►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
Am fost vreo 3-4 ore şi pe la Webstock 2010, cât să iau pulsul evenimentului. Am ascultat câteva prezentări, am cunoscut în sfârşit şi face-to-face diverşi oameni cu care dialoghez online şi am stat inclusiv la gala de premiere. Iată câteva concluzii.
În primul rând Cristi Manafu merită felicitat pentru o organizare excelentă. De la săli la catering, la video şi sonorizare, la program, încadrare în timp şi organizarea generală, totul a mers foarte bine. Mi-a plăcut în special gala de premiere, organizată cu o sală plină, cu citirea de către altă persoană a celor trei premianţi de la fiecare categorie, cu diplome şi premii date de domnişoare elegante. Propun să organizeze el şi Roblogfestul.
În al doilea rând vreau să spun că mă onorează faptul că am fost inclus de Ionuţ Oprea de la clickio.ro şi standout.ro în prezentarea lui. Am intrat în sala tocmai când se menţiona mobbi.ro şi veteranul nwradu.ro, o surpriză foarte plăcută pentru mine.
Mulţi prezentatori mi-au lăsat o părere proastă prin amatorismul lor. Am văzut oameni care nu ştiu să vorbească în fata audienţei, care nu au o prezentare coerentă de pus pe proiector, care nu îşi controlează bine domeniul. Ar fi cazul să-şi dea seama că îşi reprezintă acolo firma la care lucrează şi că uneori lăsa o impresie negativă. Mă plângeam la Romanian Developers Day că oamenii tehnici n-ar trebui să fie lăsaţi să facă prezentări pentru publicul general, pentru că discursul nu e punctul lor forte. Acolo erau totuşi scuze bune, dar aici? Vă rog, dragi firme, nu mai lăsaţi să vă reprezinte brandul nişte angajaţi care nu ştiu să vorbească, să menţină atenţia publicului, să se exprime corect şi fluent. Doar voi pierdeţi!
Am rămas şi cu impresia de hoţie. Firmele de PR se laudă cu campaniile pe care le-au făcut de parcă ar fi inventat roata şi folosesc tot felul de exprimări şi cuvinte mari (inclusiv Twitter, comentarii, afişări sau reach sunt concepte mari și misterioase pentru unii clienţi), dau o ţeapă şi iau bani pe unele campanii ineficiente. Firmele care au beneficiat de o campanie şi apoi vin şi se laudă cu ea, arătând nişte cifre şi statistici atât de trase de păr încât simpla judecata de bun simţ le desfiinţează imediat, nefiind nevoie de experţi pentru asta. Şi totuşi aceste firme sunt convinse că au dat banii pe ceva util.
Am văzut mult amatorism în rândul publicului şi al celor care puneau întrebări. Aşa cum a punctat foarte bine un domn, cei ce puneau întrebări o făceau, în majoritate, nu pentru a cere mai multe detalii sau pentru a învăţa mai multe, ci doar ca să contrazică, să facă o ironie, să se arate ei mai deştepţi.
Având în vedere cele trei paragrafe de mai sus, cred că astfel de evenimente ar trebui organizate mai des. Întreg domeniul comunicării online pare a fi la începuturi în România. La fel ca la orice proiect, o fi deci nevoie de “şedinţe” mai dese. Trebuie să se facă mai des prezentări, ca să înveţe mai rapid din greşeli cei ce au de învăţat. Trebuie să vorbească mai mulţi oameni, pentru că cei ce nu ştiu să o facă să înţeleagă asta mai rapid. Trebuie o educaţie mai bună pe toate fronturile.
Ce se face, în schimb? Păi eu am plecat cu impresia că mulţi PR-iști, mai ales cei tocmiţi doar preţ de o campanie, preferă să prostească beneficiarul cu tot felul de cifre şi cuvinte mari şi interesante, doar ca să-i ia banii. Dar cresc vânzările? Creşte awareness-ul acelui brand şi nu doar pentru o săptămână, ci pentru o perioadă mai lungă? Nu cred că le pasă. Au luat banii, au trecut la următorul client, fără să le pese că primul poate nu va mai învesti deloc în online, după ce nu a văzut o creştere efectivă a vânzărilor. Dau o țeapă acum și distrug piața pentru viitor.
Panoramice din cele doua sali:
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
5 comentarii
18/09/2010 la 12:36 AM
pe opera nu afiseaza pozele. adica daca dau click pe thumb face un ecran alb unde banuiesc ca apare poza mai mare, si ramane gol. poate e doar la mine, nu stiu.
alex(Citează)
18/09/2010 la 1:34 AM
E doar la tine pentru ca esti ultimul utilizator de Opera din lume. De curiozitatea, intra pe mobbi.ro si cauta un post cu o galerie foto si vezi daca face la fel sau acolo merge.
Merge ok in firefox si chrome si ie8, iar in Ie9 beta trebuie sa activezi modul de compatibilitate pentru acest site. Nu stiu de ce, dar voi cauta. E nasol ca ala e un plugin si nu am mare influenta asupra lui.
nwradu(Citează)
18/09/2010 la 7:08 AM
@nwradu, intre un plugin lightbox (sau ce-o fi) si Opera, ghici ce aleg? In rest se pot vedea imaginile si cu click dreapta – open in new window. Opera rules.
Web(Citează)
20/09/2010 la 2:20 PM
La Black swan s-a citat sursa powerpointului? :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Black_swan_theory
Skandalouz(Citează)
20/09/2010 la 6:34 PM
Nu stiu, n-am asistat pana la sfarsitul ei pentru ca ma interesau mai mult prezentarile din cealalta sala. Dar Andrei a spus la inceput despre carte, cine a scris-o, a intrebat cine a citit-o, etc. Banuiesc ca acolo e sursa.
nwradu(Citează)