►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Nu, nu e vorba despre animaţii prea multe în slide-uri sau despre citit întocmai textele de pe ecranul pe care îl vede audienţa.
Acum câteva zile eram la prezentarea noilor monitoare şi televizoare BenQ şi cel care ţinea prezentarea lăuda unghiul mare de vizualizare al acestor noi produse. Te poţi uita de oriunde la ele şi culorile se văd la fel de bine. Iar apoi spune ceva de genul “până acum era o problemă, că lumea cumpăra produse ieftine şi se mira de ce nu funcţionează foarte bine şi apoi dădeau vina pe brand. Ştiţi cum sunt românii, iau ceva de 399 lei şi se aşteaptă să fie ca unul de 1500 de lei”.
Cum sunt românii?!? Eu sunt sătul de astfel de generalizări. Românii sunt hoţi. Românii sunt leneşi, sunt delăsători, vor să dea tunuri, sunt uşor de prostit cu o pungă de mălai etc. Eu sunt tot român, dar nu m-am regăsit niciodată în generalizările pe care le aud în diverse momente şi acestea mă enervează tot mai tare. O simplă înlocuire din “noi românii suntem” în “unii români sunt”, ba chiar “unii oameni sunt” (că se întâmplă peste tot), ar face minuni.
Eu acolo m-am simţit jenat, chiar în mijlocul prezentării. Nu mă aşteptam să aud o astfel de generalizare spusă într-un cadru atât de oficial şi cu siguranţă nu m-am regăsit deloc în ea, eu nefiind genul care să mă aştept de la un produs de 399 de lei să aibă aceeaşi calitate ca şi unul top-of-the-line. Aţi înţeles ideea postului, astfel de lucruri nu trebuie spune în prezentări.
A doua idee este următoarea. Referindu-se strict la monitoare şi televizoare, cine anume este vinovat că majoritatea oamenilor au impresia că toate modelele sunt la fel şi că şi cel mai ieftin ar trebui să meargă la fel ca cel mai scump? Vă zic eu cine, chiar producătorii de monitoare şi televizoare, chiar BenQ, Sony, Samsung, LG, Panasonic şi cine mai e pe piaţă. N-am văzut pe nimeni făcând campanii de marketing prin care să educe publicul referitor la tehnologiile din aceste televizoare.
Gândiţi-vă chiar voi cât de bine ştiţi şi controlaţi ce înseamnă timp de răspuns şi exact cum se măsoară el şi cât de important este? Câţi ştiţi care e diferenţa între unghi de vizualizare de 160 de grade şi de 178 de grade şi cum se măsoară degradarea calităţii imaginii şi a culorilor în funcţie de unghiul din care priveşti? Ca toată lumea se gândeşte că 160 de grade înseamnă aproape lateral, n-o să stau niciodată aşa faţă de televizor. Câţi ştiu nu doar ce tipuri de paneluri există (TN, VA, alea), ci și ce înseamnă asta? Câţi ştiu unde apare influența faptului că unele televizoare lucrează cu 8 biţi şi altele cu 10 biţi de culoare? Şi nu e suficient doar să ştii tehnologia şi ce înseamnă ea, că unele se pot intui, ci mai degrabă e important să ştii în ce măsură ar trebui să-ţi influenţeze decizia de achiziţie. Ajută un panel VA în mod semnificativ la calitatea imaginilor? Ajută 2 biţi în plus? Merită 200 de lei în plus modelul cu 10 biţi? Dar 300 de lei în plus? Să iau televizor cu 100 Hz sau abia la 200 Hz merită tehnologia MotionFlow? Merită și MotionFlow Pro, adică o clipire suplimentară a lămpilor în momentul afișării liniilor?
Mi se pare o piaţă complet ne-educată. Trag concluzia asta şi din faptul că atunci când am scris că eu mi-am luat televizorul X sau Y, s-au mai vândut câteva ulterior. Lumea nu ştie şi nu înţelege exact ce înseamnă toate acele abţibilde lipite de carcasă şi toţi aceşti termeni de marketing, aşa că preferă să cauta recomandări direct pentru un produs bun. “Dacă lui N i s-a părut bun modelul acela şi a dat chiar banii lui pe el, atunci o fi bun, îl iau şi eu”.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
2 comentarii
22/04/2011 la 11:22 AM
Pai e normal, ca denumirile sunt pentru fraieri. Pardon, “de marketing”. Am renuntat sa mai tin cont de etichete din momentul aparitiei “Magic Bright”. Mi-a luat o groaza de timp sa imi dau seama ce mama naibii inseamna aia. Toti producatorii au denumiri din astea. Din aceeasi tagma e si “HD ready-ul”. De ce sa nu promovezi 1080p in loc de 740p? Ce te costa? De ce nu folosesti cuvinte precum “frecventa de refresh” in locul lui “super mega hocus pocus image”. E prea complicat pentru cumparator sa discearna? Du-te, mă, pai si asa cum e? Prin metoda asta nu faci decat sa bagi in fata produsele entry-level.
Bine, la televizoare, tendinta asta vine de acum cativa ani (cam 10) in care tehnologia se plafonase pe analogic si producatorii nu stiau ce sa mai scoata sa vanda ceva… Acum e momentul perfect in care ar putea renunta la obiceiul asta dubios.
PS: Radu, si tu ai tendinta sa faci asa in reviewurile tale.
nashu_mare(Citează)
25/04/2011 la 11:34 PM
Eram chiar lângă tine și am avut aceeași reacție. S-a dorit o conferință mai nonconformistă, fără un limbaj de PR. Putea să spună mai voalat. De altfel mi se pare normal să ai pretenții în segmentul monitoarelor și tv. Concurența este acerbă și-i logic ca prețul să o ia în jos.
Emil(Citează)