►► Black Friday la: Fashion Days, Finestore, PC Garage, evoMAG, Altex, Flanco ◄◄
Fiţi atenţi la o manevră care se face cu ocazia fiecărui Superbowl: echipa câştigătoare îmbracă nişte tricouri speciale care se fac cu ocazia meciului. Probabil scrie pe ele “winner of the SuperBowl” şi anul şi numele echipei sau ceva aşa. Ideea este că tricourile se fac înainte de meci şi, întrucât nu se ştie care echipă va câştiga, se face câte un set pentru fiecare. Mai mult, magazinele care vând articole sportive vor să fie pregătite imediat după meci cu stocuri de tricouri ale câştigătorilor pentru că dau năvală fanii să-şi cumpere câte unul, mai ales fanii din oraşul natal al respectivei echipe. După meci, tricourile cu numele echipei câştigătoare sunt puse la vânzare, iar cele ale echipei pierzătoare sunt inutile şi ar trebui aruncate; în total e vorba de marfă de vreo 2 milioane de dolari.
Aici intervine şmecheria despre care scriu. Tricourile respective nu sunt aruncate, ci le preia o fundaţie, World Vision pe numele ei, şi donează în lumea largă, citez, “about 100,000 articles of clothing that, instead of being destroyed, will help children and adults in need“. Deci cam 100.000 de tricouri şi bluze şi şepci şi ce-or mai fi. Unde credeţi că intenţionau să le doneze în acest an? În Armenia, România, Zambia şi Nicaragua.
Aşa că întreb şi eu: de ce vor să doneze şi în România? Chiar aşa rău stăm încât vom primi donaţii de tricouri de sport cu numele echipei care a pierdut Superbowl-ul pe ele? Mă întreb câţi de la noi au auzit de Pittsburgh Steelers, dar întrebarea mai bună rămâne de ce naiba are nevoie România să accepte o donaţie de tricouri? E o penurie de tricouri gigantice în ţara noastră? Aşa varză suntem, încât chiar şi un astfel de ajutor e considerat că ne-ar fi de mare folos? Asta e ca la inundaţii, când nişte oameni rămân fără case, iar alţii le donează câte un televizor vechi sau haine vechi de iarnă, în loc să dea bani din care să li se asigure respectivilor cele necesare în funcţie de situaţia lor curentă. Probabil că respectiva fundație n-a avut încă timp să numere, împacheteze și să transporte respectivele tricouri, dar tare aș fi curios la cine din România ajung.
Ce bucurie, suntem pe picior de egalitate cu Armenia, Zambia şi Nicaragua.
Detalii pe blogul oficial World Vision. Un punct de vedere împotriva acestor practici pe AidWatchers. Eu am auzit de această campanie într-un reportaj pe CNN, moment când am rămas uimit să aud numele României, dar abia acum mi-am adus aminte să caut mai multe.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
8 comentarii
18/02/2011 la 9:13 AM
http://kingofromania.com/2011/02/14/stupid-t-shirts-for-poor-widdle-romania/
nea_caisa(Citează)
18/02/2011 la 11:30 AM
Mandria ta nu trebuie sa fie deasupra nevoilor celor saraci….si vorba aia: “cu rusinea mori de foame!!!” . Daca ai umbla prin tara ai vedea ca sunt multi oameni care au nevoie de orice!!!! Si cred ca suntem mai “varza” daca nu avem curajul sa recunoastem ca suntem “varza”. Imi pare rau pentru tine…te credeam altfel..
andrei(Citează)
18/02/2011 la 12:29 PM
@ andrei, daca ar fi vb doar de asta… Dar ce zice articolul original, adica cel mentionat de nashu, ca nwradu nu a dat sursa, este ca aceste tricouri nu sunt donate celor cu adevarat nevoiasi, ci sunt vandute si aici este adevarata problema.
ioana(Citează)
18/02/2011 la 1:14 PM
@ Ioana, daca asa este…trebuie sa plec cat mai repede din tara asta!
andrei(Citează)
18/02/2011 la 2:08 PM
….care nu te merită
nea_caisa(Citează)
18/02/2011 la 3:46 PM
@andrei: nu e chiar asa. Nu orice pomana e buna.
@ioana: nu-mi place sa fiu acuzat ca am furat vreo idee sau ca n-am mentionat surse. Asa cum am zis si in post, ambele articole le-am gasit cautand pe google “superbowl loser t-shirt donation”. Nu-i mai citesc blogul lui Sam decat cand imi semnaleaza cineva un articol amuzant. In rest mi se pare ca abereaza si apara excesiv de mult Romania atunci cand nu e cazul, desi n-are cum sa-si dea seama ca nu e cazul dupa doar cativa ani de trait aici si intr-o zona mai rurala.
Nu zice nicaieri ca tricourile sunt vandute. E o donatie. Se pomenesc cateva cifre in articol. Marfa e in valoare de 2 milioane. Cei care fabrica tricourile PIERD 2 milioane fabricandu-le in avans pentru doua echipe, caci dupa meci doar varianta castigatoarei merge la vanzare. Probabil le ies banii oricum. Ca sa mai recupereze niste taxe/impozite, ei le doneaza fundatiei World Vision sau cum se cheama asta. WV le da mai departe prin lumea larga dupa niste criterii alese de ei, rezultand tarile din post. WV sunt banuiti ca ar castiga si ei ceva pe undeva din toata aceasta opera de caritate, dar nu-mi pasa.
Ai inteles cumva ca celor nevoiasi le sunt vandute tricourile? De ce ar cumpara unii fara bani tricouri cu Pittsburgh Steelers?
Eu sunt pur si simplu curios daca undeva prin Romania sunt acum cateva sate in care toata lumea, de la cel mai mic mucos si pana la primarul satului, e imbracata in tricouri largi de fotbal american, cu Pittsburgh Steelers si 2011 SuperBowl Champions scris pe ei. Aia ar fi o priveliste adevarata.
nwradu(Citează)
18/02/2011 la 6:49 PM
Sunt mai multi saraci in tara asta decat credem. In mediul rural e cel mai frecvent intalnit. Ar trebuii sa ne bucuram pentru asta dar mai mult ca sigur ca ajung in magazine haine import.
DannielPH(Citează)
18/02/2011 la 6:55 PM
@ioana: huh? Stiu ca sunt o mini-vedeta, dar nu-mi amintesc sa fi spus ceva despre asta.
nashu_mare(Citează)