►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
N-am înţeles niciodată ideea de a trimite un reporter de pomană pe teren, doar ca să transmită din stradă nişte ştiri banale. Ştiţi genul: se scumpeşte benzina, aşa că noul preţ ni-l comunică un reporter trimis în faţa unei benzinării pentru o intervenţie de 20 de secunde în direct, în loc să fie prezentată o simplă grafică computerizată. Am mai scris despre acest obicei prost şi costisitor, dar azi am văzut o ştire foarte amuzantă pe ProTV.
Elementele sunt următoarele:
– o agenţie de recrutare face un sondaj online la care răspund 3700 de oameni.
– Andreea Esca ne spune din studiou ce procent se teme că îşi va pierde în acest an locul de muncă.
– pentru mai multe detalii da legătura colegei ei, care ne spune din stradă, în timp ce îi ninge în cap, alte statistici relevate de acest sondaj.
De ce trebuie să fie în stradă? De ce să trimiţi o femeie în viscol doar ca să vorbească 30 de secunde despre nişte date statistice care oricum ar fi fost mult mai bine prezentate prin grafică şi tabele? E timpul că televiziunile să înţeleagă că eu ca spectator nu sunt impresionat că au reporteri pe care să-i trimită oricând pe teren şi capacitatea tehnică de a face o transmisiune live din orice șanț al ţării. Asta e ceva normal. Audienţa o câştigi prin ştiri bune, concise, optim prezentate şi analizate de experţi.
Ştiu, domnişoara din reportaj a ieşit doar până în fața sediului ProTV şi a transmis de acolo, de pe bd. Pache Protopopescu. Şi Antena 1 face la fel de multe ori, transmisiunea de pe teren însemnând o transmisiune din intersecţia de la Băneasa, unde îşi au sediul. Mi se pare cu atât mai penibil. “Uite, trebuie să prezinţi datele astea pe post. Dar nu de aici, ieşi în faţa clădirii şi transmite din frig”. Sunt curios care este părerea domnişoarei Carmen Safta pe acest subiect.
După minunată transmisiune din viscol a urmat o ştire construită după alt şablon des întâlnit în jurnalele de televiziune. Este vorba de “grup de oameni obişnuiţi să îţi ia toţi banii prin preţuri mari – atrag atenţia / sunt scandalizaţi de / cer interzicerea – alternativă ieftină la primul produs/serviciu”. În cazul de faţă proprietarii de mari service-uri auto atrag atenţia românilor că, deşi piesele auto second-hand sunt mai ieftine decât cele noi şi originale, ele sunt totuşi periculoase pentru că nu se ştie când cedează. Da, sigur! Mai bine ar mai ieftini ei piesele originale, altfel românii vor cumpăra în continuare 5 piese second-hand la preţ de una nouă şi tot ies mai bine.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
4 comentarii
19/01/2010 la 9:16 PM
Nu au mai avut studiouri ca e criza. Sau zugraveau. Sau portarul cu cheile era prins in trafic in tramvaiul 5 din spatele reporteritei.
nashu_mare(Citează)
19/01/2010 la 11:14 PM
Termeni precum “sondaj online” sau “companie de recrutare online” sunt mai greu de înţeles pentru omul de rând.
Tot ce se retine de aici ar cam fi că e criză şi e greu cu munca, iar cei chestionaţi sunt “speriaţi de criză” cum zice titlul din ştire. Motivul pentru trimiterea reporteriţei pe teren este chipurile că de acolo te poţi informa corect.
Ceva în genul: Carmen Safta s-a uitat peste rezultate, a intervievat câteva persoane la faţa locului şi are mai multe informaţii.
În rest, internetul este pentru prostii :)
un băicoian(Citează)
07/02/2010 la 8:06 AM
Bun comentariul si pertinent. In afara de asta, as vorbi despre lipsa te pertinenta a informatiei de pe ProTV: genul de informatie un pic “radio-sant”. Statistica online e nula din punct de vedere statistic. In al doilea rand, ce cred oamenii e diferit de ceea ce se va intampla. O informatie mai obiectiva ar vorbi despre o statistica facuta in randul romanilor de un birou de statistica si despre “pesimismul” romanesc. Informatia de pe ProTV da impresia ca aia 33% care se tem ca-si vor pierde jobul chiar o sa si-l piarda.
In orice caz, astept comentarii pertinente despre televiziunile din Romania: poate ca intr-o zi, opinia publica romaneasca va incepe sa ia atitudine in fata jurnalismului de 2 bani.
Oana de la Montreal(Citează)