►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Am cumpărat până la urmă un kit Logitech Cordless Desktop Wave şi l-am luat de la Domo, unde l-am găsit cu 50 de lei mai ieftin decât în alte magazine. Probabil că preţul redus e obţinut prin rabatul de la alte servicii.
Mă duc, după ce l-am plătit la casă, la garanţie. Respectivul angajat, ce-i drept, singur cu 5 clienţi aşteptând să le fie făcute garanţiile, mă vede cu kitul sub braţ şi-mi spune “bonul e suficient pentru garanţie, veniţi cu el în primele 6 luni şi vă schimbăm produsul!”. Bine, bine, zic eu, “dar în restul de 4 ani şi 6 luni ce fac?”, pentru că Logitech dă 5 ani garanţie, scrisă mare şi pe cutie.
Se uită un pic incomodat la mine şi nu-mi mai spune nimic. În timp ce se printa certificatul altui client mă cheamă în faţă, îmi completează seria produsului pe un certificat Domo şi mi-l dă, arătându-mi că scrie în certificat că e 5 ani garanţia. Mă uit şi eu mai atent şi observ că scria că durata medie de utilizare pentru produsele IT este de 5 ani, iar termenul de garanţie, scris cu trei rânduri mai sus, era cel standard de 24 de luni.
Îi arăt astea, omul ridică din umeri şi-mi spune că nu mă poate ajuta mai mult de atât. Ăla e formularul lui de garanţie. Logitech, bulangii ăştia, îşi permit să dea 5 ani de garanţie şi să strice planurile unor magazine de treabă precum Domo, care vrea să-ţi dea doar 6 luni şi eventual 2 ani, după ceva observații.
N-am insistat, mi-am luat tastatura şi am plecat. Eu sunt convins că acest kit va rezista 5 ani fără probleme şi nu voi avea nevoie de garanţie. Sunt convins şi că Domo, cu această atitudine, nu va mai fi pe piaţă peste 5 ani, aşa că un certificat de-al lor tot nu mi-ar folosi.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
12 comentarii
06/09/2010 la 4:19 PM
Sa-mi zici cand / daca o sa inceapa mouse-ul sa dea dublu click in loc de single click. :D
Stefan(Citează)
06/09/2010 la 4:43 PM
stai linistit, customer supportul de la logitech e peste intelegerea domo. Daca ti se intampla sa nu mai mearga unul din cele doua produse, ii faci o poza in care sa se vada defectul si serial numberul (eventual il scrii tu pe o foaie de hartie) si-o trimiti prin email la serviciul de support. In mod normal in cel mult o luna ar trebui sa-ti trimita alt produs nou. Cel putin asa s-a intamplat la tastatura g5 a mea si asta a fost procedura. nu mai tin minte exact unde si cui am dat mail, ca s-a intamplat acum vreo 2 ani, dar sigur a mers :)
Geo(Citează)
06/09/2010 la 5:01 PM
oricum bonul in mai putin de 6 luni se sterge ca cerneala e de 2 lei
cartus(Citează)
06/09/2010 la 5:08 PM
Garantia nu este mai mult decat o componenta a marketingului, ca si pretul. Per total, fata de clientul roman, stau bine, daca au pretul cu 50 de lei mai mic decat in alte parte.
M-au intrebat si pe mine niste clienti daca le dau garantie 5 ani. Raspunsul meu a fost clar “da, evident ca iti dau, daca platesti cu 58% mai mult decat in cazul garantiei de 1 an”. Ce zici, au vrut garantie 5 ani de zile? Mai ales ca stiau ca, de fapt, e acelasi produs.
Revenind la cazul de fata, magazinul este cel care vinde produsele si lui ii revin cele mai multe dinte costurile cu garantia (dupa cum spuneam si zilele trecute, nu e rentabil sa transporti un singur produs cu valoare atat de mica).
nashu_mare(Citează)
06/09/2010 la 7:06 PM
@Stefan: am inlocuit cu el un mouse Mx310 care merge perfect si acum. I-au cazut piciorusele de cauciuc, dar nu conteaza.
@Geo: cam la asta ma asteptam si eu si atunci n-am mai insistat, ca stiu ca nu la Domo ma duc la garantie in caz de ceva.
@cartus: foarte adevarat si aviz celor care se bazeaza pe bon! Faceti o copie xerox la bon, ca alfel se sterge (eu am patit-o recent cu bonul de rovigneta, care nu a rezistat un an).
@nashu_mare: da, dar aici nu Domo imi da garantie, ci Logitech. La ei ma duc in caz de ceva, ei au service-uri autorizate sau inlocuiesc direct produsul, etc. Produsele lor se vand in tot felul de magazine mai mici si mai mari, nu te poti astepta sa le gasesti si peste 5 ani tot acolo. E ca si la telefoane.
nwradu(Citează)
11/09/2010 la 10:46 AM
Domo pute de la distanță, o husă de telefon care la raft e trecuta 8 RON când ajungi să o plătești este 12 RON, după care încep să dea vina unii pe alții… și să își arate incompetența. Profită de faptul că lumea nu face scandal și înghite mizeriile astea care în alte țări (desigur civilizate) i-ar putea costa, după caz, amenzi serioase, închiderea lanțului de magazine și chiar suspendarea dreptului de a mai activa în comerț pe o perioadă de minimum 5 ani (cazul Germaniei la abateri repetate).
eLectorul(Citează)
14/09/2010 la 11:36 AM
Pe scurt lucrurile stau cam asa – daca importatorul este Scop Computers atunci ai garantie de 5 ani si este mai scump, daca este domo atunci ai garantie de 2 ani si este mai ieftin. Uita-te pe abtibildul de pe cutie unde scrie importatorul.
vasi(Citează)
19/09/2010 la 11:13 PM
Pe cutie e scris 5 ani de la Logitech, in toate limbile cutiei. Nu ma intereseaza cine e importatorul, ala doar face o formalitate si ia bani pentru asta, garantie mi-o da altcineva.
nwradu(Citează)
19/09/2010 la 11:25 PM
Nu, garantia ti-o da comerciantul, nu furnizorul lui, care face mai mult decat o formalitate. Cel mai bun exemplul pentru chestia asta e diferenta destul de mare de pret intre Domo, care nu oferta cinci ani, si restul.
Ca tu poti sa te duci si in alte locuri, e alta chestie. Din punct de vedere legal, Domo, care ti-a vandut produsul, e responsabil cu garantia iar el se angajeaza sa o asigure doar doi ani.
La sistemele pe care le comercializati voi la munca, cine ofera garantie, voi sau furnizorii vostri?
nashu_mare(Citează)
19/09/2010 la 11:38 PM
Difera de la caz la caz, dar in general la IT garantia nu ti-o ofera vanzatorul, ca nu prea are cum. Uite la HP… poti cumpara produsul de oriunde si poti sa-l duci la orice service autorizat HP, unde cata vreme e in garantie ti-l repara pe gratis. La Logitech a explicat foarte bine Geo ce si cum. La telefoane poti sa cumperi unul de la chioscul din colt si sa-l duci la service la cele cateva centre care ofera asta. La eMag mi-au desfacut cutia si mi-au dat garantia pusa de producator inauntru, pe formularul oficial HTC.
Eventual vanzatorul poate face asta pentru tine, fie sa te trimita la acel centru fie sa-ti duca ei aparatul, ca intermediari. Ca doar nu crezi ca Domo repara si tastaturi si masini de paine in spatele magazinului?
nwradu(Citează)
20/09/2010 la 12:13 AM
Tocmai, ca nu repara ei, insa garantia sunt obligati prin lege (certificatul de garantie este un act) sa ti-o dea si sa o asigure si asta indiferent de prezenta unei “reprezentante” oficiale in Romania sau in Europa, care azi exista, maine s-ar putea sa nu mai existe. Altfel, chiar si magazinul din colt e obligat sa iti ofere garantie (Faza interesanta: acum cativa ani am cumparat un telefon de la un magazin on-line “de coltul strazii”. Curios, pe ceritificatul lor de garantie scria “KTech”, adica Ultra Pro, care intre timp au dat si faliment).
Trebuie sa faci diferenta intre garantia legala si garantia internationala oferita de producatorul echipamentului, sunt doua concepte diferite. Unul tine de protectia consumatorului si altul tine de marketing. Vanzatorul nu “poate” doar “sa te trimita la acel centru” sau “sa-ti duca ei aparatul”, el este practic legal obligat sa faca asta daca numai asa se poate rezolva defectul aparut in garantie. Nu este legal sa te indrume doar catre reprezentanta din Romania, mai ales daca nu au nicio intelegere/contract de service cu aceasta. La un moment dat, pentru a se asigura ca toate operatiunile din Romania se desfasoara prin ei, reprezentanta poate refuza produsele care nu au fost cumparate de la ei si, legal, nu ai ce sa le faci.
nashu_mare(Citează)
13/11/2013 la 3:09 AM
DOMO sunt tepari… asta trebuie sa stie toata lumea. Isi bat joc de clienti, iti vand produse reparate, iti trimit de pe domo.ro, in cazul in care comanzi, produse desigilate si defecte, iar apoi dau vina pe tine, ca tu le-ai stricat. Am patit eu asta ! De-aia scriu acum ! SPER SA STIE TOATA LUMEA CAT DE MIZERABIL ESTE DOMO ! Si sa nu mai cumpere nimeni de la acesti penibili ! DOMO merita sa intre in faliment, sunt niste comunisti, hoti, iti vand lucruri defecte, fara garantie. Stiu doar sa iti ia banii si sa isi faca reclame, ATAT ! Asta stie oricine.
Dana(Citează)