un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Sa nu-l bocim inca pe Arrington

6 Sep 2011  ·

TEHNOLOGIE  ·

6 comentarii

TechCrunch, cel mai mare blog despre servicii, business-uri şi site-uri de tehnologie şi Internet, este în criză. Au fost cumpăraţi de AOL acum 11 luni, iar astăzi se pare că fondatorul şi principalul editor, omul de bază al site-ului care l-a clădit de la nimic la un imperiu de zeci de milioane de euro, Michael Arrington, este înlăturat din postul său şi nu se ştie dacă măcar mai lucrează undeva în grupul AOL.

Pentru un rezumat al motivelor care au dus la aceste probleme citiţi mai jos, la capătul acestui post şi apoi urmaţi şi link-urile de pe TechCrunch care descriu mai bine problema. Acum să vă zic de ce nu-l plâng pe Arrington.

Omul are la el toate sforile. El ştie toată industria, el are contacte, prieteni, surse secrete, nu “TechCrunch”. Lui Arrington îi răspund la telefon şi CEO-ul Google şi cel Facebook, nu lui “TechCrunch”. Site-ul e doar atât, un URL şi, da, un brand puternic construit sub el, dar nimic nu-l poate împiedica pe Arrington să-şi construiască altul.

E suficient să plece, cu banii din vânzarea TC-ului către AOL în buzunar şi ce ce mai are strâns până acum, şi să facă un nou site. Găseşte el alt nume. O ia de la capăt şi într-un an e din nou acolo sus, pentru că ştie meseria, are contactele, are sursele, găseşte finanţare, editorii îl vor urma (o spun chiar ei) şi tot aşa.

Asta e problema (sau avantajul, depinde de care parte a baricadei eşti) cu afacerile pe Internet care se bazează pe informație, exclusivități și știri spre deosebire de celelalte. Chiar dacă dezvolţi una de succes şi o vinzi pe mulţi bani cuiva, nu te poate împiedica nimeni că a doua zi să nu mai porneşti altă afacere de succes, făcută pe aceeaşi idee. Nu-ţi trebuie utilaje, nu-ţi trebuie autorizaţii, n-ai nevoie de contracte cu experienţa similară, clienţii se pot muta imediat la tine.

Istoria crizei:
– acum 11 luni, AOL cumpără TechCrunch pentru o sumă mare, promite să nu se amestece în conţinutul editorial.
– acum câteva zile, AOL şi Arrington anunţă că lansează în paralel un fond de investiţii numit CrunchFund, care urmează să bage bani în startup-uri în speranţa că vor creşte mari şi bănoase.
– editorii TechCrunch sunt îngrijoraţi că numele CrunchFund îi va asocia cu investiţiile şi că le va fi contestată obiectivitatea în a raporta despre diverse firme şi servicii, atunci când propria lor companie bagă 20 de milioane de dolari în cei despre care scriu sau în concurenţă lor. Despre conotația sexuală a numelui Crunch Fund în limba română nu par ingrijorați.
– şeful AOL complică şi mai tare lucrurile, spunând că fondul şi site-ul sunt business-uri diferite şi nu vede nicio problemă, ba chiar o oportunitate de branding. Aşa cum îl contrazice un editor TechCrunch, în această lume nu contează ce zici, ci cum te percep cititorii şi dacă au încredere sau nu în tine.
– încercând să elimine ideea de subiectivism, AOL anunţă că Arrington nu se va mai ocupă de TechCrunch. Editorii sunt revoltaţi. Ulterior AOL, prin Arianna Huffington, anunţă că Arrington nu mai lucrează deloc pentru AOL. Apoi că lucrează, dar în altă parte. Apoi iar anunţă că nu mai lucrează. Nu se ştie exact.
– Arrington postează, spunând că în acest moment TechCrunch şi-a pierdut credibilitatea editorială şi că AOL trebuie fie să le-o reafirme fie să vândă TC înapoi către proprietarii originali.

Pe larg: standarde diferite, “may be over“, postul lui Arrington.
De admirat că ăștia înjură și se ceartă și se acuză cu patronii pe site fără nici o jenă, fără teamă că se supără patronul care-i plătește salariul. Onoarea și bunul nume sunt mai importante decât banii.

via valiq.ro

asus s5507

    6 comentarii

  1. “Chiar dacă dezvolţi una de succes şi o vinzi pe mulţi bani cuiva, nu te poate împiedica nimeni că a doua zi să nu mai porneşti altă afacere de succes, făcută pe aceeaşi idee.”

    greşeală de începător. in toate contractele de vânzare din lume se specifică negru pe alb că, dacă eu îţi cumpăr afacerea, tu nu ai voie să deschizi alta pe domeniul ăsta timp de 3-5 ani. inclusiv la noi. intreabă-l pe bobby voicu. întreabă-mă pe mine, că mai am pe undeva un contract din ăsta.

    dacă aol doar miroase că arrington lucrează indirect pentru un site concurent îl poate da în judecată pentru o căruţă de bani.

      (Citează)

    • Depinde ce-a semnat si pe ce perioada. E posibil sa aiba o clauza de neconcurenta (eu unul nu l-as fi lasat fara), dar depinde cum e formulata si depinde daca nu cumva AOL aveau si ei o clauza sa nu intervina in politica TC. Probabil ca nu vom afla niciodata, dar lumea e plina de oameni care au plecat dintr-o firma si si-au facut business asemanator, cu tot cu clauza de neconcurenta la mijloc. Unii chiar au preferat sa plateasca despagubirile din contract, convinsi fiind ca le vor recupera ulterior din noul business. Unii au avut clauza, dar nu a pus-o nimeni in aplicare pentru ca stiau suficiente mizerii despre fostul patron si au preferat cu totii sa nu mai rascoleasca… trecutul.

      Arrington la asta se pricepe. Cu siguranta nu se va face zidar, ci va gasi o metoda sa activeze tot in domeniu si probabil va avea succes.

        (Citează)

  2. faci confuzii grave.

    una din ele e că te întrebi daca avea clauză de neconcurenţă, ceea ce e stupid. eu nu iti voi da ţie 130 milioane dolari şi apoi te voi lăsa să îmi faci concurenţă. niciodată.

    a doua, dacă eu ţi-am cumpărat afacerea, ţi-am impus şi să stai pe acolo să speli geamuri, pentru moralul oamenilor. că eu intervin in politica firmei e treaba mea, e firma mea, nu există o asemenea clauză “eu vă vând, dar voi n-aveţi voie să daţi cu afacerea de gard”.

    a treia: unii oameni pleacă şi sunt liberi să facă ce vor. diferenţa e că pleacă ei de la un business şi apoi vor să îl distrugă făcându-i concurenţă, iar nu vânzându-l.

    arrington e bankruptcy lawyer de formare. avocat » site de tech. nu se pupă. poate face ce vrea el.

      (Citează)

    • Uite alta situatie: nu le face concurenta prin alt site, ci il angajeaza un fond de investitii ca sa le spuna in ce merita sau nu sa investeasca. Numai prin prezenta lui acolo ca si consultant si ar avea noi clienti fondul respectiv (ceea ce se dorea si cu CrunchFund, pana la urma). Ideea este ca, fiind cunoscut in domeniu, gaseste o cale sa ramana in el si sa castige de pe urma lui.

      Asta se intampla si la noi si la ei, unde niste oameni cu functii publice inalte pleaca sau se retrag si se mai angajeaza la privat. Cei de la privat ii iau doar pentru cunostintele si relatiile pe care le au, chit ca nu se spune niciodata pe fata.

      Clauza de neconcurenta e oricum delicata. Se pare ca in statul California nu sunt permise astfel de intelegeri, asa ca depinde cum e formulat contractul cu Arrington si unde are domiciliul in acte.
      In alt caz celebru, cand un vice-presedinte IBM s-a mutat la Appla ca vice-presedinte de dezvoltare, IBM a facut urat si i-a dat pe toti in judecata. Tribunalul a concluzionat ca 1 an reprezinta o perioada justificata de neconcurenta, iar ulterior Apple si IBM s-au inteles intre ele.

      In cel mai rau caz, Arrington sta pe bara un an sau, hai, trei ani. Mai mult de atat nu poate cere AOL prin contract si nici n-ar fi justificat avand in vedere mediul de business dinamic care e Internetul. Tot nu-i plang de mila, isi permite vacanta sau face altceva intre timp.

        (Citează)

  3. Pe bune daca nu esti cel putin naiv. Lista celor ce au un dinte pe Arrington e semnificativ mai lunga decit lista celor ce l-ar sustine.

    Da, l-ar urma editorii. Sigur ca l-ar urma editorii, hai sa ridem. Ce altceva sa faca editorii ? Tot restul lumii va aplica cu succes teoria aia cu zdrobitul samovarului pentru ca “astia is periculosi tre’ distrusi de mici”.

    Arrington n-a fost un creator de continut cit un surogat de gatekeeper, si-n domeniul ala coroanele se pierd o singura data.

      (Citează)

  4. Adica?

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus