►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Acum vreo două luni am primit pe mail la servici un powerpoint cu câteva fotografii din România de dinainte de Revoluție, foarte interesante, făcute de un anume Pandele. Cred că şi altora li s-a părut bun, deoarece apoi am văzut pe Twitter întrebări despre cine o fi Pandele şi de unde are fotografiile.
Ieri am citit despre o expoziţie de fotografii ale lui Andrei Pandele, numită Made în România şi deschisă la Sala Dalles până pe 27 octombrie. Am fost azi (intrarea e gratis) şi mi s-a părut foarte interesantă. Sunt multe fotografii făcute mai ales în anii 80 şi înfăţişează scene absolut banale, surprinse de obicei pe străzile oraşului, dar foarte mişto de admirat acum. Printre altele mi-a plăcut o fotografie de la o nuntă, unde Bine aţi venit fusese scris cu carioca pe o bucată de carton agăţat deasupra porţii. Sunt Câteva imagini făcute pe la Piaţa Muncii, pe Calea Moşilor şi la Casa Poporului pe vremea când toate aceste zone erau în construcţie şi poţi vedea cum arătau aceste bulevarde cu toate blocurile în stadiul de şantier. Am văzut că pe multe clădiri erau puse permanent, în lipsa reclamelor la nişte produse reale, sloganuri de genul “Trăiască mândra noastră patrie” sau “slavă partidului şi republicii socialiste România”. E o fotografie foarte reuşită cu doi gunoieri îngheţaţi în ger, dar foarte expresivi, iar din alte cadre luate iarna am înţeles că circulaţia auto se interzicea complet imediat ce ningea şi rămânea aşa multă vreme. Laptele îngheţat este iarăşi o fotografie foarte bună.
Dacă sunteţi prin zonă nu veţi regreta să intraţi 10 minute la Sala Dalles pentru a vedea fotografiile. Iar dacă sunteţi pasionat de istoria acelei perioade sau vreţi să vedeţi cum arată Bucureştiul atunci, cum se îmbrăcau oamenii sau ce maşini circulau pe stradă, trebuie neapărat să mergeţi. via Hotnews.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
4 comentarii
11/10/2009 la 11:30 AM
da… maşinile personale aveau numere albe, iar cele de stat aveau numere galbene pentru a face diferenţa. Circulaţia autoturismelor cu numere albe era interzisă iarna. Găsisem un articol funny (din punctul nostru de vedere acum; articolul era serios) într-o revistă Tehnium sau aşa ceva, despre procedurile ce trebuie urmate pt conservarea maşinii Dacia peste iarnă – se scoate bateria, se pune nuştiuce sub pedala de ambreiaj, nuş’ ce ce face cu uleiul etc etc – zici că era un checklist de la us air force sau echivalent.
alias(Citează)
11/10/2009 la 1:55 PM
Ce tampenie. Unele fotografii arata drumuri libere, doar cate un morman de zapada la marginea lor, si totusi circulatia era interzisa.
nwradu(Citează)
12/10/2009 la 12:41 PM
Circulatia era interzisa pentru a se face economie la benzina. Sa nu uitam, fiecare detinator de masina avea dreptul la 40 de litri de benzina, lunar, pe cupon. Chiar si asa, unii mai economiseau, mai faceau rost de alte cupoane, foloseau canistre metalice de benzina pentru stocare (asa se putea ajunge la mare si inapoi acasa, de exemplu).
Si circulatul in duminicile pare si impare era din acelasi motiv, al economiei de benzina, nu pentru ca Ceausescu ar fi gasit metoda ideala de a evita aglomeratia pe strazi.
Morrighan(Citează)
12/10/2009 la 7:28 PM
Da, imi aduc aminte de canistre. O data am facut o excursie prin tara si am plecat cu vreo 3 canistre la noi, probabil ratia adunata de pe mai multe luni. Stat in gazda la diversi tarani, etc.
Imi aduc aminte si de punctele de control unde te opreau militenii doar doar oi avea la tine produse luate de la tara, ca sa ia si ei ceva.
nwradu(Citează)