►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
Să dea banii înapoi la cei păgubiţi. Acum. Problema lor principală nu este că s-au furat nişte bani, aia se mai întâmplă, ci că i-au furat chiar angajaţii băncii, şi nu nea Fonfăilă de la ghişeu, angajat pe un salariu modest, dar cu milioane de euro pe mână, ci directoarea băncii. Lovitura de imagine este una imensă şi deja apar oameni care se duc acolo să-şi scoată banii şi să-i pună în altă bancă. Nu pentru că s-ar teme de un nou furt la Credit Europe Bank, ci pentru că şi-au pierdut complet încrederea în bancă, în management şi în sistemul lor de evaluare şi supraveghere a angajaţilor. Banca asta nu merită să îmi gestioneze mie banii.
Şi atunci banii trebuie returnaţi urgent. Suma nu e mare, cam 1,5 milioane de euro. Îi iau din profitul de anul trecut, opresc amenajarea unei noi agenţii şi redirecţionează banii la oameni, îşi vinde directorul maşina de lux, cer la banca mamă de afară, se împrumută la CEC, nu contează cum. Dar luni ar trebui să-i cheme înapoi pe toţi cei păgubiţi, să le dea banii în mână şi apoi să anunţe cu surle şi trâmbiţe că au făcut asta de acum. De acum, nu după ce se termină ancheta poliţiei, nu după ce se vede câţi bani din cei furaţi sunt găsiţi şi unde. S-ar termina cu dezastrul de imagine pe care îl constituie o babă plângând la televizor că i-au dispărut economiile din cont. În plus, dacă ar înapoia banii atât de repede şi i-ar ruga pe respectivii păgubiţi să-i depună tot la Credit Europe şi i-ar asigura că aşa ceva nu se va mai întâmpla niciodată, probabil că mulţi ar accepta să-şi ţină tot acolo banii.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
8 comentarii
14/08/2010 la 3:34 PM
Corect! Ai mare dreptate dar eu tot doresc o moarte subită băncilor. Şi nu de-aia prin faliment ci aşa prin întîmplări surprinzătoare: un angajat mai deştept decît sistemul de pază, cîteva bulversări ale bazelor de date… etc. Am o ură imensă pe aceste instituţii care se comportă ca nişte cămătari cu clienţii. Fără nici un regret mi-aş dori din tot sufletul să fiu contemporan cu o scenă în care băncile să intre într-o încurcătură din care ar trebui să dea nişte explicaţii clienţilor şi să nu le iasă de nici o culoare. Şi nu ştiu de ce trăiesc deja cu impresia că băncile nu prea mai au pe unde scoate cămaşa, le-a cam sunat ceasul. Moarte băncilor!
Meneopol(Citează)
14/08/2010 la 9:05 PM
Am reusit in sfarsit, dupa 1 luna de schimbat carduri si adrese sa fac cont la o banca din SUA, ca probabil vom reveni aici si e bine sa ai si bani pe card american, ca nu te omoara comisioanele, cum te omoara daca ii scoti aici de pe cardul BCR de pilda.
Culmea este ca banca in cauza a avut acum cateva saptamani ceva similar cu ce s-a intamplat la banca din Romania. Aici insa miscarea este altfel: imediat se dau banii celor pagubiti si se iau dupa aia la bani marunti cei vinovati. Nu am niciun dubiu ca vor plati cu varf si indesat.
Mesajul pe care banca il trimite insa spre mine, clientul lor, este ca, orice se intampla, imi primesc banii. Asta conteaza. Din partea mea sa fure toti angajatii lor, dar sa nu ma afecteze pe mine.
Ascunderea rahatului sub pres nu rezolva nimic. Pentru ca, in loc sa pierzi doar banii aia (pe care oricum ii vor recupera de la vinovati intr-un anumit timp), pierzi fosti clienti si VIITORI clienti.
Banca asta la care suntem a anuntat toti angajatii sa se creeze cat mai multe conturi noi. Vor primi bineinteles ceva comision si toti trag acum sa aduca noi clienti. Noi clienti care aduc BANI bancii, bani ce vor acoperi rahatul provocat de hoti si vor ajuta banca sa se dezvolte in continuare. Si, stiind care este atitudinea bancii fata de deponent, client vine relaxat pentru ca stie ca, daca shit happens, aia e treaba bancii nu a lui.
dojo(Citează)
14/08/2010 la 9:34 PM
@dojo: exact, pierd viitori clienti si mai ales din cei cu multi bani, pentru ca acum s-au trezit fara bani in cont nu oameni cu 500 de lei depusi, ci din cei cu 160.000 de euro, cum il auzeam pe un nene.
Vezi ca in strainatate cheia succesului e sa platesti direct cu cardul, nu sa scoti bani la bancomat. Daca faci plati, comisioanele sunt 0, daca nu ma insel, si ai si un curs de schimb foarte bun. Daca iei la bancomat te-a rupt taxa.
@Meneopol: si cum ai trai fara banci? Omenirea s-a indreptat iremediabil spre acest curs al economiei bazate pe banci. Nu se poate fara. Salariul tau vine dintr-o banca. Ai vrea sa ti dea directorul din sertarul incuiat din birou? I-ai tine in casa, sub plapuma? Ai strange bani din salariu 10 ani ca sa-ti iei o masina, in loc sa faci un credit la banca? Sunt un rau necesar, nu se poate fara. Ce trebuie sa-ti doresti e un organism mai serios de supraveghere a bancilor si niste contracte facute mai cu cap, nu din astea cu rata variabila si pacaleli.
nwradu(Citează)
15/08/2010 la 12:20 AM
Ori eşti prea tînăr ori eşti prea naiv. Binenţeles că se poate trăi fără bănci. Şi nu te-ai săturat să crezi că băncile vor deveni instituţii serioase? Aşa sînt de cînd au fost înfiinţate, asta e menirea lor. Nici un organism nu va putea controla aceste instituţii tocmai pentru că ele fac legea. Nu te sperie entităţile astea monopoliste? Eu zic că ar trebui!
Meneopol(Citează)
15/08/2010 la 10:16 AM
Bineinteles ca se poate, dar daca se pornea pe calea asta de acum cateva zeci sau sute de ani. Zi-mi tu acum ce ar trebui facut daca maine ar da faliment bancile. Iti dai seama ca in primul rand nu exista suficienti bani, nu? Daca toti oamenii ar vrea sa-si scoata banii din banci, n-ar fi destui in circulatie. Ce-ar face toti care au credite, ce-ar face cei care au de platit una alta, etc? Ca e usor de zis “ce bine ar fi fara banci”, dar descrie-mi pasii pentru a ajunge in acea situatie.
nwradu(Citează)
15/08/2010 la 10:52 PM
E tarziu, raul a fost facut, desi au incercat sa musamalizeze povestea la inceput. A, l-au trimis pe un VP la fata locului dupa, sa mai salveze aparentele… Primitiv.
ipo(Citează)
16/08/2010 la 9:03 AM
exact, the harm is done, n-ai cum sa dai banii inapoi la oameni pana nu stii ce oameni au fost pagubiti, nu?
nici n-ar avea cum sa faca legal transferuri in conturile omuletilor alora… nu e chiar asa de simpla treaba.
add(Citează)
17/08/2010 la 8:48 AM
In aprilie am vrut sa fac un credit chiar la aceasta filiala…Am renuntat pentru ca dobanda de 28,5% mi s-a parut mare. Acum cred ca nu as face un credit la ei nici sa fie dobanda de 10%…Iar ca sa depun bani la banca lor – nici intr-o mie de ani!
Mike1410(Citează)