►► Black Friday: eMAG・Otter・MABO・Flip・Finestore・Best Value・Fashion Days・PC Garage・Dyson・AVstore・evoMAG・Libris・F64・Photosetup・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・Digi・Sevensins ◄◄
Campania Rom, cu înlocuirea steagului românesc cu cel american pe ambalajul ciocolatii Rom, a fost o păcăleală. S-a făcut un pic de valva, s-a readus brandul în mintea tuturor, e ceva în plus.
Totuşi, Alex Negrea o numeşte “superbă”. Mie nu mi se pare chiar aşa.
[blackbirdpie id=”26936100456″]
Campania nu a dovedit dragostea romanilor pentru brandul Rom, ci mai degrabă ura pentru americanizarea ţării. În toate discuţiile cu prietenii şi în ce am citit pe net, nimeni nu a pus problema la modul “băi ce bulangii ăştia cu ciocolată ROM, ne iau produsul nostru şi pun steagul american pe el“, ci mai degrabă că “ăştia chiar cred că o să cumpere cineva un produs cu steagul SUA pe el?“.
Cu alte cuvinte, nu ştiu câtora le pasă de soarta Rom-ului şi doar erau nervoşi că iar mai băgăm steagul american pe undeva, aşa cum mai nou ne agităm şi de Halloween sau Valentine’s Day sau 4 Iulie. Întrebarea dacă a meritat sau nu campania Rom nu îşi găseşte răspuns decât printr-o altă întrebare: aţi cumpărat o ciocolată Rom datorită acestei campanii?
În altă ordine de idei, în Auchan poţi cumpăra ambele variante.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
11 comentarii
10/10/2010 la 7:44 PM
nu
e o campanie de marketing stupida
0Minime0(Citează)
11/10/2010 la 3:39 AM
Nu. Nici trecerea la ambalajul cu steagul american si nici revenirea la cel vechi.
Am cumparat insa inainte de campanie (ironic, pe 23 august – m-am uitat sa vad cand am facut poza) in formatul tableta de 100g pentru ca eram curioasa sa vad cum arata pe sub ambalaj.
Ana(Citează)
11/10/2010 la 9:45 AM
S-a vorbit despre ea? Au scris 90% din situri/bloguri? S-a facut tevatura? A avut deci succes. Pana acum ceva timp nici naiba nu discuta despre ciocolata durerii, decat astia care o mai consumam din cand in cand, ca nu e nus’ cat de stralucita oricum. Cu ocazia asta insa toate “canalele” au vuit pe tema respectiva.
dojo(Citează)
11/10/2010 la 11:02 AM
@dojo, scopul unei campanii de promovare e sa VANDA.
Oricum ai da-o tot acolo ajungem.
mArius(Citează)
11/10/2010 la 6:07 PM
Am ginit de la inceput campania de ațâțat trendinezi. Cu toate astea, eu, care nu mananc ciocolata de obicei (doar cand deschid frigiderul si e singurul lucru comestibil pe care reusesc sa il zaresc), care nu poftesc aproape niciodata la dulce, am cochetat un pic cu ideea de a cumpara asa ceva, macar ca tot i-au facut atata reclama.
Totusi, cred ca e din cauza numelui care aduce a ceva ce-mi face pofta. Chiar, oare cum o fi sa inventeze astia o ciocolata cu numele “Bere”.
nashu_mare(Citează)
11/10/2010 la 7:16 PM
Ca sa fim sinceri, campania a fost un esec total, iar ca sa o dreaga, au fost obligati sa revina la ambalajul cunoscut de oameni. Sunt convins ca rafturile alea pline de ROM cu steag american au disparut doar cand marfa a fost dusa la gunoi.
Dan(Citează)
11/10/2010 la 7:32 PM
Nu stiu ce sa zic… chiar cred ca a fost o chestie de valva. Nu e nimeni cu adevarat revoltat de ambalajul ciocolatii, e ci doar din lipsa de altceva mai interesant ne dam cu parerea. E doar o ciocolata totusi.
@marius: nu neaparat, exista si campanii care au ca scop cresterea awareness-ului unui brand. Doar ca eu n-am auzit pe nimeni agitandu-se pro Rom, ci anti-SUA.
@nashu_mare: putea fi mai amuzant daca faceau o campanie prin care sa anunte schimbarea numelui din Rom in Tigan.
nwradu(Citează)
20/10/2010 la 3:11 PM
Toti cei care ati spus ca aceasta campanie a fost un esec sunteti penibili.
Spuneti-mi si mie ultima campanie care a atras atata valva pe un produs atat de nepopular in zilele noastre. Vorbea cineva de Rom pana acum? Ca firma, ti se da un produs si se spune, fa-i ceva , vinde-l .
Toti desteptii de mai sus care au zis ca nu e buna campania, voi ce ati fi facut geniilor? Va dati destepti, dar nu va puneti intrebarea, care e solutia pt rom?
Poate nu au crescut mult vanzarile, dar a fost tot ce se putea cu produsul respectiv.
Mai ganditi si din punctul de vedere al celelorlalte persoane.
Georgel(Citează)
21/10/2010 la 12:04 AM
@Georgel: mai citeste o data postul meu. Tocmai am spus ca in aceasta campanie s-a vorbit despre americanizarea noastra, nu despre Rom ca produs existent pe piata.
nwradu(Citează)
23/10/2010 la 10:16 PM
Am tratat subiectul acesta atunci cat era cald aici http://electorul.wordpress.com/2010/10/03/bataie-de-joc-la-adresa-romnilor-printr-o-reclama/
eLectorul(Citează)