un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Oameni care nu vor sa vanda

23 May 2011  ·

GÂNDURI  ·

13 comentarii

Recent am fost la un City Grill. Era în timpul săptămânii şi pe seară, aşa că nu aveau mulţi clienţi, ci doar vreo 5 mese ocupate. La un moment dat intră un grup de 20 de străini, numai moşi şi babe. Nu-i ia nimeni în primire de la intrare, aşa că s-au aşezat singuri la vreo 3 mese mari. Singuri şi-au luat meniurile dintr-un teanc, ridicându-se pe rând să se ducă după ele. Ospătarii probabil şi-au zis “hai că se descurcă singuri” şi au stat la distanţă, să nu muncească în plus.

Meniurile erau doar în română. N-a venit nici un ospătar, ştiind asta, să le zică “bine aţi venit”, să-şi ceară scuze că n-au şi meniuri în engleză, dar să-i întrebe cam ce-ar dori să mănânce şi să le recomande ceva, o ciorbă, un pui, un cartof, “doriţi şi un vin sau bere?” şi să le ia banii. Asta nu s-a întâmplat. După vreo 3 minute, unul dintre moşi le-a arătat celorlalţi că lângă City Grill este un KFC, iar acolo meniul este oarecum standard, are fotografii şi casierii te pescuiesc de la distanţă cu un “doriţi să comandaţi? poftiţi aici!”. S-au ridicat toţi şi au plecat la KFC.

***

Un prieten s-a dus la Dedeman să cumpere faianţă. Modelul pe care-l vroia el, deşi expus la raft, nu mai era în stoc. Îl întreabă pe responsabilul de raion “dar la alte Dedeman-uri mai au?”; răspunsul a fost “nu ştiu, mergeţi la Informaţii şi întrebaţi”.

Deci nu un “mă interesez imediat”, cum ar trebui să răspundă un om direct interesat să-ţi vândă ceva. Nu “veniţi cu mine la Informaţii şi aflăm”. Nu. Câtă vreme nu cumperi din raionul lui, ci din altă reprezentanță, dă-te dracului, descurcă-te cum poţi să afli dacă au alţii în stoc. Omul cel mai potrivit pentru dialogul despre coduri, stocuri şi cantităţi n-avea chef de ele.

La Informaţii era o altă angajată de top. Linia ei a fost “păi eu sun la alt Dedeman, dar vorbiţi dumneavoastră”. Ea nu poate vorbi cu colegii ei ca să întrebe stocuri, că asta e treaba clientului, ia de aici receptorul şi descurcă-te. “Ştiţi codul produsului?” Nu, hai înapoi la raion să-l afli, că nici responsabilul de raion şi nici tipa de la informaţii nu vor să găsească chiar ei asta. Odată codul aflat, angajata de la Informaţii a fost de neclintit, ea doar a format numărul, dar clientul a discutat la telefon şi a cerut vocii de la celălalt capăt informaţii despre stocuri.

În fond e un client, e normal să se zbată el să cumpere ceva de la Dedeman. Dacă Dedeman ar fi singurul magazin de bricolaje din Bucureşti ai mai înţelege nepăsarea angajaţilor, dar când mai sunt alte 20…

***

Eu în toate acestea văd doar oameni care nu au chef să vândă. Nu au chef să tragă mai tare pentru salariul pe care-l câştigă, nu au chef să meargă “that extra mile”, o milă suplimentară, cum ar zice Socaciu.

Ce e de învăţat? Că dacă ai un business, trebuie să fii mereu prezent acolo. Angajaţii tăi îşi fac treaba, duc ciorba la masă, îţi încarcă faianţa în cărucior, dar cine ştie câţi bani pierzi doar pentru că ei nu vor şi nu sunt deloc interesaţi de a specula şi noile oportunităţi de a face bani. Și asta dincolo de faptul că poate te mai și fură sau fac stricăciuni prin nepricepere. Cine își închipuie că pune pe picioare o afacere bună, iar apoi doar își conduce Porsche-le pe litoral în timp ce banii întră în cont prin grija angajaților, se înșeală.

asus s5507

    13 comentarii

  1. La Dedeman oriunde, in orice loc, fix acelasi tipologii de angajati. Ma jur cu mina pe inima ca am crezut ca m-am intors la Iasi cind i-am vazut pe astia de aici.
    Si am fost in ambele magazine din Bucuresti. Primul are o parcare de toata jena, al doilea de toata jena, insa usor mai mare. La fel de incomoda si prost organizata. Spatiile pentru masini zici ca sint facute pentru tico si nu altceva.
    Despre interesul angajatilor sa te ajute, nu mai vorbesc. Despre viteza cu care casierele se misca la casa, parca au facut training ca sa se miste atit de incet. Corect, e la fel in orice dedeman. Dar de ce au trebuit sa-si copie numai lucrurile rele ?
    Nu mai spun ca am cumparat 100 de suruburi “negrese” si a trebuit sa le platesc inainte si sa astept pina le numara cineva. Le numara pe bune. 1,2,3,4,5 … 100.
    fix cind ai nevoie, nu gasesti nici un angajat sa te ajute si cind dai de unul, ba e pe alt raion ( ce nume comunist ), ba habar nu are si nici nu stie cum sa te lamureasca si vrea sa scape de tine ca deja vrei prea mult.
    Eu am zis ca nu mai calc pe acolo niciodata. Prefer Hornbach oricind. Unde te lamureste despre ce vrei tu si doar sa ai puterea de a-i urmari pina la capat. Pentru ca am vaga impresie ca angajatii de acolo fac si ceva practica si stiu cu ce se maninca orice din departamentul lor. Poti sa-i inchizi, insa deja le depasesti pe buna dreptate atributiile.

    Am scris cam mult, insa asta e parerea mea sincera in ceea ce-i priveste.

      (Citează)

  2. eu mananc mai des la bulgari decat la noi, din cauza de personal.

    & don’t get me started on Dedeman. dupa ce m-am agitat si mi-am comandat aproape singur niste scaune (numai n-am vorbit direct cu furnizorul) cand in sfarsit le-au adus la magazin le-au expus si s-au vandut cateva din ele pana sa ajung eu sa le iau. Si ia-o frumos de la capat.

      (Citează)

  3. Ce fain ar fi ca salariile sa fie in functie de vanzari. Sa vezi atuncea ce s-ar agita!

      (Citează)

  4. E normal ca angajatii sa nu vrea acea extra mile din moment ce indiferent de cat vand, salariul e acelasi. Asa ca daca nu exista bonusuri pentru vanzari mai mari, de ce s-ar strofoca cineva sa faca ceva daca salariul pe care il primesc e acelasi cu al unui slacker ?

      (Citează)

    • Pentru ca salariul il primesti si ca sa faci aceste lucruri. Pentru ca e lumea plina de oameni care ar fi dispusi sa o faca daca i-ar angaja in locul tau, asa ca mai bine o faci si tu.

        (Citează)

  5. Radu, daca nu scrie in fisa postului ca trebuie sa faca asta, ghinion. Greseala celor de la resurse umane in cazul asta. Si chiar crezi ca e lumea plina de oameni dispusi sa faca asta? Eu zic ca visezi.

      (Citează)

    • Ce sa scrie in fisa postului? Ca vorbesti tu la telefon ca sa afli daca in alt magazin e in stoc, in loc sa-i dai receptorul clientului si sa-i spui sa se descurce? Nu se fac fisele de post atat de detaliat, dar aceste activitati sunt subintelese in “oferirea catre clienti a informatiilor despre stocuri”

        (Citează)

  6. city grill, la mama… epoca lor a apus demult.

      (Citează)

  7. Cand am avut nevoie de materiale de bricolaj pt mici renovari am mers doar in Bricostore ( din comoditate – e langa Cora)si Praktiker . Am observat ca la Brico e mai aiurea – nu gasesti ever ! un angajat pe raion ( ultima data am mers dintr-un capat in altul si degeaba ) iar majoritatea produselor par aruncate in sila pe rafturi. La Praktiker e ok – mai multa ordine si ai sanse sa dai peste un angajat – o data s-a intamplat sa ne ajute un angajat tanar , uimitor de amabil haha iar la sfarsit dupa ce a asezat produsele in cos m-a rugat sa duc o hartie/ un bon la casa – presupun ca primea un comision de vanzare – deci se poate ;)

      (Citează)

  8. Sunt surprins de Dedeman bucuresti. In Arad cu greu reusesti sa scapi de vreun angajat. Pot sa zic ca daca te invarti prin magazin mai mult de 2 minute, nu exista vreunul sa nu te intrebe cu ce te poate ajuta…
    Si chiar te ajuta. Eu l-am pus pe unul sa-mi masoare un geam termopan (doar sticla – vroiam sa lipesc o folie si nu stiam ce dimensiuni are). Si era si expus undeva aproape de tavan… Aveai nevoie de 2 scari puse una peste alta sa ajungi acolo…

      (Citează)

  9. Hmm… cred ca depinde si de angajatul peste care dai… Acum un an (aprox) a trebuit sa imi iau faianta de la ei (Dedeman Militari) si nu mai aveau braul corespondent pe stoc. Nu doar ca persoana cu care am vorbit (e drept, cred ca tipul “de pe raion” m-a trimis la informatii) a sunat la celalalt magazin sa intrebe de stocuri, dar a si “rezervat” ce aveam eu nevoie.
    In schimb, atunci cand “dau o raita” prin astfel de magazine, Obi si Dedeman mi se par cam cele mai pustii. In Hornbach am fost o singura data dar am ramas impresionat…

      (Citează)

    • Corect, si eu am sunat candva la Dedeman, am ajuns la un angajat de raion, i-am zis ce caut, a dat comanda la furnizor, dupa vreo saptamana m-a sunat sa-mi spuna ca a venit, mi-a tinut produsul deoparte pana m-am dus sa-l ridic. Si nu era cine stie ce, ci un tarus de impamantare.

        (Citează)

  10. mooaaa, stai așa că nu scria în fișa postului!
    măi spadez și arthur, între doi angajați cu aceeași fișă a postului rămâne angajat în continuare, cu posibilitate de promovare, cel care își dă mai mult silința. celălalt zboară, cel puțin așa se întâmplă la raionul meu! iar voi credeți că sunt singurul care gândește așa? mai reflectați la asta!

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus