sunt valabile când clientul chiar comandă greşit şi apoi se suceşte. Eu nu comand greşit. N-am făcut-o ieri seară, n-am făcut-o în general. Eu sunt omul care poate merge la KFC şi să spună dintr-o singură răsuflare “vreau meniu 5 crispy, mare, sos ketchup, suc pepsi twist, cartofi normali, în plus o chiflă imperială, atât, aici, cu un şerveţel umed şi un pliculeț de sare, mulţumesc”. De obicei chiar o zic, apoi vânzătorul mă întreabă “deci 5 crispy meniu… îl doriţi mare pentru 2 lei în plus?”, moment în care mă bucur că nu am toporul la mine.
Şi încă ceva? Cine are şanse mai mari să uite că s-a vrut “la pachet”? Eu, care mă gândesc de 30 de minute ce voi comanda şi de unde şi vin acolo fix cu acest ţel în minte sau casierul care ia 100 de comenzi pe oră, încât este transformat într-un robot în mintea căruia se amestecă totul?
« Mai functioneaza Internet Cafe-urile?
Aplicatie BitDefender gratuita pentru verificat daca ai Carrier IQ instalat »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
14 comentarii
07/12/2011 la 8:46 AM
I feel you… aia cu meniu crispy 5 mare pepsi tot timpul se intampla :))
Ovidiu(Citează)
07/12/2011 la 9:21 AM
De ce mănânci fast food?
Dan(Citează)
07/12/2011 la 9:26 AM
@Dan: pentru ca are burta.
nashu_mare(Citează)
07/12/2011 la 10:04 AM
Eu am si inregistrat :) :
http://razvanbb.ro/2010/08/kfc-asa-mi-ati-spus-dumneavoastra.html
razvanbb(Citează)
07/12/2011 la 10:09 AM
Chestia aia cu “nu doriţi extraopţiunea XXX” e normală, ei sînt instruiţi să încerce să stoarcă mai mulţi bani de la client.
Într-adevăr, acelaşi patron care îi instruieşte asta ar tb să-i instruiască (şi să-i verifice) şi asupra modului cum trebuie să vorbească cu clientul atunci cînd a avut loc o confuzie.
Jobul de vînzător la fast food e printre cele mai prost plătite, dar e foarte solicitant, mi se pare destul de normal ca mulţi angajaţi să nu aibă cine ştie ce memorie şi abilităţi intelectuale (dacă aveau, poate aveau şi un job mai bun).
Deci nu mă supăr de loc dacă vînzătorul mă întreabă din nou ce am comandat pt că n-am reţinut. Mă enervează cînd greşeşte şi apoi tot el dă vina pe mine… de exemplu la şaormerie, îmi pune ceapă cînd eu am zis fără ceapă, şi faze din astea…
alias(Citează)
07/12/2011 la 10:37 AM
@razvanbb: super mega tare! :))
ipo(Citează)
07/12/2011 la 10:51 AM
Stii cine e cel mai interesat sa fie totul bine? Patronul. Daca-i destept.
Daca e un fudul fara minte (combinatia ideala), angajatii pot doar sa il copieze.
Eu am gasit locul perfect :) http://bit.ly/vlxW4r
Cosmin(Citează)
07/12/2011 la 10:53 AM
Da, si io comand la mec acelasi lucru dintotdeauna, imi ia vreo 3-5 secunde sa fac comanda, dupa care urmand inevitabil sa fiu intrebat daca nu doresc sa incerc nushtu ce oferta sau o briosa sau, sau, sau..
Dar pana la urma, asa sunt instruiti.
mihai(Citează)
07/12/2011 la 11:20 AM
eu am observat ca e mai simplu sa le vorbesc mai rar, in functie de cum ii vad ca misca degetele pe touch-screen:
– 1 Royal Deluxe (click – clac pe ecran);
– doar sandwish nu meniu (click – clac pe ecran);
– 1 bautura fara gheata. Fara gheata (click – clac pe ecran);
– desert 1 bucata..
PS: intotdeauna evit sa imi fie preluata comanda, la casa, de tineri masculi, ca la aia le sar ochii dupa orice persoana de sex feminin imbracata mai iesit din comun … Daca ii vad confuzi, le cer sa-mi repete :)
Ariel(Citează)
10/12/2011 la 11:06 PM
@Ariel: cred ca ai dreptate cu barbatii care se uita dupa femei in loc sa fie atenti la luat comanda. Totusi, din experienta mea, de obicei femeile gresesc produsele si-mi pun in tava altceva.
Cred ca o idee mai bune este sa ochesti la ce casa este supervizorul sau cineva cu multa experienta si sa comanzi acolo. In general ei te pot urmari cu viteza si isi dau seama din tonul tau ca nu vrei si o placinta in plus asa ca nu te mai intreaba. Dar daca ma intreaba nu ma supar ,e datoria lor sa o faca si uneori chiar am zis da.
nwradu(Citează)
07/12/2011 la 11:11 PM
Mi-ai facut pofta de KFC Radu…, ma duc si eu in weekendul la un mall Brno-ez :))
Mihai(Citează)
07/12/2011 la 11:57 PM
@razvanbb, mersi ca ma faci sa ma simt un om normal. in ultimul timp si eu inregistrez aproape tot ce inseamna convorbire cu vodafone, enel, etc …
Revo(Citează)
08/12/2011 la 11:29 AM
@revo si ei te inregistreaza :)
Mihai(Citează)
10/12/2011 la 11:07 PM
@Mihai: a nu se intelege insa ca eram la KFC acum recent. Doar am dat exemplu pe produsele lor cu comanda rapida.
nwradu(Citează)