un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Greu cu semnele astea noi

27 Aug 2010  ·

GÂNDURI  ·

6 comentarii

Zilele trecute, pe Şoseaua Olteniţei, o babă cu un câine șoricar (din acela foarte gras) în lesă vroia să treacă strada. Baba era pe banda întâi deja, dar nu oprea nici o maşină, ba chiar toate o claxonau. Baba vocifera şi arăta scandalizată spre semnul de trecere de pietoni care se afla pe stâlpul din dreptul ei.

Atât doar că nu era semnul de trecere de pietoni, ci cel de “atenţie, urmează o trecere de pietoni”. Şi într-adevăr, trecerea reală era la 10 metri mai încolo, marcată prin semn pe stâlp şi zebră pe asfalt. Baba habar n-avea. Ea vroia să traverseze pe acolo și credea că e legal. Pun pariu că până şi şoricarul ştia mai bine ce trebuia făcut şi îşi blestema zilele pentru că, legat fiind în lesă, risca să fie şi el omorât de stăpâna cea cretină.

Problema e una de necunoaştere. Am mai spus-o şi înainte, pietonii care nu au carnet de conducere nu ştiu nimic din regulile traficului. Nu ştiu semnificaţia semnelor, care e de avertizare şi care indică ceva real. Nu ştiu că la o trecere de pietoni maşinile nu sunt obligate să oprească până când pietonul nu pune piciorul pe stradă. De asta mulţi stau pe trotuar sau la un semn de avertizare şi înjură maşinile şi tinerii care nu mai opresc şi te omoară pe stradă. Pentru cei ce n-au condus niciodată ar fi trebuit făcute nişte ore pe la şcoală sau emisiuni la tv, să înveţe şi ei ceva despre lumea din jurul lor.

PS: de câte ori trec prin rondul de la Universitate trebuie să mă feresc de proştii care nu înţeleg benzile de acolo. Rămân la ideea mea cu marcajul colorat.

asus s5507

    6 comentarii

  1. 19 ani am fost pieton fara carnet si le-am stiut. Eu zic ca orice om capabil sa gandeasca logic poate sa le distinga: cel de presemnalizare are un CHENAR ROSU, celalalt e cu ALBASTRU. Mie mi se pare incredibil de evident.

      (Citează)

  2. cred că aceste treburi se învaţă familie sau cel puţin aşa ar trebui să se întâmple. în plus, eu spre exemplu, am prins nişte ore de educaţie rutieră în şcoala primară, prin clasa a 4-a, dacă nu mă înşel. ba chiar am fost şi pe la nişte concursuri organizate de poliţia rutieră din Craiova. needless to say că doar ce începuseră să fie angajate femei în poliţie şi tipa care s-a prezentat la concurs ca delegat din partea băieţilor cu ochii albaştrii era … smoking hot :D

    revenind. de curiozitate o s-o-ntreb pe mama (care-i cadru didactic) dacă se mai fac astfel de ore :)

      (Citează)

  3. pe mine ma amuza prostii care asteptand la o intersectie semaforizata comenteaza ca primul semafor e rosu, iar cel de-al doilea verde (stiti, cand sunt doua strazi paralele cu sensuri opuse)… si injura ca sunt stricate. totusi, radu, regulile rutiere sunt diferite de la tara tara. in Austria soferii au un timp mai indelungat la semafor, iar verde pentru pietoni apare doar atunci cand sunt mai multi stransi pe trotuar si masinile sunt in numar mai mic (cel putin asa e in Viena). pentru a traversa o strada destul de lata, aveam la dispozitie vreo 20-30 de secunde… aproape alergam. Iar in Norvegia lucrurile stau exact invers. Stradutele in Bergen sunt foarte inguste (e zona montana, dar nu sunt prea multe curbe), dar soferii opreau si daca te vedeau pe langa strada (desi nu doream sa traversez, ei imi faceau semn ca pot traversa) si incetineau fara sa te injure, daca mergeai pe strada. Si nimeni nu se supara sau mai ales sa te claxoneze ca te deplasezi incet. Asa ca tu ca sofer crezi ca e normal sa nu opresti la trecere pana nu pune pietonul piciorul pe strada, dar eu cred ca e mai civilizat sa lasi pietonul sa treaca daca il vezi ca sta la trecere cu fata spre strada. Intentia se vede clar. Si eu am carnet, dar stiam regulile si inainte de a-l avea. Si chiar daca masina e un obiect masiv care nu se opreste din metru in metru, totusi mai importanta e viata (si a soferului si a pietonului), asa ca mai bine opresti decat sa o pui in pericol.

      (Citează)

  4. Nu stiu daca trebuie neaparat sa iti zica cineva. Casti ochii de cateva ori si faci legatura dintre indicatorul albastru si marcajul de pe asfalt. Asta daca iti pasa de fundul tau.

      (Citează)

    • @simi, @knox: nu-s toti destepti ca voi. Unii chiar trebuie invatati. Si nu doar la ore de dirigentie, ca baba aia le-a uitat in cei 180 de ani care au trecut de atunci. Sa mai zic pe la tara? Pe DN1, unde te astepti ca lumea sa stie sa traverseze corect?

      @docica: n-are rost sa ne comparam cu strainii. Acolo lumea opreste si daca stai pe trotuar. Au oprit masini pentru ca stateam in mijlocul drumului, ilegal, si faceam fotografii la un monument. M-au asteptat sa termin, nu m-a claxonat nimeni. Au oprit masini ca sa treaca, pe unde a avut chef, un grup de 50 de turisti in sir indian. N-a claxonat nimeni nici atunci. Altii nu sunt asa grabiti si disperati ca noi.

        (Citează)

  5. Sau e posibil ca babei sa nu-i bata faza lunga asa bine. Miopie, glaucom si altele. Oricum e nevoie de educatie, chiar si pentru cei destepti. Uneori nu observi/constientizezi ceva decat daca ti se baga in fata.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus