►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
eMAG a anunţat cifrele financiare pentru primul semestru al anului 2011. Cifra de afaceri a fost de 52 62 de milioane de euro, o valoare absolut incredibilă în opinia mea. Cât a fost pe întreg anul 2010, vreo 70 de milioane de euro? Acum pentru întreg anul 2011 se estimează 152 de milioane de euro, deci se aşteaptă la vânzări mult mai mari în a doua jumătate a anului (92 90 de milioane faţă de 60 62 de milioane de euro), semn că perioada Crăciunului va fi una foarte bună. Nu pot decât să spun felicitări pentru un business creat, lansat si condus 100% românesc. E un exemplu de succes în piață.
Profitshare a generat vânzări de 18,8 milioane de lei, dar cred că suma include şi afilierea unor site-uri mari precum cele ale Intact sau Realitatea sau Lagardere. Update: nu include partenerii speciali, zice mai jos în comentarii Radu Apostolescu, vicepreședinte eMAG si Director Dezvoltare,ci doar site-urile normale, gen acest blog (caz în care părticica mea este infimă).
Cota de piaţă pe diverse tipuri de produse este mai jos şi bănuiesc că este vorba de cota de piaţă din cea electronică, nu totală (update: e vorba de cota de piață din România, online și offline):
Tablete 45%! Jumătate din piaţa e a lor. Cam micuţă cota pe smartphone-uri totuşi, o fi din cauză că sunt preţurile mai mari ca la alte magazine precum Evomag sau Marketonline sau QuickMobile și lumea a migrat încolo (update: dacă e vorba de cota pe toată piața, normală și electronică, offline și online, dacă vreți să-i ziceți așa, cota este bună, având în vedere că marii operatori și marile magazine offline gen Germanos vând multe bucăți). La televizoare şi electrocasnice cred că se cunoaşte influența lanţurilor clasice de retail, precum Media Galaxy, Domo şi Flanco.
Cifrele pentru primele 6 luni ale anului:
Singura problemă când anunți astfel de cifre este că angajații vor simți că nu câștigă destul și vor vrea salarii mai mari. Sunt curios câți angajați au in total pentru a susține toate aceste operațiuni (update: peste 350).
Pe 0-100.ro se spune că eMAG intenţionează să vândă şi maşini în viitor. Aia mai lipsea. Cat e 3% din prețul unei mașini? :D
via eMAG Blog.
Update: zici că am corectat o lucrare de control prost scrisă.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
30 comentarii
25/08/2011 la 4:30 PM
Radu, ai incurcat putin cifrele mai sus, 62 mil cu 52% crestere :)
Anyway, voiam sa-ti raspund la nelamuriri defapt:
– cotele de piata am specificat ca sunt totale, online si offline retail in Romania. Deci da, sunt inclusi toti retailerii, toate lanturile, toate hypermarketurile…toti :)
– cifra pentru Profitshare nu include proiectele speciale, deci vorbim doar de site-urile inscrise voluntar in afiliere, ca si blogul tau
– piata de smartphone e controlata 80% de operatori prin subventii. Din piata ‘la liber’ noi avem jumatate
– numarul angajati eMAG este putin peste 350
Multumesc pentru aprecieri in numele tuturor :)
Radu Apostolescu(Citează)
25/08/2011 la 4:46 PM
Radule , inseamna ca emag e cel mai tare la nivel mondial in ceea ce priveste rata de conversie pe domeniile respective.
Si mai imparte si suma reprezentata de tablete la valoarea medie a acestora. Vezi cifra. Oare chiar asta e piata? Tu chiar crezi asa ceva?
Octavian(Citează)
25/08/2011 la 4:57 PM
Octavian, te rog explica ce e cu suma si valoarea medie ca sincer nu inteleg la ce te referi.
Si as aprecia sa te semnezi cu http://www.emag.ro doar dupa ce vom fi colegi :)
Radu Apostolescu(Citează)
25/08/2011 la 5:18 PM
@Radu: mersi de precizari, am corectat. O gramada. Interesant cu cota de piata atunci si devin curios cat au Vodafone, Orange si Cosmote la vanzari de smartphone-uri.
@Octavian: cota de piata inseamna cat la suta din totalul bucatilor vandute dintr-un produs a fost vandut de respectivul magazin. N-are legatura cu conversia sau cu topul mondial. Daca s-au vandut in total 3 bucati in Romania, din care eMAG a vandut 2, atunci au cota de piata 66%.
Tu cred ca ai facut o confuzie si ai crezut ca din totalul de 62 de milioane de euro tabletele au reprezentat 45%
nwradu(Citează)
25/08/2011 la 6:01 PM
Cum s-a calculat cota de piata? De fapt, cum s-a calculat totalul vanzarilor pe fiecare categorie, ma intereseaza.
nashu_mare(Citează)
25/08/2011 la 6:25 PM
Radu, citeste si tu mailul :))
Iti trimisesem explicatia pentru smartphone – operatorii telecom controleaza aprox 80% din vanzari prin subventii. Din restul de 20%, noi avem jumatate.
Radu Apostolescu(Citează)
25/08/2011 la 8:25 PM
@Radu: am citit, am adaugat acum.
@nashu: in principiu orice magazin raporteaza catre firma “brand” ce a vandut si cate. De exemplu Asus stie mereu ce se vinde din fiecare produs in fiecare magazin si cate. Pe baza vanzarilor totale firma de audit poate determina ce cota de piata ai. Dupa cum observi, si eMAG a precizat niste categorii la care e mai usor sa calculezi astea. Exista mereu date clare despre tablete, monitoare, navigatie si laptopuri, sa zicem. Daca vrei sa afli cifre mai precise despre stickuri USB sau surse de calculator s-ar putea sa fie mult mai greu.
nwradu(Citează)
25/08/2011 la 6:26 PM
Nashule, cotele sunt calculate de Gfk.
Radu Apostolescu(Citează)
25/08/2011 la 6:31 PM
Da, dar cum? Câţi or fi audiaţi? Sunt sincer curios. Mai ales ţinând cont de modalităţile de aprovizionare ale retailerilor mari…
nashu_mare(Citează)
25/08/2011 la 7:12 PM
Auditarea se face la vanzari, nu aprovizionari. Si sunt auditati toti retailerii, mai putin cei foarte mici.
Radu Apostolescu(Citează)
25/08/2011 la 8:29 PM
NwRadu, dacă ar fi aşa, şi vânzătorul raportează către importator, mi-ai da dreptate. Radu Apostolescu a zis însă altceva.
nashu_mare(Citează)
25/08/2011 la 8:48 PM
@radu. Suntem colegi. Vorbeam de rata de conversie de 6%. Crezi ca o sa creada cineva asemenea vrajeli?
Octavian(Citează)
25/08/2011 la 9:33 PM
Octavian, ma indoiesc sincer ca suntem colegi. Daca e adevarat, te astept la birou :)
Radu Apostolescu(Citează)
25/08/2011 la 9:54 PM
O noua amenintare subtila…
nashu_mare(Citează)
25/08/2011 la 10:09 PM
Nasule, cand folosesti un brand trebuie s-o faci responsabil, nu e o amenintare.
Multumesc Radu.
Radu Apostolescu(Citează)
25/08/2011 la 10:16 PM
Binenteles ca mi-ar fi greu sa vin in birou dupa ce am avut curaj sa-mi expun punctul de vedere. Stiu ca esti bun in ceea ce faci – datorita acestui fapt suntem in alte pozitii ierarhice, dar asta parca a fost prea gogonata.
Toti din acest domeniu stiu lucrurile astea. O analiza globala aici :
http://index.fireclick.com/fireindex.php?segment=2
No comment
Octavian(Citează)
25/08/2011 la 10:20 PM
Folosesc (si sunt responsabil pentru) in fiecare zi un brand mult mai mare decat emag, dar astfel de amenintari si aluzii nu au nimic de a face cu responsabilitatea ci cu altceva, mai mioritic.
nashu_mare(Citează)
25/08/2011 la 10:22 PM
Octavian, ai avea cu adevarat curaj sa vii sa discutam chestia asta, chit ca esti sau nu angajat eMAG (sunt convins 100% ca nu esti). Pana atunci esti doar un las care se ascunde si care vrea sa arunce cu noroi facand si pe grozavul.
Pentru informarea ta si nu numai, amazon.com are 6,5% rata de conversie si exista multe site-uri cu peste 15-20%.
Radu Apostolescu(Citează)
25/08/2011 la 11:04 PM
Intrebare pentru dl. Radu Apostolescu: de ce pe Amazon jocul Dirt 3 pentru PS3 costa 21 de lire (~ 102 ron), iar la eMag 239 ron. Pretul e mai mult decat dublu. La toate jocurile am vazut ca pretul e mai mare decat dublu in toate magazinele romanesti. La magazinele din afara Romaniei preturile la jocuri scad foarte mult la cateva luni de la lansare, la noi de ce nu?
stefan(Citează)
25/08/2011 la 11:19 PM
Stefan, motivul este foarte simplu – la noi se vand foarte putine, la ei extrem de multe. Producatorul distribuie toate costurile pe care le are intr-o piata pe numarul de unitati vandute si de aici rezulta pretul. Logic? Din pacate da. Cand piata noastra va vinde aceeasi cantitate, preturile vor fi egale.
Daca crezi ca diferenta de pret e la retailer, gandeste-te ca oricand se va gasi alt retailer sa puna pretul cu 1 leu mai mic si tot asa. Concurenta in retail este atat de mare incat poti fi sigur ca pretul de raft e cel mai mic posibil si ca diferenta pe care o cauti tu este in alta parte.
Radu Apostolescu(Citează)
26/08/2011 la 2:49 AM
Să se bage domne mercurialu
nea_trol(Citează)
26/08/2011 la 10:05 AM
Doar o intrebare legata de site-ul emag mobil. Cand folosesc conexiunea vodafone, la accesarea site-ului (HTC Desire HD), dupa afisarea meniului acesta nu poate fi folosit. Situatia se schimba la conectivitate wireless. I se mai intampla cuiva asa ceva?
Multumesc.
CristiX(Citează)
26/08/2011 la 10:15 AM
Lol, ai dreptate, la fel face si la mine pe 3G-ul Vodafone. Apas degeaba pe categorii, ca nu apare meniul drop-down. Pe Wifi apar categoriile si pot naviga. In schimb nu pot sa mai inchid meniul dropdown.
Apoi a mers si pe 3G, dupa ce am dat un refresh la pagina. Am intrat la un produs si drop-down-urile de la filtre faceau aceeasi problema. Am iesit in meniul principal si iarasi nu mai mergea nimic. Pe WiFi in schimb merge totul perfect.
Bug-ul e deosebit de nasol daca nu pot gasi rapid in magazin cat costa pe eMAG un produs, ca sa vad daca-l cumpar online sau din magazinul in care ma aflu.
nwradu(Citează)
26/08/2011 la 10:24 AM
Setari – Resetare la valori implicite (pentru browserul nativ) a rezolvat partial problema la mine. Adica acum merge din cand in cand :(
CristiX(Citează)
26/08/2011 la 12:11 PM
Cristi, Radu, suna foarte ciudat ce ziceti, n-ar trebui sa aiba nici o legatura cu operatorul, investigam. Multumesc.
Radu Apostolescu(Citează)
26/08/2011 la 1:28 PM
@Radu
Poate e emag mare, dar pana la branding-ul amazonului mai e cale lunga. Chiar daca ne chinuim pe aici cu servere in alte limbi ale pamantului.Mai e pana sa ajunga emag pe langa amazon.Apropo, cine e cristinica din comentariile de la acest produs din newsletter?
http://www.emag.ro/pick-up/pick-up-marantz-tt42-negru–pTT4202B A zburat postul cristinicii? :)
Octavian(Citează)
29/08/2011 la 8:25 PM
@Radu Apostolescu: la fel ca pe alte bloguri, interventiile dvs sunt arogante si lipsite de argumente. Suparator, mai ales ca mi se pare ca proprietarul blogului, prin faptul ca are o relatie comerciala cu firma unde sunteti salariat, poate sa isi piarda credibilitatea, vizitatorii si eventualii clienti pt societatea unde lucrati dvs.
Puteti sa ne raspundeti la intrebarile lui Octavian cu date exacte? [In rest poate va furnizeaza bloggerul afiliat ip-urile si emailurile comentatorilor, sa fie treaba treaba].
ipo(Citează)
29/08/2011 la 8:45 PM
@ipo: am incercat si eu sa sugerez subtil acest lucru. E vorba de imaginea brandului nwradu cu care nu te joci,
nashu_mare(Citează)
29/08/2011 la 9:43 PM
@ipo: scrie acolo ca adresa de email e confidentiala? e confidentiala.
Eu n-am inteles ce dezbateti din intrebarile lui Ocravian. Rata de conversie? Cui ii pasa? Intru de 20 de ori pe zi pe eMAG ca sa vad preturi, sa vad ce-a mai aparut, sa mai caut niste date tehnice despre un produs, dar nu cumpar nimic. Sunt o gramada de oameni care se uita pe eMAG pentru a vedea cam cat costa ceva, am vazut caiete de sarcini facute cu copy/paste de pe site. Dar de cumparat? Mult mai rar.
Eu nici macar la rata mea de conversie ca afiliat nu ma uit. Nu mi se mai pare relevanta.
nwradu(Citează)
29/08/2011 la 10:18 PM
Chiar daca scrie ca adresa e confidentiala, tot pui brandul in dubiu.
nashu_mare(Citează)