un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Greseala mea

13 Apr 2008  ·

Uncategorized  ·

30 comentarii

Am şters postul pe care îl scrisesem despre marşul motocicliştilor. A generat numai înjurături şi ostilitate şi nu aici am vrut să se ajungă. Am comis o greşeală pe care altădată le-o imputam altora: am inclus toţi oamenii în aceeaşi categorie şi i-am acuzat pe toţi de un comportament aiurea în trafic. Când 50 de oameni îmi scriu, printre înjurături, că nu am deloc dreptate, atunci e foarte posibil să nu am. Şi indiferent cum ar merge unii sau alţii prin trafic, greşeală şi mai mare a fost când am dat un ton negativ unui eveniment ce se dorea a fi un semnal pentru o transformare în bine, un marş pentru a creşte “awareness-ul” asupra unor probleme ce există în trafic şi care ar putea fi corectate.

Astfel, îmi cer scuze motocicliştilor şi celor pe care i-am ofensat prin atitudinea mea. Trebuie să cunosc ambele aspecte ale unei probleme înainte de a zice cuvinte grele, şi cum nu am mers niciodată cu o motocicletă, am vorbit doar pe bănuite şi în necunoştinţă de cauză.

asus s5507

    30 comentarii

  1. Aleluia!!!
    Bunul simt si-a spus , in sfarsit, cuvantul!
    Acum mai vii de acasa! Felicitari ptr curajul de a recunoaste ca ai gresit( f, putini oameni recunosc)!
    Asta este drumul cel mai scurt spre vindecare! :D
    Ma bucur ca ai descoperit in tine ratiunea. Poate a fost o lectie mai neortodoxa insa asa se intampla cant tratezi cu atata superficialitate un subiect pe care il mai si medietizezi apoi!

    P.S.1 – 95% dintre motociclisti sunt si soferi, asa ca….
    P.S.2 – “motociclismul” nu este o clasa sociala, ptr ca are adepti din toate paturile sociale, de la bogati la f.modesti, de la manelisti la oameni de mare valoare culturala. Motociclismul este un mod de exprimare, o abordare practica a traficului, un hobbie, ca si pescuitul, ca si sportul, ca si fotografiatul, ca si dansul, ca si colectionarea de timbre , etc.
    Altadata, inainte de a scrie, mai sigur, google it first! E mai …sanatos! Succes.

      (Citează)

  2. Wow, atacul fulger al logicii uitate :) Deci se poate, bre. Bun asa. Na, nici felul in care te-au injurat unii pe aici n-a fost OK, dar ce vrei, doar e Internet, uriasa galeata de refulare a planetei. Hai noroc, si bine ai revenit din taramu ala. Stii tu care.

      (Citează)

  3. Desi ai sters tot articolul (imi pare rau ca nu am mai intrat sa vad comentariile), eu cred ca o samanta de adevar tot era in el. E adevarat ca niciodata nu e bine sa generalizezi, dar soferii care circula des cu masina prin oras cred ca erau in procent de 95% in asentimentul lui nwradu, daca nu ar fi sters articolul…imi permit sa ‘prezic’ ca la acel post s-au adunat comentatori tocmai din partea celor descrisi in articol; si asta pentru ca asa se intampla de obicei: cine se grabeste sa se scuze, se acuza!

    PS: si ca sa nu generalizez, in incheiere o sa spun ca ii urasc pe motociclistii CARE depasesc pe partea dreapta!!! daca tot circuli pe soselele patriei, comporta-te dracului ca o masina, si te asigur ca nu s-ar supara nimeni daca ai astepta la semafor civilizat, oprit pe mijlocul benzii: dar nu, tu esti dita-mai motociclistul si prin urmare poti sa faci ce te taie pe tine capul! (si biciclistii de altfel, dar ei au avantajul de a merge mai incet, si automat fac aceasta “manevra” doar in intersectii, cand tu stai pe loc; chiar si asa, tot e periculos…); ii urasc pe motociclistii CARE se pozitioneaza la semafor “la milimetru” intre doua masini, de trebuie sa ai grija cand pleci de pe loc sa nu dai cumva de pamant cu inconstientul pe doua roti; ii urasc pe cei CARE conduc o motocicleta pentru ca le este teama sa conduca o masina; ii urasc pe cei CARE isi tureaza motoarele (indiferent de imprejurari) ca sa intoarca lumea capul dupa ei pe strada.

      (Citează)

  4. Apreciez faptul ca ti-ai recunoscut greseala, si, daca tot vrei sa scrii despre motociclisti, da click pe link-ul de la numele meu (il bag si aici: http://www.motociclism.ro/forum/index.php?showtopic=192173&st=199) – astfel vei afla despre ultima campanie de binefacere a catorva motociclisti, si cam ce rezultate am obtinut.. Citeste si primul post din topic, ai acolo mai multe link-uri, printre care si unul catre povestea Mirelei, care, in principal datorita noua, are acum posibilitatea de a merge din nou!!

    Sper ca ai pastrat pe undeva articolul, ca si parerile primite, pentru a lua aminte din cand in cand.. :)
    John

      (Citează)

  5. Mey seba18 ,daca nu esti in stare sa pleci in linie dreapta de la semafor,stai mai nene acasa sau ia tramvaiul.Stai tu linistit ca te feresc ei,motociclisti, pe tine .Nu-ti mai face atat griji pentru ei talentatule ….de fapt…tu ai carnet sau visezi frumos ? Auzi la el ..95%…si mai si comentezi ce nu ai citit…

      (Citează)

  6. Salut Radu,

    Pentru a putea fi cat se poate de informat te invit oricand la o plibare cu motocicleta prin oras. Astfel iti vei face o idee corecta despre cum este sa circuli pe un asemenea vehicul. De asemenea invitatia este deschisa pentru oricine doreste o asemenea experienta.
    Ai mare grija cum iti alegi cuvintele data viitoare. Nici un om nu merita sa moara indifernt cat de violent circula in trafic. Soselelel ne apartin tuturor si stim bine ca exista si soferi cu masini “tunate” care sunt de 10 ori mai periculosi decat motociclistii si tot de atatea ori mai multi.
    Multumim pentru gestul tau de a sterge postul anterior. A fost o dovada de verticalitate si sper sa iti putem dovedi ca nu toti motociclistii sunt dusi cu pluta.

    Cu respect,
    Cosmin Frasineanu – AMR

      (Citează)

  7. Aveai idee cat de serios este abordat mersul pe motocicleta? Cate decizii si cata documentare implica?
    Vezi filmul, ptr ati face o idee de baza.

    http://www.youtube.com/watch?v=x5HihBOCADI

      (Citează)

  8. @Anonim, eu plec in linie dreapta, dar tu esti in stare sa prevezi faptul ca in incercarea de a ocoli o groapa as putea sa te agat si pe tine? Te-ai legat exact de ceea ce nu ma asteptam…tu vrei sa ma convingi ca tu ca motociclism ai ce sa cauti la semafor postat intre mine si cel de pe banda din dreapta? Pune mana pe codul rutier, daca inca mai crezi asta…
    Si da, uite ca am permis de conducere, si nici incepator nu sunt…poate ai vazut seba18 si te-ai gandit ca am 18 ani…ei bine, te-ai inselat.

    PS: nu eu trebuie sa iau tramvaiul ci voi, pentru ca v-ar prinde bine sa observati traficul si dintr-un punct neutru…

      (Citează)

  9. @seba18, nu cred ca a afirmat vreun motociclist normal la cap ca respecta codul rutier :), deci n-are rost sa marsezi pe tema asta. Dar inca o data, asta nu e o dovada de sfidare, ci o recunoastere a faptului ca folosind o motocicleta ai alte posibilitati de a circula prin trafic, chiar daca ele nu sunt prevazute explicit in codul rutier. Hai sa fim seriosi, cine n-a incalcat niciodata codul rutier? Daca ti-ai lua motocicleta, esti sigur ca ai fi capabil sa nu te strecori printre masini ca sa ajungi mai in fata la semafor? Tema de meditatie. Fara sa te cunosc, as fi gata sa pariez ca nu. Tot din motive statistice.
    Cat depsre “motociclistii care isi iau motor pentru ca nu au curaj sa mearga cu masina”, asta e ceva complet nou, recunosc. Lumineaza-ma, de ce i-ar fi cuiva frica sa conduca un mijloc de transport, dar ar opta in final pentru un mijloc de transport clar mai periculos? Ceva imi scapa.
    Iar zgomotul poate fi deranjant, dar e si util. Chestie verificata, dupa ce mi-am schimbat toba sunt “auzit” altfel in trafic. Si nu, n-o turez noaptea. Nici macar curse nu fac. Mai am de invatat cred :)

      (Citează)

  10. Catre ala , seba18 , sau xulescu18, un_anonim18 .. nu_prea_conteaza18 :

    Citez:
    “ii urasc pe motociclistii CARE se pozitioneaza la semafor “la milimetru” intre doua masini, de trebuie sa ai grija cand pleci de pe loc sa nu dai cumva de pamant cu inconstientul pe doua roti”

    Io zic sa te chinui sa mergi DREPT, stii sa faci asta ?? Nu roti din covrigu ala din fata ta, cand pleci de la semafor.

    Citez:
    ” ii urasc pe cei CARE conduc o motocicleta pentru ca le este teama sa conduca o masina;”

    Cea mai mare ABERATIE . Ai IQ subunitar. De ce ne-ar fi frica sa mergem cu un vehicol mult mai SAFE ???? Marea majoritate , peste 95 % din tre noi, avem si permis de B, iar poate 90 % avem si masini in posesie. Acum toata lumea isi permite sa isi cumpere o masina, chiar si retarzi ca tine.

    Citez:
    ” ii urasc pe cei CARE isi tureaza motoarele (indiferent de imprejurari) ca sa intoarca lumea capul dupa ei pe strada.”

    Io imi turez motoru , ca tu, imbecil inchis la minte, sa nu mai vorbesti la telefon, si sa tii volanu cu ambele maini, sa nu mai faci schimbari de banda FARA SA TE ASIGURI SI FARA SA SEMNALIZEZI.

    Astfel, macar zgomotu sa iti atraga atentia de la grijile cotidiene la care te gandesti, in loc sa te gandesti ca prin ignoranta ta, ma poti lovi pe mine, ca nu ti-ai verificat PUNCTUL MORT .. stii macar ce e ala ???

    @ Pentru nwradu :
    am citit ce ai scris ieri, mi-a fost mult prea scarba sa te comentez.

    Am citit si azi ce ai scris, e o schimbare in bine.

    Apreciez faptul ca ai REALIZAT ca nu e bine / corect sa generalizezi.

    Asa cum nu e bine sa spun ca toti detinatorii de BMW sunt manelari, ca toti tiganii fura, ca toate blondele la volan sunt pardaf, ca toti taximetristii sunt cretini.

    Strainii ne genaralizeaza pe noi romanii ca fiind niste hoti, si mincinosi, si tigani. Cand auzim asta, sarim in sus, ca aia sunt imbecili ca GENERALIZEAZA.

    Apropo.. numele NWRADU .. imi suna cunoscut… ai , sau ai avut legatura cu RDS / forumul linkmania ????

      (Citează)

  11. Nu gasesc nici un motiv ca sa-ti turezi motorul indiferent de vehicul. Poate il ai stricat ?
    Daca nu e stricat . Recomand “Spitalul de Psihiatrie” internare gratuita. Motivele care le dai sunt imbecile . Sunt pieton si chiar nu am chef sa ma poluezi tu sau oricare altul fonic.

      (Citează)

  12. Mey seba18 ,macar daca aveai 18 ani macar aveai o scuza, dar asa nu pot decta sa cred ca esti vreun terminat frustrat si tu care stai la stop cu orele.Vai mama ta daca la o varsta mai inaintata gandesti asa.Codul rutier nu prevede nimic in sensul asta mai desteptule tare in tastatura.Tine bine de volanul bine cand pleci de la stop si daca ocolesti vreodata o groapa vezi ca in loc de un motociclist sa nu apara un tir sau autobuzu’ 331 sa te faca muci.Sper sa ai timp sa semnalizezi cu 50 de metri intentia de schimare a directiei de mers.Si hai pa ,ca n-am chef sa fac trafic la blogul asta cu niste terminati incuiati ca voi.

      (Citează)

  13. Pietonului de mai sus care nu a inteles “utilitatea” poluarii fonice:

    Daca ai acorda atentie celor scrise mai sus ai intelege de ce se tureaza un motor (sunt si exceptii de prost gust, asa cum sunt in toate padurile si uscaturi)

    Cand un sofer asculta muzica tare, vorbeste la telefon sau imbarliga vreo fustiza, nu-i mai arde de asigurare in oglinzi ptr ca el este bine merci si safe in carcasa lui de tabla groasa, insa OMUL ala de pe motor, care are acasa familie si copii, vrea sa traiasca si dincolo de neatentia soferului ocupat doar de propriul bine! Atunci ambaleaza motorul ca sa atraga atentia asupra lui, ca este in trafic! Cum ar fi sa-i bata in geam si sa spuna: “nenea ridica ochii te rog si vezi si de viata mea, ca am si eu dreptul la ea, ca si tine!” ?

    Daca nu ati mai fi atat de preocupati sa va vaicariti si sa aveti idei preconcepute despre mai tot ce nu cunoasteti si nu intelegeti, ati avea timp sa va si informati inainte de a emite vreo parere cu statut de axioma!
    Mai domol cu vorba oarba, mai vehement cu documentarea si informarea!
    Ignoranta…dauneaza grav evolutiei individuale!

      (Citează)

  14. Si daca soferii se plang de motociclisti….uite si soferi disperati de NESIMTIREA ALTOR SOFERI!!
    Ia atitudine, pozitiv!

    http://www.gandul.info/societatea/eu-nu-blochez-intersectia.html?3932;2547923

    http://tibilupea.wordpress.com/2008/04/02/eu-nu-blochez-intersectiaro/
    http://www.eunublochezintersectia.ro/

      (Citează)

  15. Luati datele de la Politia Rutiera si dupa nu cred ca o sa mai aveti ceva de spus . Suna ceva de genul 108 de accidente in care au fost implicati motociclisti produse din cauza vitezei excesive ale acestora.(In ultimele 3 luni)
    NO COMMENT !
    Cat timp o sa ramana la asa ceva . Nu o sa fiu in viata mea pro “motor”. Si nu motorul este de vina … la fel ca si la masini. (stati linistiti nu se pune aceeasi cifra la masini pentru ca vorbim de alte date motociclete/masini)

      (Citează)

  16. Este nevoie de curaj sa recunosti ca ai gresit. Este nevoie de curaj, mai ales, pentru a recunoaste asta in fata celor carora le-ai gresit. Reactia atat de virulenta la postul tau anterior vine din partea celor care s-au izbit si se izbesc zilnic de atitudini similare si care sunt satui sa fie judecati ca o gloata… Suntem identitati, indivizi, deci diferiti, nu toti o ardem in gaz pe Magheru, nu toti ne dam pe o roata in centru, nu toti umblam cu gagica fara echipament, dar cu bikinii la vedere…

    Iti ofer o plimbare, cu toata prietenia, si sper sa simti ceea ce simtim si noi…

    PS: chiar la petrecerea Mirelei, am venit insotita de o colega de la ziar, care nu fusese niciodata “calare”. Emotii mari.. La intoarcere, cand i-am oferit varianta de a nu merge pe racoare pe moto, ci cu masina, ghici ce a ales…

    Speram sa ne intelegi si, poate, odata, sa simti ce simtim si noi.

    Cu respect,

    Kali
    – membru fondator AMR –

      (Citează)

  17. Nu-mi vine sa cred cate pasiuni starneste subiectul asta al motociclistitlor… Mai ceva decat o disputa intre Windows vs Mac fanboys :)
    Probabil ca zona asta a motociclistilor e dominata de 2 curente contrare (tinerii aventurieri periculosi & clasicii atenti si corecti) si de aceea este asa diferita perceptia asupra lor. Dar asa sentimente love/hate nu ma asteptam sa vad!
    Uite aici niste idei care mi s-au parut interesante:
    http://www.motor-zone.ro/forum/showthread.php?t=683

      (Citează)

  18. @darkore, tu impreuna cu @kali sunteti poate singurii de aici care ati meritat efortul lui nwradu de a sterge articolul anterior si de a-si cere scuze in fata celor pe care ii acuza. restul fac parte exact din tagma celor descrisi in primul articol.

    nu ma asteptam sa spun ca urasc pe cineva, ca dupa aia sa primesc cuvinte de lauda pentru cele spuse…dar nici la cuvinte jignitoare trebuie sa spun ca nu ma asteptam…

    Cat depsre “motociclistii care isi iau motor pentru ca nu au curaj sa mearga cu masina” – @darkore si ceilalti – eu cunosc cel putin 2 oameni, prieteni de-ai mei, care au dat pentru permis, dar numai pt categoria A. Unul dintre ei are motor, celalat isi doreste cu ardoare unul…de ce nu au vrut sa ia si B-ul? Pentru ca sa conduci o masina e mult mai complicat decat un motor. La fel cum multe femei nu dau pt permis pt ca le e teama sau nu se simt in stare sa conduca o masina, asa sunt si astia care vor permis, dar numai pentru motocicleta…sper ca m-am facut inteles, si ca nu vi se mai pare o aberatie ce am zis…

    @cristi:
    – eu nu rotesc de covrig daca si tu stai in spatele meu la semafor;
    – nu m-ai convins cu acei “95%”; daca ar fi asa, i-ati respecta mai mult pe cei de la volan. asa cum un pieton care are si permis de conducere e mai ingaduitor cu soferii atunci cand – sa zicem – trebuie sa traverseze o strada (eu cel putin asa sunt), la fel ar trebui sa fiti si voi;
    – vezi ca generalizezi. monteaza-ti claxon la motor, CLAR? sigur de-aia turezi motorul? alta treba nu ai, decat sa te uiti la mine si sa vezi ce fac eu la volan…? din moment ce ma faci “imbecil ingust la minte”, tind sa cred ca tu ai IQ subunitar, nicidecum eu…revino aici cand o sa poti sa iti tii nevii in frau si sa fi coerent in acelasi timp.

    Concluzia e una ridicol de simpla: sunteti multi, si e normal sa va impotriviti si sa aruncati cu noroi in toti cei care nu sunt de acord cu voi…cel putin pentru Romania asta poate parea normal…
    Atata timp cat nu exista parere obiectiva, fiecare e liber sa creada ce vrea si sa faca ce vrea…mergeti cu viteza, daca voua asa va place, cat se poate de iresponsabil, facand cat mai multe slalomuri printre masini – daca e posibil “la mustata”, turati-va motoarele cat stiti voi ca puteti fara sa le spargeti, DAR cand e sa va loviti de ceva luati-va dracu ca reper un stalp, macar sa nu ma faceti pe mine sa imi pierd timpul cu declaratii pe la politie…

    Si in final, cateva poze pentru cei mai aventurieri de felul lor (ATENTIE, CONTINUT CARE DE UNELE PERSOANE POATE FI CONSIDERAT SOCANT!):
    1 2 3 4 5 6 7 8

    O parere asemanatoare o sa gasiti si la antisocial, ca sa vedeti ca nu toti va tin isonul asa cum credeti voi:
    “Daca ala care a trecut cu 150 prin stanga mea cu zgomot asurzitor ma speria si trageam instinctiv dreapta de volan, nu-l cafteam pe imbecilul care ma depasea pe dreapta cu acceasiu viteza?”
    Tot noi suntem nebuni, nu?

      (Citează)

  19. Raspund punctual la cateva chestii:

    @Cristi Frasineanu – evident ca nu doresc moartea nimanui. M-am exprimat prea dur in primul post, dar era doar o exprimare, una clar nefericit aleasa. La fel ca atunci cand zici “sa mor eu daca nu e asa”, nu te referi chiar la faptul ca o sa mori pe bune daca nu ai dreptate.

    @Cristi – de asta am sters postul, am facut o generalizare care nu e de bine. Nu cred ca toti cu BMW sunt manelisti si din astea, asa ca a fost o greseala sa bag toti motociclistii in aceeasi oala. Da, am avut candva legatura si cu hubul de RDS si cu Linkmania.

    @ toti cei care m-au invitat la o plimbare – multumesc, poate intr-o zi chiar dau curs invitatie.

    @ toti care zic ca mi-au facut trafic – nu am reclame pe blog si deci nu am cum sa profit de trafic. Fata de o zi normala, traficul a fost cu 30% mai mare, deci nu o crestere semnificativa. Mai mult, ma indoiesc ca toti care m-au injurat si toti ceilalti vor si reveni pe blog pentru a deveni cititori fideli, care chiar ar conta la trafic (daca as avea reclame).

    Mi-am dat seama citind ce ati scris pe aici si citind si diverse altele pe forumul Motociclism.ro de unele lucruri: motociclistii care merg frumos, de placere, care respecta regulile elementare, care nu fac spectacol in trafic… nu sunt observati de nimeni. Ei trec si se duc mai departe fara a te deranja.

    In schimb toata lumea, pietoni si posesori de B, observa si retine la modul “uite ce fac motociclistii” doar pe cei care fac curse noaptea, pe cei care fac zgomot infernal prin trafic, pe cei care merg pe o roata, care schimba 3 benzi in 5 secunde, care depasesc prin dreapta, care nu au numar de inmatriculare, care nu pot fi opriti de politie, etc. Ma indoiesc ca cineva vrea cu adevarat sa-i vada morti sau macar in accidente, dar ar vrea sa-i vada macar respectand regulile pe care ceilalti din trafic le respecta.

      (Citează)

  20. @seba18, concluzia ta ma uimeste. Nu inteleg din ce punct de vedere este mult mai complicat sa conduci o masina decat un motor. Nu am foarte multi km parcursi, dar am avut pana acum doua motoare, doua masini, si am circulat cu multe alte masini cand am fost prin delegatii. Singura concluzie la care pot sa ajung e ca e mult mai complicat sa conduci o motocicleta decat o masina. Pana si experienta se acumuleaza mult mai greu. Sa-ti dau cateva exemple, unul pornind chiar de la ce ai spus tu: “- vezi ca generalizezi. monteaza-ti claxon la motor, CLAR? sigur de-aia turezi motorul? alta treba nu ai, decat sa te uiti la mine si sa vezi ce fac eu la volan…?”. O sa razi, dar eu fac asta de cate ori am ocazia. De multe ori, atunci cand vad o masina (pe o strada laterala) care se pregateste sa intre pe directia mea de mers, sau cand cineva vrea sa faca stanga intr-o intersectie iar eu sunt pe drumul cu prioritate, ma uit la sofer prin geam, incercand sa anticipez ce face. Daca vorbeste la celular sau se uita dupa vrabii, incetinesc automat. De cateva ori asta m-a salvat de la chestii nasoale. Iar claxonul nu poate inlocui o toba “zgomotoasa”, pentru ca toba zgomotoasa e o prezenta constanta, claxonul e doar momentan. Identifici mult mai usor o motocicleta care se apropie de tine daca face zgomot. Dincolo de asta (si multe alte lucruri similare) care tin de siguranta rutiera, condusul in sine e mai complicat. Incearca sa pui o frana de urgenta pe motor, actionand independent franele fata si/sau spate, riscand automat sa le blochezi, si o sa realizezi imediat ca o masina cu ABS, EBD, ESP samd face totul pentru tine. Cauta pe net “low side” si “high side” si o sa intelegi. De asemenea, cauta “countersteering”, o sa mai aflii niste chestii surprinzatoare despre condusul motocicletelor.
    In mod normal n-as tine asemenea teorii, dar sa le bagi oamenilor in cap ideea ca e mult mai complicat sa conduci o masina decat un motor e periculos si iresponsabil, s-ar putea sa te creada cineva pe cuvant si e posibil sa-l ai pe constiinta dupa aia. In prezent am o masina de 240CP si o motocicleta de 130CP, deci nu vorbesc chiar aiurea.

      (Citează)

  21. Radu, Seba18, hai sa stam stramb si sa judecam drept: cati soferi respecta regulile de circulatie? Sincer, cred ca procentul este aproximativ acelasi cu cel al motociclistilor care fac aceleasi greseli – “importanta” (wheelie, turatii, viteza mare in oras et caetera).. Singura diferenta este ca sunt MULT mai multe masini decat motociclete.. insa cu soferii care fac aceste gesturi sunteti atat de obisnuiti, incat nici nu-i mai observati..

    Cum am spus in alt comment, si cum a observat si Radu, NU VEDETI motociclistii care stau in coloana, NU VEDETI motociclistii care nu tureaza motoarele.. nu pentru ca nu ar fi, ci pentru ca nu va deranjeaza/multumesc intr-o masura destul de mare incat sa retineti acest fapt!!

    Seba: faci aceeasi greseala pe care a facut-o Radu: crezi ca, deoarece doi cunoscuti ai tai au aceasta frica de masini, si traiesc cu impresia ca e mai greu sa conduci masina, aceasta frica e generala.. Fa scoala moto, si sa vezi ca n-o sa-ti fie deloc usor, chiar daca ai ani de condus masina!! Gandeste-te in primul rand ca pe motor trebuie sa-ti pastrezi echilibrul, trebuie sa fii de trei ori mai atent dupa gropi, dupa carosabil alunecos, dupa..

    Poate ne vedem la o bere si discutam mai pe larg, dupa exprimare pot spune sincer ca prost nu esti.. insa niste ochelari de cal tot porti, si-mi pare rau de asta, pentru ca sunt foarte multi cei ca tine, si nu realizezi ca (,) chiar si prin aceasta atitudine, ne pui vietile in pericol..

    Cu respect,
    John

      (Citează)

  22. Si @nwradu, da, ai perfecta dreptate. Lumea nu va judeca motociclistii dupa actiunile lor caritabile, sau dupa marsurile lor pasnice, e suficient sa vada cativa care merg printre masini si toate partile bune sunt anulate automat. De asta nu cred in astfel de actiuni. E trist, dar se intampla.

      (Citează)

  23. Seba18 – sorry dar chiar nu ai dreptate cand zici ca o motocicleta se conduce mai usor decat un motor….eu conduc masina de 7 ani, dar cand am incercat sa conduc un motor mi s-a parut greu sa imi coordonez mainile cu picioarele,deoarece este total diferit fata de o masina.m-am plimbat un pic cu motorul (nu eu am condus) si am vazut multa ostilitate din partea soferilor auto, dar am vazut si soferi civilizati, care te vad, si iti faciliteaza trecerea prin trafic.un alt lucru foarte fain este faptul ca motociclistii sunt uniti, lucru pe care nu-l vezi la noi soferii auto..
    va salut

      (Citează)

  24. seba18…

    Deci.. chiar trebuie sa-ti desenez ca tii ca orbu de bata ? trebuie sa-ti aplic o formula ca sa observi ca NU TE DUCE CAPUL , si ca ai IQ NEGATIV ??? Nu se poate sa ai IQ negativ, insa vad ca tu ii intreci pe toti, esti exceptia care confirma regula.

    CUM MA SA FIE MAI GREU DE CONDUS O MASINA DECAT UN MOTOR ???

    Te referi la faptu ca ai mai multe butoane la masina? Tie ti-e greu sa le retii ce face fiecare , si de aia probabil ca te incurci , si de aici deduci ca e mai usor la motocicleta care are 3-4 butoane, nu ?

    Deci, in primul rand EU NU MI-AS PERMITE SA VORBESC despre lucruri pe care le-am visat doar, sau le-am vazut doar in filme, da ???

    Eu nu imi permit sa vorbesc despre pilotatul unui avion, sau elicopter, pana NU O SA CONDUC UNUL .. TU CUM ITI PERMITI SA DAI LECTII DESPRE CAT DE GREU / USOR SE CONDUCE UN MOTOR, DACA NU AI CONDUS UNU ?

    EU, NOI, ne permitem sa facem comparatii dintre cum se conduce o masina si un motor, CA LE STIM PE AMBELE, insa TU AI DREPTU SA TACI !!!

    Am cam 200.000 de km facuti pe 4 roti, si ma apropii de 70.000 de km facuti pe 2 roti, deci stiu prea bine cu ce se mananca si una , si alta.

    Din tot ceea ce scrii, reiese CLAR o MAAAREEE frustrare a ta :

    “@cristi:
    – eu nu rotesc de covrig daca si tu stai in spatele meu la semafor;”

    trebuie sa-ti explic ca la clasa a 1-a, ca unul din MARILE AVANTAJE A UNUI vehicol pe 2 roti , este ca e mai mic, mai mobil, SI AJUTA LA FLUIDITATEA TRAFICULUI ???

    Pana nu crapati voi, generatiile pline de rahat comunist, nimic, NIMIC, nu se va schimba in tara asta, de aia nu imi pot io stapani “nervii”, cum spui tu intr-un post anterior.

    Voi aveti in continuare acea gandire de roman comunist , boshorog frustrat : Daca io, in Dacia mea de muncitor crap de caldura la semafor, de ce sa nu crape toata lumea.. ce daca sunt biciclisti, scuteristi, motociclisti.

    IO MA BAG LA SEMAFOR IN FATA CELUI CA TINE, pentru ca TU , esti UN AMORTIT DE REFLEXE , care pana realizeaza ca e verde, pana baga in a 1-a, pana da drumu la ambreiaj, deja au trecut 15 secunde, iar io nu am ales sa dorm pe sosea, sa blochez traficul si intersestiile. De obicei, cat tine verdele pe un semafor, trec intre 5-8 masini cu adormiti ca tine la volan .. In acelasi timp, prin aceeasi intersectie, pot trece 30 de motociclete / scutere, si NU datorita vitezei, ci din 2 motive :
    1) lungimea / latimea lor este mai mica
    2) pot circula 2 pe aceeasi banda

    Stii cum se numeste chestia asta prin state civilizate, prin restul Europei ???? FLUIDITATE IN TRAFIC

    Un termen , pe care inapoiatii comunisti ca tine, nu-l vor intelege, si sper ca acel “stalp” pe care ni-l doresti tu noua, sa ti se intample tie !

    @nwradu.. numele tau imi suna familiar, de aia te-am intrebat de RDS…pot sa spun ca am mai avut tangente pe net cu tine, am fost aproape 2 ani admin CS linkmania, intre 2004-2006…. a dracu de mica lumea asta.

      (Citează)

  25. @seba18, am vazut ca ai permis, dar presupun ca nu ai si experienta de trafic pe motor, e singurul fel in care pot sa-mi explic ce ai spus. Zau, nici nu se compara condusul unei masini cu condusul unui motor, e aproape complet diferit sa conduci un motor, si e clar mai complicat cam din toate punctele de vedere.

      (Citează)

  26. V-as ruga sa nu va mai certati/injurati pentru ca nu vad o finalitate utila. Ma indoiesc ca va veti schimba unul altuia parerea, e ca o cearta despre politica sau sport unde fiecare o tine pe a lui la nesfarsit.

    @John, darkore: sunt de acord ca nici un sofer nu respecta regulile. Nici eu nu o fac: nu semnalizez de la 100 de metri de intersectie, depasesc 50 la ora in oras, am luat recent si o amenda ca am facut stanga aiurea, etc. Dar majoritatea soferilor respecta regulile “de siguranta” ca sa zic asa: nu merg excesiv de repede, nu depasesc aiurea, nu schimba benzile decat rar, etc. Pentru mine un accident usor inseamna un far spart, pentru un motociclist probabil ca inseamna o cadere zdravana sau un salt peste ghidon. Pentru mine, care am o caroserie, centura, airbag, un accident grav inseamna unul la care masina sta 2 luni in service. Pentru un motociclist probabil inseamna deja spitalizare sau mai rau.

    Cu toate acestea, motociclistii sunt cei care merg mai cu viteza, care se baga peste tot, care respecta mai putine reguli. Pericolul este mai mare pentru tine, si cu toate acestea te expui constient la el. Sa nu-mi spui ca esti ferm convins ca toata vina in accidentele din oras este numai a soferilor de masini.

      (Citează)

  27. Sebastiane…daca mai ai si A-ul….vai mama ta…cred ca-l ai numai inscris pe carnet,altfel nu ai debita ineptiile pe care le scrii.

    Si voi astia fara kilometri pe motor lasati-o frate jos ca macane,nu mai comentati un subiect despre care nu cunoasteti nimic,DOAR DIN CE VI SE PARE VOUA CA VEDETI PE STRADA.VOI AVETI GRIJA DE COVRIGU’ VOSTRU CA VA FERIM NOI.

      (Citează)

  28. @nwradu, evident ca nu cred ca toate accidentele motociclistilor sunt din vina soferilor, ar fi absurd. Din contra, cand un sofer mi-a pus o frana brusca in fata si eu m-am innodat sub motor (asta apropo de cat de usor e de condus), am considerat ca a fost 100% vina mea. Dar marsul a fost despre cei care merg linistiti pe strada si sunt loviti absolut din senin, fara nicio vina. Sunt mai multi decat crezi.

      (Citează)

  29. @nwradu

    Citez :
    “Sa nu-mi spui ca esti ferm convins ca toata vina in accidentele din oras este numai a soferilor de masini.”

    A spus asta cineva , undeva ??? Nici un motorist nu e in stare sa debiteze o asemenea aberatie, caci in general , avem capu pe umeri.

    Insa.. toate actiunile anti-accidente facute in ultimile luni, incepand mai ales din toamna… au avut ca punct de pornire numeroase accidente GRAVE (adica cu morti din randul nostru), cauzate de soferi neatenti, inconstienti, imbecili.

    Ti-ai facut user pe forum la noi… vezi pe la accidente :

    – Vezi cazul basculantei care a intors pe linie continua, in Bucuresti, unde venea cu 40-45 la ora un baiat si prietena lui erau REGULAMENTAR PE sosea, au franat si din cauza apei si a nisipului scurs din BASCULANTA , au intrat sub aceasta, iar cretinu cu basculanta a trecut cu rotile pe capul baiatului si pe stomacul fetei. Vrei sa fiu mai macabru in descrieri ?

    – Vezi cazul cu idiotul de sofer care depasea asta toamna IN CURBA, PE LINIE CONTINUA, COLOANA DE MASINI, iar pe contrasens venea o motocicleta, REGULAMENTAR, cu doar 60 la ora (limita era de 90, era afara localitatii, insa era uda soseaua si deci mergea EXTREM DE PRECAUT) .. Masina i-a luat pe sus, omorand cei 2 ocupanti ai motocicletei. Sotia soferului declara nonsalant la PROTV : “Nu stiu de unde au aparut, ne-am trezit cu ei pe parbriz” … Pai nu i-ati vazut cretinilor, ca erati pe contrasens, in curba, pe linie continua.

    Sunt multe.. multe cazuri de genu asta.. am prezentat 2 , cele mai grave de anul trecut. Ele cred ca au fost peste 30 de care stiu io, DIN CAUZA EXCLUSIVA a soferilor. S-au lasat cu morti, membre fracturate, paralizie, etc. Ah.. si niste tabla indoita.

    Da, suntem constienti ca si noi mai calcam gresit, stim ca unii exagereaza cu viteza, etc.. dar in principiu.. de regula.. o faci pe pielea ta !!!

    Cand e unu imbecil, si intra cu 200 intr-un copac sau cap de pod… venim noi cumva sa dam vina pe careva ? A fost bou, a cautat-o, Selectie naturala.

    Cate cazuri ati auzit voi de motocicleta ca nu da prioritate si intra intr-o masina, si omoara pasagerii masinii ??? Va spun io : ZERO CAZURI.

    Au fost din cate stiu io .. 4 sau 5 cazuri de motociclisti care au comis accidente cu pietoni, pe treceri de pietoni. Urat, stiu… nasol .. DAR AU FOST 4 SAU 5 CAZURI tot anul trecut !!!

    Nu am datele exacte, insa pot sa pun pariu ca in cazul masinilor care au accidentat pietoni care traverseaza REGULAMENTAR, sunt sute pe an.. SUTE !! Pai vezi cam 1-2 pietoni accidentati ZILNIC de masini pe la stirile de la ora 5.

    In general .. motociclistii sunt MULT mai atenti decat soferii , CAND SUNT PE DRUMURILE PUBLICE.

    Asta e clar. Chiar daca io am 80 la ora, sunt MULT mai atent, si VAD CE SE INTAMPLA IN JURUL MEU , mult mai bine decat un muncitor obosit, de un boshorog senil, un jmekerash care vorbeste la telefon, sau o blonda care se machiaza, si care merg .. cu 50 la ora.

    Este clar de ce :

    1) io imi verific oglinzile din 5 in 5 secunde, AMBELE, un sofer o data la minut, si uneori nici macar cand schimba banda.

    2) io nu vorbesc la telefon

    3) io nu vorbesc cu pasagerii din spate, despre filmul de aseara , sau despre ce nenorocit a fost sefu la munca azi

    4) io nu stau sa schimb cd-ul la masina, ca nu ascult nici muzica, nici radio

    5) Io nu stau sa belesc ochii la reclamele de pe strada, la vitrinele magazinelor

    Io ma uit doar la TRAFIC, sunt pe strada, DECI SUNT ATENT LA CIRCULATIE.

    ATENTIA mea, si automat REFLEXELE .. sunt distribuite 100 % la CONDUS.. nu la altceva.. de aceea, LOGIC vorbind, un motociclist are atentia mult mai bine distribuita intre ce e in fata, ce e in spatele lui, si in general.. tot ceea ce misca in jurul lui, cand e pe strada.

    De aceea NOI VEDEM CONSERVELE .. iar voi, dupa ce ne dati jos , aveti o SINGURA REPLICA : ” Scuze frate.. nu te-am vazut.. aveai viteza”

    Aveam pe mata ! Asta aveam… Aveam 50 la ora.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus