►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Pe CNN văd o reclamă la noua Renault Laguna Coupe care are 4 roţi directoare, adică şi cele din spate cotesc. Ciudat, nu? De obicei doar pe la basculante sau betoniere mari mai vezi aşa ceva şi atunci e vorba de două seturi de roţi din faţă, nu şi de cele din spate. Cu ce ajută? Habar n-am. Teoretic poţi coti mai “din strâns” (supravirare), dar mă întreb dacă îţi trebuie timp ca să te obişnuieşti cu acest sistem sau nici măcar nu îţi dai seama că există.
Am fost curios să văd cât costă această extraoptiune, aşa că am intrat pe Renault.ro. La noi nu este. Francezii nu vând şi în România această tehnologie, probabil fiindu-le frică să nu o copiem şi să o integrăm şi noi pe Sandero. De reţinut că la noi Laguna Coupe începe de la 28.000 de euro cu TVA pentru versiunea 2.0 Turbo pe benzină.
Pe Renault.fr am putut afla mai multe despre 4Control, căci aşa se cheamă sistemul. Iată o descriere în franceză, pentru cei ce poţi să-şi traducă singuri:
Renault Laguna offre une précision de direction inégalée.
Ses 4 roues directrices procurent à Laguna une stabilité et une maniabilité exceptionnelles. Le secret de l’innovante technologie 4Control ? Des roues arrière dont l’angle de braquage est modulé en fonction de la vitesse.
- A basse vitesse (< de 60 km/h), les roues arrière braquent dans le sens opposé à celles du train avant pour une plus grande agilité. Le rayon de braquage réduit facilite également les manœuvres notamment en ville. Les mouvements de volant réduits favorisent la maniabilité sur route sinueuse, dans un grand confort de conduite.
- A vitesse élevée (> de 60 km/h), les roues arrière braquent dans le même sens que les roues avant. En courbe, le train arrière s’inscrit ainsi parfaitement dans la trajectoire, pour une sérénité optimisée. Le véhicule acquière ainsi une stabilité optimisée et une tenue de cap optimale.
Pe scurt (dar după 11 lungi ani de franceză) spune că la viteze de până la 60 la oră roțile din spate cotesc în direcţia opusă celor din faţă, pentru o manevrabilitate mai bună prin locuri strâmte, iar peste 60 la oră cotesc în aceeaşi direcţie ca şi trenul din faţă, pentru ca maşina să fie mai stabilă pe traiectoria sa. Interesant, nu? Să sperăm că nu dă eroare calculatorul care controlează tot acest sistem (bănuiesc că nu se face mecanic), pentru că altfel poate ieşi nasol.
Cât costă în Franţa? Păi porneşte de la 38.300 de euro pentru motor de 2 litri turbo, dar cu 4Control. Dotările standard sunt ceva mai multe, dar diferenţa de preţ mi se pare imensă. Dacă aş fi francez şi aş vrea o Laguna Coupe, aş veni în România să o cumpăr, ies cu 10.000 de euro mai ieftin. E suficientă și așa ca să agăți ceva, că doar nu-ți spune fata că dacă nu ai 4 roți directoare nu iese cu tine. Eu așa aș face reclamă la această mașina: primul Renault cu care poți agăța gagici! (ignorându-le pe cele produse de Renault Trucks Defense, cu care nici măcar nu mai agăți, ci iți iei direct ceea ce vrei).
Că veni vorba: la noi cel mai ieftin Logan este pe la 5900 de euro, cu motor 1,4 litri pe benzină. La francezi, pe dacia.fr, cel mai ieftin costa 7600 euro cu motor de 1,2 litri pe benzina. Bizar.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
9 comentarii
04/05/2010 la 11:32 AM
Toyota are/avea la unele versiuni de echipare a Corolei (poate și la Auris) direcție integrală. Oricum, roțile din spate virează cu un unghi foarte mic, sub 5 grade.
Horatius(Citează)
04/05/2010 la 1:54 PM
știi cum e vorba aia: „să mănâncă și gura lor o pâine”. păi dacă vinde Dacia în Franța numai Logane, cu Renault Clio ce mai facem? Sau alte mașini din clasa asta?
A.Faith(Citează)
04/05/2010 la 2:02 PM
Si Dacia Duster condusa de Alain Prost in Trofeul Andros avea 4 roti directoare.
Mi se pare ca il ajuta sa vireze mai usor pe gheata.
un băicoian(Citează)
04/05/2010 la 2:22 PM
Bmw seria 7 are in lista de optionale un astfel de sistem….vireaza sub un unghi mic rotile spate peste o viteza data pentru a micsora raza de virare a masinii
radu balan(Citează)
04/05/2010 la 3:21 PM
Sa zici ca nu ti-ai luat cu 4controlu, ci simpla, e ca si cand ai zice ca nu ti-ai lua 8giga de ram la computer ca orcum pe net unu iti ajunge.
ala e sistem pentru condus nu pentru agatat. Stii, chestia aia principala la masini :P
animaloo(Citează)
04/05/2010 la 7:52 PM
@A.Faith: Clio are niste dotari suplimentare care nu sunt disponibile pe Logan. Daca le vrei, te orientezi spre acel model.
@un baicoian: pe aia au uitat sa o mentioneze din reportaj, nu? Se strica reclama mascata.
@radu balan: e bine atunci, credeam ca o sa fiu fortat sa iau Laguna pt a avea acest sistem. Dar daca e si pe seria 7, imi iau din ala. Doua chiar, ca nu ma pot decide la culoare.
@animaloo: nu cred, ai destule pentru condus in gama Renault, Coupe-ul cred ca l-au facut si ei cu altceva in minte, ca e un segment important de piata. Mai ales in ROmania asta, probabil de aceea aici iti vinde masina fara mari dotari de condus, ca nu e nevoie de ele. :P
nwradu(Citează)
04/05/2010 la 11:04 PM
si Honda Prelude 92-96 stiu ca avea un asemenea sistem sigur sigur
raul(Citează)
04/05/2010 la 11:31 PM
http://en.wikipedia.org/wiki/Steering#Production_cars_with_active_four_wheel_steering
nea_caisa(Citează)
05/05/2010 la 9:06 PM
Interesanta lista. Din Europa doar BMW-urile si cu acest Laguna au chestia asta. BMW 850 nu se mai face de ani buni, dar nu stiam ca avea roti din astea.
nwradu(Citează)