un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Mi-am luat Mondeo

31 Jul 2009  ·

AUTO, GÂNDURI  ·

25 comentarii

Am cumpărat un Ford Mondeo second-hand, 2003, 1,8 litri benzină, 125 cai putere, rulată 94.000 de kilometri. A fost a unei firme şi a condus-o unul dintre directori, care acum şi-a luat un Mondeo şi mai nou. E cumpărată de la Ford şi are toate reviziile făcute pe la Colina sau BDT. Climatronic, 4 geamuri electrice, radio-CD, scaun reglabil electric, roţi bune, excelentă tehnic. 5000 euro. Mine, all mine!

Merge super maşina. Nu-i aud motorul. Aerul condiţionat bate puternic, maşina se înfige bine la drum, confortul e super. Cu această ocazie m-am convins de inutilitatea maşinilor noi. La 10.000 luam un Symbol sau un Logan care nici noi nu merg aşa bine precum acest Mondeo. Iar la bani e foarte bun, abia dacă găseşti Megane sau Astra Classic la banii ăştia şi cu aceleaşi dotări.

Mondeo

asus s5507

    25 comentarii

  1. Stai sa iti pice ceva urat la ea sa vezi utilitatea masinilor noi :). Nu spun ca masinile SH sunt toate proaste.

      (Citează)

  2. S-o folosesti sanatos :) Si e la super pret :)

      (Citează)

  3. s-a stapanesti sanatos:D

      (Citează)

  4. s-o :D

      (Citează)

  5. ce-ti merge…

      (Citează)

  6. te va rupe la consum.

      (Citează)

  7. Mașina e una dintre cele mai reușite. S-o stăpânești sănătos.

    Pentru alte informații vis-a-vis de orice (și nu numai) referitor la Ford și mașina ta în particular îți recomand forumul asociației Club Ford http://www.clubford.ro

    E o comunitate mare, dacă te înscrii în asociație ai unele reducere la piese și revizii etc.

    Și eu am un ford focus diesel și mașina e robustă și money-friendly.

    Drive safe ;)

      (Citează)

  8. Sa ostapanesti sanatos si sa te bucuri de multi kilometri uscati.
    Ca proprietar de Ford Mondeo iti recomand cu caldura masina.

    Este super.

    Bafta

      (Citează)

  9. Sa o stapanesti fericit si sanatos! Intotdeauna mi-au placut masinile Ford, mai cu seama un Mondeo barosan. Mi se pare un chilipir ce ai obtinut tu si sunt sigur ca nu vei avea nicio problema cu ea. Despre consum nici nu ma mai obosesc.. multi cunoscatori cu curul (mai ales cei ce nici macar nu au permis de conducere ;) )

      (Citează)

  10. Felicitari, ai facut o afacere foarte buna, s-o stapanesti sanatos :-)

      (Citează)

  11. E super masina, sa o stapanesti si sa o folosesti sanatos! Tot spre un Mondeo cred ca o sa ma orientez si eu, numai sa scap de a mea mai intai… :) Mi se pare ca ai facut o afacere excelenta la banii astia, si masina din ce spui tu pare intretinuta

      (Citează)

  12. Va multumesc! :)

    Ca un scurt istoric:
    – cautam o masina intre 4500 si 6000 euro, mai noua de 2003, inmatriculata RO (pe autovit)
    – mi-ar fi placut ceva diesel, dotari de aer, muzica, airbaguri cat mai multe si ce se mai putea
    – speram la un Megane sau 307 sau Focus, dar majoritatea aveau km multi la bord pt banii astia
    – pe 29 iulie a fost postat anuntul cu Mondeo, peste 3 ore l-am vazut eu, a doua zi am vazut masina, a treia am cumparat-o

    Cred ca am avut dreptate cand am intuit ca o masina de firma se intretine bine. Ma uit la a noastra, Megane-ul de sefi e dus in service la orice beculet ars, toate reviziile la timp, etc. Masinile “de munca”, Logan, Clio… isi mai baga lumea picioarele in ele, le mai da forja, le conduc multi soferi. Dar astea mai de sefi sunt bine intretinute, si Mondeo de l-am luat asa pare.

    De consum incerc sa nu ma sperii. Pana la urma vreau sa privesc benzina ca pe o cheltuiala ce trebuie facuta, asa cum platesc si lumina sau internetul, oricat ar costa. Si din cate am inteles, Ford-ul nu e intre cele mai scumpe la intretinere si service.

      (Citează)

  13. ai avut mare noroc cu ea, in general sefii ajung sa le vanda rudelor sau ma rog, apropiatilor. o prietena tocmai si-a vandut focusul de nici 2 ani cu 8000eur. parca vad ca incepe seria review`urilor la masini :)

      (Citează)

  14. Deci, Foarte tare Radu! Cred că ai făcut un târg bun cu maşinuţa asta.Use it wise :D

    PS: Nu uita de role :lol:

      (Citează)

  15. felicitari, sa o stapanesti sanataos. F buna masina, totusi, eu as fi preferat un diesel.

      (Citează)

  16. i-ai zis lui jecutu?

      (Citează)

  17. I-am aratat-o ieri cand a venit de la munca.

    @snake: si eu, dar la banii astia a meritat chiar si pe benzina.

      (Citează)

  18. singura mea nelămurire: mai de mult scriai un post că oamenii nu ar trebui să cumpere maşini mai mari de 1.1 sau 1.2 litri şi că tu eşti total împotriva celor care o fac. Ce ţi-a trebuit 1.8 benzină ? (măcar de era diesel, acolo capacităţile sînt mai mari din start).

      (Citează)

  19. Sa o stapanesti sanatos.

      (Citează)

  20. @alias: tot de mai multe ori am spus si ca actiunile individuale nu-si au rostul in acest context. Eu pot sa-mi iau masina cu motor de 1.4l, dar non-stop circula autobuze vechi sau basculante care polueaza de sute de ori mai mult. Similar nu are rost sa opresc 1 ora lumina de ziua pamantului, caci consumul meu este nesemnificativ fata de al marilor consumator industriali care ard toata ziua lumina sau fata de reflectoarele ce ilumineaza o statuie. O reducere a poluarii trebuie sa se faca prin legi clare: daca guvernul va interzice motoarele mai mari de 1.4 litri, ii voi sustine pe deplin. Abia cand toata lumea va respecta aceasta impunere (pentru ca e lege) se va face o imbunatatire. Altfel, e ca si cum as lua o picatura de apa din Marea Neagra. Tot ditamai marea ramane.

      (Citează)

  21. @nwradu: ba tocmai acţiunile individuale sînt importante. Adică, face un blogger propaganda ecologica, si dă un exemplu, işi ia masina cu litraj mic sau chiar bicicleta. Mai face şi altul, şi altul, etc – evident nu numai bloggeri, dar există un CURENT. Şi oamenii indecişi bagă la cap si se iau şi ei dupa acel curent. Plus ca în cadrul acelor bloguri pro-ecologie se aduc argumente, se fac comparaţii, etc, lucruri care duc la lămurirea celor care vor să audă. Pe mîrlani şi pe mitocani oricum nu-i poţi convinge, dar nu sînt numai ăştia în societatea noastră.

    La fel, face cineva campanie pt reciclare, si chiar recicleaza, si îi convinge si pe prieteni prin puterea exemplului.

    Pt mine a fost întotdeauna importantă puterea exemplului. Faptul că am vazut că există oameni care chiar fac, nu doar vorbesc, chiar dacă asta a inseamnat mai multa muncă pt ei: medici care refuză şpaga, oameni care merg cu bicicleta sau reciclează, oameni care îşi fac treaba bine, oameni care îşi cer scuze în numele colegilor care au făcut treaba prost şi apoi dreg ei (uneori pe timpul lor suplimentar) treaba făcută prost, etc, etc. Chiar şi unul care clipeşte avariile în faţa ta în semn de mulţumire că l-ai lăsat să se bage – este un mesaj de la un om civilizat la altul. Sau unul care face un efort să înveţe să scrie cu diacritice, pt că aşa e corect. Sau mii de alte exemple mici şi foarte mici.

    Acţiunile individuale sînt importante pentru că prin sumarea lor se obţine un efect. Nu eşti singur şi conştientizarea faptului că nu eşti singur îţi dă încredere şi te îndeamnă să continui şi să încerci să mai racolezi şi pe alţii.

    Argumentul că “o sa reciclez cînd o să recicleze şi alţii” sau “ce contează că reciclez eu cînd 100 de alţi oameni din jurul meu nu o fac” e calea cea mai sigură să nu recicleze nimeni. Si la fel şi cu maşinile şi cu 1000 de alte lucruri care ar putea fi schimbare în bine. Nu de la guvern (şi mai ales nu de la guvernul român) trebuie sa aşteptăm astfel de initiative extreme de care zici. In plus guvernul nu are cum sa interzica masinile astea, in conditiile in care ele se fabrica; ce a facut, a fost sa creasca semnificativ taxele si impozitele la masini mari, asa cum si prima de asigurare e mai mare. La o maşină de 5000 cmc taxa e chiar enormă dar sînt încă unii care cumpără aşa ceva. Mai departe e treaba cetatenilor sa aleaga. Si eventual sa aleaga gindind nu numai la bani.

    Eu sint unul din cititorii relativ constanti ai blogului, il citesc asa cum unii citesc zilnic un ziar pe drum spre servici (in particular eu nu citesc ziare) si tin minte foarte bine postul tau mai vechi in care vorbeai de litraje mici – postul asta de acum insa e total inconsecvent cu primul, ceea ce mă dezamăgeşte puţin.

    Iar comparatia cu stinsul luminii nu e buna. Chestia aia cu stinsul luminii de earth day nu se face pt ca se va economisi curent prin asta. In pus nu se pune problema să renuntam la lumina electrica casnică, ci sa o folosim rational, folosind iluminat cu surse mai economice decit cele clasice. Gestul este un fel de semnal – cei care sting lumina in ziua si la ora aia, exprima faptul că fac parte din acel “curent”, că sînt măcar conştienţi de problemele pămîntului. E mai simplu aşa decit sa-ti pui un abtibild in geam, de exemplu. Sau e echivalent cu a face o demonstratie in fata guvernului, daca vrei, doar ca pt asta nu-ti trebuie autorizatie.

      (Citează)

  22. Cred ca in functie de caz actiunile individuale pot fi importante sau nu. Cand e vorba de poluare nu. Cand e vorba de aruncat o hartie la cosul de gunoi, in loc de pe strada, de strans mizeria dupa un caine, in loc sa-l lasi sa-si faca nevoile in mijlocul trotuarului, da. Nu zic “o sa reciclez cand vor recicla si altii”, dar sunt constient ca daca eu reciclez toata viata si se mai iau si alti 5 dupa mine, tot nu se schimba nimic. Sprijin si voi sprijini orice campanie sau lege care vrea sa micsoreze poluarea, consumurile, utilizarea resurselor, etc, pentru ca astfel consider ca putem face o diferenta. Acordul Kyoto sau ce naiba mai e este mai important decat un milion de oameni care recicleaza sau isi cumpara masini hibride. E pur si simplu vorba de statistici si legi atunci cand vorbim de motoare si carburant. La alte chestii, precum curatenia sau ordinea in societate, da, e important ca fiecare om sa inteleaga ce are de facut.

      (Citează)

  23. @alias: de ce sa promovezi masini nepoluante si sa ii sugerezi omului diesel? Ok, daca ne luam dupa conditiile din Europa par niste masini nepoluante dar, daca te uiti spre America, de abia de cativa ani au inceput sa satisfaca cerintele de mediu.

    Bine, europenii se pare ca ignora norii de fum negru scosi de diesele si mirosul de parfum.

      (Citează)

  24. Congrats! Ford este o masina buna, iar ce ai tu acolo e superb. Eram sigur ca multi vor sari in sus ca nu ai luat diesel, dar iti zic sigur ca nu vei regreta. Cat despre poluare, de ce credeti voi ca in SUA nu se prea vand pe diesel? Aha, normele de poluare identice atat la benzinare cat si la motoare pe motorina. In cazul in care nu stiati, un diesel este mai poluant cu 40-50% decat un benzinar.

      (Citează)

  25. S-o conduci cu placere! :D 125 de caluti e ceva.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus