Vrei să ajungi mai celebru şi să câştigi mai mult decât bloggeri A-list? Iată cum poţi face asta:
- Convingi compania Shell să te trimită să redescoperi întreaga Europă de la volanul unui Ferrari.
- Redescoperi România pe o singură roată. E dificil, dar cu un pic de exerciţiu te poţi obişnui cu un uniciclu.
- #Refinanţare? Ha! Tu vei face o campanie prin care vei convinge lumea să ia un credit suplimentar din care să achite lunar rata de refinanţare.
- Mergi la Firefox 6 Luxury Hotel. #ff6hotel se desfăşoară în Dubai, la Burj Al-Arab.
- Convingi Cosmote să lanseze un program prin care bloggerii ce ştiu câte ceva despre tehnologie să testeze cele mai noi telefoane şi servicii. Singurul blogger vei fi tu, că doar faci cât o armată.
- Organizezi o petrecere pentru lansarea celei mai exclusiviste şi mai scumpe beri din lume. 3000 de oameni vin la ea.
- Faci parte din campania de lansare a noului Rolls-Royce în România, unde eşti blogger exclusiv. Eşti nevoit să anulezi campania pe care o aveai aranjată cu Pagani Zonda, deoarece se suprapuneau perioadele, iar “în Rolls te simţi mult mai ca acasă”
- Metrica blogului tău este excepţională. Timpul petrecut de vizitatori pe site se exprimă în ore, iar traficul zilnic în “zeci de Zoso”, unde 1 Zoso este traficul lui Vali Petcu într-o zi bună, când prinde o exclusivitate babană.
- Ai peste 2500 de vizitatori zilnic care vin din căutări pe Bing.com. Pe Google eşti retrogradat la PR 9. Zuckenberg permite modificarea butoanelor Like sau Recommend în “This is the most awesome thing ever”, doar pentru blogul tău.
- Propui sponsorilor să te plătească în lingouri de aur. E mai simplu aşa, deoarece transferurile bancare de peste 10.000 de euro sunt verificate de Oficiul Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Spălării Banilor, iar asta întârzie plata facturilor. Dacă nu plăteşti la timp impozitele şi TVA-ul datorat la stat, 547 de bugetari şi-ar putea pierde locul de muncă deoarece statul nu va avea bani să-i plătească.
- Vedetele-bunăciuni te invită să le fotografiezi sexy, nu pui pe blog fotografii făcute de alții și găsite pe net.
- Orice clip de-al tău de pe YouTube trece lejer de milionul de vizualizări, dar asta nu înseamnă că e viral. Aşa e normal.
- Tu chiar agăți PR-iste, nu doar o zici în glumă.
- Apari în emisiune la Oprah.
- Angajezi un fotograf care să tragă imagini pentru tine la diversele evenimente. Socializezi cu atâta lume încât n-ai timp de stat cu aparatul de gât și de făcut fotografii.
- Tema blogului tău este desenată de “micuța Picasso” după o idee de-a lui Andy Warhol.
- Nu mai faci cărți de vizită cu numele tău pe ele și adresa blogului, ci împarți direct telefoane mobile noi cu datele tale de contact introduse în ele.
- Faci interviu cu Obama în timpul campaniei sale de realegere.
15 comentarii
19/07/2011 la 3:13 PM
14. Nope. Oprah vine la tine pe blog
16. adica tema unui retard?
animaloo(Citează)
19/07/2011 la 3:29 PM
@animaloo: ce retard? Warhol e unul din marii artisti americani ai secolului, iar tipa care picteaza frumos e o romanca ajung celebra tot prin SUA, dar am uitat cum o cheama (Alexandra?).
nwradu(Citează)
19/07/2011 la 3:24 PM
Ca cititor… mi se rupe sincer de categoriile astea.
Ce nu suport sunt reclamele si campaniile promovate pe bloguri din a-list.
Cand 5+ oameni incep brusc sa foloseasca nushtu ce deodorant si sa il laude… vorba aia… seriously? Chiar isi bat joc de cititori.
Alt exemplu: tu ca si companie sau whatever dai la test unui blogger un produs (sa zicem un smartphone) si omu face praf caracteristicile, confunda chestii etc, lumea il corecteaza in comentarii… frate daca n-ai treaba si tu in general scrii despre altceva, nu te baga, lasa pe altul care se pricepe.
AdrianG(Citează)
19/07/2011 la 3:27 PM
@AdrianG: eu folosesc deodorant spray. Mi-am zis ca hai sa mai incerc si unul uscat, ca poate o fi mai bun. Am luat Dove din singurul motiv ca am vazut o campanie la Costin pe acest subiect. Din fata intregului raft eu pe acela l-am ales (chiar cantam “te-am ales! pe tine te-am ales!”).
Asadar, campaniile merg bine. Sunt o metoda de a afla de produse bune. Fiind si pe Internet, poti foarte usor sa treci peste ele daca nu le vrei, pe cand la televizor esti silit sa asculti acele minute de publicitate.
nwradu(Citează)
19/07/2011 la 3:24 PM
Mie cel mai mult imi place aia cu Bing si numarul 13 :P
nwradu(Citează)
19/07/2011 la 4:45 PM
Warhol e mai mult decat celebru. “Micuta Picasso” este o pictorita mediocra celebra in Romania prin intermediul entuziasmului debil al ziarelor si relativ cunoscuta in USA. celebra nu prea e, celebru e Banksy si ala chiar este si artist :).
stefan(Citează)
19/07/2011 la 5:37 PM
@stefan: da, dar am vrut sa o leg cumva si de Romania. Balasa e mort, ca altfel el facea tema :P
@AdrianG si @criserb: sau de exemplu terasa La Trenulete. Sa zicem ca n-as fi fost eu acolo din proprie initiativa, ci era de fapt o campanie. Conta, cata vreme afli de un loc marfa?
nwradu(Citează)
19/07/2011 la 5:34 PM
@AdrianG – Sunt produse care merita promovate. Un exemplu e chiar Dove ala la care faci tu aluzie. E un produs bun, de ce sa nu fie laudat?
criserb(Citează)
19/07/2011 la 5:45 PM
@nwradu – exact! Sunt atatea chestii promovate pe bloguri moca, fara nici un leu, doar pentru ca ne plac. Acum na, daca e sa manance si gura mea ceva, e o problema? Nu inteleg de ce, iau cumva din buzunarul cititorului sau munca mea nu merita rasplatita?
criserb(Citează)
19/07/2011 la 6:00 PM
Balasa era un lingau ce isi pierduse limba undeva prin fundul lui Ceausescu. Undeva foarte adanc. Cat despre opera lui, era potrivita pentru anii `70. Artist e mai greu sa il numesti, de altfel majoritatea artistilor romani cred ca i-au cam umplut frigiderul cu carne.
Daca vrei niste artisti plastici (romani si in viata), primele nume care mi-ar veni ar fi Dan Perjovschi, Matei Apostolescu sau Ion Barladeanu. Astia sunt oameni despre care ar trebui vorbim mai mult, nu cadravele din epoca lui Ceau.
stefan(Citează)
19/07/2011 la 6:32 PM
Aha ha! Mi-a placut aia cu Zoso ca unitate de masura a traficului pe blog. :)
acsel(Citează)
19/07/2011 la 11:37 PM
A. Un fleac. Pot sa le fac. Nu-i bai
piticu21(Citează)
20/07/2011 la 11:40 AM
warhol era borderline. adica un IQ la limita intre retard si normnal.
faptul ca e celebru nu inseamna decat ca lumea popart e dementa.
animaloo(Citează)
08/03/2013 la 7:27 PM
Tu imi spui, mie ca cititor, chiar si ironic, ca acei bloggeri de pe lista A+ nu pot fi intrecuti ?
Asta e buna…
Atata “valoare” pe capul vostru cu maxim 5000 unici pe zi, si va numiti asa zisi bloggeri “A List”. Faceti advertoriale pe acadele si eugenii si va laudati in haita cum ca voi sunteti cei mai tari. Poate vei crede ca sunt hater sau cum ii mai numiti voi, din lista A, dar totusi, aveam pretentii de la tine. Nu e o gluma buna, v-ati luat lumea in cap si sunteti plini de basini…
Scuze, advarul doare.
Anonim(Citează)
09/03/2013 la 10:11 AM
@Anonim: ba sigur că pot fi depășiți, dovadă că din când în când cine reușește asta.
Majoritatea însă zic ca tine, “ce mare brânză este să…”. Pai pune mâna și scrie în fiecare zi, doar pentru o lună, câteva articole relevante, creație proprie, nu clipuri de pe YouTube și nici copy/paste din cine știe ce anunțuri de pe net. Măcar o lună. În luna aceea îți va crește traficul cam cu 30 de unici mai mult decât în cea anterioară. Repetă până ajungi la 5000.
Și ai impresia greșită că doar bloggerii fac advertoriale pe acadele. Stai să vezi ziariștii pe ce sume fac o treabă de mântuială, dar acolo nu observi asta pentru că ei zic doar “am văzut produsul X”, nu “am văzut produsul X într-o excursie la Sinaia unde am mâncat la restaurantul ăla de lux”. Prea multă sinceritate.
Totuși, articolul acesta, pe lângă faptul că are 2 ani, țin minte că era o glumă.
nwradu(Citează)