►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
Am văzut mulţi şoferi în trafic care fac tot posibilul să nu rămână în spatele unui autobuz, dacă ajung din întâmplare în urma unuia. Îi văd disperaţi, cuprinşi parcă de o isterie prin care încearcă să schimbe cât mai repede banda, indiferent de pericol sau aglomeraţie şi să scape de sub “umbra” marelui dragon alb care le deschide calea.
Două observaţii de-ale mele:
1. Autobuzele merg, de cele mai multe ori, la fel de repede ca şi restul autovehiculelor de pe acel drum, adică scot cam aceeaşi viteză medie de la A la B. Dacă pe respectiva stradă e aglomerat, fiind o oră de vârf, nu faptul că eşti în spatele autobuzului te întârzie în a ajunge la destinaţie.
2. Da, este enervant când autobuzele fac staţie pe prima bandă şi tu aştepţi în spatele lor, în timp ce celelalte benzi circulă. Majoritatea şoferilor disperaţi din spatele autobuzelor fac în acele moment tot posibilul să schimbe banda. Prin “tot posibilul” înţeleg manevre periculoase care pot duce uşor la o tamponare dacă nu eşti atent. Se tot bagă, centimetru cu centimetru, pe altă bandă, forţează manevra şi alt şofer trebuie să pună frână pentru a-i lăsa să se integreze pe banda respectivă, se blochează în manevre şi tot aşa.
Cât durează staţia unui autobuz? 15 secunde? 30 de secunde? Unde spanac te grăbeşti aşa, de nu poţi aştepta 30 de secunde? Dacă e genul de trafic pe care l-am descris mai sus, oricum aştepţi zeci de minute prin el. Mai contează ceva nesemnificativ precum o staţie? Nu mai zic că, de obicei, după ce autobuzul închide uşile şi continuă mersul are banda liberă şi recuperezi tot terenul pierdut faţă de celelalte benzi ale drumului. Asta chiar am măsurat-o şi testat-o în diverse situaţii în ultima vreme.
Nici mie nu-mi place să merg în spatele autobuzelor pentru că mă deranjează să nu ştiu ce se întâmplă în faţă şi să nu văd drumul până în depărtare. Dar pe distanţe mici sau dacă ne mişcăm bine şi doar face o staţie, nu e sfârşitul lumii. Nu merită efortul de a schimba banda şi de a căuta acea breşă între alte vehicule, breşă în care să forjez maşina ca să mă înscriu în ritmul lor. Nu fac decât să-mi creez singur stres, nervi şi să-mi solicit inutil atenţia.
Nu mai fiţi aşa disperaţi!
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
4 comentarii
29/07/2011 la 11:16 AM
in oras ca in oras dar afara nu pot sta in spatele unui camion, dube, masina de cocalar cu geamuri fumurii pentru ca nu vad traficul din fata prostului sa fiu pregatit.
in oras e psihologic, ca ailalti merg si tu stai :)
add(Citează)
29/07/2011 la 11:29 AM
Mai e o chestie cu autobuzele: mai bine stai in spatele autobuzului decat sa il ai in spatele tau.
Caz concret: eram intr-o masina, in coloana. Plecam de la un semafor, afara ploua. In spate un autobuz din asta, mai modern. Nu stiu cum se face ca pun aia din fata o frana mai brusca, toate masinile reduc rapid viteza si deodata surpriza! Vad autobuzul in retrovizoare cum se apropia amenintator, aud bufnitura in spate, ma arunca in masina din fata si am zis ca asta a fost. Noroc ca autobuzul circula cu viteza relativ mica.
Pagube: autobuzul – putin crapata bara aia de la faruri. Masina in care eram eu – spatele praf cu tot cu bucati mici de geam in masina, ploua de acum si in interior, etc etc. In fata de asemenea botit dar mai putin. Masina din fata – bara din spate putin stramba.
De atunci prefer, fie sa am autobuzul in fata mea, fie sa fie pe alta banda, fie departe de mine.
Cristi(Citează)
29/07/2011 la 11:45 AM
da, e psihologic, dar cred ca si cei de pe banda a doua ar trebui sa ii lase pe cei din spatele autobuzului sa treaca.. nu e vina nimanui ca e statia acolo, toti trebuie sa circule.. il lasi sa intre, soferul depaseste autobuzul si intra inapoi pe banda lui. Asta inseamna civilizatie, apropo. Si atunci nimeni nu face manevre periculoase. Doar ca se gasesc unii mai grabiti, care nu vor sa lase pe nimeni in fata lor, ca doar e concurs pe strada. Si atunci regula fermoarului nu se mai aplica, apar busculade, si da, 30 de secunde cat dureaza statia pot duce la frustrari, accidente, trafic blocat.
gepa(Citează)
29/07/2011 la 3:48 PM
Aşa poţi zice vă, in orice intersecţie super aglomerată ai fi, noaptea e liber si scapi. Ilogic.
Un autobuz poate să facă un drum colentina-gara de nord în 60 de minute. Cu maşina, pe acelaşi traseu faci 20-30 de minute.
nashu_mare(Citează)