►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Se dă un sistem cu Windows Server 2003 instalat şi utilizat ca server de fişiere pentru un grup de oameni din firma. Facem backup acolo, punem fişiere ca să le poate accesa oricare din noi, etc. Azi am şters din greşeală un fişier şi am vrut să rulez un soft de undelete direct pe server.
Aşa că am intrat pe server ca Administrator. Am deschis IE ca să caut pe net un program freeware de Undelete. Eroarea din imagine mă aştepta imediat ce am apăsat pe căutare, în caseta specială din Internet Explorer. Cică nu are încredere în site-ul Bing, care e motorul de căutare făcut chiar de Microsoft, dar în schimb mă sfătuieşte să-l adaug în zona Trusted Sites. Simplu, nu? Nu. Când îi dau Add, îmi spune că în acea zonă pot fi puse doar site-uri cu https, nu şi http simplu. Atunci de ce îmi mai sugera să-l bag la Trusted? Nu vedea din prima că nu e http securizat?
Am coborât nivelul de securitate al zonei Internet şi am putut căuta pe Bing. Găsesc ceva ce sună bine în rezultate, intru la download… nu se poate. Nu-mi permite IE-ul să fac download la acel fişier. Ştie el mai bine ca mine, aşa că nu am voie. E interzis, nu contează că eu vreau acel fișier. M-am decis deci că e timpul să scap de Internet Explorer şi să downloadez Chrome în schimb. Simplu, nu? Nu. Intru la Google, dau Download, îmi zice că nu poate deoarece IE nu-mi permite să rulez Javascript (de ce Google nu poate să-mi dea un fişier fără javascript e alt mister). Am intrat iar în Security, am dat Enable la toate downloadurile posibile şi la toate scripturile posibile, doar ca să pot copia alt browser. După care treaba a mers ca pe roate, evident.
N-am înţeles niciodată de ce Microsoft consideră că nu am voie să fac ce vreau în calculatorul meu, mai ales logat ca Administrator. De când le-a cerut cineva să decidă ei ce e mai bine pentru mine? De ce trebuie browserul să-mi interzică să fac orice, doar pentru că unii oameni sunt suficient de tâmpiţi încât să tragă doar viruşi şi troieni de pe net? De ce consideră că e responsabilitatea lor să vegheze la ce fac eu pe calculator? Poate ar trebui ca atunci când accesezi Internetul să ai întâi un permis luat, ca la şoferie, prin care să dovedeşti că ştii ce faci, că nu eşti un idiot care doar ştie să înjure, că nu eşti vreun troll frustrat, din astea. În lipsa implementării unui astfel de permis, de ce consideră Microsoft că e datoria lor să îmi interzică accesul la diverse site-uri (inclusiv ale lor) sau programe? Poate ar fi mai bine ca Windows 7 să fie livrat fără nici un browser, așa cum se spera. Cred că e mai simplu să vin cu unul pe un stick USB decât să-l copiez de pe Internet prin IE.
Le era greu să pună un buton prin care, pe răspunderea mea, să înceteze toate verificările şi blocajele existente?
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
9 comentarii
02/09/2009 la 7:48 PM
Eroarea respectiva apare deoarece este activata optiunea Enhanced Security Configuration. ESC poti sa-l dezactivezi din Server Management Console si nu mai e nevoie sa umbli in toate setarile de securitate de la IE.
emil(Citează)
02/09/2009 la 8:06 PM
Win2003 pt server de fisiere? Nu era de ajuns un XP normal ca sa nu mai zic de orice varianta de linux?
HaRT(Citează)
02/09/2009 la 9:26 PM
Misterioase sunt caile celor ce decid astfel de lucruri. Intamplator pt un server ce tine 50 foldere si 500 de fisiere in ele are nevoie de 4 GB de RAM.
nwradu(Citează)
02/09/2009 la 10:49 PM
cum ne zicea un profesor de AMP la facultate: cand apesi pe delete in linux, fisierul se sterge… cand apesi pe delete in windows, tre sa dai click daca esti sigur, dai click daca esti constient ca e fisier nu stiu de care, dai click iar daca nu te-ai razgandit intre timp… mi se pare ca windows-ul imi insulta crunt inteligenta…
logical(Citează)
03/09/2009 la 6:55 AM
Eu am dat shift-delete-enter intr-o fractiune de secunda si s-a sters. Acolo Windows a fost intelegator si nu m-a intrebat nimic in plus. Dupa aia, daca il vrei inapoi, e alta problema…
nwradu(Citează)
03/09/2009 la 9:59 AM
Cred ca e o idee buna sa fie o securitate in plus activata default pentru servere. Nu este vorba doar de drepturile pe care le ai tu ca administrator ci si de drepturile programelor care ruleaza de pe contul tau.
Browserul este un punct extrem de vulnerabil pentru un sistem de operare iar Microsoft a fost de-a lungul timpului criticat pentru securitatea produselor sale.
Daca tot era server de fisiere, nu era mai simplu sa cauti site-ul si sa downloadezi programul de pe calculatorul tau fara sa opresti protectiile serverului?
radu(Citează)
03/09/2009 la 10:10 AM
Care protectie? Sunt doar piedici in utilizare, din moment ce oricum am trecut peste ele instaland alt browser. Iar pe un server se presupune ca nu lucreaza orice tolomac, administratorul cu acces se presupune ca stie ce face si n-ar trebui sa-i interzica Microsoft una sau alta.
nwradu(Citează)
03/09/2009 la 10:59 AM
Poate ar trebui ca atunci când accesezi Internetul să ai întâi un permis luat, ca la şoferie, prin care să dovedeşti că ştii ce faci, că nu eşti un idiot care doar ştie să înjure, că nu eşti vreun troll frustrat, din astea.-ECDL is the answer =))
Glumesc bineinteles; eu mereu privesc erorile de windows ca pe un plus de experienta; mai nasol cu alea care tot revin
laur(Citează)
03/09/2009 la 11:57 AM
In principiu ai dreptate, sunt atatea chichite pentru “securitate” sunt de te apuca amoku’… totusi, gresesti undeva – am impresia ca ai sarit peste un checkbox care te lasa sa adaugi si siteuri ce incep cu “http”….
Cum zicea cineva mai sus, “problema” ta cu IE pe server e data de “Enhanced Security Configuration” ;)
@logical, c’mon, exagerezi, in windows faci asa: click dreapta – delete, te intreba daca vrei sa-l stergi. Atata ca in linux (cu gnome, ca vb de interfete grafice) dupa “Move to Trash” nu te mai intreaba nimic. Insa nah, hai sa laudam linuxu’ :)
Sabotor(Citează)