►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Toate oraşele mari din străinătate sunt brăzdate în lung şi în lat de zeci de linii de metrou şi sute de staţii. Noi de ce nu? Păi putem să luăm ca exemplu extinderea cu 3 staţii a liniei 4, de la 1 Mai şi până la Laromet, pentru a fi lămuriţi pe deplin despre cheful de muncă şi managementul românesc.
Magistrala 4 de metrou a fost începută, că tot subteranul de altfel, de Ceauşescu, dar în acelaşi an a fost împuşcat şi deci lucrările s-au oprit. Trebuia să aibă 7 staţii: Gara de Nord, Basarab, Griviţa, 1 Mai, Pajură, Bazilescu şi Laromet. Primele 4 staţii au fost finalizate prin anul 2000, dar ultimele 3 nu sunt gata nici acum.
Care e situaţia exactă? S-a făcut ceva tunel în zona Podului Constanța, intrările în staţii sunt făcute, dar acoperite cu tablă, iar în subteran nu am de unde să ştiu ce este (chiar, mă întreb dacă e ilegal să intri acolo). Metrorex-ul lucrează, dar în ritm de melc.
Metroul este un business din care ies bani grei. Zona Bucureștii Noi e legată de oraş doar prin câteva linii de tramvai şi autobuz. Ca să ajungi în centru trebuie să schimbi mai multe mijloace de transport. Într-o situaţie mai tristă stă Şoseaua Chitilei, paralelă cu Bucureştii Noi, de unde doar tramvaiul 45 ajunge în Piaţa Victoriei, în rest coborî la 1 Mai şi mai schimbi vreo 2-3 metrouri sau autobuze ca să ajungi la Universitate, să zicem. Metroul ar aduce bani mulţi la buget, dovadă că până şi FMI-ul a cerut scumpirea tarifelor la cel existent, fiind un business bănos şi pentru care nu este concurență.
De ce zic că este o problemă de management? Pentru că Metrorex-ul munceşte în ritm de melc, în loc să tragă tare şi să-l termine. Ar trebui luat un împrumut de la o bancă, finalizat în timp record noul tronson şi deschis larg buzunarul pentru a încasa banii de la călători. Pe site-ul oficial scrie că banii vin de la bugetul ţării, deşi acum ceva ani se vorbea de un împrumut de la BERD. Bănuiesc deci că nu s-a concretizat acel împrumut. Bun, dar e vorba de doar 60 de milioane de euro, nu e o sumă mare. Sunt sigur că orice bancă mai mare din România ar accepta să ofere acest împrumut, pentru că ar primi sigur banii înapoi. În fond, Metrorex-ul are venituri de 150 de milioane de euro pe an [sursa Money.ro].
E vreo scuză pentru lipsa unei strategii profitabile? Sau sunt prea ocupaţi cu grevele? Să ne mai gândim ce bani s-ar câştiga prin construirea metroului în Drumul Taberei? Sau că dacă s-ar realiza toate extinderile prezentate pe site-ul oficial, am fi şi noi că restul capitalelor europene?
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
2 comentarii
09/08/2010 la 2:06 PM
Vezi ca tocmai te-au hackuit, prietene – https://www.nwradu.ro/.
Web(Citează)
18/08/2010 la 1:31 AM
in primul rand, cele trei statii sunt defapt doua, “parc bazilescu” fiind ultima pe aceasta ruta, asta cel putin urmatorii 15-20 ani pana se rezolva cu niste exproprieri. in al doilea rand, lucrarile la acest tronson au reinceput in forta, urmand ca in primavara sa se puna in functiune(asta daca nu se opreste finantarea).
anonim(Citează)