►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
Se fac 8 zile de când am dus la F64studio.ro obiectivul Sigma 50mm pentru un defect minor, dar enervant. Cred că obiectivul are o greşeală de construcţie şi e cu vreo jumătate de milimetru prea mare sau larg, suficient cât în anumite poziţii ale mâinii pe el să piardă contactul cu aparatul foto, făcând imposibilă focalizarea şi fotografierea.
Ştiţi poziţia standard de fotografiat cu un DSLR, cu mâna dreaptă pe grip şi trăgaci, iar stânga plasată sub obiectiv, ca să-l susţii. Ei bine, în acea poziţie există o tendinţă foarte slabă de a tensiona obiectivul într-un sens sau altul, vrând parcă să-l roteşti un pic dar neputând pentru că e bine prins de aparat prin montura să. Obiectivul meu avea un defect de turnare/asamblare care în astfel de poziţii îl făcea totuşi să se deplaseze un pic, ceva infim gen maxim un milimetru, dar suficient cât să nu mai facă un contact electric bun cu aparatul şi să nu mai comunice, pe ecran aparandu-mi un mesaj de F– care dispărea atunci când “trăgeam” de obiectiv în partea opusă.
Concluzia e următoarea: am depus la service acum 8 zile obiectivul şi cei de la F64 încă nu i-au făcut nici măcar constatarea! Sau dacă au făcut-o, mie nu mi-au zis concluziile. Abia după ce iau şi ei la cunoştinţă defectul rămâne de văzut dacă îl trimit la producător pt reparaţie, îl schimbă sau ce naiba i-or face, dar cert e că în 8 zile încă nu s-a întâmplat nimic. Mai mare bucuria să dai 3000 de lei pe obiective în acest magazin şi să vezi cât de bine eşti tratat apoi când ai o problemă. În 8 zile n-a putut nimeni să-l conecteze 30 de secunde la un aparat foto, să tragă de el stânga sau dreapta şi să zică “da ba, e defect, daţi-i omului unul nou iar pe asta trimiteţi-l la producător să-l mai ia la strung un pic”?!?
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
9 comentarii
04/02/2011 la 9:09 AM
N-am cumparat inca nimic de la ei, dar am vazut ca toti ii lauda. Ar fi pacat sa se strice, e unul din putinele magazine din Romania care au un stoc variat.
AdrianG(Citează)
04/02/2011 la 10:24 AM
On an unrelated subject: Primesti comision de la e-mag doar daca intru de aici direct pe produsul final, nu?
Mai exact, daca folosesc link-ul din dreapta, dupa care imi fac o lista mai mare de cumparaturi, tu primesti comision ptr toata lista sau doar ptr primul item?
botzi(Citează)
04/02/2011 la 10:34 AM
@botzi da, primeste.
Mihai Voiculescu(Citează)
04/02/2011 la 11:20 AM
@Radu: toti suntem suparati cand produsul cumparat are probleme si trebuie sa-l ducem la service si vrem ca problema sa se rezolve cat mai repede, pe loc daca se poate :-). Insa trebuie sa tinem cont ca legislatia din Romania care reglementeaza garantiile acordate pentru produsele de larg consum prevede ca readucerea la conformitate(asta inseamna: reparare, inlocuire cu un produs identic, restituire contravaloare – in aceasta ordine) trebuie facuta in cel mult 15 zile calendaristice. Astfel pana in a 15-a zi de cand l-ai predat la vanzator, acesta trebuie sa ti-l returneze reparat. Daca nu-l poate repara, poate sa-ti ofere unul nou identic(cu garantie de inca 24 luni!!!) sau la alegerea ta, sa-ti dea un alt model sau banii inapoi. Asadar F64 conform legii inca “e in grafic”.
Pentru ca nu te-au anuntat pe tine, nu inseamna ca nu s-a uitat nimeni la obiectiv. Poate deja ti-au comandat altul, n-ai de unde sa sti. Nici nu se poate sa te anunte telefonic sau pe mail, in ce stadiu e produsul tau lasat in service. Acest lucru se poate face cu un sistem informatic bine pus la punct, pe care sa-l accesezi printr-o interfata web si in baza unui numar unic de identificare(seria produsului sau RMA), sa vezi tot timpul in ce stadiu e produsul tau. Numai din nefericire mai nimeni in Romania(ma refer la retaileri) nu investeste in servicii post vanzare, ceea ce ar putea sa-i coste pe viitor.
Robert(Citează)
04/02/2011 la 12:06 PM
@AdrianG: experienta in magazin e foarte bun. Speram ca si serviciile post-vanzare sa fie la fel.
@botzi: fa click pe una din reclame, cumpara ce vrei de la eMag, iar eu iau comision pentru toata lista, nu doar produsul respectiv. Cand faci click pe o reclama ti se introduce un mic cookie in browser si atunci cand lansezi comanda se contorizeaza ca ai venit prin acest site.
@Robert: sunt constient de asta, dar eu zic ca ne indreptam cu pasi repezi spre expirarea perioadei legale de retinere a unui produs, daca se pastreaza acest ritm. Apropo, eu stiu ca au voie sa-l tina la reparatie maxim 10% din perioada de garantie, nu fix 15 zile. Am speranta ca nu o intindem mereu la maxim totusi, ca nu e ceva complicat. O simpla constatare e primul pas si momentan nu cred ca a fost facut. F64 are pe site sistem de vazut cererile RMA si statusul e neschimbat din prima zi. M-am interesat si prin alte surse acum cateva zile, nu se facuse nimic.
nwradu(Citează)
04/02/2011 la 12:30 PM
E fix 15 zile per intrare in service. Daca sta in service mai mult de 10% din peroada de garantie, adica in decurs de 24 de luni are intrari multiple ce insumeaza peste 73 de zile, atunci sunti obligati sa-l schimbe sau sa-ti dea banii inapoi.
Vezi pe site-ul ANPC legile 449/2003 si OG21/1992, ambele republicate…
Robert(Citează)
04/02/2011 la 4:29 PM
si daca sta o singura data peste 15 zile si nu au cu ce sa il inlocuiasca (produs identic sau similar) trebuie sa iti dea banii inapoi
cartus(Citează)
04/02/2011 la 10:19 PM
Ha. Lui tata i-au zis in urma cu o luna ca au 30 de zile pentru constatare (Nikon cumparat prin F64, nu mai mergea blitzul). Si expira garantia in 2 saptamani. :)) Dar s-a rezolvat destul de rapid pana la urma…
Pyuric(Citează)
02/08/2012 la 2:57 PM
Sunt total dezamagit de serviciile post vanzare ale celor de la F64. Astept de mai bine de 10 zile sa-mi faca constatarea la un card de memorie. Nu vad cum ar putea sa-l repare, din cate stiu se inlocuiesc.
Daca se aplica faza cu 10% din perioada de garantie atunci e naspa ca am la el 10 ani garantie :))
Mi se mai pare aiurea ca trebuie sa trimiti pe banii tai produsul la service, in alte parti este gratuit.
Adrian Maftie(Citează)