►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Am citit zilele trecute pe TechCrunch un guest-post care anunţa sfârşitul lui Google şi începutul supremaţiei Facebook. Respectivul scrie că oricât de avansat ar fi algoritmul de căutare şi sortare al Google, Facebook are o bază uriaşă de utilizatori cărora le cunoaşte exact preferinţele şi atunci ştie ce rezultate să le ofere. Dacă Facebook ar intra în business-ul de Internet search, Google s-ar duce rău în jos.
Eu nu înţeleg cum unii oameni pot fi atât de ilogici. Adică eu sunt un simplu utilizator al serviciilor amintite, dar chiar şi cu perspectiva mea limitată şi, pot zice, dezinteresată de subiect, îmi dau seama că nu e aşa. Oamenii ăştia, care din asta îşi câştigă banii, studiind piaţă şi evoluţia netului, cum or putea avea astfel de idei? Hai să gândim logic.
Ce preferinţe îmi ştie atât de bine Facebook? Că îmi place să ascult Roxette şi Queen; că am citit cu plăcere Lord of Light sau Steaua Pandorei; că îmi plac HTC, Dr. Pepper, Dominium, Supernatural, cracked.com, Hard Rock Cafe şi alţii; că am terminat un liceu şi o facultate şi am avut colegi nişte oameni care au şi ei conturi pe Facebook.
Aşa şi? Eu pe Google caut despre cum se încarcă bateriile Li-Ion, ce e cu turnul de apă din Crângași, dacă se mai face sau nu un sezon nou din The Event, unde e strada Banu Antonache, cum se cheamă softul ăla de mixat muzica al cărui nume nu mi-l mai aduceam aminte, de unde instalez RSS Graffiti şi altele asemenea. Cum m-ar putea ajuta Facebook aici? Cum mă ajută Facebook atunci când voi căuta ce placă video pot cumpăra până în 500 de lei?
Căutarea pe net înseamnă să descoperi ceva ce nu ştiai. Ce ştiu deja şi-mi place este, da, pe Facebook. Dar deja le ştiu.
via TechCrunch.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
13 comentarii
08/06/2011 la 11:16 AM
Si mai e ceva ce google stie si facebook nu: ceea ce NU VREI ca lumea sa stie despre tine. porn, hack, droguri, smenuri, etc….
KillMe(Citează)
08/06/2011 la 9:12 PM
@KillMe: da, aia e ingrijorator. Mai ales cand esti logat pe Google si cauti din astea.
@Dan: pai nu tine. Facebook nu lanseaza serviciu de cautare si daca ar face-o nu e nici o garantie ca le-ar merge. Absolut nici una, indiferent cati useri au. Sa faci algoritmi de cautare si de indexare e alta treaba.
Facebook este util pentru advertiseri. Vrei ca reclama ta sa ajunga la cei intre 25-34 de ani, barbati, pasionati de hamburgeri si care stau in Dorohoi? Perfect, acolo va ajunge.
Google ofera un alt tip de reclame. Google e pentru advertiserii care zic “cand cineva cauta cursuri de calculatoare, arata-i reclama mea”. E o chestie complementara cu Facebook, nicidecum concurenta.
@Sabotor: ofera, cel putin pt mine, o interfata foarte smechera si bine pusa la punct. E primul serviciu care convinge oamenii sa foloseasca numele lor real si datele personale.
nwradu(Citează)
08/06/2011 la 11:37 AM
Radule sa ai datele personale, gusturile, interesele si chiar dinamica de grup pentru 700 de milioane de oameni este mare lucru.
Pentru tine personal poate asta nu inseamna nimic dar companiile care vand produse acestor oameni au nevoie de raspunsuri la intrebari de genul: cati barbati de 25 de ani asculta Roxette? cator femei de 25 de ani le place HTC? cum se distribuie ei pe orase/tari/educatie, etc? genul asta de informatie este aur pentru N-spe mii de companii din X domenii de activitate, inclusiv dezvoltarea de algoritmi de cautare.
Dan(Citează)
08/06/2011 la 11:55 AM
@Dan
pai si ce legatura are asta cu cautatul pe net? Oamenii folosesc google pentru a cauta ceva, google profita de asta oferindu-le reclame. Orice ar face facebook, oamenii vor cauta ceva pe net, astfel ca google va avea posibilitatea sa le arate niste reclame. Facebook poate oferi reclame mai potrivite pentru un anume om, dar asta nu inseamna ca pot ingropa google. Numai un alt motor de cautare ar putea ingropa google. Si inca ceva – deocamdata Facebook e pe val. Dar tot asa au fost si MySpace sau Hi5 la un moment dat. Acum oamenii migreaza de pe Hi5 sau MySpace pe Facebook. Parca vad ca peste un an-doi apare altceva, iar Facebook va ajunge ce e Hi5 acum. Pentru ca sincer, eu nu vad ce ofera Facebook in plus fata de… Hi5, de exemplu. E doar la moda, moda care nu tine de obicei mult.
@nwradu
e plin de asemenea indivizi pe net, care ofera sfaturi. Stii, din pozitia de experti, chiar daca pentru ei logica e un domeniu strain. Cand a aparut iPad-ul am citit articolul unuia in PCWorld (parca); lauda ala iPad-ul de parca era a 8-a minune a lumii, nu vedea nici un defect si zicea ca e atat de bun inca o sa cumpere pentru fiu-sau, dar pentru ca totusi are nevoie de multi-tasking, o sa-i cumpere doua. Iar chiar acum citeam un articol referitor la pretul “noului” OSX si cat de ieftin e ala fata de Windows, ignorand faptul ca ei comparau pretul de upgrade al OSX-ului cu pretul normal al Windows-ului- http://www.tuaw.com/2011/06/06/mac-os-x-lion-was-wwdcs-most-expensive-product-at-29-99/.
Oamenii astia dau sfaturi. Oamenii astia se cred experti. Poate or fi, caz in care primesc bani sa scrie asa ceva. In caz contrar, sunt retardati.
Sabotor(Citează)
08/06/2011 la 12:00 PM
acel articol la care se refera Radu este o speculatie desigur. merge pe ideea ‘ce ar fi daca facebook s-ar lansa in serviciul de cautare’. deci asta este legatura. ce ar fi daca facebook profitand de datele pe care le are s-ar lansa pe felia dominata in prezent de google? si raspunsul este ca ar fi posibil sa vina cu algoritmi mai buni.
Ideea de motor de cautare care nu este 100% mecanic nu este noua. exista de ex mahalo.com
nu mi se pare o idee fantezista ca facebook ar avea sanse sa ii ia pe google la servicii de cautare, daca si-ar propune asta.
Dan(Citează)
08/06/2011 la 12:13 PM
Articolul din cate imi aduc aminte era mai mult despre faptul ca Facebook va prelua piata de publicitate , principala sursa de venit pentru Google. Nu se punea problema ca Facebook sa intre in search. Asta era si ideea articolului , ca din momentul in care o companie ajunge in pozitia Google pe piata de search sau a Facebook pe cea de social network; va fi foarte greu pentru altcineva sa cucereasca piata. Asta spunea si fostul CEO al Google care regreta acum ca nu a luat in serios Facebook cand trebuia.Nici eu nu cred ca Facebook va ajunge ca Google pentru ca ei nu au inca venituri prea mari, si nici nu inoveaza asa cum o face Google.
Sorin(Citează)
08/06/2011 la 9:16 PM
@Sorin: reclamele sunt complementare, nu va lua Facebook din piata lui Google (decat poate ca buget, dar nu ca business). Este cum zice KillMe in comentariul 2, Google e mai castigat pe piata de reclame. Atunci cand caut ceva pe Google sunt in modul “cumparare” si deci reclama e bine targetata si binevenita. Atunci cand stau pe Facebook si ma uit la fotografiile altora si dau like la poza cu mâța lor, degeaba sunt si reclame pe acolo, nu ma intereseaza.
@Alex P: putini dau like la tot ce misca in jurul lor. Am zis doua branduri din cele 300 pe care le utilizez, deci nu e mare branza. In plus, Like-ul devine tot mai inutil, fiind dat pentru concursuri, uneori pentru ca lipseste un Unlike si tot asa. Facebook stie asta, de aceea interzice concursurile pe baza de Like si vrea sa redobandeasca ideea de baza a acelui buton.
nwradu(Citează)
08/06/2011 la 12:42 PM
tot ce are facebook despre persoane este ce au vrut respectivele sa se afle despre ele. daca eu imi fac un profil in care am nume de fata, am absolvit ase, imi place scorpions si mananc la kfc, asta nu inseamna ca e si adevarat, iar facebook o sa livreze reclamele gresite.
pe de alta parte, daca bag in google “volan golf 6” e cam clar ce ma intereseaza, ca nu o iau pe ocolite si de fapt as vrea producatorul saibei din capatul placii de baza.
KillMe(Citează)
08/06/2011 la 12:52 PM
Radu…gandeste-te asa:
– daca tu vrei sa iti cumperi un telefon si Facebook iti poate da informatia ca 70% din prieteni tai au dat like pe HTC, 20% pe LG si 10% pe iPhone….ai deja niste informatii destul de importante.
– daca tu vrei sa vizitezi ceva si stii ca nu stiu cati din prieteni tai au dat like la nu stiu ce…ai informatii importante.
– pana la urma, si Facebook si Google o sa coexiste. Nu stiu care o sa fie mai “puternica” sau banoasa dar momentan Facebook pare mai bine pozitionata ca si distribuitor de informatii personale.
Alex P.(Citează)
08/06/2011 la 1:00 PM
like-urile sunt atat de irelevante incat nu stiu ce pondere pot avea in luarea unei decizii. totusi marele castig al facebook-ului ar fi cumpararea sa chiar de catre google.
KillMe(Citează)
08/06/2011 la 2:07 PM
@Dan
Facebook pe piata de cautare? Si Facebook ar reusi sa realizeze ce nu au putut Yahoo sau Bing? Banzadu-se pe ce? Pe o baza de date cu ce le place oamenilor sau pe unde locuiesc? Nu cred ca experienta din spatele unei retele de socializare poate sa-i ajute in a rivaliza google.
@Alex P.
Da, sigur, like-urile influenteaza oameni…. Eu cred ca nimeni nu le baga in seama, exceptandu-le pe cele de la un comentariu sau un filmulet fain…
Sabotor(Citează)
08/06/2011 la 3:17 PM
Diferenta majora intre Google si Facebook este ca primul este deosebit de util si al doilea deosebit de inutil. Asemanarea este ca atunci cand o sa fie cazul, o sa apara alternative puternice la ambele (ca astea care sunt deja pe piata nu prea sunt).
ipo(Citează)
09/06/2011 la 11:40 AM
@nwradu
cum arata interfata tine de gusturi… nu pot sa zic ca-i urata, dar nici nu pot sa zic ca-mi place. Cat despre oamenii ce-si folosesc numele real… cel putin in ultimul timp cam multa lume si-a pus alt nume. Si cum am vazut ca facebook-ul a fost luat cu asalt de cocalari, nici asta cu numele normal n-o sa mai tina.
Sabotor(Citează)