►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Sigur că benzină e scumpă şi guvernul ar trebui cumva silit să renunţe la toate acele taxe şi accize. Totuşi, bătălia aceasta este ca şi pierdută, având în vedere că alţii s-au certat cu Boc pe chestii mult mai serioase precum reducerea pensiilor şi a salariilor şi n-au reuşit mare brânză.
Toată energia oamenilor care au stat cu orele să alimenteze câte 2 litri de combustibil şi apoi să-i plătească în monede, toată energia investită în organizarea acestor proteste şi în făcut site-uri şi campanii pe Facebook ar trebui însă utilizată şi în alte scopuri.
La urma urmei, benzină e oarecum opţională pentru viaţa de zi cu zi, dar situaţiile la care mă refer mai jos ne-ar putea afecta pe toţi.
INFECȚIILE DIN SPITALE
În fiecare zi mor câţiva oameni pentru că iau o infecţie din spitalul în care sunt internaţi chiar şi pentru cea mai banală operaţie, precum o apendicită. Oricare dintre noi poate ajunge acolo pentru o mică intervenţie sau după un accident auto şi putem muri “cu zile”, cum se zice. Bunicul meu așa a pățit după o operație de prostată.
Ce se poate face? Un mare protest împotriva nepăsării ministerului care după atâţia ani încă nu ia măsuri împotriva acestui fenomen ce ne face să părem o ţară bananieră. Ordine, curăţenie, investiţii în sterilizare, locuri suficiente pentru toţi bolnavii. Nu se mai poate aşa.
CONDUSUL SUB INFLUENȚA ALCOOLULUI
Poţi să conduci liniştit, mergând voios în vacanţă împreună cu familia ta, şi să te omoare unul care intră brusc pe contrasens. Poţi să treci strada sau chiar să mergi pe trotuar şi să mori călcat de un dobitoc. Ştirile dimineţii vor spune că şoferul a fost testat de Poliţie şi s-a dovedit că e băut, dar tu eşti deja mort şi nu le mai auzi.
Ce se poate face? Un protest pentru înăsprirea legilor. Dacă ai fost prins băut, nu mai ai voie să conduci 10 ani, primeşti amendă jumătate din salariu în fiecare lună pe aceeaşi perioadă şi, dacă e cu victime, înfunzi puşcăria pe o perioadă lungă după un proces rapid şi lipsit de posibilităţile normale de amânare a deciziei. Băutul e opţional şi poate mulţi n-ar mai conduce apoi dacă ar şti că pedepsele pot fi atât de mari.
FINALIZAREA AUTOSTRĂZILOR
Ne-am săturat cu toţii de lipsa autostrăzilor. Eu m-am săturat să aud ce mişto e la nemţi şi austrieci şi greci şi doar atât, fără a face nici un protest real prin care să solicităm același lucru.
Ce se poate face? Am putea protesta împotriva Guvernului sau Min Transporturilor până când se iau nişte măsuri reale? Cât e timpul mediu în care fac străinii o autostradă. 8 luni / 100 km. Perfect, aşa facem şi noi. Nu s-a realizat? Reziliaţi contractul, daţi-i în judecată pe cei care n-au făcut ce trebuie, nu mai acceptaţi acte adiţionale şi prelungiri, nu mai acceptaţi spaga, aduceţi-i pe alţii care vor să facă munca în termenul contractat şi să fie plătiţi pentru asta.
CÂINII VAGABONZI
Eu am unii atât de mari în cartier încât aș putea să le pun o șa şi să-i călăresc ca la rodeo. Desigur, sunt şi ei un suflet şi se găsesc destui care să-i apere atunci când e vorba de eutanasiere, dar în străinătate aţi văzut vreun câine vagabond? Ţările astea pe care le admirăm atât de mult cum or fi făcut să scape de ei? Sau din nou admiram doar rezultatul, dar nu suntem dispuşi să facem şi efortul respectiv? În ritmul acesta se înmulţesc mai repede decât noi şi ne vor mânca direct, ca să le rămână lor ţara. Pun pariu că apoi câinii ar construi autostrăzi mai repede decât oamenii.
Ce se poate face? Un protest pentru a cere o rezolvare eficientă a situaţiei. Hai să vedem cât succes are sterilizarea asta de se tot face acum. Hai să pompeze guvernul mai mulţi bani către hingheri, mult mai mulţi, ca să aibă suficienţi oameni şi fonduri pentru a rezolva în, să zicem, doi ani această problemă.
EXTINDEREA METROULUI
Sute de mii de bucureşteni merg zilnic cu metroul. Este crucial în cartierele prin care trece, dar a fost realizat în totalitate de Ceauşescu şi de atunci s-au mai inaugurat doar vreo 8 alte staţii care oricum erau ca şi gata. Drumul Taberei şi Rahova n-au metrou, nici Bucureştii Noi, nici Pipera şi nici toată zona până la Otopeni, cum ar fi normal.
Ce se poate face? Impulsionarea lucrărilor. Cele din Bucureştii Noi trenează de ani buni, deşi tunelul e săpat şi staţiile făcute, lipsind doar finisajul. Se tot vorbeşte de metrou prin Drumul Taberei, păi hai să-i forţăm să se ţină de cuvânt şi de termenele asumate, altfel demisie, anchete, DNA, puşcărie. Fără prelungiri şi fără plăti exagerate.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
6 comentarii
21/01/2011 la 11:07 AM
nu e bine cu benzina…ca ne afecteaza pe toti si scumpeste tot, asta uiti tu, nu e un lux. dar e bine cu metroul, unde sunt afectati numai cei din bucuresti, si nici aia toti. energia celor care mai ridica vocea, tinand cont ca noi, ca popor, nu o ridicam, ar trebui consumata cerand…metrou. comparatia este cel putin exagerata. cum spuneam, scumpirea benzinei atrage scumpiri in lant. conducerea sub influenta alcoolului? in sua sun legi dure. ghici ce? prostii tot conduc. cainii vagabonzi? au mai fost n proteste, a incercat basel sa-i extermine, a iesit cu mega scandal. AIA e o cauza pierduta, nu benzina.
Bogdan(Citează)
21/01/2011 la 11:15 AM
“bătălia aceasta este ca şi pierdută” – de ce este pierduta?
Protestele cu plata in monede, boicotul firmelor prin tragere la sorti, masini trase cu calul etc sunt labareli prin care unii vor sa apara la televizor ca paduchele in frunte, iar televiziunile pun accentul pe ele pentru ca sunt inofensive.
In schimb, sunt soferi care NU MAI ALIMENTEAZA de la Petrom OMV, si sunt multi. Asta e protestul care conteaza, chiar daca nu e promovat la TV.
Dan(Citează)
21/01/2011 la 11:17 AM
Susțin!
Andrei Ciubotariu(Citează)
21/01/2011 la 11:45 AM
fiecare spital are infectia lui si e cam greu de facut ceva contra ei :)
condusul baut: in toata europa este permisa o bere, la noi nimic. Problemele cu omoratul oamenilor la betie sunt peste tot. Aia cu 10 ani e o aberatie.
autostrazile au suferit si datorita legii nationalizarii. amu sa vedem ce o sa iasa
cainii vagabonzi: subiect destul de complex
metroul: asta da. Aici e o mare problema, care daca s-ar finaliza + soseaua de centura ar face traficul din bucuresti ceva mai lejer.
animaloo(Citează)
22/01/2011 la 10:26 AM
nwradu semnalează 5 probleme reale; benzina e a 6-a, şi mai sînt alte vreo sută la nivelul României… ce să faci. Momentan facem topuri. Este totuşi CEVA că s-a organizat un protest real, fie el şi redus, în legătură cu benzina. Românii au tendinţa să înghită orice şi să nu facă nimic. Dacă în Franţa de ex, s-ar fi redus salariile cu 25%, garantat toţi salariaţii respectivi ar fi stat în grevă pe termen nelimitat, pînă la eliminarea măsurii.
alias(Citează)
31/01/2011 la 4:25 PM
Sunt ‘shpe mii de motive sa protestam in Romania si care mai de care pentru o cauza plina de bun simt… . Problema nu este de a gasi un protest ci de a reusi sa unesti oamenii sa protesteze? :)))
Marius Corici(Citează)