►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Daca doua judete sunt lasate pe dinafara, nu inseamna ca deja au statut special?
Logitech lanseaza o tastatura wireless cu incarcare solara »
Băsescu a spus o prostie despre rege. Desigur, va spune că asta este părerea lui personală şi are dreptul la ea, în timp ce ca preşedinte şi-a făcut datoria oficială şi a stat alături de Regele Mihai la recepţii, a condamnat comunismul şi tot restul. În practică o fi părerea lui personală, dar când eşti primul om în stat poate nu e mereu recomandat să o şi exprimi.
Atenţie, am zis că nu e recomandat, nu că ar fi interzis. Asta nu este. Iar toţi cei care au sărit acum să-l atace pe Băsescu nu trebuie să uite că, deşi poate ei nu l-au votat, jumătate din populaţia ţării a făcut-o, jumătate plus unu chiar. Ba chiar la cât de haotici şi dezorganizaţi în discurs şi idei par Ponta şi Antonescu, cred că lumea l-ar mai vota încă o dată pe Băsescu, dacă n-ar fi interzis prin constituţie să mai aibă un alt mandat. Ideea este că pentru fiecare om care crede că președinte a zis o prostie, există un altul care il aplaudă.
Mie mi se par exagerate vorbele lui Băsescu. Un om cu pistolul la tâmplă nu are de ales; dacă murea ca un martir, în loc să abdice, nu rezolva nimic, doar o altă victimă într-un război care a făcut 50 de milioane de morţi, un alt conducător prins în berbecul cu care USSR a demolat jumătate de Europa în extinderea lor către vest. Am auzit şi alte vorbe, precum că ar fi fugit cu aurul românilor, de parcă mai conta că-l fură naziştii, ruşii sau ninja veniţi în secret tocmai din Japonia. În plus, au trecut 60 de ani, hai să trecem peste și să ne vedem de cele curente.
Totuşi, mai exagerat mi se pare gestul lui Crin Antonescu de a-i cere iertare Regelui în numele tuturor românilor. De când vorbeşte Antonescu şi în numele meu? Deja se crede preşedinte? Poate va avea o surpriză în 2014, la alegeri. Căci da, în 2014 sunt următoarele alegeri prezidenţiale, în caz că aţi uitat. Până atunci mai e mult timp de alte scandaluri şi multe se vor schimba.
Iar când vă spuneam de teoria mea cu underdog-ul exact la acest tip de scandal mă refeream. Băsescu spune o prostie. Toţi sar la gâtul lui încât începe să-ţi fie milă şi să zici “bai săracul om, câtă presiune, câţi duşmani, cum o rezista zi de zi?”
« Daca doua judete sunt lasate pe dinafara, nu inseamna ca deja au statut special?
Logitech lanseaza o tastatura wireless cu incarcare solara »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
10 comentarii
24/06/2011 la 2:56 PM
Pistolul la tampla un drac.
Uite ce scrie nenea asta:
“Stalin l-a instructat pe Molotov să obstrucţioneze implementarea Planului Marshall în Europa răsăriteană. Vîşinski personal a condus tratativele cu Regele Mihai al României pentru abdicarea lui, garantându-i o parte din pensia sa” (pag. 232). Aşa a pierdut România miliardele de dolari nerambursabili ale Planului Marshall.”
http://www.historia.ro/exclusiv_web/portret/articol/marturiile-socante-ale-sefului-spionilor-sovietici
Cum ramane totusi cu soldatii aia multi deportati in Siberia? Vre-o 150 mii din care jumatate au pierit, dintr-o semnatura de adolescent. Daca era cu pistolul la tampla cu siguranta nu pleca cu trenul incarcat cu automobile de lux, tablouri si alte chestii scumpe, nici nu avea renta de 300 mii $ platiti de statul roman pana in 1980 cand Ceau’ a inchis robinetul.
Oricum asta nu e un lucru pe care sa il judeci citind 2-3 ziare sau dintr-o emisiune de 10 minute de la televizor.
Prin declaratia pe care a facut-o Base a zis lucrurilor pe nume, nu il agreez de nici o culoare cu atat mai putin opozitia dar trebuie sa recunosc ca a zis bine ce a zis, are atitudine.
enzo(Citează)
24/06/2011 la 4:12 PM
E prima declaratie a lui Basescu care chiar imi place si sunt de aceeasi parere cu el. Nu trebuia sa ii retrocedeze statul nimic, oricum toata averea asa zisului rege(pentru mine si pentru orice persoana in momentul de fata ar trebui sa fie doar un simplu cetatean ca oricare altul). Apropo de ce i se mai zice regele Mihai? Nu a aflat toata lumea ca Romania nu mai este regat ci republica? Era ieri pe Antena 3 un titlu ca Basescu il prefera pe regele cioaba in locul regelui mihai, sincer acum care e diferenta intre cei 2? Amandoi vorbesc la fel de prost limba romana, amandoi au averea facuta pe spatele statului roman.
In alta ordine de idei Antonescu & PNL-ul + Antena 3 sunt monarhisti convinsi, nu ar fi cel mai bine sa il ia ei acasa cu randu, sa mai faca cateva plecaciuni, sa ii spuna o poveste ca sa adoarma, etc?
In toate statele lumii dupa ce au devenit republica nimeni nu a dorit reintoarcerea la monarhie, nu inteleg de ce in Romania exista asa multe persoane care ridica in slavi asa zisa casa regala. Pana si britanicii, incep sa isi puna semne de intrebare in privinta monarhiei si costurilor foarte mari ale acesteia.
Am auzit foarte des ca, casa regala ar fi fost ultima istitutie morala a tarii si Basescu a gresit ca a lovit in aceasta(sau ceva de genu), pe langa prostia referitoare la pozitia “Casei Regale”, care garantez eu ca prin actuala forma de organizare a statului nu este institutie, iar moralitatea…mai bine sa taca din gura. De ce zic asta? Un exemplu scurt, in timp ce era pe front Carol al II-lea a fugit la Odessa pentru a se casatori cu “Zizi” Lambrino, apoi sa casatorit cu Printesa Elena, a facut un copil cu aceasta dar in acelasi timp el “umbla” si cu Elena Lupesc, intradevar un adevarat exemplu de moralitate.
Oricum din puntul meu de vedere prefer in orice moment un presedinte ca Basescu decat un rege ca Mihai.
alex(Citează)
24/06/2011 la 4:19 PM
Cand esti primul om in stat ai si responsabilitati, nu doar obligatii. Traian Basescu a fost comandant de nava si ei au un crez “daca vaporul se scufunda comandantul moare pe nava”, la fel si militarii jura ca mai bine sa moara decat sa capituleze in fata dusmanilor. Mihai a fost totusi rege si nu presedinte ales pe 4-5 ani, era seful armatei, numea guvernu dupa cum vroia si avea drept de veto pe toate legile.
Fostul rege a fost un las care a fugit de responsabilitati si a dat pe mana comunistilor nu doar tara ci si miile de militari care au fost dusi la moarte in Siberia. Dupa ce a fugit din tara in mod las nu a facut nimic sa ajute tara nici macar un gest de protest fata de ceea ce se intampla in Romania comunista.
Multi pun lasitatea asta pe seama varstei, dar uita ca Mihai avea 26 de ani si era deja logodit cu regina Ana de o luna. WTF la 26 de ani mai e adolecent sau cum?
Iar cu cealalta scuza cum ca Antonescu conducea defapt totul sa nu uitam ca Mihai l-a arestat pe Antonescu si l-a omorat in inchisoare impreuna cu comunisti si nu invers. Deci cine avea puterea si decizia in tara?
Ion(Citează)
25/06/2011 la 6:21 PM
Salut!
Băsescu ales de 50% +1??? Poate ai vrut să spui 15% +1!
Mă uit că mai sus există comentarii ceva mai bazate din punct de vedere al istoriei, eu nu mă pricep la aşa ceva deci mă abţin de la comentarii istorice. Am remarcat totuşi că se foloseşte chiar şi azi o teorie de care am auzit prima oară la comunişti: teoria trenului cu averi, aur, tablouri… Pun şi eu o întrebare logică: voi cînd vă mutaţi ce vă luaţi din casă? Praful şi gunoiul sau lucrurile de valoare?
În plus se vorbeşte despre nuştiu ce sume de care s-a bucurat Casa Regală după ce a fost înlăturat. Iarăşi atitudinea comunistă se face prezentă. Cum ar trebui retribuit un Rege pentru serviciile aduse ţării lui? Avem preşedinţi, miniştri, senatori, deputaţi care trăiesc pe bani mult mai mulţi după ce-şi încheie madatele iar despre asta nu se specifică în nici un tratat comunist. Deci? Despre ce vorbim noi aici?
Sînt un susţinător al Casei Regale. Şi nu pentru faptul că ar fi impecabili, au şi ei interesele lor meschine pentru care-şi doresc puterea şi averea îndărăt dar orice mi-aţi spune, românia ar fi fost cu totul şi cu totul altceva astăzi, ar fi avut blazon, stimă, respect din partea occidentului, ordine, onoare, dar peste toate acestea ar fi tronat ordinea valorilor. Nu vi se pare ciudat că am făcut dintr-un Rege mecanic auto şi dintr-un cizmar Preşedinte? Nu vi se pare ciudată această inversare a valorilor? Nu simţiţi cu toţii astăzi că nimic nu mai are valoare şi rost? Nu vi se pare ciudat că un marinar, oricîtă istorie ar şti şi oricît de preşedinte ar fi, să arate cu degetul spre Regele unei naţiuni? Şi mai putem aplauda astăzi vorbele infecte ale unui preşedinte despre care ştim că a fost turnător?
Meneopol(Citează)
25/06/2011 la 9:21 PM
@Meneopol, am fi avut un blazon daca regele tau nu ar fi facut fix ce a zis Basescu, adica daca nu ar fi tradat tara.
Referitor la bunuri, cam cat estimezi tu valoarea Palatului Peles de exemplu? Crezi ca a primit vre-un presedinte OFICIAL in tot timpul vietii lui o suma apropiata de valoarea acelui palat? Si e doar o mica parte din averea lui Mihai facuta pe spinarea acestei tari.
Preferi sa fii condus de unu care te conduce doar pentru ca s-a nascut pentru a te conduce? Ca la noi a ajuns cine a ajuns presedinte e partea a doua, dar asta nu scuza, si nu poate fi niciodata un argument pentru monarhie.
Adevaratele valori nu apar prin nastere, intradevar familia are poate cea mai mare parte din evolutia unei persoane ca om dar nu e obligatoriu ca daca parintii unui copil sunt academicieni si acel copil va deveni academician. Adevaratele valori trebuie sa se remarce prin realizari, prin conduita, prin intelec, prin bun simt si prin multe altele.
Ca la noi inca nu au ajuns adevaratele valori sa conduca tara e vina noastra, poate conducatorii alesi arata adevarata valoare a majoritatii populatiei. Ca Basescu a fost ales de mai putin de un sfert din cetatenii cu drept de vot nu insemna ca cei care nu s-au prezentat nu il aproba, daca erau vehement impotriva lui se duceau si votau impotriva.
alex(Citează)
26/06/2011 la 12:24 AM
@Meneopol: 50% +1, ca de aia ocupa functia. Vrei, nu vrei, a presedintele ales si are mandat 5 ani. Nu conteaza ca nu suntem eu, tu si altii de acord cu ce zice, cata vreme acceptam ca in sistemul democratic conteaza vointa majoritatii si aceasta a fost ea.
Referitor strict la palate si domenii, mi se pare ca s-au inapoiat prea mult. Familia regala putea beneficia, asa cum au si fostii presedinti, de case de protocol, soferi, masini, paza pe tot restul vietii, dar nu sa le dea in proprietate palate si mosii. Sau sa le dea, dar sa plateasca si impozit pe ele si sa le tine in circuitul turistic.
Trenul ala cu aur trebuie sa-l vad cu ochii mei ca sa cred ca a existat. Un om dat afara din tara nu e lasat sa plece cu aur si comori, asa ca pana nu apar niste dovezi solide nu cred in el.
Sunt cu Alex la faza cu drepturile si meritele. Daca accepti ca familia regala trebuie sa aiba palate si mosii si titluri pentru ca li se cuvin, inseamna ca accepti si ca niste oameni te conduc fara nici un alt motiv decat pentru ca s-au nascut in acea familie, ori cu asta eu nu sunt de acord. Au sangele la fel de rosu ca si al nostru. Perfect, le onoram rolul, munca, functia avuta candva, dar la modul in care l-am spus mai sus.
nwradu(Citează)
27/06/2011 la 1:37 AM
Vă salut din nou!
Dacă luăm în considerare beneficiile româniei sub monarhie (cele despre care vorbeam mai sus: blazon, stimă, respect, ordine, onoare, respectarea valorilor) atunci sigur vom înţelege ce este un Rege şi de ce o Casă Regală îşi merită domeniile aflate în proprietate.
Priviţi totul ca pe o afacere: să presupunem că devenim peste noapte luminaţi la minte şi ne dăm seama că numai o echipă de manageri străini reuşesc să pună ţara pe picioare. Să presupunem că prin contract ei se obligă să facă o monedă puternică, să facă românia accesibilă (infrastructură de orice fel), să construiască spitale şi şcoli, să modernizeze toate sistemele (economic, sanitar, de învăţămînt) şi să pună la muncă toţi românii. S-a mai întîmplat odată în istoria noastră şi s-a dovedit de mai multe ori că noi nu ştim să ne administrăm singurei. Cum credeţi că ar trebui plătită acea echipă de manageri care îşi duc la îndeplinire misiunea? Care ar fi preţul pe care ar trebui să-l plătim ca naţie pentru serviciile lor?
Liceul Pedagogic din Galaţi este construit atunci, sub Carol. E o clădire impresionantă şi pe cît de veche este pe atît de frumoasă, utilă şi sănătoasă este. Probabil pare poezie dar se simte că s-a construit din suflet pentru că şi azi stă în picioare şi nu s-a înclinat în faţa timpului sau a regimurilor sub care a trăit. Acesta e spiritul Regal de care a beneficiat fiecare dintre noi de-atunci şi în nici un caz desfrînările Regelui, acelea sînt ale lui şi probabil a plătit în faţa familiei lui.
Lucrurile sînt mult mai simple dar există “istoria” care ne roade şi “istorici” precum Băsescu pe care trebuie să-i credem! Eu aşa văd lucrurile.
Meneopol(Citează)
27/06/2011 la 1:42 AM
Nu vedeţi şi nu simţiţi că ne împotrivim unui sistem care a fost de o mie de ori mai util şi mai rentabil pentru românia decît tot cea urmat după el?
Meneopol(Citează)
27/06/2011 la 7:43 AM
Sistemul a aparut intr-o perioada de prosperitate pentru Europa, de independenta pentru Romania, de dezvoltare a culturii, de aparitie si dezvoltare a industriei moderne.
Sistemul a incetat odata cu un mare razboi, care a tras totul inapoi.
Nu e vorba doar de familia regala, ci si contextul european a fost unul foarte prielnic pentru ca tara noastra sa se dezvolte. Asta nu inseamna ca monarhia e vreo solutie salvatoare, vezi SUA care s-a dezvoltat pe calea democratiei sau alte tari care s-au dezvoltat dupa razboi in acelasi mod, pe cand a noastra a fost prinsa in URSS si trasa in jos.
Liceul ala l-au construit tot oamenii, nu regele cu mana lui. Se construia la fel indiferent de unde venea ordinul, cata vreme muncitorii faceau treaba buna si erau bani pentru asta.
nwradu(Citează)
27/06/2011 la 11:36 AM
Daca un liceu, 1000 hai 100000 de cladiri is un reper pentru monarhie, atunci comunismul e ideal pentru noi, uite numai cate blocuri au facut, cate baraje, Palatul Parlamentului si multe, multe altele.
Nu am contestat faptul ca noi nu suntem in stare sa ne administram tara, pana acum nimeni nu a aratat ca ar fi, cum nici familia regala nu a reusit sa administreze nimic.
Ok, Carol al II-lea a platit in fata familiei lui pentru desfranari, dar a platit in fata natiunii pentru dezertare? Ca atunci cand a plecat la Odessa sa se casatoreasca a fugit din garnizoana.
alex(Citează)