►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
De obicei merg cu metroul la servici, chiar dacă fac ceva mai mult timp. E mult mai ieftin şi îmi place plimbarea de 5 minute pe jos de acasă şi până la staţie. Seara chiar vin pe jos de la Unirii până la Tineretului. A ajuns să fie cam singura mişcare pe care o fac ziua.
Acum câteva zile mă sună un coleg înainte de plecare şi vorbim ceva. Printre altele, îi spun că azi voi veni cu maşina la muncă, pentru că plouă afară. “Ah, păi din cauza ăstora că tine se aglomerează oraşul când plouă, mă! Mergeţi cu maşina doar când e urât afară!”
Înţeleg că dacă aş fi venit mereu cu maşina, pe vreme bună sau rea, aşa cum face el, n-ar fi avut nici o problemă cu mine. Exceptând faptul că ar fi fost oraşul întotdeauna mai aglomerat de maşini. Cu alte cuvinte, colegul meu, în loc să fie fericit că atunci când nu plouă are drumurile mai libere pentru el, care foloseşte mereu autovehiculul, că doamne-ferește să meargă un pic pe jos, era supărat că pe vremea rea circulă mai mulţi oameni, de parcă el ar avea dreptul la drum liber doar pentru că e la volan mai mult. Vorba aia cu văzutul jumătăţii goale sau pline a paharului… Poate de acum ar trebui să merg mereu cu maşina, doar ca să fie oraşul plin în orice zi şi pe orice vreme. Dacă-i iei totul unui om, se resemnează că asta e situaţia. Dacă uneori îi dai ceva în plus, nu se bucură pentru acel bonus, ci îl vrea mai des şi mai mare.
În plus, pe ploaie nu se circulă rău pentru că apar mai mulţi şoferi, ci pentru că lumea nu ştie să conducă. Toţi au senzaţia că trebuie să mergi cu 30 la oră pentru a nu păţi ceva, când de fapt problema e că mulţi conduc îngrozitor de rău, nu stăpânesc maşinile, nu-şi dau seama cât de lungă e sau cât spaţiu au în spate, nu înţeleg ce aduce în plus sau în minus ploaia şi atunci aleg să meargă ca melcul. Am o colegă care nu e în stare să scoată maşina din parcare. Alta pentru care întoarcerea din 3 manevre e făcută în vreo 18 (numărate). Am văzut oameni care nu reuşeau să parcheze lateral un Sandero într-un loc din care tocmai ieşise o dubă. Apoi pe aceiaşi şoferi îi pui să conducă pe ploaie sau pe autostradă sau pe DN1 şi la cea mai mică situaţie nasoală se panichează, nu știu cât să apese frâna, nu cunosc limitele mașinii și pierd controlul şi rezultă accidentele de care auzi la televizor.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
8 comentarii
10/11/2009 la 8:03 PM
Probabil prietenul tau vroia sa spuna ca ar fi trebuit sa te duci cu metroul si pe ploaie. Oricum, dupa modul cum a pus problema, pare un cretin
silviu(Citează)
10/11/2009 la 9:26 PM
Eu personal sofez des si destul de mult (job-ul o impune). In Bucuresti.
Din experienta, as zice ca are dreptate prietenul tau (nu la cum a pus problema, ci la faptul ca toata lumea iese cu masina cand ploua)
cireasa(Citează)
10/11/2009 la 9:49 PM
Ai punctat bine problemele cu ploaia și șoferii sezonieri.
Vâd din ce în ce mai multe situații “limită” sau chiar accidente produse din cauza lipsei de experiență, lipsa unei reacții, lipsa concentrării.
Fiecare zi de șofat dusă la bun sfârșit e un motiv de bucurie :D
Alexandru Savu(Citează)
10/11/2009 la 9:52 PM
@cireasa: normal ca are, exemplu fiind eu care in rest prefer o plimbare, dar nu cand ploua. Nu inseamna ca ma pot enerva pe cei ce conduc doar uneori, in loc tocmai sa fiu fericit ca o fac doar uneori. Ca veni vorba, de tine e vorba in postul asta? :) http://2smartcherries.blogspot.com/2009/11/epilatul-inghinal-un-act-medieval.html
nwradu(Citează)
11/11/2009 la 10:15 AM
Eu chiar cred ca pe ploaie apar mai multi soferi. De-asta si lipsa de indemanare, sunt soferi “de ocazie”.
Carcotasu(Citează)
11/11/2009 la 6:06 PM
sunt deci doua situatii, complementare:
1. ori ne impacam cu ideea soferilor de duminica/ploaie/ocazie in perioade limitate.
2. ori ne intalnim cu totii, profesionistii de azi si profesionistii de maine[fostii soferi de ocazie], permanent.
si eu circul cu masina doar in ocazii speciale, ploaia nefiind speciala decat daca imi afecteaza considerabil tinuta. merg doar daca sunt grabit, duc pe cineva, sau trebuie sa car cantitati importante. in rest prefer sa fac miscare. insa am constat ca pe ploaie vitezele medii cresc si cred ca e din cauza ideii ca politistii nu stau cu radarele in ploaie :)
koma(Citează)
11/11/2009 la 10:01 PM
Ca unul care merge mult cu masina (mai mult de media care o foloseste doar de mers la munca si inapoi), iti confirm, pe ploaie e o proportie mai mare de soferi care conduc prost. E si normal, pe ploaie apar aia care altfel nu conduc, deci nu au experienta. Spre exemplu, pe ploaie se intalnesc cel mai mult incarcari ciudate de benzi, adica toti pe aia din mijloc. :)
nashu_mare(Citează)
15/11/2009 la 2:51 PM
1) pe ploaie mai e şi vizibilitate mai proastă. Dacă e seară şi ploaie, farurile aprinse din contrasens, în porţiunile unde nu ajunge ştergătorul, reduc groaznic vizibilitatea. Plus că nu mai vezi mai nimic în oglinzi şi nici în spate (cu excepţia celor care au ştergător spate, dar mulţi nu au).
Din aceste motive, eu pe ploaie (mai ales seara) merg semnificativ mai încet. Înjură-mă tu cît vrei dar asta e.
2) şofatul e un talent pe care unii îl au, şi alţii mai puţin. Dar drumul e al tuturor. Asta e, şi eu fac uneori întoarcerea din 5 mişcări în loc de 3, nu cunosc bine dimensiunile maşinii, nu-mi iese prea bine parcarea cu spatele, şi ca mine sînt milioane de oameni – ceva mai multe femei decît bărbaţi, dar nu e regulă. Cîtă vreme am primit carnetul (legal), asta e, eu te respect pe tine, tu mă respecţi pe mine chiar dacă merg mai încet şi fac manevrele şi mai încet.
alias(Citează)