un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Trei despre metrou

24 Jun 2009  ·

GÂNDURI  ·

4 comentarii

E criză, merg prost afacerile, nu mai am maşina de la muncă, salariul scade, aşa că am renunţat la a mai merge cu maşina mea la muncă şi am luat din nou metroul. Fac mai mult timp, dar e mai odihnitor. Am observat trei lucruri:

  1. Aerul condiţionat nu face faţă. Nu-mi vine să cred că metrourile suedeze sunt aşa de prost dotate la capitolul ventilaţie. Până la urmă se face un calcul simplu, ce capacitate de călători are vagonul şi deci de câţi metri cubi pe minut de ventilaţie ai nevoie. Cred mai degrabă că românii au cumpărat garniturile de metrou fie cu un sistem anemic de climatizare, fie îl pornesc la minim. Nu e aglomerat pe traseul meu, dar dacă ajungi pe la Piaţa Unirii sau Romană mori în metrou. Pe bune, nu ştiu cum se descurcă bătrânii cu probleme sau cei cu astm.
  2. De câteva zile nu mai deschide şoferul trenului uşile, ci au fost activate butoanele de pe fiecare uşă şi pasagerii le deschid pe cele prin care vor să coboare. Mai multă disperare ca acolo nu ai să vezi nicăieri. Dacă prima persoană de la uşă nu apasă butonul în secunda în care trenul a oprit, atunci sar cei din spate, se împing şi apasă ei butonul de parcă ar fi cel care dezamorsează vreo bombă nucleară. Parcă ar pleca trenul fără să-i debarce, aşa sar toţi. Iar în secunda de întârziere dintre apăsarea butonului şi deschiderea efectivă a uşii vezi disperarea pe feţele lor. Mă uitam azi la o femeie cum a mai apăsat de încă vreo 5 ori butonul în acea secundă, cu aşa forţa de i se albea degetul, şi părea extrem de speriată că dacă nu se deschide uşa, ea trebuie să coboare la acea staţie şi nu are timp să ajungă la altă uşă că e aglomerat trenul şi de ce nu merge butonul şi unde trebuie să-l apese şi de ce nu… şi atunci s-a deschis uşa şi s-a năpustit afară din tren de parcă ar fi eliberat-o din închisoare. Suntem prea stresaţi.
  3. Sunt asaltat peste tot de picioare goale şi decoltee adânci rău. Asta e partea bună la mersul cu metroul. Ai la ce te uita. O grămadă de femei merg îmbrăcate mult prea sumar, dar nu mă deranjează, ba chiar le admir. Şi la propriu şi la figurat.
asus s5507

    4 comentarii

  1. Ai uitat sa precizezi mirosurile ce-i drept ocazionale dar si rezistente pe care le mai poti intampina in calatoria cu metroul. Eu trebuie sa plec cu trenul de 8 si un sfert de la Gorjului. Pana atunci e rupere totala la cat de plin poate sa fie metroul. De la Romana la Pipera in continuare e vis daca merg dupa 9 fara un sfert.

      (Citează)

  2. 1. Canadiano-germane mai degraba. Stai la mijloc sub gaurile alea ;)

      (Citează)

  3. bombardierele nu au aer conditionat. au sisteme de ventilatie cu tiraj fortat, iti baga aerul din tunel.

    ai vazut pe alea cu geamuri care se deschid puse de romani? :)

      (Citează)

  4. Si in italia tot garnituri de tren mai vechi cu geamuri care se deschid sunt , insa aerisirea e mult mai buna ca in bombardier care si eu consider ca nu fac fata la ventilatie .

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus