►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
M-am enervat recent pe importatorii români de componente IT. Căutam un cooler special pentru placa video, un Arctic Cooling Accelero S1 rev 2, adică un radiator imens care se spune că e atât de bun încât răceşte excelent o placă 9800GT deşi nu include şi ventilator (se vinde separat, dacă vrei). În toate testele pe care le-am citit am aflat că răceşte placa mai bine decât o face coolerul ei original, iar în plus, fiind pasiv, nu face deloc zgomot. Fiind în curs de contruire a unui PC silenţios, acesta mi s-a părut alegerea ideală după câteva săptămâni de cercetare a pieţei.
Surpriză a venit la comandă. Distribuitorul pentru România nu avea modelul în stoc şi, mai mult, nu ştia când mai aduce. Eu nu înţeleg cum vine asta, cum adică să nu ştii când mai aduci marfa, tu fiind importatorul? E treaba ta să ştii astfel de lucruri, că doar nu o comanzi complet aleator, atunci când, scuzaţi-mi expresia, ţi se scoală ţie să mai aduci un cooler sau două, de parcă ai avea o versiune logistică a sindromului Tourette. Mor de gât cu toţi importatorii din România când aud astfel de chestii. Nu mai zic că ar trebui să se bucure auzind că au un potenţial client şi să-mi propună ceva de genul “aduc abia pe 7 ianuarie marfa, dar dacă o vrei până atunci cer o bucată pe curierat rapid, îţi soseşte în 2 zile, dar te costă cu 40% mai mult”.
Bun. Am apelat la mai multe magazine online pentru a verifica prin mai multe surse această informaţie despre importator. Era adevărată. Să-i ia naiba!
Am intrat pe Amazon UK (ca să fie în Europa şi într-o limbă pe care o înţeleg uşor) şi surpriză, la ei produsele erau în stoc, cu cantitate, preţ, termen de livrare şi numele precis al magazinului de la care va pleca o eventuală comandă. Ca de obicei pentru Amazon, aş zice. Am făcut cont (rapid de tot, cer puţine informaţii), am dat comanda, am plătit fără nici o problemă cu cardul (Raiffeisen debit Mastercard), apoi am aşteptat produsele. Am plătit destul de mult transportul, dar nu aveam de ales.
Comandă a fost lansată pe 9 decembrie seara şi am fost informat că livrarea e estimată în perioada 20-29 decembrie. Primul colet (un cooler pt radiator) a plecat din Anglia prin Royal Mail şi a ajuns la uşa mea pe 15 decembrie. Al doilea colet, radiatorul mare, a plecat din Germania prin Deutsche Post şi a ajuns la noi pe 20 decembrie, surpriza nasoală fiind că n-a ajuns la uşa mea, ci la Oficiul Poştal din zonă, de unde am primit un aviz că am de ridicat un colet extern voluminos. Am mai stat 20 de minute acolo la o coadă ca să-l ridic. În total 10 zile de aşteptare din momentul comenzii, ceea ce mi se pare foarte rezonabil pentru luna decembrie.
Concluzia? Dacă firmele româneşti nu-mi vor banii şi nu au de gând să facă vreun efort pentru a-mi vinde ceva, îi cheltui fără nici o remuşcare la englezi şi la germani. Cu banii daţi pe transportul din străinătate aş fi preferat să plătesc vreo taxă de urgenţă la importatorul român, dar ei nu se obosesc să propună aşa ceva şi, culmea, nici magazinele online nu vor să-i silească. Nu-i nimic. Peste câţiva ani, când Amazon ca fi ceva mainstream şi la noi, abia aştept să-i văd pe toţi cum tremură.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
5 comentarii
29/12/2010 la 12:01 PM
Ei de stiam ca ai nevoie de asa ceva ti-l dadeam la pret bun! Am unul aproape nou, adica a fost cumparat dar nu se potrivea pe placa.
Robert(Citează)
29/12/2010 la 12:33 PM
Iti inteleg durerea – am patit-o in repetate randuri cu mai multe magazine online. Misto e ca si dupa ce m-am certat cu ei la telefon, produsul tot apare pe site “La comanda”.
Eu am comandat multe de pe amazon.co.uk si majoritatea coletelor imi ajungeau acasa in 3-4 zile. De pe .de a durat ceva mai mult si a venit tot la posta. Nu stiu care-i figura, dar aparent asta e procedura, indiferent de dimensiunea coletului – care la mine era un plic d-ala cu folie antisoc.
Sebastian(Citează)
29/12/2010 la 4:04 PM
Cât a fost radiatorul, cât a fost transportul?
Programare Sociala(Citează)
06/01/2011 la 12:57 AM
Salut, poti sa imi spui cam cat ai dat pe transport? As vrea si eu sa imi comand niste boxe (altec lansing mx6021) de pe amazon care in romania costa de la 7 mil in sus, iar pe amazon le-am gasit si la 150$. Ai platit si ceva taxe la vama? Daca ai putea sa imi explici putin procedura :) Mie mi-e putin teama sa nu imi iau vreo teapa (am auzit ca sunt frecvente)
Costel(Citează)
06/01/2011 la 9:09 AM
@Costel: am dat 30 de lire pe marfa si inca atat pe transport.
In momentul in care esti pregatit sa dai comanda iti spune si cat e transportul. Daca ti se pare mult, le scoti din cos si gata. Chiar si daca ai dat comanda si vrei sa o anulezi, le scrii si aia e.
Procedura e mai simpla decat la magazinele noastre. Iti faci cont pe site-ul Amazon, bagi produsele in cos, mergi in cos si dai comanda. Te intreaba atunci pe ce adresa vrei factura si pe ce adresa livrarea, daca nu sunt aceleasi. Daca stii engleza sau limba site-ului, n-ai cum sa te incurci.
Taxe vamale nu sunt din UE. Nu stiu despre America, nu mai tin minte legile. Eu de asta am comandat de pe Amazon.co.uk, care e site-ul englezesc (stiam limba, era in UE). E si mai scump acolo, asa ca daca te descurci in franceza sau germana poti incerca acele versiuni de site. Cam toate fac livrari si in Romania, desi din Germania e sansa mare sa-ti ajunga la posta, nu la usa casei, coletul.
@Sebastian: ce zici tu se cheama bait & switch, te ademenesc cu un produs, afli ca nu e si poate cumperi altceva.
nwradu(Citează)