un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Treaba cu viralele

4 May 2009  ·

GÂNDURI  ·

6 comentarii

Eu nu prea înţeleg viralele acestea. “Firma X a făcut un nou viral!”, anunţa cineva pe Twitter, de exemplu despre Heineken şi un nou clip video de reclamă. Nu! Nu au făcut un nou viral. Au făcut doar un clip video şi dacă au noroc şi e amuzant şi e bine realizat, atunci lumea îl va da mai departe, îl va arăta la prieteni, îl va pune pe blog şi abia atunci se poate numi că e “viral”.

Eu nu prea înţeleg reclamele la bere. De exemplu nu mi s-a făcut niciodată pofta de Tuborg doar pentru că lui Filip în place Fuborg, litera F şi fazanul, sau pentru că nişte tipe marfă coborau dintr-un avion pe care scria Peroni (mai degraba mi se făcea poftă de femei, având în vedere că bruneta aia e marfă rău). Mă uit în hipermarket cum cumpăra lumea bere, cum le aleargă privirea, un pic disperată, după marca preferată şi cum apoi răsuflă de uşurare atunci când o zăresc și iau cu grijă și atenție cutiile sau sticlele din raft și le pun cu sfințenie în cărucioare şi mă gândesc că băutorii de bere sunt de două feluri: cei care cumpără cea mai ieftină bere (şi aici e de observat că dacă la străini un six-pack e făcut din 6 cutii sau sticle de 0,33l de bere, varianta românească e reprezentată de 6 sticle de plastic pline fiecare cu câte 2,5 litri de bere Burger sau Noroc sau Bergenbier) şi cei care deja au o marcă preferată şi o beau doar pe aceea, eventual cu încă una secundară de backup. Trebuie să faci nişte reclame cu adevărat inteligente ca să îi convingi pe primii să plătească mai mult pentru berea ta şi pe ceilalţi să îşi schimbe preferinţele. Mi se pare mai potrivit să trezeşti interesul publicului pentru o bere printr-o reclamă în care să arăţi o halbă rece, plină de bere galbenă ca urina şi cu un deget de spumă albă la vârf, să o mai ieftinești, că în fond e bere, nu ambrozie, să vii cu oferte speciale sau ceva în plus. De exemplu eu acum beau Carlsberg nu pentru că e probabil cea mai bună bere din lume, ci pentru că dacă îmi luam un six-pack îmi dădeau gratuit şi un pahar înalt de bere (teoretic am luat un five-pack, ca slotul 6 din cutie era ocupat de pahar).

Mai știți când Beck’s își făcea reclamă cu cele 4 ingrediente naturale, dar pe cutie erau scrise doar 3?

asus s5507

    6 comentarii

  1. Singura bere de care imi pare rau si chiar avea potential e Bergenbier. Acum cativa ani sloganul era absolut genial, dar deja incepe sa fie fumat si enervant. Noul ambalaj cam suge, nu mai aduce a patriotism ca cel de dinainte si nici noua reclama nu are farmec.. in schimb, cea in care curgea apa la robinet mie cel putin mi-a placut. Totusi cele mai reusite le au Carlsberg, Heineken si Bud Light.

    Apropo de virale, lumea probabil le considera asa pentru ca aia ar fi intentia producatorilor, dar mai nou virale sunt orice reclame care par cat de cat gandite, dar termenul e folosit mai ales pentru ca e trendy si cul ..

      (Citează)

  2. Eu reclama la bere o vad mai degraba de fidelizare a clientilor si atragere a nehotaratilor. Ceva de genul uite de asta esti tu smecher ca bei Tuborg :D …. Pentru ca e clar ca indiferent de reclame n-o sa schimbi acum berea. Si in nici un caz n-o sa beau acum Bud Light (parerea mea este ca e un fel de apa plata cu lamaie) ca am vazut reclama misto.

      (Citează)

  3. @jorjH: uita-te la Arhi pe blog la postul despre eticheta Bergenbier. Cei care au fost prin Bulgaria au baut probabil Kamenitza, o bere locala foarte buna. Bergenbier are exact eticheta ei, asta apropo de reclama care i se face acum. Daca pana si rebrandingul mult trambitat a fost doar o copiere, de ce as crede ca e altfel si continutul sticlei?

    @combo: din cate stiu pe la americani sunt destul de apreciate berile “light”. Ei sunt natiunea care au o versiune light pentru orice produs.

    Intamplator, la mine preferinta la bere este in ordine Ursus, Urquell, Peroni, Gosser, Heineken, daca e sa ma gandesc la ce am cumparat recent si in ce cantitati.

      (Citează)

  4. L-am citit cand l-a scris si aia vreau sa zic, o bere care candva era reprezentativa pentru rromania ( asa ca sa-l citez pe Arhi ) a ajuns sa fie ceva ieftin, fara originalitate si de proasta calitate. Nu stiu daca de vina sunt companiile de advertisment sau detinatorii brand`ului ca nu mai investesc suficient in promovarea lui. Pentru marea masa de romani oricum nu prea conteaza chestiile astea, cat timp este Burger si Albacher la 2 litri si six-pack ei sunt fericiti. Oricum, fiecare stie ce ii place sa bea ca pana la urma in gust sta totul nu in reclama..

      (Citează)

  5. avem bere facuta in romania si bere facuta afara. in general, orice bere facuta in romania are un gust mai naspa decat al originalei si culmea, asemanator. cum toate se aseamana cu ursus, sau tind spre ea, singura alegere autohtona ramane ursus. daca iti permiti mai mult si ai norocul sa gasesti la halba, e alta problema.

    reclamele la bere sunt pentru amatori. cand esti in fata unei vitrine imense poate conteaza ce reclame te-au lovit mai des in ultima vreme. cam atat.

      (Citează)

  6. Ar fi interesant de studiat ce a facut Ursus de a ajuns asa bine privita. Sa fie doar pentru ca e buna si totusi nu e scumpa?

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus