►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Eu ştiam că la Solenza (sau era SuperNova?) aveai roata de rezervă sub maşină, dar am considerat asta o mare eroare de proiectare. Când ai nevoie de ea o găseşti plină de noroi şi murdărie, că doar mergi mii de kilometri fără să o scoţi de acolo. Ca să o bagi la loc e nevoie de 2 persoane, una să o ţină ridicată, lipită de maşină, în timp ce altă persoană o prinde cu tijele respective prin portbagaj. Mare bazaconie.
Dar şi la Range Rover? Cât e un din acesta Sport, 80.000 de euro?
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
12 comentarii
06/02/2011 la 4:10 PM
Am condus o Supernova doi ani, apoi aproape trei cu Sandero. Asta iarna, dupa ce mi-am schimbat rotile, i-am rugat pe cei de la service-roti sa imi faca o demonstratie practica de scos si pus roata de rezerva sub masina. A fost foarte ok, nu necesita chiar asa de multe operatii succesive, doar atentie si un pic de indemanare cand o ridici la loc si o asezi in carlig. Din portbagaj se strange carligul si gata. Ca sa nu te murdaresti o poti pastra acolo intr-un sac mare de plastic (aceia negri de 240 litri sunt perfecti). Si sa tii cont de sfatul dat mie de mecanici “Sefu’ de doua ori pe an macar, sa ii faci presiunea si la asta ca nu se stie niciodata” :)
miluch(Citează)
06/02/2011 la 5:54 PM
Mai nasol e cu hotii de pe la noi. O roata la vedere ii poate atrage oricind, fie ca e vorba de Dacie sau Range Rover.
grecu(Citează)
06/02/2011 la 6:07 PM
de unde pui ca e si jegoasa ca dracu masina asta
laur(Citează)
07/02/2011 la 10:28 AM
Mda, e o idee proasta. Designul a eliminat solutia cu roata de rezerva pe haion (sau chiar pe plafon sau capota fata) folosita ca masinile offroad clasice, iar prin montarea sub masina se castiga loc in portbagaj. Dar n-as vrea sa fac o pana dupa un drum cu masina prin noroaie. Unde pui ca pierzi la garda. Din pacate la fel e si la Discovery 3 si 4.
ipo(Citează)
07/02/2011 la 10:47 AM
Si daca faci pana cu roata in portbagaj si ai portbagajul plin? Nu cumva trebuie sa scoti tot si sa faci pana? Daca esti singur cine pazeste bagajele? Ca doar traim in Romania. Dar daca ai roata mica de rezerva, portbagajul plin si 5 persoane in masina? Ce faci cu roata la care ai facut pana? Unde o bagi? Nu-i asa ca mai bine rezerva de dimensiuni normale sub masina?
Gelu(Citează)
07/02/2011 la 11:04 AM
eh, prin Franta nici nu-ti mai vinde roata de rezerva ci kit ca sa-ti repari singur pana…sa vezi atunci ce loc ai in portbagaj
ioana(Citează)
07/02/2011 la 11:36 AM
@miluch: in doua persoane sau s-a descurcat doar una?
@grecu: da, mai ales una de Range Rover, ca e scumpa rau.
@ipo: la ditamai SUV-ul chiar nu inteleg de ce n-au pus-o in portbagaj sau intr-un spatiu sub podeaua portbagajului, ca la Logan.
@Gelu: pai e acelasi lucru. Si la masina cu roata sub ea, tot trebuie sa desfaci niste cleme prin portbagaj, care se gasesc sub mocheta. E fix acelasi lucru. In plus, in cazul cel mai rau in care ai masina plina de bagaje, nu e ca in codru sa-ti fure lumea bagajele de langa tine in strada, ce naiba. iar cu roata cu pana… chinuie-te tu sa o bagi la loc sub masina, sa vezi ce placut. Cineva trebuie sa o tina ridicata, ca sa atinga podeaua masinii, si altcineva strange clemele prin portbagaj.
@ioana: multi nu mai dau deloc, daca masina are cauciucuri runflat. Ajungi la o vulcanizare pana la urma. In caz de explozie nu stiu ce faci, dar probabil sunt cauciucurile mai bune acum. Sunt curios la Runflat cum iti dai seama ca ai facut pana, ca sa iei masuri in cei 100 km pe care-i mai poti face pana se dezumfla totul.
nwradu(Citează)
07/02/2011 la 1:25 PM
La touareg de exemplu roata de rezerva este in portbagaj si este de dimensiuni mici . Problema este ce faci cu roata la care ai pana..pentru ca nu are loc s-o pui in locul roatei de rezerva(avand dimensiuni diferite). Ce se intampla daca ai portbagajul plin?
Probabil acesta este motivul pentru care au ales aceasta solutie..
andrei(Citează)
07/02/2011 la 1:41 PM
E loc sa incapa si o roata normala. Cea mica e vanduta standard, dar poti alege optional sa iti dea o roata full-size contra cost si prin urmare e prevazut locul ei de depozitare. Pana la urma daca faci pana pui roata unde poti si aia e, nu va ganditi ca mereu penele apar doar cu masina incarcata cu oameni si bagaje. O mai pui si pe bancheta daca nu e loc in alta parte.
Cu roata sub masina ai garantat noroi impietrit pe ea, vechi de 2-3 ani, si asta iti mai strica si cauciucul.
nwradu(Citează)
07/02/2011 la 7:18 PM
@radu: una singura. Indemanatica. Nu stiu cum e la Rover sistemul (si imi doresc sa il cunosc crede-ma :D ), la Dacia e mult pana o ridici si o agati, Daca ai bafta sa fie o zi ploioasa sau cu multa zapada ai incurcat-o, vorbesc strict din experienta.
miluch(Citează)
25/02/2011 la 8:35 PM
copii, aku exista solutii de pus in roata, nu mai faci pana, nu mai pierde aer, roata de rezerva e pt cazuri extreme…cum ziceau si mai sus cu runflat-urile….
coco(Citează)
26/02/2011 la 1:11 PM
Ce solutii e pus in roata?
nwradu(Citează)