►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
Dacă un brand face reclamă la televizor ce poate rula fişiere .mkv direct de pe stickuri USB, nu se cheamă că încurajează pirateria?
Eu din câte ştiu nu poţi cumpăra de undeva filme în format .mkv, în mod legal. Cu siguranţă nici nu-ţi vin livrate pe un stick USB, nu? Nu merge nici să spui că de fapt te uiţi la filme făcute cu propria ta cameră video, pentru că nici o cameră video nu scoate înregistrează în container mkv.
Nu cumva mai târziu chiar Toshiba vine şi te roagă să le cumperi şi player-ul lor Blu Ray, pentru că acolo e conţinutul legal, pe disc, şi vrea să elimine pirateria?
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
20 comentarii
09/08/2011 la 11:12 AM
Dar cred ca e legal sa-ti faci backup la filmul cumparat. In plus, poate filmezi tu ceva si convertesti in mkv pentru ca asa vrei tu :)
Sabotor(Citează)
09/08/2011 la 2:03 PM
@Sabotor: nu stiu daca e legal sa-ti faci backup, dar cred ca e mai simplu sa faci o copie tot pe un disc optic decat sa convertesti blu-ray-ul in mkv. Aia nu prea mai suna a backup.
@valentin: AVI este un format folosit si multa camere video si foto, acolo ai scuza cand televizorul stie asa ceva. MKV eu nu am intalnit.
@Adi: MKV-ul este un container, nu un codec. Poate fi orice in el, asa cum spune mai sus Valentin Valeanu. In el poate fi orice. Si AVI e tot un container, dar cred ca MKV-ul este mai popular pentru ca poti pune mai usor si subtitrari si fluxuri audio in containerul respectiv.
@enzo: dar unde ai intalnit MKV in afara de piraterie. Ok, nunti, am inteles, dar unde altundeva? Chiar si la nunti majoritatea merg pe format DVD Video, ca sa mearga oricui.
nwradu(Citează)
09/08/2011 la 11:55 AM
Este clar ca la filmele MKV-piratate se refera,fiind oricum acoperiti, dar asta nu este decat o mica evolutie dpdv tehnologic. Iar aici nu doar un anumit brand ai putea spune ca incurajeaza pirateria. Iar asta nu e de acum, ci inca de la dvd-playerele Dxiv, Xvid si care stiu sa incarce o subtitrare separata. Nu mai zic de Sony care au pierderi imense din cauza filmelor piratate in special ( nesocotind celelalte domenii ). Cu ce i-ar avantaja posibilitatea de a suporta formatul MKV? O sa vezi ca o sa fie din ce in ce mai popular formatul asta video.
Oricine poate sa isi transforme un filmulet propriu in mkv.
Din cate imi amintesc sunt gadget-uri care inregistreaza mkv.
Adi(Citează)
09/08/2011 la 11:57 AM
Dupa rationamentul tau si avi este ilegal – nu poti cumpara avi direct din magazin. Si mai sunt multe alte formate asa. Premisa corecta dar concluzie gresita :) .
valentin(Citează)
09/08/2011 la 12:02 PM
Mkv este un format recunoscut international datorita proprietatilor acestuia.
Mkv nu inseamna piraterie.
Adi(Citează)
09/08/2011 la 12:10 PM
Eu nu asociez .mkv-ul cu pirateria. Sunt multe moduri in care poti sa piratezi fara sa folosesti formatul asta. Plus ca eu chiar am primit de la un amic filmarea nuntii lui in format mkv. Probabil a avut-o pe DVD si i-a facut un backup in comp…
Mihai Baboi(Citează)
09/08/2011 la 12:15 PM
Piratez la greu pentru ca altfel nu as mai calca niciodata in vre-un cinematograf, vreau sa vad pe ce dau banii pentru ca 80% din filme sunt submediocre si nu merita sa platesti pentru ele.
Review’urile si trailerele sunt complet subiective.
MKV nu are nici o treaba cu pirateria.
enzo(Citează)
09/08/2011 la 12:28 PM
Da, bine a zis Mihai Baboi. Sunt o groaza de formate disponibile pirateriei.
Mai nou se fac remuxari de filme hd in .avi, in caz ca nu au pe ce sa vada un mkv. Desi tot .avi, se numeste neoficial AVI HD, si nu chiar orice player standalone il poate reda.
Adi(Citează)
09/08/2011 la 12:45 PM
Exact cum am citit si mai sus, filmarile de la nunta surorii mele sunt in format mkv, asa le-a primit de la cel care a filmat si a facut montajul.
Mihai(Citează)
09/08/2011 la 1:04 PM
De acord, MP3, DivX, MKV au fost dezvoltate si gandite pentru backupuri ;-))
Marius(Citează)
09/08/2011 la 2:06 PM
@Marius: in principiu toate formatele de compresie mare au pornit ca o necesitate de a transmite audio-video la calitate buna si pe o banda cat mai mica, nu de la piraterie. Cu televizoarele care suporta MKV-uri, insa, n-as paria…
@adi: sunt o gramada de formate disponibile pirateriei, dar cand toate filmele HD de pe torrente vin in MKV-uri, si apoi vezi o mare reclama care se lauda ca le ruleaza direct, la ce crezi ca se refera? Care e probabilitatea cea mai mare?
E ca la media player-ul Western Digital. Toata lumea vroia sa stie in comentarii daca stie sa decodeze MKV-uri si daca stie diacritice romanesti. La ce crezi ca vroiau sa-l foloseasca, inregistrari de la nunta?
nwradu(Citează)
09/08/2011 la 1:13 PM
mkv de fapt este un container, pot pune si un simplu mp3 in el, sau pot impacheta o gramada de alte chestii.
Valentin Valeanu(Citează)
09/08/2011 la 2:53 PM
aici oarecum cred ca o dam ca in discutia cu torentii, daca sunt legali. da, sunt perfect legali pentru schimb de informatii, a, ca 99% se foloseste pentru piraterie, asta e partea a 2-a. nu ii putem interzice softul. asa si la tv-ul asta, aceasta capacitate este un “feature”, ceva in plus, marketing. oricum nu se va compara cu un media player dedicat :)
Valentin Valeanu(Citează)
09/08/2011 la 3:42 PM
Radu, am zis in primul comment ca la filme piratate se refera, dar ca sunt acoperiti in caz de ceva. Problema e la producator, astia de la noi evident la asta se refera, dar nu poti sa spui ca Samsung de exemplu incurajeaza pirateria.
Nu am zis ca mkv ar fi vreun codec..
dvix/xvid – dar ma refeream la dvd-player acolo
Nu chiar toate filmele HD vin in mkv-uri. 99% :))
fyi: am observat de ceva vreme, nu crezi ca ar trebui sa lasi VROIA deoparte?
Adi(Citează)
09/08/2011 la 4:28 PM
poate se pregateste terenul pentru un shop online, de unde sa poti downloada mkv-uri, asa cum se downloadeaza acum mp3 din diferite parti..
sau e vorba de filmele de pe torrente, cine stie :) daca cerere exista, va exista si oferta, indiferent ce si cum se pirateaza.. nu televizoarele fura, ci oamenii :) daca un televizor stie sa play-eze un format, nu inseamna ca te obliga sa iei/ furi si filmul respectiv de pe net
gepa(Citează)
09/08/2011 la 8:54 PM
@gepa: nu, majoritatea magazinelor online se bazeaza pe streaming sau pe alte formate pe care se pot pune restrictii de duplicare si raspandire. Si televizorul nu te obliga sa furi, dar reclama cu siguranta spune “cu modelul nostru, e mai usor sa te bucuri de ceea ce ai furat”
@Adi: ticuri de vorbire, o sa incerc sa le corectez.
nwradu(Citează)
24/08/2011 la 9:02 PM
1. mai nou, nu mai e legal sa iti faci back-up la dvd pe care ai dat bani/ da, se intampla, scrie pe ele si la unii mai avansati ca americanii poti sa ti-o furi foarte usor= fara copie, daca s-a belit poti in termen de nu stiu cate luni sa soliciti o copie de la vanzator. Pe banii tai, normal= comanda si transport.
2. pt unii ca mine e mai ieftin sa faca din blu-ray mkv s, sa il bage pe hard si pe dvdm pe stick, pe extern si pe ce se mai poate decat sa dea banii pe un blank care sa fie belit=> sa nu mearga. Plus ca doar fraierii isi fac back-up pt chestiile la care tin pe un singur media(hdd sau optic sau mai stiu eu ce).
2. ghici: 2 copii, cel putin. Altfel patesti ca unii mai fraieri,ca mine, care cauta in disperare niste filme si sau/cartoon- anime si nu gaseste nici daca da o imparatie si calu de sotie.
Nu se gasesc, nici de cumparat, nici torrent,nici undergr. Si nu ca n-as cauta de cativa ani, dar na, asta e, nu e cerere, din pix oferta.
PS pct 2 era frustrare. Ca as da bani, dar n-am cui. pffff
Some(Citează)
24/08/2011 la 10:03 PM
Explicatii se pot gasi, mai sunt unele bune prin comentarii. Dar sa fim seriosi, chiar crezi ca reclama aia se referea la cei care cumpara blu-ray-uri, le fac backup ca mkv-uri, se strica blu-ray-ul original si atunci sunt fortati sa se uite la mkv? Slava Domnului ca stie televizorul si mkv-uri?
nwradu(Citează)
24/08/2011 la 9:33 PM
nu merge edit.La ps,frustarea era pt pct-le 2-3 la care oricum am gresit numaratoarea. Pct-ul 2 e pt aia care au 1 back-up pe dvd-cd-extern usb, doar 1.Si se duce scula in lumea ei cand tocmai ce au dat/aruncat pc-ul pe care erau originalele fiind siguri ca dvd-cd-extern usb e the sh`t si sunt asigurati, ca doar au back-up, ce … True story, dar n-am loc sa detaliez cat/unde/de cate ori.
Some(Citează)
25/08/2011 la 1:53 AM
Normal ca nu e.E pt aia care au niste filme de la vecinu, cumnatu sau baiatul ala meserias de la blocul de langa care se pricepe la calculatoare. Si pana ii inveti pe astia ce si cum ar trebui si cum e cu plata pe munca omului( ca doar e pe internet, ce , eu nu platesc internetu? asa ca totul e inclus in pretul abonamentului. sursa- tata-meu)se inventeaza alta scula si alt format si scuze vom gasi in continuare. Nu exista atatea legi cate putem noi incalca, stai linistit.
Some(Citează)