un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Conduci fara permis

5 Apr 2008  ·

AUTO  ·

5 comentarii

Am văzut la ştirile ProTV despre o altă maşină ce a intrat pe piaţa românească şi pentru care nu e nevoie de permis de conducere, ci şoferul trebuie să aibă doar vârsta de minim 16 ani (nici măcar 18). Explicaţia este în lege, unde permisul de conducere nu este necesar pentru autovehiculele cu motoare mici, precum acesta ce are 500 centimetri cubi şi 21 de cai putere. Ştirea (dacă o găsesc pe site pun şi link) încă spunea că până acum nu exista aşa ceva în România, dar de câţiva ani se pot cumpăra nişte maşini numite Minicar (parcă), ce seamănă cu un Smart şi pot fi conduse fără permis. Le-am şi văzut pe stradă.

Problema mea e alta: permisul de conducere nu doar îţi dă dreptul de a te afla la volanul unui vehicul ce are o anumită capacitate cilindrică. Permisul reprezintă în primul rând asigurarea că respectivul şofer a urmat o şcoală de şoferi, că a învăţat regulile, că a fost instruit de un instructor autorizat, că a dat un test teoretic şi practic şi că abia apoi a început să conducă.

Bucureştiul fiind aşa cum este, vă întreb acum, ce face un puşti de 16 ani sau mai mult, care nu a urmat niciodată scoala de şoferi, la volanul acestei noi maşini în trafic? Când într-o intersecţie mare (de ex Muncii, Unirii, Ghica, Răzoare, etc) nu merg semafoarele, cum ştie el la cine trebuie să dea prioritate, sau cine îi dă lui? Cum ştie regulile privind coloanele oficiale, privind oprirea şi staţionarea, privind unde ai voie să întorci, unde ai voie să depăşeşti, ce este prioritatea pentru tramvaie, ce înseamnă indicaţiile unui ofiţer de circulaţie aflat în mijlocul străzii? Cine îl învaţă să parcheze fără să lovească maşinile din jur? Mie mi se pare un accident pe roţi, gata să dea peste un om sau o altă maşină. Iar ştirea de pe ProTV a menţionat clar că deşi are 21 de CP şi motor relativ mic, maşinuţa poate prinde sută la oră. Şi la 20 km/h un pieton poate fi omorât când dă peste el o maşină de metal. Dacă le-o pui la dispoziţie unora fără cea mai mică pregătire în ceea ce înseamnă să conduci, înseamnă că atragi cu bună ştiinţă accidentele în oraş.

Cunosc mulţi oameni care au urmat şcoala de şoferi, au luat carnetul pe bune, dar acum sunt “şoferi de weekend”: conduc doar în condiţiile ideale, doar când e traficul redus, doar pe trasee fără dificultate, eventual în afara localităţii. Cu toată pregătirea pe care au primit-o, chiar lor le e frică să se bage în traficul din oraş, sau să conducă atunci când e aglomeraţie şi haos. Mulţi nici nu sunt în stare să parcheze. Ce să ceri de la unii care nici măcar nu au făcut şcoala de şoferi, dar conduc acum în mod legal? Noroc că nu sunt prea mulţi, o astfel de maşină fiind aproape de 10.000 de euro.

asus s5507

    5 comentarii

  1. si la scutere de ce nu te-ai autosesizat pana acum? ca special se fabrica scutere de 49 cc, ca sa nu ai nevoie de carnet la ele.

      (Citează)

  2. Nu m-am autosesizat pentru ca un scuter nu e asa de riscant. Sa dea peste tine un scuter este complet altceva decat sa dea un autoturism. Intr-o intersectie complicata scuterul se strecoara rapid si nu are cum sa blocheze sau sa faca vreun mare accident. Ala e doar o bicicleta cu motor, nimic mai mult. In plus, cel care conduce un scuter este in mult mai mare risc decat soferii din jurul sau sau chiar pietonii, pentru ca nu are deloc protectie. Daca ar fi mai multe scutere la noi, asa cum e prin Italia de ex, ar fi mult mai bine.

      (Citează)

  3. scuterul e ca o bicicleta numai k merge mai rpd putin…nu mi s pare ca e un pericol kiar asa de mare..desi am vazut de cateva ori accidente in care erau implictate scutere..(timisoara)
    si acu pt radu..felicitari pt articol..mi s pare ca ai mare dreptate in ce zici desi cred ca oricum cei care se urca la volanul masinutzelor nu s’ar risca sa intre in trafic fara sa stie cele mai banale reguli. e adevarat ca pot provoca accidente din cauza nepregatirii, kiar si in parcari..

      (Citează)

  4. Pai nici eu n-am zis de situatiile tipice despre care oricine stie (la ce culoare opresti la semafor, pietonii au prioritate, etc), ci m-am referit la cele caracteristice orasului nostru, unde trebuie sa stii sa te bagi, cand sa intri cu tupeu, cand sa lasi pe altii, la ce sa ai grija… altfel mai mult incurci.

      (Citează)

  5. SE POATE OBTINE PERMIS LA 16 ANI PT MOTOCICLETE CU MOTOR MAI MIC DE 125 CM3

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus