un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Mort din greseala altuia

12 Jan 2010  ·

GÂNDURI  ·

17 comentarii

Probabil aţi văzut clipul de mai jos la ştirile de ieri.

Să recapitulăm un pic faptele:

  • un biciclist trece ilegal strada.
  • şoferul dubei îl vede, se sperie, pune frână, trage de volan şi ajunge pe trotuar, unde omoară un om complet nevinovat.
  • poliţia îl găseşte vinovat pe şofer, urmând procese, închisoare și încă o viaţă distrusă.

Se poate întâmpla oricăruia dintre noi, fie că suntem în locul şoferului fie în al pietonului nevinovat. Boul ăla care a traversat aiurea şi care a provocat accidentul e bine mersi acasă, în timp ce alţi doi oameni au viaţa distrusă, iar poliţia l-a găsit vinovat pe şofer.

Ce trebuie făcut? Păi cred că soluţia e simplă. Trebuie să nu tragă de volan. Trebuia să-l calce chiar pe biciclist. El a traversat ilegal, el să şi-o ia. Iar legea, în acest caz, i-ar da șoferului dreptate pentru că victima traversa printr-un loc nepermis. Pare o tâmpenie, dar soluţia e să omori cealaltă persoană. Să nu tragi de volan, că nu ştii în cine intri pe contrasens sau pe trotuar, ci să-l calci chiar pe cel care a făcut greşeala.

asus s5507

    17 comentarii

  1. limita de viteză e impusă în oraş TOCMAI pentru a putea evita situaţiile neprevăzute. Oraşul nu e autostradă. La 50 la oră vezi ce ai în faţă, încetineşti dacă ţi se pare ceva suspect, şi opreşti. La 80 la oră deja e mult mai greu. Dacă apărea brusc, în locul biciclistului, o situaţie în care oprirea era obligatorie ? (o maşină oprită din cauza unei avarii, un trunchi de copac căzut pe stradă, un poliţist care să-i facă semn să oprească, sau chiar un copil care fuge după minge – în acest caz oprirea nu e obligatorie dar e cam greu să spui “trebuie să calci copilul, pt că acesta nu se află pe trecere”).

    Şoferul nu a ştiut să controleze situaţia. Dacă era începător, trebuia să meargă mai încet. Odată ce a pierdut controlul, într-adevăr se putea întîmpla orice: să intre în stîlp şi să moară, sau să zboare cu maşina precum Bruce Willis atunci cînd a doborît elicopterul. Noaptea pe un drum prost, sau pe ploaie sau ceaţă eu merg chiar cu 30-40 dacă nu văd nimic în faţa mea.

    Problema românilor e că nu înţeleg că legile sînt date în folosul societăţii, nu pt că cineva are o plăcere nebună să restricţioneze plăcerile altora. Tot aşa, cînd s-a dat legea cu purtatul obligatoriu al centurii, toţi “şmecherii” români au început să nu şi-o mai pună, ba chiar s-o demonteze, fiind ei mai deştepţi şi venind cu statistici că de fapt centura te omoară dacă maşina ia foc şi tu nu poţi să te eliberezi ş.a.m.d. – de parcă cei care au făcut legea nu ştiau şi de situaţia cu focul.

    Extrem de multe accidente au loc din cauza vitezei. Din păcate în România, prea des se ignoră că cel care a produs accidentul avea peste viteza legală. Eu aş face cu viteza la fel cum se face cu alcoolul: dacă aveai peste viteza legală (sau aveai alcool în sînge), nu contează cine era de vină, odată ce s-a produs accidentul tu eşti de vină !

      (Citează)

  2. Si totusi, mergi printre cratere cu 20 la ora, cand dai de drum bun parca mai mare dragu sa mergi cu 80….

      (Citează)

  3. @alex: si totusi aia nu e o scuza sa depasesti viteza legala
    Pacat ca nu zice nimic in articol despre viteza microbuzului; mie-mi pare a fi mare, mai ales pentru timp de noapte.

      (Citează)

  4. Dar s-a speriat soferul, nu gluma…daca avea putina experienta si prezenta de spirit putea sa evite usor accidentul si sa-si vada de drum in continuare. Baiul aici cred ca e faptul ca avea viteza prea mare…deci are si soferul vina lui. Cat despre accidentat, intr-adevar a murit nevinovat.

      (Citează)

  5. Daca ar fi sa judec dupa ce ai scris mai sus, inseamna ca ori nu ai privit imaginile cu atentie ori nu ai nici o treaba cu soferia. Hai sa recapitulam: strada era dreapta, locul luminat (filmarea era facuta la lumina existenta in locul respectiv) oamenii sunt trei, biciclistul -de fapt omul care tara o bicileta dupa el, ca nu traversa ilegal pe bicicleta pe acolo) merge la pas, ceilalti doi se gandesc daca sa treaca sau nu. In acelasi timp blambecul de la volan se sperie probabil de o pasarica si trage de volan inttrand in grupul care se uita de pe margine. Concluzia: tipul de la volan e vinovat fara nici un fel de scuza. Chiar daca aia traversau pe unde nu aveau treaba, conduita preventiva (o notiune care a disparut de mult din rrromanica) iti impune sa circuli in asa fel incat sa eviti potentiale situatii periculoase sau sa minimizezi efectul acestora. Dar romanul cu covirgul in mana e zeu, el le stie pe toate, toti trebuie sa se dea din calea lui cand trece cu 80 la ora prin orase, etc. Si uite ce se intampla.

      (Citează)

  6. N-am comentat nimic de viteza masinii. Si la 20 la ora ti se poate intampla sa te sperii si sa tragi de volan, e greu sa te stapanesti sa nu faci asa pentru ca este o reactie involuntara a corpului.

    Ce incercam sa arat e ca in situatia aceasta mai bine il calci pe cel care traverseaza ilegal. Asa e si logic, pana la urma. Iar de demonstrat ca aveai viteza mare sau nu… depinde si de carosabil si altele.

      (Citează)

  7. Din fericire, soferul nu este scos vinovat, este cercetat doar pentru “omor din culpa”, fiind deci doar posibil vinovat.

    @alias: viteza este o notiune relativa in timp ce regulile de baza ale circulatiei sunt clare. Ele explica pe unde ai voie sa traversezi, pe unde sa intorci, pe unde sa traversezi… Prea mult se pune la noi accentul pe “viteza” in detrimentul celorlalte reguli. Mai ales in cazuri de genul asta, in care exista inregistrari video, adevaratii vinovati ar trebui pedepsiti exemplar, nu dat vina pe viteza ca o tzatza. E aiurea ca legea sa permita doar virtual viteze de pana la 80km/h in localitate (cu acceptul anumitor oficialitati). Macar pe drumurile europene ar trebui sa avem o limita implicita de 70km/h si doar in locurile cu probleme sa avem 50km/h (scoli, treceri de pietoni). Din pacate nu se poate face asta pentru ca fiecare satean considera ca drumul european e aleea unde l-a fatat ma-sa si deci are dreptul sa se plimbe dupa cum il dirijeaza penisul lui in erectie, in timp ce militienii stau sa vada daca trece vreun nebun de sofer de halucinanta viteza de 50 km/h. Pe taranii care pica de beti pe sosea sau care intorc caruta pe unde eu nu am voie sa depasesc nu i-ar deranja ca doar sunt amici de pahar…

      (Citează)

  8. @nasu: să nu amestecăm problemele. Din păcate, în Ro drumurile naţionale/europene trec prin mijlocul satelor/oraşelor. Într-o astfel de situaţie, ieşi din curtea proprie şi te trezeşti pe un drum european. Măcar pt ca sînt şi copii, animale etc, este o problemă MARE.

    Sînt 2 situaţii care se întîlnesc simultan: (1) drum european/naţional şi (2) oraş/sat. În mod normal NU ar trebui să se întîlnească. Faptul că se întîlnesc este o mare prostie, dar în acest caz eu cred că predomină factorul (2). Adică, cel care locuieşte acolo e mai important decît cel care doar tranzitează. Deci nu aş fi de acord pt mărirea vitezei la 70, sau cît o fi, în localitate.

    În plus nu are nici un sens afirmaţia ta: viteza este relativă dar regulile de circulaţie sînt clare. Adică sînt 2 reguli: viteza limitată la 50 (aspectele privind limitele de viteză ocupă o grămadă de spaţiu în regulamentul de circulaţie) şi traversarea interzisă. Tu consideri că prima regulă ***e mai puţin importantă*** decît a doua. Adică, cel care a traversat pe interzis e mai vinovat decît şoferul care mergea cu 100 într-o zonă de 50. Tu, care eşti bucureştean şi te grăbeşti, goneşti cu maşina spre treburi importante, eşti mai important decît ţăranul care locuieşte acolo şi arde gazul în faţa porţii. Deci, e mai puţin grav că tu încalci legea decît el.

      (Citează)

  9. Soferul este de vina. Fara experienta, noaptea, cu viteza mare. parca in lege era o prevedere care spunea ca pentru soferii incepatori viteza maxima e cu 10km/ora mai mica. Tocmai din cauza asta, ca ii apare un biciclist in fata, se pierde si omoara lumea aiurea.

      (Citează)

  10. @alias: viteza este intotdeauna relativa si se compune vectorial, adica conteaza ce orientare si ce sens au vehiculele. Una e sa aiba loc un accident frontal intre doua vehicule care se deplaseaza cu viteze legale si alta e sa aiba loc un accident din spate intre aceleasi doua vehicule. In plus, regulile de circulatie nu tin seama de vitezele cu care se deplaseaza ceilalti si, de altfel, nici nu ar avea cum.
    Limitarile de viteza se schimba in timp.

    Cel care locuieste acolo de ce este cumva scutit de respectarea legii? De ce? Pentru ca e roman si a vrut sa aiba casa la sosea?

    @Combo: scuza-ma, dar te-ai nascut cumva cu radarul in mana? In plus, viteza mai mica cu 10km/h pentru incepatori e valabila doar in afara localitatilor. Uite, mie, din avariile suferite de catre camioneta si din viteza cu care soferul se da jos, nu mi se pare ca ar fi avut cine stie ce viteza la momentul impactului.

      (Citează)

  11. @nashu_mare: nu sunt cu radarul in mana, dar fiecare plateste dupa faptele lui. Ala a traversat aiurea, ia amenda, soferul s-a speriat, a omorat un om, face puscarie. Sau ce pedeapsa o sa-i dea judecatorul. As simple as that. Daca mergea cu o viteza care sa-i permita controlul masinii in caz de ceva neprevazut tinand cont de lipsa lui de experienta toata lumea era bine si sanatoasa.

      (Citează)

  12. Pai, daca e p-asa, e vinovat moral ca s-a suit la volan. De asta s-a scos mentiunea cu “reducerea vitezei pana la evitarea oricarui pericol” din regulament. E o chestie prea neclara si subiectiva.

    Vinovat de producerea accidentului este clar biciclistul care a scapat. Exista o dovada in sensul asta. Poate doar daca era prea incarcata camioneta sa fie altfel.

      (Citează)

  13. Faptul ca s-a scos mentiunea respectiva nu inseamna ca esti absolvit de orice raspundere. Asa poate fi vinovat si mortul, ca nu era pe trotuar. Nu biciclistul l-a pus pe ala la volan, nu l-a pus sa vireze spre aia de pe margine. Daca era o caprioara era vinovata caprioara ?

      (Citează)

  14. Nu, pentru ca aia nu e responsabila pentru faptele ei. La fel cum un copil mic nu este responsabil.

    Altfel, ca fapt divers, soferul care loveste o caprioara in zona unde exista semn “Atentie animale salbatice” va plati si o amenda. Daca o loveste in afara zonei, nu plateste. Din miracolele legislatiei de la noi…

      (Citează)

  15. Mda… dormea unu’ la volan, a visat urat si a virat aiurea. Saracu’.

      (Citează)

    • Nu va agitati: o sa apara unul din PD-L care in functie de cate frame-uri ii ia masinii sa piarda directia va determina viteza masinii si vom vedea ca e trucaj!

      Serios acum, viteza nu e importanta pentru ce spuneam eu. Nu stiu ce viteza avea (pare marisoara) si nici n-am mentionat undeva ca n-ar fi avut. Aplicarea legii este insa problematica: in astfel de cazuri este mai “rentabil” sa-l lovesti pe cel care trece ilegal decat sa tragi de volan si sa-l omori pe unul complet nevinovat de pe trotuar/contrasens.

      In alta ordine de idei, parca v-ati fi nascut cu totii soferi experimentati. Ce daca soferul era fara experienta si mergea noaptea, nu are voie? Nici eu si cred ca nici voi nu mergeti cu maxim 50 la ora in oras, sunt mereu zone cand o mai calci, chiar si noaptea cand e drumul liber. Da, poate sa-ti sara oricand unul in fata, dar daca ar fi asa am conduce toti cu 10 la ora. Si va rog sa nu aveti impresia ca la 50 la ora un acrosaj n-ar fi mortal. Sunt curios cum calculeaza politia viteza aici sau in cazuri asemanatoare. Nu te poti lua dupa declaratia martorilor, ca n-au radar integrat, si nici urmele de franare nu sunt concludente.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus