►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Update august 2011: între timp Cicloteque a schimbat planurile tarifare. Poţi închiria o bicicletă direct, fără alte formalităţi; poţi să-ţi faci cont la ei, să-l alimentezi cu minim 50 de lei şi apoi închirierile să-ţi fie debitate chiar din această sumă, deci nu mai plăteşti vreo taxă suplimentară doar pentru a fi numit membru. Detalii pe www.cicloteque.ro
—
În general sprijin orice iniţiativă ce are ca scop reducerea poluării şi de aceea deschiderea unor centre de închiriat biciclete mi se pare o idee foarte bună. Am văzut bicicletele utilizate la maxim în Viena, în Amsterdam şi Bruxelles şi sunt un mijloc foarte bun de deplasare atâta vreme cât şi lumea înţelege asta şi preferă eficienţa în locul statului în trafic mare dar la bordul unei maşini, pentru că îşi permit. Iniţiativa centrului Cicloteque este bună, dar prost pusă în practică.
De ce aş vrea eu o bicicletă (am avut de mic şi până acum câţiva ani, când n-am mai avut timp să mă plimb şi am vândut-o)? Ca să mă duc zilnic cu ea la servici? Nu, în acest caz aş cumpăra una, nu aş inchiria-o de la Cicloteque. Ca să mă plimb pentru a mă menţine în formă? Nu, din nou, aş cumpăra una. Ca să mă plimb din când în când prin oraş cu bicicletă, în câte un parc, eventual în compania cuiva, rar, ca o formă de distracţie? Da, aşa da. Pentru asta aş vrea să am de unde să închiriez o bicicletă.
Problema la Cicloteque, din câte văd pe site, este că îmi cer întâi să devin membru al centrului de închirieri, iar asta m-ar costa 100 de lei pe an. Primesc ceva în schimbul milionului de lei vechi dat? Nu, doar se cheamă că sunt membru. Ca să închiriez o bicicletă mă costă 2 lei pe oră, sau 10 lei pe zi. Orice închiriere se plăteşte. Pe scurt, devin membru degeaba, doar ca să dau din prima 100 de lei de pomană. Măcar dacă în acel preţ ar fi fost incluse şi 5 închirieri sau orice bonus care să îţi returneze cumva o parte din bani sub formă de servicii.
Nu înţeleg ideea acelei taxe pentru a deveni membru. Iniţiativa cică e sponsorizată de Unicredit, de Fundaţia Margareta şi poate şi alţii. Înţeleg că nişte oameni trebuie plătiţi şi trebuie întreţinut şi parcul velo, dar banii nu trebuie obţinuţi prin a-mi cere mie taxe inutile de membru, ci din închirierea de biciclete. Cât mai multe şi mai bune, altfel, ca orice afacere care nu scoate profit, se închide sau se cer bani de la companiile care îşi vor arăta astfel responsabilitatea socială. Pe scurt, dacă eu strâng mâine 3 prieteni şi ne decidem să luăm nişte biciclete să ne plimbăm prin oraş, ca pe vremuri când eram copii, nu putem închiria de la Cicloteque. Ar trebui întâi să dăm fiecare câte un milion ca să devenim membri, chiar dacă vrem să închiriem o singură dată sau din an în paşte o bicicletă.
Cel puţin aşa înţeleg din site-ul lor. Dacă nu e aşa, tot ei sunt de vină că nu explică bine costurile. Iar despre biciclete şi sistem a făcut Nihasa un review de curând.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
18 comentarii
25/08/2008 la 12:47 PM
asa am inteles si eu sistemul, si am aceeasi problema. n-o sa ma plimb in veci cu bicicleta destul cat sa renteze milionul ala, deci de ce l-as plati?
plus ca mai e o chestie: vine un strain aici si vrea sa faca un mic tur al bucurestiului pe doua roti. sta aici 2 zile. da un milion plus taxa/zi ca sa se plimbe un pic? sa fim seriosi.
(p.s. iti trebuie plugin de abonare la comentarii pentru astia ca mine care uita sa mai verifice.)
Jen(Citează)
26/08/2008 la 7:23 PM
Da, de cei care sunt in vizita si vor rapid o bicicleta n-am mai zis, dar si ei sunt impiedicati de a vizita astfel orasul (desi nu stiu daca le-ar face bine, la cum e traficul la noi si la cat de mici sunt benzile pentru ciclisti).
(p.s. nu vad cum ma poate uita cineva :P)
nwradu(Citează)
20/08/2011 la 12:24 PM
Si in strainatate se plateste o taxa relativ mare cand inchiriezi prima data (probabil ca sa devii membru, n-am inteles prea bine)ca o garantie ca ei isi vor recupera bicicleta sau in caz ca o strici. Oricum este de apreciat initiativa Ciclioteque. Macar de a-si vedea mai multe biciclete prin Bucuresti si mai multe piste functionale!
sofia(Citează)
21/08/2011 la 12:29 PM
hm..eu am inchiriat pentru prima oara recent de la Cicloteque si nu a trebuit sa platesc nimic in plus decat o taxa de 5 lei/ora pentru ca sunt studenta. mi-au deschis si un cont online gratuit unde pot face rezervari. cred ca ce n-ai inteles tu e faptul ca daca iti incarci contul cu o anumita suma incepand de la 50 lei ai reduceri f mari/inchiriere. deci te folosesti de banii aia mult mai mult timp:)hai ca nu e asa greu! intr-adevar am multi prieteni care nu au inteles prea bine nici ei. contul asta online ii baga pe multi in ceata.suntem obisnuiti sa platim la ghiseu. mie mi se pare corect si convenabil.
andhra_nariwen(Citează)
21/08/2011 la 1:14 PM
@Andhra si Sofia: multumesc de observatii, dar acest post a fost scris in august 2008, cand regulile Cicloteque erau altele, adica cele enuntate de mine in articol. Acum, da, poti inchiria “de test” o bicicleta cu putini bani, poti sa alimentezi contul cu o suma din care apoi sa-ti fie debitate inchirierile ulterioare si da, nu mai platesti vreo taxa doar pentru a fi membru. E un sistem mult mai bun.
nwradu(Citează)
21/08/2011 la 11:31 PM
@nwradu: scuze, abia acum am vazut data la care a fost postat articolul. Esti membru Ciclioteque?
sofia(Citează)
22/08/2011 la 9:16 AM
Nu, am bicicleta proprie in balcon. Dar la data la care l-am scris nu aveam si m-ar fi interesat sa inchiriez una din cand in cand, pentru cate o ora de distractie.
nwradu(Citează)
22/08/2011 la 9:06 PM
imi place avatarul tau. monkey island haha:)
andhra_nariwen(Citează)
22/08/2011 la 10:14 PM
Pai se zice ca seaman cu Guybrush.
nwradu(Citează)
22/08/2011 la 11:03 PM
Semănai…ar trebui să lățești un pic poza. :P
nea_trol(Citează)
23/08/2011 la 7:36 AM
Haha. Semanam… pana ce m-am tuns.
nwradu(Citează)
26/08/2011 la 12:54 AM
am o curiozitate, te simti cumva superior fata de cei care inchirieaza bicicleta, sincer? eu una ii invidiez putin pe cei care si-au permis o bicla noua/scumpa. sau ti-e indiferent si sustii mersul pe bicicleta oricum ar fi el?:)
andhra_nariwen(Citează)
26/08/2011 la 7:50 AM
Daaa… eu mi-am permis propria bicicleta, mwahahaha!
Nu. As prefera sa inchiriez si eu. Mi se pare o solutie mult mai buna, avand in vedere ca ma plimb destul de rar, si nu mi-ar mai ocupa locul pe balcon.
nwradu(Citează)
29/08/2011 la 12:59 AM
si mie mi se pare super comod cu inchiriratul bicicletei. exista si sansa sa mi-o fure daca e una noua si mi s-ar rupe sufletu acolo sa nu o mai gasesc.
andhra_nariwen(Citează)
29/08/2011 la 10:45 PM
incerc sa inteleg si eu mai bine comunitatile astea de biciclisti :) eu una am preferat din start sa merg cu bicicleta numai pe sosea in oras. stiu ca sunt si niste piste pe trotuare, dar sunt intrerupte de gropi si alte nebunii. din cate stiu eu, pistele ar trebui trasate numai pe sosea nu?
andhra_nariwen(Citează)
29/08/2011 la 11:08 PM
Pe sosea nu este nevoie sa se traseze piste. Bicicletele au voie implicit pe sosea pe aceleasi benzi ca si autovehiculele, dar sunt cateva reguli speciale precum virajul la stanga, mersul pe langa trotuar si altele asemenea.
Eu ti-as recomanda sa mergi prin parcuri. Pe sosele e praf, poluare, zgomot si e si destul de riscant. Vrei sa te relaxezi? Plimba-te in Herastrau, Carol, Kiseleff si alte zone frumoase.
nwradu(Citează)
30/08/2011 la 4:00 PM
haaa.uite peste ce am dat.http://www.cicloteque.ro/2011/08/piste-biciclete-bucuresti-vs-sibiu/
andhra_nariwen(Citează)
01/09/2011 la 1:39 AM
asta e, ca eu nu vreau sa biciclesc numai pt relaxare, ci mi-ar placea ca biciclceta sa devina parte din viata si sa merg oriunde am nevoie cu ea. dar sunt la inceput. cu timpul ma voi obisnui cu traficul si poate se mai schimba si la noi perceptia asupra biciclistului.
andhra_nariwen(Citează)