►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Am găsit pe B365 un articol foarte mişto despre Gara Cotroceni, unul din locurile uitate ale Bucureştiului, alături de Gara Progresul. Dacă sunteţi curioşi să aflaţi ce-i cu linia de cale ferată care trece pe la Cora Lujerului şi Plaza România (şi cândva ajungea până la Giurgiu), vi se explică mai multe acolo.
Eu până azi n-am ştiut că există Gara Cotroceni, dar totuşi “toată industria din sud-vestul capitalei (n.r. Vulcan, Electromagnetica, Fabrica de Ulei Muntenia, Uzina Rocar etc.) era deservită de Gara Cotroceni”. Asta mă face să mă întreb câte gări are Bucureştiul. Eu ştiu de Gara de Nord, Basarab (care mai e utilă la ceva?), Obor, de unde am plecat o dată spre mare, Chitila, deşi nu sunt sigur dacă e în oraş sau în comuna Chitila… Mai sunt şi altele?
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
10 comentarii
23/02/2011 la 11:13 AM
Eu mai stiu de gara Baneasa, Progresu nu stiu daca mai e
Combo(Citează)
23/02/2011 la 11:15 AM
http://bucuresti.wikia.com/wiki/Lista_g%C4%83rilor,_autog%C4%83rilor_%C5%9Fi_a_aerog%C4%83rilor_din_Bucure%C5%9Fti
Combo(Citează)
23/02/2011 la 1:57 PM
Progresu spre Giurgiu…cred ca mai e….cat mi-a placut gara aia! era prea conectata la atmosfera bucuresteana! nu-ti lasa impresia ca e gara acolo!…doar trenul era cel care te scotea din infernul capitalei!
denisa(Citează)
23/02/2011 la 11:45 PM
e o gara pe langa parcul heratrau, trece o linie de cale ferata, spre mare, stie cineva cum ii zice?
Mihai Voiculescu(Citează)
24/02/2011 la 12:08 AM
Da, sina aia de peste pod. Parca e si o halta pe acolo pe undeva, nu? Linia aceea cred ca trece peste Podul Constanta, dar nu stiu exact unde ajunge… poate tot in Gara de Nord.
nwradu(Citează)
24/02/2011 la 9:05 AM
din ce stiu eu, podul cta e la mogosoaia si acea linie de tren merge spre urziceni.
Mihai Voiculescu(Citează)
24/02/2011 la 5:18 PM
Cum eu unu sunt pasionat de trenuri si gari … revin cu cateva informatii. Linia de tren ce trece pe sub (langa) Pasajul Lujerului nu mai este functionala de foarte mult timp pentru simplul motiv ca in foarte multe locuri linia de tren ori s-a ingropat ori a fost furata. Pentru cine stie mai putin zona linia de tren trecea pe langa Strada Fabricii si ajungea undeva aproape de Splai. In partea opusa trecea pe sub bulevardul Iuliu Maniu paralel cu Pasajul Lujerului si iesea in spate unde este acum Cora.
Mihai Voiculescu(Citează)
27/02/2011 la 8:44 PM
Linia care traverseaza DN1 in zona Herastrau vine de la gara Baneasa (e langa fantana Miorita, se vede de la drum). Vara sunt niste trenuri care vin de la Timisoara spre Constanta si nu mai trec prin gara de nord. In rest e folosita doar pentru trenul prezidential.
Gara Progresu inca mai exista, dar nu se stie pentru cat timp, pentru ca trenul nu mai circula la Giurgiu din cauza ca un pod a fost distrus acum vreo 7 ani de inundatii, si nu a mai fost reparat.
In Bucuresti avem o gramada de linii de cale ferata abandonate care ar putea fi folosite pentru niste trenuri regionale, gen RER sau S-Bahn. Dar e mai complicat sa faci ceva cu ele decat sa lasi tiganii sa le vanda la fier vechi.
Apollo(Citează)
10/05/2011 la 4:41 AM
Gara Baneasa e pe cale de a fi distrusa, din cate inteleg s-au scos liniile pentru contructia unui pasaj rutier, si scoase au ramas. Pe linia de la Baneasa se putea trece rapid de la Pitesti la Constanta fara a intra in trafic si macazuri la Gara de Nord. La Baneasa se afla si o gara prezidentiala, separata de cea pentru popor, de unde pleca tovarashu.
La capatul Strazii Vergului era o gara, Halta Titan, pe unde intrau trenuri de navetisti mai adanc in orash, tot asa, fara sa intre in trafic.
Gar Filaret e o cladire istorica, impresionanta. Azi e doar autogara.
Cand am ajuns a doua oara in Bucuresti, la vreo 16 ani, am incercat sa schimb trenul, sa cobor la Gara de Nord, sa iau un autobuz, si sa iau urmatorul tren de la Gara Baneasa. Cred ca am mers pe jos pana la capatul lui 105. Mi s-a parut mare shmecherie Bucurestiul. Acum e mai simplu, cu alte cuvinte, nu mai e o mare shmecherie.
Istoria liniei din MIlitari e foarte intersanta. Toate haltele astea de mai sus, care sunt eforturi de face ceva cate mai spre centru, pornind de la cercul care inconjoara orashul. Dar linia aceea sectiona orashul. Cauta pe Celebrul Goagal. Mie imi pare rau ca am plecat din Bucuresti inainte de a fi vazut locurile astea (nu era internet ca acum). Ia si tu o camera digitala si fa niste poze, daca gasesti subiectul interesant si esti mai in apropiere.
LS(Citează)
10/05/2011 la 11:22 AM
Să facem un flashmob pentru salvarea gărilor vechi.
nea_caisa(Citează)