►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
De câteva luni am observat că ştirile ProTV menţionează dacă cineva avea sau nu asigurare pentru bunuri atunci când este un reportaj despre accidente auto, incendii sau alte distrugeri. Este zis, destul de sec, la finalul reportajului “proprietarul avea maşina asigurată” sau “familia nu avea casa asigurată”.
Ce nu se zice niciodată, măcar într-o ştire ulterioară cu nişte calcule şi statistici, este dacă respectiva asigurare a fost bună de ceva. Cioc-cioc la uşa respectivilor, salut, acum 3 luni v-aţi distrus maşina într-o groapă, v-a dat asigurarea alta? Salut, v-a ars casa, aţi reparat-o cu banii de la asigurator? Sunt chiar curios dacă s-au rezolvat situaţiile respective, la ce societate erau asiguraţi şi ce probleme au apărut.
Dacă majoritatea cazurilor s-au rezolvat cu bine, ar avea mai mulţi oameni încredere în asigurări şi ar da banii pe ele.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
8 comentarii
21/11/2011 la 1:09 PM
Acum vreo 3-4 ani, seful meu a avut un accident. Masina noua, 11 luni, Casco. Dupa “lupte” crancene cu asiguratorul (Allianz) in vreo 20 de zile i-au dat OK, cum ca o sa plateasca asigurarea inlocuirea epavei.
Chiar daca masina nu avea 12 luni, accidentul se produsese din vina celuilalt, asiguratorul a decis ca nu-i poate acorda intreaga valoare a masinii. A fost ceva de genul: take it (85%) or sue us ! Pana la urma banii i-a primit efectiv dupa vreo 2 luni de la accident.
Sotia are asigurare medicala, facultativa la Generali, de vreo 6-7 luni; A trecut printr-o pasa mai proasta (un fel de gastrita), a fost nevoie de ceva analize, consultatii, pastile; Citind contractul cu Generali a reiesit ca in baza bonurilor, si a rezultatului emis de medicul specialist – poate sa ceara rambursarea cheltuielilor (da, avea toate dovezile de plata in original); Dupa 30 de zile, aiguratorul ia contact cu medicul de familie si cere fisa completa a pacientului (de cand te-ai nascut). La vreo 2 luni dupa ce a inceput demersurile cu asiguratorul, primeste scrisoare acasa – care spune printr-un text pompos, A4, ca datorita unei conditii existente in momentul semnarii contractului cu Generali, nu poti fi facuti raspunzatori pentru plata acestor cheltuieli. Nu cred ca are rost sa mai spun ca acea conditie existenta, si nementionata in document NU A EXISTAT VREODATA ?
Nu-s medic, insa daca prin conditie existenta astia inteleg orice “ai luat pastile pentru amigdalita, deci exista riscul sa fi afectat tu ceva acolo” … fara supraveghere, totul e degeaba.
La cate “epave” am vazut in fata marilor asiguratori in Romania, cred ca s-a generalizat ca sunt unii care nu vad un “sfanț”… Mi se pare ca vom ajunge ca-n US; Cine n-a vazut – Sicko – http://www.imdb.com/title/tt0386032/
PS: cu asigurarile astea obligatorii de locuinte imi e clar: iti faci asigurare suplimentare, ce acopera mai multe riscuri, gen incendiu. Nu trebuie decat sa semnezi. Doamne fereste de vre-un incendiu, imediat o sa sara asiguratorul sa-ti ceara proiectul electric (>80% din incendii au o cauza electrica in spate) si eventual certificatul de conformitate al instalatiei, emis de executant. Cum, de regula, cladirile sunt mai vechi si nici dracu nu are asa ceva… lumea e prada usoara pentru rechini
Ariel(Citează)
21/11/2011 la 2:48 PM
@Ariel – pentru ca lumea nu isi cere drepturile, pentru ca nu urlam, pentru ca nu facem scandal, de aia se intampla ce se intampla
skybax(Citează)
21/11/2011 la 2:55 PM
stiu, ai dreptate;
In facultate, un profesor vizionar spunea, in urma cu vreo 5-6 ani: in Romania o sa fie bine atunci cand cel putin cand:
– o sa existe firme specializate de plimbat caini (pt oameni ce-s permit asta);
si
– lumea o sa isi ceara vehement drepturile.
Hai s-o punem de #occupy_sedii_de_asiguratori_:P
Ariel(Citează)
21/11/2011 la 9:57 PM
ai vazut tu jurnalist adevarat sa faca followup pe vreo ancheta jurnalistica?
miluch(Citează)
21/11/2011 la 10:14 PM
Raspuns corect, se poate inchide threadul! :D
nwradu(Citează)
21/11/2011 la 11:45 PM
@ariel: sînt de acord cu tine în cazul soţiei, asigurarea ar fi trebuit să plătească şi probabil că dacă te lupţi cu ei, plîngeri la CSA, justiţie, etc, ai cîştig de cauză (evident nu ştiu dc. merită timpul şi efortul)
Nu sînt de acord cu tine în cazul maşinii. O maşină de 1 an vechime nu mai e nouă; că costă 85% din preţul de nou sau 90% e discutabil, dar nu mai e nouă. Orice maşină, la orice vînzare-cumpărare, care e deja rulată şi are 1 an se vinde clar mai ieftin decît una cu 0 km expusă în magazin. De banii ăştia, păgubitul îşi poate lua o maşină second-hand comparabilă ca vechime şi stare tehnică cu cea pe care o avea înainte de accident.
alias(Citează)
22/11/2011 la 12:42 AM
@alias – am detaliat faza cu CASCO pentru ca multi cred ca automat asigurarea CASCO acopera tot. E posibil sa fie ceva corect cum a procedat compania de asigurari, in sensul ca la CASCO eu stiu ca platesti pentru ca in caz de accident, sa poti sa ai masina reparata, “ca noua”.
Daca dauna era 50%, atunci asiguratorul baga bani in reparatii, dar tu ca si utilizator final ai bunul ca si nou. (ca din aia e RCA unde se fac cârpeli si din aia e CASCO unde se inlocuiesc piesele). Daca ai ghinionul sa ai dauna totala, tu ca si client ramai oarecum cu buza umflata. Sper sa nu fie logica mea gresita:
-eu asigur masina la 10k EUR. (fata de valoarea asta se calculeaza prima de asigurare)
-urmatoarea indexare (de fapt scadere a valorii masinii are loc la 12 luni);
-in urma daunei totale, asiguratorul iti da 85% din valoarea asigurata; deci, in cazul de fata 8500 EUR.
Eu consider manevra de sus, inducerea voita, in eroare a clientului. Corect ar fi sa ia drept referinta valoarea de baza (care o despagubesc – in cazul ex. 8500 EUR) si sa aplice coeficienti majorati pt ca sa ajungi la aceeasi valoare a primei de asigurare, ca si in cazul anterior.
Am trecut, tot cu Allianz si tot cu CASCO, cu alta masina, eu personal prin evenimente unde n-am ce sa le reprosez, dar a fost dauna partiala.
Ariel(Citează)
22/11/2011 la 1:37 PM
@miluch @radu cati jurnalisti sunt in Romania ?
Mihai Voiculescu(Citează)