un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Ma deranjeaza inconsistenta restaurantelor

23 Feb 2011  ·

GÂNDURI  ·

5 comentarii

Uneori îmi place ceva la un anume restaurant sau local. Un anumit fel din meniu, un desert bun, atmosfera… poate fi orice. Şi revin acolo tocmai pentru acel lucru şi descopăr că în decurs de 2-4 săptămâni s-a schimbat în mai rău. Mă enervează foarte tare asta pentru că mă simt înşelat.

Poate fi orice. Mănânc o salată bună undeva, le spun şi altora despre ea, apoi mai merg acolo încă o dată şi văd că au înlocuit roşiile cherry cu roşii normale. Da, ştiu, tot roşie este, nu e sfârşitul lumii, ba chiar e cam gay faptul că observ diferenţa şi prefer roşiile cherry. Pentru mine este un semn că respectivul local fie ieftineşte reţeta, dar cere la fel de mulţi bani în meniu, caz în care mă consideră pe mine prost, fie au ei angajați care nu-şi dau silinţa să facă aprovizionarea aşa cum trebuie (“e tot roşie, dă-o dracului”), caz în care mă întreb ce alte detalii ignoră în acelaşi stil.

Observ treaba asta în multe locuri. Pizza are un diametru din ce în ce mai mic; desertul are azi două cupe de îngheţată, mâine doar una; cappuccino-ul care într-o zi vine cu scorţişoară pe el iar în alta nu; acum un an ceaiul era servit dintr-un ceainic frumos pictat, iar acum dintr-o ieftinăciune albă care urlă a “marca cea mai ieftină”. Un exemplu foarte bun cred că v-am dat deja în alt post când v-am vorbit despre un restaurant din mall-ul Sun Plaza. Se numea Mara şi la deschidere era excelent: meniuri ieftine, porţii mari, garnitură foarte bună, ditamai bucăţile de friptură. Rezultatul era vizibil, era mereu coadă şi concurența rămăsese fără clientelă. Apoi, cum de altfel am şi prezis de la începuturile lui, s-a stricat treptat. Piureul n-a mai fost unul din cartofi, ci din fulgi, apoi a fost cam acru. Meniurile s-au scumpit cu 50 de bani azi, încă 1 leu după 3 săptămâni. Ciorba de perişoare a devenit mai mult apă şi mai puţin perişoare, chiflele erau mai tari, în loc de un cuţit şi o furculiţă ambalate în celofan alături de un şerveţel, sare şi piper primeai doar ustensilele luate dintr-o mare grămadă de plastice vărsate. S-a închis după încă o lună. Probabil cei care l-au condus sunt convinşi că au furat angajaţii, n-a mai venit lumea la masă şi “criză economică mondială” au fost motivele pentru care au falimentat.

Pot să înţeleg reducerile de cheltuieli făcute pentru că ai probleme cu banii. E ceva normal, câtă vreme şi clientul va avea ceva de câştigat din asta, poate sub forma unor promoţii sau preţuri un pic micşorate. Dar îi urăsc pe cei care pornesc un business doar cu gândul că după o perioadă scurtă în care îşi atrag câţiva clienţi pot începe să-i tragă pe sfoară şi să-i fure la cântar, iar aceştia vor fi atât de proşti încât să nu observe. Privind în jur, parcă prea puţini plănuiesc să conducă o afacere de succes, de calitate, şi prea mulţi vor doar una în care să dea o ţeapă şi eventul să o dea la nesfârşit, cu fruntea sus și frigiderul neumplut de carne.

Un exemplu pozitiv din lumea restaurantelor: Dristor Kebab, aia cu shaorma. Au băgat meniuri, personalul e întotdeauna politicos, după ceva vreme au început să dea şi nişte sosuri suplimentare gratis (a trebuit să insist eu să nu mi le mai pună, că le luam şi le aruncam de pomană), apoi chiar şi o bomboană mentolată ca să nu miroşi a usturoi după pauză de masă. Uneori un mic gest şi o cheltuială infimă precum o bomboană mentolată spun multe.

asus s5507

    5 comentarii

  1. Cred ca motivul este altul. Si anume ca patronii romani isi fac firma doar pe principiul ‘la ala e scump, da-l dracu ca imi fac eu langa mai ieftin’. Fara plan de afaceri, fara studiu de fezabilitate si uneori fara sa aiba mare idee cu ce se mananca afacerea respectiva (stiu unii care si-au facut agentie imobiliara ‘ca merge si oricum nu e mare lucru’) . Apoi descopera costurile ‘ascunse’: garantii, pierderi, amenzi , rate la banci, bani blocati. Si intotdeauna clientul plateste pentru ca solutia multora (uita-te la boc) nu e sa rezolvi problema acolo unde apare ci sa-l arzi pe ‘fraier’, cel care nu poate riposta.

      (Citează)

  2. si eu am observat aceeasi problema in galati. chiar asa este si ma enerveaza si pe mine faptul ca unii ne iau de prosti. si eu am patit ceva asemanator la un restaurant. numai ca am aflat ca patronul schimbase bucatarul. oricum bataia de joc nu-i duce decat la faliment. ceva legat de ce ai zis tu mai sus am scris si eu aici : http://urobores.blogspot.com/2011/02/blog.html

      (Citează)

  3. Lasa prietene ca aia de la Dristor Kebab sunt la fel.
    Cel putin in Plazza Romania. Iskenderul era urias si servit intr-un platou de portelan segmentat. Avea o gramda de carne si o gramada de sos si era si ieftina portia.
    Dupa o perioada de timp au inceput sa serveasca intr-un platou de plastic.
    Dupa o alta perioada au miscsorat platoul de plastic.
    Dupa o alta perioada au mai miscorat platoul odata.
    Dupa vreo luna au inceput sa puna foarte putin sos.
    In final, au marit pretul cu aproape 30% si atunci mi-am bagat carnea la ei in morminte!

      (Citează)

    • Aia cu portelanul o mai inteleg, ca e greu de recuperat prin mall. Totusi, mie mi se pare scump platoul acela la 25 de lei sau cat e, plus ca e prea multa carne.

      @Bogdan: da, asa e, foarte putini au un plan de afaceri si se gandesc la toate aspectele unui business. Totusi, mai ales in domeniul restaurantelor, nu intra chiar oricine pe piata, ca trebuie sa ai oarece cunostinte despre ce-ti trebuie ca sa tii unul pe picioare. Cred ca o mare parte din ei au pur si simplu planul sa atraga la inceput clientii prin tarife mici sau mancare buna si apoi sa treaca la reduceri drastice de calitate.

        (Citează)

  4. stiu ca postul e destul de vechi, dar acum am ajuns eu la el :)
    Acelasi lucru am patit-o cu cafeaua de la Stuff din Vama, dupa ce ca in fiecare an castiga 0.5-1 leu, anul asta nici nu mai au lingurite (au taiat niste paie in jumate), iar pliculetele de zahar s-au transformat intr-un recipient cu lingurita, putin cam dubios.. si e 6 lei, aproape cat la Vega (v. Arhi)

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus