►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Nu înţeleg fascinaţia săriturilor cu schiurile. De ce este acest sport transmis mereu la TV, de ce e sport olimpic în locul altora mai utile?
Plec de la întrebarea “de ce mă uit la sport?”. Un răspuns ar fi “pentru că vreau să văd cum oameni talentaţi doboară limitele corpului uman”. Ştiu cât de greu le este sportivilor profesionişti să facă una sau alta tocmai pentru că am încercat şi eu cândva. Am jucat fotbal în spatele blocului şi eram varză, aşa că pot admira talentul lui Messi sau al lui Ronaldo. Am alergat 30 de metri după autobuz şi abia mai respiram, deci îmi pot da seama de ce condiţie fizică e nevoie pentru a alerga 5000 de metri sau un maraton întreg. Conduc o maşină şi îmi pot imagina ce reacţii deosebite îţi trebuie pentru a controla un bolid de Formula 1. Am jucat biliard, baschet în şcoală, ştiu cât de dificilă e gimnastică, de atletism nici nu mai zic, îi admir pe luptători, am avut şi eu bicicletă şi tot aşa…
Dar săritura cu schiurile? Pot să încerc şi eu undeva, ca apoi să-mi dau seama cum profesioniştii duc acest sport la perfecţiune? Ce fac, mă urc prima oară pe schiuri şi sar de pe o trambulină? E vreuna la noi? Şi de ce m-aş uita la acest sport, care e tot mai des pe Eurosport şi mare eveniment la jocurile olimpice de iarnă? Un săritor bun cu schiurile se remarcă prin faptul că ştie să împingă exact la momentul potrivit şi apoi, după ce şi-a luat zborul, ştie să ajungă foarte repede în poziţia potrivită pentru a ateriza cât mai departe. Încă nu mi-am dat seama cum aş putea recunoaşte aceste lucruri în transmisiunea TV a unui om ce zboară cu sută la ora peste o trambulină.
O problemă similară o aveam cu probele de bob şi sanie. Pentru mine e doar un om care stă înghesuit într-o cutiuţă de plastic şi merge cu viteză pe un tobogan de gheaţă. Habar nu am cum coteşte sau ce-l face mai special faţă de următorul competitor şi mai important e că nu pot să-mi dau seama de aceste lucruri privindu-le la televizor. Dar se pare că în Austria şi Elveţia chiar sunt sporturi de familie şi că acolo poţi face bob ca amator fără probleme, aşa că îl las în pace.
Ca să nu zic doar de sporturile de iarnă, nici la cele de vară nu înţeleg rostul săriturilor în apă. Sare un om în piscină, bravo lui. Oricât m-am uitat, n-am reuşit să-mi dau seama când face dublu echer, triplu şurub sau o simplă şaiba Grower, decât cel mult după ce îmi spune comentatorul şi când îmi arătă cu încetinitorul cum săritorul a făcut tumbe în aer înainte de a face pleosc în apă. E plictisitor şi neinteresant, dar cu toate acestea se face simplu sau sincron şi cu sărituri de pe trambulină sau platformă, puse la diverse înălţimi. Booooring…
Eu aș vrea să elimine nişte sporturi sau măcar să reducă la un minim prezenţa lor la olimpiade şi la televiziuni. În schimb se pot introduce noi sporturi sau se pot aduce mai multe echipe pentru sporturile curente, ca să fie competiţia mai lungă. Toată lumea câştigă, în special spectacol.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
18 comentarii
09/01/2010 la 2:43 PM
Cand eram eu mic, o trambulina era la Cioplea in spate. Avea gauri in ea de atunci.
nashu_mare(Citează)
09/01/2010 la 3:40 PM
Singurul motiv pentru care astfel de sporturi apar la olimpiade sau tv este pentru ca au public. In tarile nordice si in Europa Centrala au o popularitate foarte mare. Chiar si la noi exista telespectatori, desi nu avem vreo partie adevarata.
Iar mentalitatea cu “Eu as vrea sa…. Toata lumea castiga.” este una gresita. Daca fiecare ar face ce vrea, bazandu-se pe impresia ca si ceilalti isi doresc acelasi lucru, ar iesi haos. Ex: Eu as vrea sa nu se mai dea pensii la batrani. Ar creste nivelul de trai, Romania ar iesi din criza si toata lumea castiga. Nu?
andrei(Citează)
09/01/2010 la 4:49 PM
mie soccer-ul (aka fotbal european) mi se pare plicitisitor: vreo 2 ore (cred) in care multi indivizi/individe alearga dupa o minge
adina(Citează)
09/01/2010 la 5:05 PM
cred ca e cazul sa practici nitel sportul asta virtual http://www.rlslog.net/vancouver-2010-razor1911/
nihasa(Citează)
09/01/2010 la 6:55 PM
Am jucat Winter Games varianta de 286 acum multi ani :P
nwradu(Citează)
09/01/2010 la 7:22 PM
Mie imi placea sa ma uit la asa ceva cand eram mai mica (sfarsitul scolii generale-inceputul liceului). Nu pot sa spun ca intelegeam mare lucru, dar, din nu-stiu-ce motiv mi se parea fascinant.
brontozaurel(Citează)
10/01/2010 la 12:00 AM
Asteptai sa cada unul, de asta… dar se intampla rar si oricum e sinistru.
nwradu(Citează)
10/01/2010 la 4:36 AM
Singurul sport de iarna care-mi place, si asta doar sa ma uit. Tocmai intentionam sa fac un post in curand si tu cred ca-mi dai argumentele sa te contrazic :).
Aveam o trambulina in Predeal la cioplea, cum zicea cineva mai sus, iar fani sunt deosebit de multi, mai ales in Germania, Elvetia, Austria si alte tari care sunt tot timpul in fruntea clasamentelor internationale.
Cand am fost acum in Austria era haos, reclame numai la echipamente de schiuri care le aveau ca protagonisti pe cei 3 saritori importanti ai lor. In cafenele/mc-uri toata lumea se uita numai la asta. Deci fani sunt.
Geo(Citează)
10/01/2010 la 11:03 AM
“plictisitor” e un cuvînt relativ. Poate unora le place mai mult săritul cu schiurile decît biliardul snooker sau F1 (sporturi pe care ştiu că le urmăreşti). Nimeni nu poate spune că sportul X e mai interesant/plictisitor decît sportul Y.
alias(Citează)
10/01/2010 la 11:12 AM
Măi nwradule, îţi urmăresc blogul aproape zilnic, şi în general mi se pare ok, dar nu prea înţeleg cum poţi, uneori, să dai cu bîta în baltă, postînd articole în care susţii că nu ar trebui să se facă lucruri care nu-ţi plac ţie, deşi evident e vorba de un domeniu super-subiectiv.
În această categorie intră postul ăsta, şi ţin minte şi unul mai vechi în care îţi dădeai cu părerea (total aiurea) despre hainele femeilor. Tot ce scriai acolo erau păreri 100% personale, nu eram de acord cu 75% dintre ele, şi cred că eşti şi tu convins că 99% din bărbaţi şi femei au gusturi care diferă semnificativ faţă de ale tale…
Dacă îţi place snooker sau F1, de exemplu, scrie posturi din care, eventual, încă un cititor-doi o să fie motivaţi să se uite şi ei. Nu încerca să demolezi lucruri care ţin evident de gust şi, evident, plac altora, doar pt că nu-ţi plac ţie.
alias(Citează)
10/01/2010 la 2:12 PM
Tocmai asta inseamna blogul, parere 100% personala. Si daca ar corespunde mereu cu a ta n-ai mai avea de ce sa-l citesti.
Atentie ca nu m-am legat de sporturile acestea doar pt ca mi se par mie plictisitoare. Sunt constient ca pt altii F1 inseamna o invarteala in cerc. Dar in cazurile discutate de mine nu e vorba doar de plictiseala, ci nu ma pot conecta cu ele si transmisiunea tv nu e eficienta.
nwradu(Citează)
10/01/2010 la 4:55 PM
Este foarte interesant, daca spui ca urmaresti formula 1, cum pot modela intregul post astfel incat sa fie despre formula 1 si nu despre sariturile cu schiurile(aducand argumente asemantoare).
Iti respect parerea, desi a mea e contrara si consider ca toate sporturile ar trebui respectate, Eu chiar ma uit la sarituri cu schiurile cand am ocazia si nu neaparat din perspectiva dorintei mele de a-i vedea cazand. Mi se pare un sport destul de fascinant, desi e aparent foarte plictisitor.(Si snookerul e plictisitor in esenta dar fascinant, si formula 1).
Salut,
Vlad.
Vlad(Citează)
10/01/2010 la 8:22 PM
Pune-ti alta intrebare: daca ai urmari acel sport fara sonor, ai intelege ce se intampla? La Formula 1 e simplu, si la snooker la fel din moment ce stii un minim de reguli. La sariturile cu schiurile, daca n-ai avea sonor sau afisaj pe ecran care sa-ti spuna cat a sarit fiecare, ai intelege cine a castigat si de ce? La saritura in apa?
nwradu(Citează)
10/01/2010 la 11:10 PM
Formula 1, este într-adevăr un sport. Acela al mașinii prelucrate cel mai bine, al mecanicilor cei mai buni, ai combustibililor și casetelor de direcție cele mai falsificate.
Fotbalul, și ceea ce devine el de la an la an, reprezintă culmea sportului modern, iar zeii noștri sunt niște, cel mai adesea, semi-analfabeți obișnuiți să mănânce/fumeze iarba cu pâine.
PS: scuze de vehemență, dar mie chiar mi se par performanțe săriturile de la zeci de metri înălțime, înarmat doar cu o pereche de schiuri.
waven(Citează)
11/01/2010 la 12:37 AM
Da, m-as uita si fara sonor. Defapt, daca stau sa ma gandesc, deobicei ma uit fara sonor pentru ca nu suport imbecilitatea comentatorilor. Ma uit la afisaj, dar nu vad de ce un sport care se distinge prin afisaj e evil. Proba de 100m viteza nu iti place? Eu cred ca si acolo, mai mereu, e nevoie de afisaj pentru a-ti da seama cine a castigat.
Tu te-ai uita la formula 1 fara afisaj sau comentatori?
Impingi discutia foarte departe de titlul postului, si de continut.
Rezonez oarecum cu waven.
Vlad(Citează)
11/01/2010 la 12:13 PM
Ma uit de pe vremea cand Martin Schmitt castiga la pas orice etapa, asa ca pot spune ca stiu cine sare mai departe, stiu cand un schior face un telemark bun sau nu. Dar sa zicem ca tu nu ai avea afisaj la Formula 1. Ai stii care pilot face o cursa mai rapida? Doar nu o sa stai cu cronometrul, sa-i calculezi fiecare tura…
Geo(Citează)
11/01/2010 la 3:45 PM
Da, pai se vede cand trec linia de sosire, cand se apropie masinile de la tur la tur.
Nu ma asteptam sa-i conving pe cei care urmaresc acest sport cu pasiune ca am dreptate la ce spun. Marea masa insa cred ca ar fi cam de parerea mea.
nwradu(Citează)
20/02/2010 la 1:03 PM
e tare sportu
sdasd(Citează)